Рішення
від 22.09.2021 по справі 380/305/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 вересня 2021 року

справа №380/305/21

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Кравців О.Р.,

секретар судового засідання Шийович Р.Я.,

від позивача ОСОБА_1 ,

від відповідача 1 Палій Р.М.,

від відповідача 2 не прибув,

від третьої особи Мудрак Р.Б.,

розглянув в відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Стрийське автотранспортне підприємство Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації, Конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визнання переможця конкурсу на автобусному маршруті загального користування, третя особа: Публічне акціонерне товариство Львівське автотранспортне підприємство 14630 про визнання протиправним та скасування рішення, визнання недійсними та скасування договорів.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Стрийське автотранспортне підприємство (далі - позивач, ТОВ Стрийське АТП ) з позовною заявою до Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації (далі - відповідач 1, Управління транспорту та зв`язку), Конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визнання переможця конкурсу на автобусному маршруті загального користування (далі - відповідач 2, Конкурсний комітет), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: Публічне акціонерне товариство Львівське автотранспортне підприємство 14630 (далі - третя особа, ПАТ Львівське АТП-14630 ), в якій, з врахуванням заяви про зміну предмета позову та збільшення позовних вимог від 20.04.2021 за вх.№27673 /арк.спр.125-131/, просить суд:

- визнати незаконним та скасувати рішення конкурсного комітету по визначенню ПАТ Львівське АТП-14630 переможцем конкурсу на об`єкті №107 для обслуговування автобусного маршруту №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 8-й графік;

- визнати незаконним та скасувати рішення конкурсного комітету по визначенню ПАТ Львівське АТП-14630 переможцем конкурсу на об`єкті №107 для обслуговування автобусного маршруту №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 2-й графік;

- визнати недійсними договори №95/20 від 30.11.2020 та №96/20 від 30.11.2020 з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі території області №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 2,8 графіки;

- зобов`язати Львівську обласну державну адміністрацію укласти договір з ТОВ Стрийське АТП як учасником конкурсу, що зайняв друге місце шляхом видачі відповідного наказу (розпорядження чи іншого розпорядчого документу) та на підставі цього наказу укласти договори з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі області №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 2,8 графіки з терміном дії договору 5 років.

В обґрунтування позову зазначено, що позивач до проведення конкурсу з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування (спершу призначеного на 10.09.2020, а згодом перенесеного на 19.11.2020) звернувся зі скаргою до організатора конкурсу, у якій поінформував про те, що перевізником-претендентом ПАТ Львівське АТП-14630 та ПП АТП Дружба розірвано договір №4 від 01.08.2020 про надання послуг по здійсненню передрейсового медичного огляду водіїв автобусів та проведення перевірки технічного стану автобусів з 01.10.2020. Також про вказаний факт повідомлено голову конкурсного комітету окремим листом. Однак вказана інформація до уваги взята не була, а третій особі незаконно нараховано 15 балів за наявність відповідної матеріально-технічної бази.

Крім того, перевізником-претендентом (третьою особою) для участі у конкурсі надано недостовірну інформацію. У договорі від 01.08.2020 №4 чітко визначено транспортні засоби, які можуть отримувати послуги по проведенню перевірки технічного стану автобусів. Третя особа подавши документи для участі у конкурсі, в якості конкурсної пропозиції на об`єкт конкурсу №107 маршрут 790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС , 8-й графік подали транспортний засіб, який не зазначений у відповідному договорі, а тому позивач вважає, що такі обставини також вказують на неправомірність нарахування 15 балів ПАТ Львівське АТП-14630 .

Позивач вказав, що на скаргу від 23.12.2020 отримано відповідь за якою організатор не взяв до уваги надану недостовірну інформацію, яку подав перевізник-претендент, хоча наслідком відповідних дій є недопуск до конкурсу або ненарахування балів за відповідним показником. Вказане є порушенням Закону України Про автомобільний транспорт та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування №1081 від 03.12.2008 перевізником-претендентом ПАТ Львівське АТП-14630 , з яким укладено договори на об`єкти конкурсу №102 та №107 для обслуговування автобусного маршруту №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС , 2-й та 8-й графіки.

Оскільки вказане є порушенням прав та законних інтересів позивача, він звернувся до суду із цим позовом.

Ухвалою від 15.01.2021 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою від 05.02.2021 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження.

26.02.2021 за вх. №12967 від відповідача 1 надійшов відзив на позовну заяву /арк.спр.50-53/. Вказав, що відповідні бали за наявність матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання за умови розміщення такої бази на відстані не більш як 20 кілометрів від місця формування рейсу, нараховуються за інформацією Державної служби України з безпеки на транспорті (далі - Укртрансбезпека) відповідно до бази ліцензійного реєстру. Відповідач 1 звертався із відповідним запитом та уповноважений орган підтвердив наявність у третьої особи відповідної матеріально-технічної бази відповідно до листа від 08.09.2020 №7052/02/15-20. На повторний запит відповідача-1 Державна служба України з безпеки на транспорті листом від 30.12.2020 повторно підтвердила у перевізника ПАТ Львівське АТП-14630 наявність договору по надання послуг з ПП АТП Дружба у м. Болехів Івано-Франківської області.

Також зауважив, що договір між ПП АТП Дружба та ПАТ Львівське АТП-14630 не є обов`язковим документом для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.

При обговоренні вказаного питання члени конкурсного комітету вирішили, що питання недопуску перевізників-претендентів до участі в конкурсі та встановлення наявності в перевізника матеріально-технічної бази не належить до компетенції конкурсного комітету.

Отже, наказ управління транспорту та зв`язку ЛОДА №62 від 27.11.2020 щодо введення в дію рішення конкурсного комітету в частині визначення на об`єктах конкурсу №102 та №107 для обслуговування автобусного маршруту №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС (2-й, 8-й графік) переможцем перевізника ПАТ Львівське АТП-14630 є таким, що відповідає приписам чинного законодавства.

Відповідач-1 просив відмовити у задоволенні позову.

02.03.2021 за вх. №13728 від третьої особи надійшли пояснення щодо позову /арк.спр.108-109/ у яких вказано, що фактично, єдиний аргумент позову - бали за критерієм наявність матеріально-технічної бази . Позивач стверджує про їх безпідставне нарахування, оскільки договір про надання послуг передрейсового техогляду та медогляду, стажування, інструктажів, а також надання місця зберігання автобусів, розірвано. Однак вказане не відповідає дійсності.

Приписами ст. 46 Закону України Про автомобільний транспорт та п. 29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування визначено виключний перелік документів, які подаються для участі в конкурсі, а також встановлено форму цих документів. Зазначеними нормами не передбачено подання, зокрема, договорів щодо матеріально-технічної бази учасника конкурсу.

Ба більше, чинне законодавство не надає відповідачам у процедурі проведення конкурсу ні повноважень щодо правового аналізу укладених учасниками конкурсу договорів, ні вирішення договірних спорів, у тому числі щодо дійсності договорів.

Своєю чергою згідно з додатком 5 до Порядку №1081 чітко визначено, що бали за критерієм наявність матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більш як 20 кілометрів від місця формування рейсу , враховуються за інформацією Укртрансбезпеки.

У даному конкретному випадку листом від 08.09.2020 Укртрансбезпекою підтверджено можливість здійснення ПАТ Львівське АТП-14630 на договірних засадах передрейсового техогляду та медогляду, стажування, інструктажів, а також наявність місця зберігання автобусів.

Також зауважено, що Договір №4 від 01.08.2020 насправді розірваний не був і таке твердження не підтверджено жодними доказами.

В підготовчому засіданні 14.07.2021 представник позивача подав додаткові пояснення /арк.спр.158-164/.

Серед іншого у поясненнях вказано, що на конкурс з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Львівської області, зокрема на об`єкти №102, №108 за маршрутом №790 Львів АС-1 Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 2, 8 графіки документи подано позивачем, ПАТ Львівське АТП-14630 та ТОВ Гал-Всесвіт . Перевізник допускається до участі у конкурсі саме за результатами перевірки його відомостей робочим органом і рішення про допуск (недопуск) перевізника до участі у конкурсі має бути прийнято до початку проведення конкурсу та розгляду конкурсних пропозицій.

Представник позивача звернув особливу увагу на той факт, що Укртрансбезпека надає інформацію щодо діяльності перевізників-претендентів згідно з поданими перевізником даними у електронному кабінеті перевізника та додатково не перевіряє факт відповідності даної інформації. Відповідно до приписів законодавства на перевізника-претендента покладено обов`язок вчасного повідомлення Укртрансбезпеки про будь-які зміни даних у діяльності перевізника. Третя особа інформації на підтвердження дійсності договору не надала, своєю чергою, на адресу позивача ПП АТП Дружба скерувало повідомлення вих. №17/В від 17.11.2020, у якому повідомлено про розірвання договору від 01.08.2020 з 01.10.2020 в односторонньому порядку.

З позиції позивача вказане свідчить про те, що третя особа свідомо не внесла змін у електронному кабінеті перевізника, а тому Укртрансбезпека надала помилкову інформацію про наявність договору №4 від 01.08.2020 про надання послуг з ПП АТП Дружба у м. Болехів Івано-Франківської області, як такого, що забезпечує ПАТ Львівське АТП-14630 матеріально-технічною базою.

Також позивачем з`ясовано, що відповідно до конкурсної позиції поданої третьою особою для участі у конкурсі та Договором №96/20 від 30.11.2020 автомобіль VOLVO В12 600 (2000 р.в.) не забезпечений матеріально-технічною базою відповідно відсутні правові підстави для нарахування вказаному перевізнику 15 балів за критерієм наявність матеріально-технічної бази .

На думку позивача з системного аналізу Порядку №1081 слід виснувати, що організатором та/або робочим органом перевіряється достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, що подані перевізниками-претендентами та приймає рішення про допуск чи недопуск до участі у конкурсі, а конкурсний комітет вже під час проведення конкурсу розглядає пропозиції перевізників-претендентів та визначає переможця.

Просив позов задовольнити.

Ухвалою суду від 14.07.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю. Просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача 1 проти позову заперечив, з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву, просив у задоволенні позову відмовити.

Представник третьої особи підтримав позицію відповідача 1, просив у задоволенні позову відмовити.

Відповідач 2 в судове засідання явки уповноваженого представнико не забезпечив. Про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. Клопотань про відкладення розгляду справи чи іншого змісту не подавав.

З врахуванням приписів ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд з`ясувавши думку представників позивача, відповідача 1 та третьої особи щодо можливості продовження розгляду справи за даною явкою сторін проти чого застережень не висловлено, та продовжив розгляд справи за відсутності уповноважених представників відповідачів.

Суд заслухав вступне слово представників сторін, з`ясував підстави позову, відзиву, відповіді на відзив, фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини, дослідив письмові докази, долучені до матеріалів справи, та, -

в с т а н о в и в :

ТОВ Стрийське АТП зареєстроване як юридична особа 13.07.2003, вид діяльності згідно з КВЕД 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення (основний); ЄДРПОУ 34921454.

ПАТ Львівське АТП-14630 зареєстроване як юридична особа 24.04.1997, вид діяльності згідно з КВЕД 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення (основний); ЄДРПОУ 03114744.

Сторонами не заперечується, що ЛОДА оголошено про конкурс з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Львівської області (внутрішньо обласні маршрути) з 11:00 год. 10.09.2020 на 135 об`єктах в газеті Львівська пошта №56 (2273) від 15.07.2020.

Згідно з листом Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) №7052/02/15-20 від 08.09.2020 на запит управління транспорту та зв`язку ЛОДА надало інформацію про діяльність автомобільних перевізників-претендентів, які подали документи для участі у конкурсі на автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території Львівської області:

- ТОВ Стрийське АТП має ліцензію серії АД №033484 з 08.05.2012 необмежений термін дії; володіє власною матеріально-технічною базою, яка забезпечує виконання технологічних операцій, або договорів із суб`єктами господарювання, що надають послуги з виконання таких операцій (Львівська область, м. Стрий, вул. Болехівська, 2); у товариства відсутні несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою; ДТП - 1, загиблі - 2, травмовані - 2; загальна кількість транспортних засобів. Закріплених за перевізником - 145;

- ПАТ Львівське АТП-14630 має ліцензію серії АД №033977, з 11.01.2012 необмежений термін дії; володіє власною матеріально-технічною базою, яка забезпечує виконання технологічних операцій, або договорів із суб`єктами господарювання, що надають послуги з виконання таких операцій (м. Львів, вул. Городницька, 47), орендованою: вул. Городоцька, 280 м. Львів (ТОВ Львівське АТП 24662 , ЄДРПОУ контрагента 03117719), термін дії - до 31.12.2020 (з можливістю пролонгації на 1 рік), за договором про надання послуг: вул. Коновальця, 101, м. Болехів. Івано-Франківська область (ПП АТП Дружба , ЄДРПОУ контрагента 36322710), термін дії - до 31.12.2020; відсутні несплачені штрафні санкції, накладені Уктрансбезпекою; відсутні ДТП, у яких є загиблі, які сталися протягом року, до дати проведення конкурсу; загальна кількість транспортних засобів, закріплених за перевізником - 158.

Також у вказаному листі зазначено про можливість одержання актуальної інформації станом на поточну дату за допомогою системи Електронний кабінет перевізника та роз`яснено як її отримати /арк.спр.55, 56-59/.

Згідно з протоколом №1, від 15.09.2020 / 19.11.2020 /арк.спр.71-105/ ПАТ Львівське АТП-14630 визнане переможцем на об`єкті конкурсу №102 (претенденти: ПАТ Львівське АТП-14630 - 29 балів, ТОВ Стрийське АТП - 22 бали, ТОВ Гал-Всесвіт - 14 балів), №107 (претенденти: ПАТ Львівське АТП-14630 - 24 балів, ТОВ Стрийське АТП - 22 бали, ТОВ Гал-Всесвіт - 14 балів) 2-й, 8-й графік маршруту №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС /арк.спр.99, 100 зворот-101/.

ТОВ Стрийське АТП 23.11.2020 за вих. №128 скерувало організатору конкурсу з перевезення пасажирів в.о. начальника управління транспорту у Львівській області Р. Жуку скаргу (одержано 24.11.2020), у якій вказано, що 19.11.2020 проведено конкурс з перевезення пасажирів на приміських та міжміських маршрутах загального користування. ТОВ Стрийське АТП до проведення конкурсу проінформувало організатора про те, що з перевізником ПАТ Львівське АТП-14630 ПП АТП Дружба з 01.10.2020 розірвало Договір №4 від 01.08.2020 про надання послуг по здійсненню передрейсового медичного огляду водіїв автобусів та проведення перевірки технічного стану автобусів.

ПП АТП Дружба також проінформувало голову конкурсного комітету ОСОБА_2 про розірвання вказаного договору окремим листом.

Однак дана інформація не була взята до уваги, а ПАТ Львівське АТП-14630 незаконно нараховано 15 балів та визнано переможцем на об`єктах конкурсу №102, №107 маршрут №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 2-й, 8-й графіки.

Позивач просив взяти відповідну інформацію до уваги; скасувати рішення конкурсного комітету від 19.11.2020; прийняти друге рішення та визнати переможцем позивача, який зайняв як переможець друге місце на об`єктах конкурсу №102, №107 маршрут №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 2-й, 8-й графіки /арк.спр.6/.

Цього ж дня позивач за вих. №129 скерував організатору конкурсу з перевезення пасажирів в.о. начальника управління транспорту у Львівській області Р. Жуку скаргу (одержано 24.11.2020), у якій, зокрема, вказав, що ПАТ Львівське АТП-14630 з ПП АТП Дружба уклало договір №4 від 01.08.2020 про надання послуг по здійсненню передрейсового медичного огляду водіїв автобусів та проведення перевірки технічного стану автобусів.

В договорі чітко визначені транспортні засоби, які можуть отримувати послуги по проведенню перевірки технічного стану автобусів.

ПАТ Львівське АТП-14630 в пакеті документів, які подані організатору перевезення для участі у конкурсі, в якості конкурсної пропозиції на об`єкт конкурсу №107, маршрут №790 АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 8-й графік подало транспортний засіб, який не зазначений в вищевказаному договорі.

Виходячи з викладеного, на даний об`єкт конкурсу 15 балів нараховано неправомірно.

Просив опрацювати та взяти до уваги дану інформацію; скасувати рішення конкурсного комітету від 19.11.2020; прийняти друге рішення, визнати переможцем ТОВ Стрийське АТП , яке зайняло як переможець друге місце на об`єктах конкурсу №107 маршрут №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 8-й графік /арк.спр.9/.

Відповідно до наказу управління транспорту та зв`язку ЛОДА №62 від 27.11.2020 Про визначення перевізників-переможців конкурсу з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), зокрема, враховуючи рішення конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що не виходить за межі території області (протокол №1 від 15.09/19.11.2020), визнано переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Львівської області (внутрішньообласні маршрути) за маршрутами №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 2-й, 8-й графіки ПАТ Львівське АТП-14630 з укладенням договорів строком дії 5 років /арк.спр.60-62/.

30.11.2020 ЛОДА (організатор) в особі т.в.о. начальника управління транспорту та зв`язку облдержадміністрації Жука Р.Ю. та ПАТ Львівське АТП-14630 (перевізник) укладено договори з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі території області:

- №95/20 щодо міжміського автобусного маршруту загального користування, який не виходить за межі території області №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 2-й графік - 1 MAN LIONS COACH R07 (2010 р.в.), резервний автобус - 1 SCANIA OMNIEXPRESS (2011 р.в.) - автобус пристосований для перевезення осіб з інвалідністю /арк.спр.67-70/;

- №96/20 щодо міжміського автобусного маршруту загального користування, який не виходить за межі території області №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 8-й графік - 1 VOLVO B12 600 (2000 р.в.), резервний автобус - 1 SCANIA OMNIEXPRESS (2011 р.в.) - автобус пристосований для перевезення осіб з інвалідністю /арк.спр.63-66/.

Листом Управління транспорту та зв`язку ЛОДА від 23.12.2020 за №36-563/0/2-20 Щодо розгляду звернення (на лист №36-197/0/1-20 від 24.11.2020) директору ТОВ Стрийське АТП щодо наведеної у звернені інформації про дострокове розірвання договору, укладеного між ПП АТП Дружба та ПАТ Львівське АТП-14630 з надання послуг по здійсненню передрейсового медичного огляду та інструктажів, стажування водіїв автобусів, проведення перевірки технічного стану автобусів, зберігання автобусів на території підприємства, повідомлено, що відповідно до додатку 5 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування бали за наявність матеріально-технічної бази нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру.

На запит управління Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) листом від 08.09.2020 підтвердила наявність у перевізника ПАТ Львівське АТП-14630 договору про надання послуг з ПП АТП Дружба .

Також вказано, що під час обговорення вищевказаного питання члени конкурсного комітету вирішили, що питання недопуску перевізників-претендентів до участі в конкурсі та встановлення наявності в перевізника матеріально-технічної бази не належить до компетенції конкурсного комітету.

Відповідно управлінням наказом №62 від 27.11.2020 введено в дію рішення конкурсного комітету (протокол №1 від 15.09/19.11.2020) в частині визначення на об`єкті конкурсу №102, №107 для обслуговування автобусного маршруту №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС (2-й, 8-й графік) переможцем перевізника ПАТ Львівське АТП-14630 /арк.спр.7/.

Листом Управління транспорту та зв`язку ЛОДА від 23.12.2020 за №36-561/0/2-20 Щодо розгляду звернення (на лист №36-198/0/1-20 від 24.11.2020) директору ТОВ Стрийське АТП щодо інформації про те, що у договорі, укладеному між третьою особою та ПП АТП Дружба з надання послуг по здійсненню передрейсового медичного огляду та інструктажів, стажування водіїв автобусів, проведення перевірки технічного стану автобусів, зберігання автобусів на території підприємства відсутній транспортний засіб, який подавався на об`єкт конкурсу №107 для обслуговування автобусного маршруту №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС (8-й графік) повідомлено, що відповідно до п. 29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені ст. 46 Закону України Про автомобільний транспорт .

Відповідно до додатку 5 Порядку бали за наявність матеріально-технічної бази нараховуються за інформацією Уктрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру. За інформацією Укртрансбезпеки у перевізника ПАТ Львівське АТП-14630 підтверджено договір про надання послуг з ПП АТП Дружба .

Також проінформовано, що вказаний договір не є обов`язковим документом для участі у конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.

Зважаючи на викладене, управлінням наказом №62 від 27.11.2020 введено в дію рішення конкурсного комітету (протокол №1 від 15.09/19.11.2020) в частині визначення на об`єкті конкурсу №107 для обслуговування автобусного маршруту Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС (8-й графік) переможцем перевізника ПАТ Львівське АТП-14630 /арк.спр.8/.

Листом Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпеки) №10155/2/15-20 від 30.12.2020 адресованим Управлінню транспорту та зв`язку ЛОДА Про надання інформації щодо наявності у ліцензіата матеріально-технічної бази з додатком підтверджено наявність у ПАТ Львівське АТП-14630 ліцензії та матеріально-технічної бази: власної - м. Львів, вул. Городницька, 47, орендованої: вул. Городоцька, 280 м. Львів (ТОВ Львівське АТП 24662 , ЄДРПОУ контрагента 03117719), термін дії - до 31.12.2020 (з можливістю пролонгації на 1 рік), за договором про надання послуг: вул. Коновальця, 101, м. Болехів. Івано-Франківська область (ПП АТП Дружба , ЄДРПОУ контрагента 36322710), термін дії - до 31.12.2020 /арк.спр.54/.

Оскільки позивач вважає, що перевізнику-претенденту ПАТ Львівське АТП-14630 невірно нараховано бали у конкурсі, внаслідок чого вказаний перевізник визнаний переможцем, а позивач - тим, який посів друге місце на конкурсі. Вказане порушує його права та законні інтереси, за захистом яких він звернувся до суду.

Вирішуючи справу, суд керується таким.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту врегульовані Законом України Про автомобільний транспорт 05.04.2001 за №2344-III (далі - Закон №2344-ІІІ).

Відповідно до ст. 1 Закону №2344-ІІІ автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Згідно з приписами ст. 34 Закону №2344-ІІІ автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Автомобільні перевізники з кількістю транспортних засобів десять і більше зобов`язані організовувати підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з наданням послуг автомобільного транспорту, у термін один раз на п`ять років, а з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки - у термін один раз на три роки в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.

За ч. 1 ст. 43 Закону №2344-ІІІ визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів). На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами. Визначення кандидатури автомобільного перевізника для роботи на міжнародному автобусному маршруті загального користування здійснюється на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Статтею 44 Закону №2344-ІІІ встановлено, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

Згідно з ст. 45 Закону №2344-ІІІ у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону. До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 цього Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Відповідно до ст. 46 Закону №2344-ІІІ для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи:

- заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент;

- відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником;

- відомості про додаткові умови обслуговування маршруту;

- документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування не менш як за дев`ять днів до дня проведення конкурсу забезпечують інформування відповідних підрозділів Національної поліції про перевізників-претендентів, які подали документи на конкурс.

Порядок інформування затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України.

Під час визначення переможця конкурсу на міжміських та міжнародних автобусних маршрутах у разі рівних пропозицій претендентів перевага надається перевізникам, які представили до конкурсного комітету свідоцтво відповідності автобуса параметрам комфортності.

Фінансування проведення конкурсу здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за рахунок коштів, внесених претендентами як плату за участь у конкурсі, а також за рахунок власних коштів.

Якщо конкурс не відбувся або переможця не було визначено, претендентам повертають плату за участь у конкурсі, а витрати на підготовку конкурсу відносять на рахунок органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 за №1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі Порядок №1081), у редакції чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин.

Порядок №1081 визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедуру визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут).

Організатором перевезень на автобусному маршруті загального користування є, зокрема, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміністрації - на міжміському і приміському автобусних маршрутах, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласний маршрут), у тому числі таких, що проходять від населених пунктів Київської області до м. Києва (п. 4 Порядку).

Відповідно до п. 8 Порядку №1081 переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу. У разі коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

Згідно з п. 10 Порядку №1081 організатор перевезень затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт . Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об`єкті конкурсу, який включає міські та приміські внутрішньообласні автобусні маршрути загального користування, транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, в кількості до 35 відсотків загальної кількості автобусів до 31 грудня 2019 р. та до 50 відсотків - з 1 січня 2020 року.

Транспортні засоби, пристосовані для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, повинні бути пристосовані для користування інвалідами з вадами зору, слуху та з ураженнями опорно-рухового апарату, а також передбачати можливість встановлення зовнішніх звукових інформаторів номера і кінцевих зупинок маршруту, текстових та звукових систем у салоні для оголошення зупинок. Загальний перелік відповідних вимог встановлюється згідно з порядком визначення класу комфортності автобусів, сфери їх використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого Мінінфраструктури.

За змістом п. 12 Порядку №1081 організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт ;

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт ;

7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.

Організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію:

1) найменування організатора та робочого органу;

2) порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкта конкурсу:

на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності;

на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал, особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо);

3) умови конкурсу;

4) порядок одержання необхідної інформації про об`єкт конкурсу;

5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі;

6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі;

7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі;

8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету;

9) розмір плати за участь у конкурсі;

10) телефон для довідок (електронна адреса або адреса веб-сайту) з питань проведення конкурсу (п. 28 Порядку №1081).

Відповідно до п. 29 Порядку №1081 для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України Про автомобільний транспорт , за формою згідно з додатками 1-4.

У п. 37 Порядку №1081 передбачено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

Згідно з п. 42 Порядку №1081 у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.

Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.

У разі подання на участь у конкурсі з перевезення пасажирів за одним із об`єктів конкурсу на міжобласних автобусних маршрутах двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет подає організатору перевезень пропозицію щодо визначення переможцями конкурсу всіх перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України Про автомобільний транспорт та цього Порядку.

Відповідно до п. 46 Порядку №1081 організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом.

Організатор перевезень визнає перевізником-претендентом на конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, який посів друге місце, того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом, без урахування показника переможця конкурсу.

У разі коли перевізники-претенденти під час участі у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах набрали однакову кількість балів, переможець конкурсу визначається шляхом голосування.

Перевізника-претендента, визнаного переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, може бути визнано таким, лише у разі, коли набрана ним за окремим об`єктом конкурсу кількість балів вища ніж нуль.

Організатор перевезень визнає переможцем чи переможцями конкурсу з перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах того перевізника чи перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України Про автомобільний транспорт та цього Порядку.

За правилами п. 49 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.

Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.

За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.

Відповідно до пункту 51 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу та визначення переможців та протокол засідання конкурсного комітету організатор перевезень опубліковує на своєму офіційному веб-сайті.

Організатор перевезень на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах не пізніше десяти робочих днів з дня опублікування свого рішення на офіційному веб-сайті укладає з переможцем конкурсу договір згідно з обов`язковими та додатковими (за наявності) умовами конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом (абз. 1 п. 53 Порядку №1081).

Згідно з п. 55 Порядку №55 організатор зобов`язаний, зокрема, укласти договір з автомобільним перевізником, який за результатами проведення конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, у разі:

1) - настання обставин, передбачених абзацами другим і третім підпункту 2 цього пункту на строк дії договору (дозволу), який було розірвано (наявності фактів порушення ним умов договору (дозволу). Розірвання договору (анулювання дозволу) відбувається після невиконання надісланого організатором попередження такому перевізникові про недопущення порушення умов договору (дозволу). У такому разі для роботи на внутрішньообласному, внутрішньорайонному та міському автобусному маршрутах призначається автомобільний перевізник, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, на строк до закінчення строку дії договору (дозволу), який було розірвано (анульовано), а в разі його відмови чи відсутності - призначається до проведення конкурсу інший автомобільний перевізник, транспортні засоби якого відповідають за параметрами, класом, категорією, комфортністю і пасажиромісткістю вимогам, передбаченим для відповідного виду перевезень, один раз на строк не більш як три місяці;

- підтвердження інформації про факт подання перевізником-претендентом недостовірних відомостей для участі у конкурсі з перевезення пасажирів);

2) відмови перевізника-претендента, який визнаний переможцем конкурсу, від укладення договору (одержання дозволу);

Також у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету організатор зобов`язаний провести новий конкурс за об`єктом (об`єктами), за яким (якими) було прийнято таке рішення суду.

Згідно з п. 67 Порядку №1081 документи та зазначена в них інформація, що подані автомобільними перевізниками-претендентами для участі у конкурсі, повинні бути достовірними станом на дату подання таких документів на конкурс і на дату проведення самого конкурсу.

Додатком №5 до Порядку №1081 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України

від 07.02.2018 №180) затверджено Перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах).

Так, робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу оцінюється +30 балів;

- наявність у перевізника-претендента у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) автобусів для відповідного виду перевезень категорії Євро-3 (бали нараховуються окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів) - +3 (+1 для міських і приміських маршрутів);

- наявність у перевізника-претендента у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) автобусів для відповідного виду перевезень категорії Євро-4 (бали нараховуються окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів) +4 (+2 для міських і приміських маршрутів);

- наявність у перевізника-претендента у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) автобусів для відповідного виду перевезень категорії Євро-5 (бали нараховуються окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів) +5 (+3 для міських і приміських маршрутів);

- наявність у перевізника-претендента у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) автобусів для відповідного виду перевезень категорії Євро-6 (бали нараховуються окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів) - +6 (+4 для міських і приміських маршрутів);

- наявність у перевізника-претендента у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) електроавтобусів (бали нараховуються окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів) - +7 (+5 для міських і приміських маршрутів);

- наявність у перевізника-претендента у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) низькопідлогових автобусів (бали нараховуються виключно у разі проведення конкурсу на міських та приміських маршрутах) окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів) - +5(+3 для міських і приміських маршрутів);

- наявність у перевізника-претендента у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) автобусів із спеціальним обладнанням для їх експлуатації на екологічно чистих видах палива (газодизелі) (бали нараховуються виключно у разі проведення конкурсу на міських маршрутах окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів) - +5 (+3 для міських і приміських маршрутів);

- наявність у перевізника-претендента у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) автобусів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, заявлених для участі на об`єкті конкурсу (бали нараховуються у разі проведення конкурсу на міжміських внутрішньообласних маршрутах окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів) - +4;

- наявність матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більш як 20 кілометрів від місця формування рейсу) (бали нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру) - +15;

- наявність дорожньо-транспортних пригод, скоєних з вини водія перевізника-претендента, у яких є загиблі, доведених у судовому порядку, які сталися протягом року до дати проведення конкурсу - -10.

Підсумовуючи викладене у сукупності, відповідно до аналізу положень Порядку №1081 перевірка достовірності інформації, викладеної у заяві та документах перевізника-претендента перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до проведення конкурсу; автомобільні перевізники, які подали на розгляд документи що містять недостовірну інформацію до участі в конкурсі не допускаються; перевізники, які прийняли участь у конкурсі оцінюються за бальною системою за певними показниками; рішення стосовно визначення кращого перевізників-претендента приймається конкурсним комітетом простою більшістю голосів з використанням бальної системи оцінки пропозицій; переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників претендентів.

Тобто, перевізник допускається до участі у конкурсі саме за результатами перевірки його відомостей робочим органом, і рішення про допуск (чи не допуск) перевізника до участі у конкурсі має бути прийнято до початку проведення конкурсу та розгляду конкурсних пропозицій.

Позивач звернувшись до суду із цим позовом вказував про неправомірне нарахування для третьої особи ПАТ Львівське АТП-14630 15 балів за показником наявність матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктаж, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більше 20 км від місця формування рейсу , внаслідок подання вказаним перевізником неправдивої інформації у електронному кабінеті перевізника.

З позиції позивача, третя особа свідомо не внесла змін у електронному кабінеті перевізника, а тому Укртрансінспекція надала помилкову інформацію про дійсність договору №4 від 01.08.2020 про надання послуг з ПП АТП Дружба у м. Болехів Івано-Франківської області, як такого, що забезпечує ПАТ Львівське АТП-14630 матеріально-технічною базою.

Щодо викладених доводів позивача суд зазначає таке.

На виконання п. 37 Порядку №1081 з метою проведення перевірки інформації, поданої в конкурсних пропозиціях управлінням транспорту та зв`язку ЛОДА було направлено запит до Укртрансбезпеки про надання інформації щодо діяльності перевізників - претендентів, який відповідну інформацію надав та зокрема підтвердив наявність матеріально-технічної бази у ПАТ Львівське АТП-14630 .

Відповідно до Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103, Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за додержанням ліцензійних умов під час провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним, залізничним транспортом.

Тобто, на Державну службу України з безпеки на транспорті, покладено завдання встановлення відповідності матеріально-технічної бази встановленим у Ліцензійних умовах вимогам.

Отримавши інформацію від Укртрансбезпеки (лист від 08.09.2020) та відповідне підтвердження про наявність матеріально-технічної бази, зокрема у ПАТ Львівське АТП-14630 , ПАТ Львівське АТП-14630 допущене до участі у конкурсі.

При цьому, суд вважає за доцільне звернути увагу, що будь-які дії ПАТ Львівське АТП-14630 , у тому числі, як стверджує позивач, щодо свідомого невнесення відомостей до електронного кабінету не є предметом цього спору та не досліджуються з точки зору їх правомірності, оскільки таке товариство є третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача у цій справі, до нього не заявлено позовних вимог, та його дії не охоплюються предметом цього спору.

Судом встановлено, що на об`єкти №102, №107 за маршрутом №790 Львів АС-1 Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 2, 8 графіки подані відповідні документи позивачем ТОВ Стрийське АТП, ПАТ Львівське АТП-14630 , ТОВ ГАЛ-Всесвіт .

Щодо об`єкта конкурсу №102 згідно з протоколом №1 з`ясовано, що для роботи на об`єкті конкурсу ПАТ Львівське АТП-14630 запропонувало автобус марки MAN LIONS COACH R07 (2010 р.в.) Євро 5, резервний автобус - SCANIA OMNIEXPRESS (2011 р.в.) Євро-5, автобус пристосований для перевезення осіб з інвалідністю. Сумарна кількість балів - 29: за наявність у перевізника-претендента у власності автобуса для відповідного виду перевезень категорії Євро-5, який пропонується для використання на об`єкті конкурсу - 10 балів (основний та резервний автобус); за наявність у перевізника-претендента у власності автобуса пристосованого для перевезення осіб з інвалідністю і який заявлений для участі на об`єкті конкурсу, як резервний автобус - 4 бали; за наявність матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктаж, а також огляд технічного станову автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більше 20 кілометрів від місця формування рейсу (бали нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру) - 15 балів.

Позивач запропонував автобус марки SCANIA IRIZAR (2002 р.в.) Євро - 3, резервний автобус - VOLVO V10 400 (1997 р.в.) автобус пристосований для перевезення осіб з інвалідністю. Сумарна кількість балів перевізника-претендента - 22: за наявність у перевізника-претендента у власності автобуса для відповідного виду перевезень категорії Євро-3, який пропонується для використання на об`єкті конкурсу - 3 бали; за наявність у перевізника-претендента у власності автобуса пристосованого для перевезення осіб з інвалідністю і який заявлений для участі на об`єкті конкурсу, як резервний автобус - 4 бали; за наявність матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктаж, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більше як 20 кілометрів від місця формування рейсу (бали нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру) - 15 балів.

ТОВ Гал-Всесвіт нараховано 14 балів.

Вирішено рекомендувати організатору перевезень визначити переможцем конкурсу ПАТ Львівське АТП-14630 переможцем на об`єкті конкурсу №102, 2-й графік маршруту №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, а також ТОВ Стрийське АТП - перевізником-претендентом, який посів друге місце на об`єкті конкурсу /арк.спр.99/.

Щодо об`єкта конкурсу №107 згідно з протоколом №1 з`ясовано, що для роботи на об`єкті конкурсу ПАТ Львівське АТП-14630 запропоновано автобус марки VOLVO B12 600 (2000 р.в.), резервний автобус - SCANIA OMNIEXPRESS (2011 р.в.) Євро-5, автобус пристосований для перевезення осіб з інвалідністю. Сумарна кількість балів - 24: за наявність у перевізника-претендента у власності автобуса для відповідного виду перевезень категорії Євро-5, який пропонується для використання на об`єкті конкурсу - 5 балів (основний та резервний автобус); за наявність у перевізника-претендента у власності автобуса пристосованого для перевезення осіб з інвалідністю і який заявлений для участі на об`єкті конкурсу, як резервний автобус - 4 бали; за наявність матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктаж, а також огляд технічного станову автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більше 20 кілометрів від місця формування рейсу (бали нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру) - 15 балів.

Позивач запропонував автобус марки SCANIA IL3 310LCI DE SIMON (1999 р.в.) Євро - 3, резервний автобус - VOLVO V10 400 (1997 р.в.) автобус пристосований для перевезення осіб з інвалідністю. Сумарна кількість балів перевізника-претендента - 22: за наявність у перевізника-претендента у власності автобуса для відповідного виду перевезень категорії Євро-3, який пропонується для використання на об`єкті конкурсу - 3 бали; за наявність у перевізника-претендента у власності автобуса пристосованого для перевезення осіб з інвалідністю і який заявлений для участі на об`єкті конкурсу, як резервний автобус - 4 бали; за наявність матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктаж, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більше як 20 кілометрів від місця формування рейсу (бали нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру) - 15 балів.

ТОВ Гал-Всесвіт нараховано 14 балів.

Вирішено рекомендувати організатору перевезень визначити ПАТ Львівське АТП-14630 переможцем на об`єкті конкурсу №107, 8-й графік маршруту №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, а також ТОВ Стрийське АТП - перевізником-претендентом, який посів друге місце на об`єкті конкурсу /арк.спр.100 зворот-101/.

Так, згідно з договором №4 про надання послуг від 01.08.2020 між ПП АТП Дружба (виконавець) та ПАТ Львівське АТП-14630 (замовник), виконавець приймає на себе зобов`язання: здійснення перевірки медичного стану водіїв, медичного огляду водії замовника перед виїздом у рейс та після повернення з рейсу за адресою: м. Болехів, вул Коновальця, 101; здійснення технічного огляду та технічного контролю автомобілів замовника перевірці технічного стану транспортних засобів замовника перед виїздом у рейс (перед рейсовий) та після повернення з рейсу (після рейсовий) за адресою: м. Болехів, вул Коновальця, 101; стажування та інструктажі водіїв замовника за адресою: м. Болехів, вул Коновальця, 101; надання місця стоянки для транспортних засобів замовника за адресою: м. Болехів, вул Коновальця, 101. Марка та державний номерний знак транспортних засобів замовника: Scania Omniexpress НОМЕР_1 ; Van Hool 815 НОМЕР_2 ; Mercedes-Benz НОМЕР_3 ; Man Lions Coach R07 НОМЕР_4 ; Van Hool 815 НОМЕР_2 ; ремонт та технічне обслуговування транспортних засобів замовника відповідно до калькуляції та за окрему плату за адресою: м. Болехів, вул Коновальця, 101.

Замовник зобов`язується на умовах, передбачених договором приймати та оплачувати надані виконавцем послуги, забезпечити виконання водіями відповідних правил внутрішнього трудового розпорядку, пожежної безпеки та інших, наданих посадовими особами виконавця вказівок, відшкодування нанесеного матеріального збитку майну виконавця у випадках та на умовах, передбачених діючим законодавством /арк.спр.176-177/

Однак, листами ПП АТП Дружба від 17.11.2020 повідомлено заступника голови ЛОДА, директора ТОВ Стрийське АТП та голову Державної служби України з безпеки на транспорті про розірвання вказаного договору з 01.10.2020 (відповідно до п. 3 підп. 3.3 Договору- у разі порушення замовником узятих на себе зобов`язань по сплаті наданих послуг) /арк.спр.135, 136/.

Судом згідно з протоколом №1 з`ясовано, що на засіданні 19.11.2020 ОСОБА_3 , директор ТОВ Стрийське АТП звернувся до членів конкурсного комітету з інформацією про дострокове розірвання договору №4 від 01.08.2020, просив врахувати цю інформацію.

ОСОБА_4 , голова правління ПАТ Львівське АТП-14630 , заперечив вказану інформацію, вказав, що жодних повідомлень про розірвання договору від ПП АТП Дружба не надходило. Питання розірвання договору в односторонньому порядку з 01.10.2020, якщо це дійсна інформація розглядатиметься в судовому порядку. Крім того, зазначив, що інформацію про наявність матеріально-технічної бази надає Укртрансбезпека, а на момент подачі документів та проведення перевірки документів така інформація щодо матеріально-технічної бази перевізника була достовірною.

Голова конкурсного комітету щодо таких обставин вказав, що інформацію оголошену перевізниками, члени конкурсного комітету обговорять на закритій частині засідання. Також відповідно до Порядку №1081 рішення про недопущення до участі у конкурсі перевізників-претендентів приймає організатор перевезень.

Надалі внаслідок обговорення конкурсним комітетом цього питання в протоколі №1 відображено, зокрема, що у перевізника ПАТ Львівське АТП-14630 підтверджено договір про надання послуг з ПП АТП Дружба (лист від 08.09.2020). Інформацію у формі листа від ТОВ Стрийське АТП від 17.11.2020 одержано 18.11.2020 та перевірити її достовірність не було можливості.

Крім того члени конкурсного комітету вирішили, що питання недопуску перевізників-претендентів до участі у конкурсі не належить до компетенції конкурсного комітету, а розгляд конкурсних пропозицій здійснюється на підставі підготовлених управлінням матеріалів /арк.спр.75, 75 зворот/.

У даному випадку суд вважає за доцільне зауважити, що питання допуску третьої особи до участі у конкурсі не охоплюється предметом спору, станом на момент подання документів та їх розгляду для допуску до участі у конкурсі, а відповідна інформація щодо наявності матеріально-технічної бази у третьої особи була актуальною.

Ба більше у п. 12 Порядку №1081 вказано, що рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента приймає саме організатор конкурсу, за наявності відповідних підстав.

З метою підтвердження чи спростування відповідної інформації Управління повторно зверталося до Укртрансбезпеки з листом від 25.11.2020 та отримало підтвердження її наявності листом від 30.12.2020, актуально станом на 28.12.2020.

Крім того, згідно з інформацією поданою Укртрансбезпекою третя особа володіє матеріально-технічною базою не лише за договором про надання послуг, а й власною та орендованою.

Також суд зважає на долучений до матеріалів справи лист на адвокатський запит від 26.07.2020 /арк.спр.178/, однак зауважує, що у такому ПП АТП Дружба не ствердило про дострокове розірвання договору, а надало його копію, а також повідомило про ненадання копій журналу реєстрації операцій перевірки стану КТЗ контрольно-пропускним пунктом та ненадання копій журналу щозмінного передрейсового та післярейсового медичного огляду водіїв у період з 01.08.2020 по 01.10.2020, оскільки автомобілі вказані в договорі не заїжджали на територію ПП АТП Дружба .

Суд критично оцінює доводи позивача про ненадання доказів дійсності договору №4 від 01.08.2020, оскільки як вже було зазначено вище, ПАТ Львівське АТП-14630 є лише третьою особою у цій справі, до нього не заявлено вимог та відповідно до приписів ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Особливу увагу суд звертає на те, що представник позивача не зміг надати пояснення у зв`язку з чим ПП АТП Дружба повідомляло ТОВ Стрийське АТП про розірвання договору №4 від 01.08.2020.

Суд критично ставиться до покликань представника позивача і щодо передбачення матеріально-технічної бази на 5 автомобілів відповідно до Договору №4 від 01.08.2020, оскільки позивач покликаючись на недійсність відповідного договору одночасно здійснює аналіз його змісту.

Водночас надаючи оцінку таким твердженням позивача. суд вважає такі безпідставними, оскільки перелік вказаних автомобілів наведений у п. 1.1.4 договору від 01.08.2020, який стосується надання місця стоянки. У всіх інших пунктах договору значаться узагальнено: водії замовника, автомобілі замовника, транспортні засоби замовника, тощо.

Крім того формулювання автомобіль Volvo B12 600 (2000 р.в.) не забезпечений матеріально-технічною базою , а тому відсутні правові підстави для нарахування вказаному перевізнику 15 балів за критерієм наявність матеріально-технічної бази є некоректним, оскільки наявність матеріально-технічної бази повинна бути у перевізника-претендента, як вказано у Порядку №1081, а не автомобіля.

Також суд погоджується з покликаннями відповідача 1, що подання вказаного договору не охоплюється вимогами ст. 46 Закону України Про автомобільний транспорт , а тому не є обов`язковим.

Проаналізувавши вказаний Закон та Порядок №1081 судом також не встановлено повноважень відповідачів щодо здійснення аналізу, тлумачення договорів, з`ясування/ствердження про їх дійсність чи недійсність.

Оцінивши викладене у сукупності, суд дійшов висновку, що процедура нарахування ПАТ Львівське АТП-14630 15 балів за показником наявність матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктаж, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більше 20 км від місця формування рейсу була дотримана, а тому визначення ПАТ Львівське АТП-14630 переможцем конкурсу на об`єктах №102, №107 для обслуговування автобусного маршруту №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 2-й, 8-й графіки за кількістю балів відповідає викладеним вище приписам чинного законодавства.

Надаючи оцінку оскаржуваним рішенням відповідача 2, зафіксованими у протоколі №1 від 15.09/19.11.2020, суд керується нормами ч. 2 ст. 2 КАС України, відповідно до якої, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Встановлення невідповідності діяльності суб`єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності може бути підставою для задоволення адміністративного позову.

За встановлених вище обставин, оскаржувані рішення критеріям правомірності відповідають, а тому не підлягають скасуванню.

Похідні позовні вимоги (задоволення яких відповідно до п. 23 ч. 1 ст. 4 КАС України залежить від задоволення основної вимоги) про визнання недійсними договорів та зобов`язання ЛОДА укласти договори з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі області №790 Львів АС Автовокзал Двірцевий - Моршин АС, 2-й, 8-й графіки з терміном дії договору 5 років, з ТОВ Стрийське АТП як учасником конкурсу, що зайняв друге місце також задоволенню не підлягають.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити повністю.

Відповідно до приписів ст. 139 КАС України відшкодування судових витрат позивачу, якому у задоволенні позову відмовлено, не передбачено.

Керуючись ст.ст. 2, 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 262, 294, 295, п.п. 15.5 п. 15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -

в и р і ш и в :

1. У задоволенні позову відмовити повністю.

2. Судові витрати покласти на позивача.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 30.09.2021.

Суддя Кравців О.Р.

Дата ухвалення рішення22.09.2021
Оприлюднено01.10.2021

Судовий реєстр по справі —380/305/21

Ухвала від 10.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Постанова від 03.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 21.12.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 22.09.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 14.07.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 05.02.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні