Рішення
від 01.10.2021 по справі 910/11274/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

01.10.2021Справа № 910/11274/21

Господарський суд міста Києва у складі судді Комарової О.С. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження

позовну заяву фізичної особи-підприємця Колісника Богдана Дмитровича

до Чернівецької обласної державної адміністрації та Управління агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації

про визнання договору укладеним

Без повідомлення (виклику) учасників судового процесу

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Фізична особа-підприємець Колісник Богдан Дмитрович звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до Чернівецької обласної державної адміністрації та Управління агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації, в якому просить визнати укладеним договір купівлі-продажу земельної ділянки, кадастровий номер 7320510400:01:001:0078, яка розташована на території Вашківської міської ради (за межами населеного пункту) Вижницького району Чернівецької області, площею 0,1500 га; категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення; цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі між фізичною особою-підприємцем Колісником Богданом Дмитровичем та Чернівецькою обласною державною адміністрацією в особі Управління агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації в запропонованій редакції.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у позивача, як особи, яка виграла земельні торги (аукціон) та сплатила кошти за придбаний лот, а також інші витрати, пов`язані з його придбанням, виникли правомірні очікування на укладення договору купівлі-продажу та реєстрації за ним права власності на придбану земельну ділянку, втім відповідач протиправно ухилився від нотаріального посвідчення правочину, у зв`язку з чим позивач просить суд визнати такий договір укладеним.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.07.2021 позовну заяву було залишено без руху через її невідповідність вимогам статтям 162, 164 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України).

27.07.2021 до суду надійшла заява позивача в порядку усунення недоліків, зі змісту якої вбачається, що виявлені ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.07.2021 недоліки усунуто.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 02.08.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Як вбачається з рекомендованих повідомлень про вручення поштових відправлень № 0105478359493 та № 0105478359507 ухвалу Господарського суду міста Києва від 02.08.2021 вручено уповноваженим представникам відповідачів - 10.08.2021 та 09.08.2021 відповідно.

Приймаючи до уваги, що відповідачі так і не скористалися наданим їм правом на подання відзиву на позовну заяву, а за висновками суду у матеріалах справи достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, суд вважає, що справа може бути розглянута за наявними у ній документами відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України.

29.09.2021 від Управління агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації надійшла заява про визнання позову.

Згідно з ч. 4 ст. 240 Господарського процесуального кодексу України, у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, суд підписує рішення без його проголошення.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,

ВСТАНОВИВ:

Розпорядженням голови Чернівецької обласної державної адміністрації від 22 квітня 2020 року № 400-р Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної, ділянки в натурі (на місцевості), яка підлягає продажу на земельних торгах було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (ні місцевості), яка підлягає продажу на земельних торгах, загальною площею 0,1500 га, кадастровий номер 7320510400:01:001:0078, цільове призначення 03.07 - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, яка розташована в адміністративних межах Вашківської міської ради, Вижницького району, Чернівецької області (за межами населеного пункту).

22 липня 2020 року фізична особа-підприємець Колісник Богдан Дмитрович приймав участь земельних торгах (аукціоні) з продажу земельної ділянки, яка перебуває у державній власності.

Організатором земельних торгів (аукціону) виступала Чернівецька обласна державна адміністрація в особі управління розвитку сільських територій Департаменту агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації.

У відповідності до розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації № 7 53 від 12 серпня 2020 року Про оптимізацію структури обласної державної адміністрації припинено діяльність Департаменту агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації шляхом реорганізації (перетворення) в управління агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації.

На торги виставлялася земельна ділянка несільськогосподарського призначення, кадастровий номер 7320510400:01:001:0078, яка розташована на території Вашківської міської ради (за межами населеного пункту) Вижницького району Чернівецької області, площею 0,1500 га; категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення; цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

За результатами торгів ФОП Колісник Б.Д. був визнаний переможцем так як запропонував найвищу ціну продажу земельної ділянки, а саме 427 988, 25 грн.

Відповідно до протоколу земельних торгів (аукціону) № 28/07/2020 з продажу земельної ділянки, яка перебуває у державній власності від 22 липня 2020 року, договір купівлі-продажу земельної ділянки між організатором земельних торгів і переможцем торгів мав бути укладеним безпосередньо в день проведення торгів.

Також, було визначено, що переможець земельних торгів не пізніше трьох банківських днів з дня підписання цього протоколу та укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки зобов`язується сплатити відповідні кошти за придбаний лот, винагороду виконавцю торгів, витрати виконавцю землеоціночних робіт.

Відповідно до платіжних доручень № 263 від 27.07.2020 на суму 420 276, 75 грн, № 264 від 27.07.2020 на суму 21 399, 41 грн та № 265 від 27.07.2020 на суму 6 300, 00 грн, ФОП Колісник Б.Д. сплатив кошти за придбаний лот, винагороду виконавцю торгів та компенсацію витрат на підготовку лоту до проведення аукціону.

Пунктом 5 Розпорядження голови Чернівецької обласної державної адміністрації від 22 квітня 2020 року № 400-р було уповноважено директора Департаменту агропромислового розвитку обласної державної адміністрації, після визначення переможця торгів, укласти та підписати з ним договір купівлі-продажу земельної ділянки.

Однак, як стверджує позивач, Департамент агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної в день проведення торгів не посвідчив нотаріально договір купівлі-продажу, чим порушив права ФОП Колісника Б.Д. як власника майна.

Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Положенням ст. 84 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) визначено, що у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Стаття 14 Конституції України передбачає, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Власникові належать права володіння, користування та розпорядження своїм майном (ст. 317 Цивільного кодексу України).

Згідно ч. 5 ст. 122 ЗК України, обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Згідно з ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч. 2 ст. 116 ЗК України).

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 78 ЗК України право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них. Земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності.

Відповідно до ч. 1 ст. 134 ЗК України, земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Згідно ч. 1 ст. 135 ЗК України, земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів. Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється виключно на земельних торгах, крім випадків, встановлених частинами другою і третьою статті 134 цього Кодексу.

Частиною 3 ст. 135 ЗК України визначено, що організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів. Виконавцем земельних торгів є суб`єкт господарювання, який уклав з організатором земельних торгів договір про їх проведення.

Учасником земельних торгів є фізична або юридична особа, яка подала виконавцю земельних торгів документи, зазначені в частині сьомій статті 137 цього Кодексу, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, зареєстрована у книзі реєстрації учасників земельних торгів і відповідно до закону може набувати право власності чи користування земельною ділянкою, яка виставляється на земельні торги.

Проведення земельних торгів щодо земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них здійснюється за рішенням організатора земельних торгів, у якому зазначаються: а) перелік земельних ділянок або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами; б) стартова ціна лота; в) строк та інші умови користування земельною ділянкою у разі набуття права користування земельною ділянкою на земельних торгах; г) особа, уповноважена організатором земельних торгів на укладення договору купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки, яка або право на яку виставляється на земельні торги (ч. 4 ст. 135 ЗК України).

Порядок проведення земельних торгів врегульовано статтею 137 ЗК України.

Згідно з пунктом 22 статті 137 ЗК України у процесі проведення торгів виконавець веде протокол, у якому зазначаються номер лота, стартова ціна та ціна продажу лота, відомості про переможця, номери рахунків, на які переможець повинен внести кошти за придбаний лот. У разі потреби до протоколу може вноситися й інша інформація. Протокол підписується переможцем, ліцитатором та організатором земельних торгів або його представником негайно після закінчення торгів за лотом у двох примірниках.

Пунктом 23 статті 137 ЗК України передбачено, що ліцитатор оголошує про завершення земельних торгів після підписання протоколу торгів.

Відповідно до ч. 24 ст. 137 Земельного кодексу України, договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки між організатором земельних торгів і переможцем торгів укладається безпосередньо в день проведення торгів, крім випадків, передбачених частиною двадцять дев`ятою цієї статті. У разі придбання переможцем кількох лотів договір укладається окремо на кожний з них.

Укладений договір купівлі-продажу земельної ділянки нотаріально посвідчується (ч. 25 ст. 137 ЗК України).

Наведене дає підстави для висновку, що у разі, якщо протокол торгів було підписано переможцем, якого було оголошено, ліцитатором та представником організатора, законодавець не надає право організатору іншого варіанту поведінки, аніж укладення договору, в спірному випадку, купівлі-продажу.

Втім, за встановленими обставинами справи, договір купівлі-продажу земельної ділянки не був укладений у визначений ст. 137 Земельного кодексу України порядок.

В контексті наведеного суд констатує, що чинним законодавством не врегульовано порядку подальших дій переможця у випадку відмови організатора торгів від укладення договору купівлі-продажу землі.

Статтями 3, 6, 203, 626, 627 Цивільного кодексу України визначено загальні засади цивільного законодавства, зокрема поняття договору і свободи договору, та сформульовано загальні вимоги до договорів як різновиду правочинів.

Договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору (частина перша статті 638 Цивільного кодексу України). Інші випадки визнання договору укладеним зазначено у статтях 642- 643 Цивільного кодексу України.

Зміст засади свободи договору викладено у статтях 6, 627 Цивільного кодексу України, згідно з якими свобода договору полягає у праві сторін вільно вирішувати питання при укладенні договору, виборі контрагентів та погодженні умов договору. Водночас, свобода договору не є безмежною, оскільки відповідно до абзацу 2 частини третьої статті 6 та статті 627 цього Кодексу при укладенні договору, виборі контрагентів, визначенні умов договору сторони не можуть діяти всупереч положенням цього Кодексу та інших актів цивільного законодавства.

За приписами статей 173, 174 Господарського кодексу України господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, зокрема безпосередньо із закону або іншого нормативно-правового акта, що регулює господарську діяльність; з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Відповідно до ч. 3 ст. 179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов`язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов`язком для суб`єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов`язковості укладення договору для певних категорій суб`єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Примусовий порядок укладення господарських договорів за рішенням суду регулюється ст. 187 ГК України та ст. 649 ЦК України, згідно яких спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов`язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.

День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше (ч. 2 ст. 187 ГК України).

Відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Згідно з ч. 1 ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч. 1 ст. 77 ГПК України).

Відповідно до ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оскільки протокол земельних торгів (аукціону) № 28/07/2020 з продажу лоту 51085 є належним доказом завершення торгів з огляду на наявність підписів виконавця, організатора та переможця торгів, також враховуючи, що торги у встановленому порядку не скасовано, не визнано виконавцем торгів такими, що не відбулися та їх результати не анульовано, суд дійшов висновку, що у Чернівецької обласної державної адміністрації, як у організатора торгів існує встановлений законом обов`язок з укладення з позивачем, як з переможцем, відповідного договору купівлі-продажу земельної ділянки, який він не виконав.

Рішенням Європейського Суду з прав людини у справі Пайн Велі Девелопмент ЛТД та інші проти Ірландії постановлено, що статтю 1 Першого протоколу до Конвенції можна застосовувати для захисту правомірних очікувань щодо певного стану речей (у майбутньому), оскільки їх можна вважати складовою частиною права власності. Правомірні очікування виникають у особи, якщо нею було дотримано всіх вимог законодавства для дотримання відповідного рішення уповноваженого органу, а тому вона мала усі підстави вважати так.

У рішенні у справі Рисовський проти України (№ 29979/04) від 20 жовтня 2011 року Європейський суд з прав людини підкреслив особливу важливість принципу належного урядування , який передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик їх помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси. Також зазначено, що державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен накладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.

Отже, вигравши земельні торги (аукціон) та сплативши кошти за придбаний лот, а також і інші витрати пов`язані з придбанням лота у позивача виникли правомірні очікування на укладення договору купівлі-продажу та реєстрації за ним права власності на придбану земельну ділянку.

Враховуючи викладене в сукупності, зважаючи на зміст позовних вимог, обставини, встановлені під час розгляду справи та заяву відповідача про визнання позову, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, у зв`язку з чим наявні підстави для задоволення позову у повному обсязі.

Судові витрати зі сплати судового збору, відповідно до положень статті 129 ГПК України, покладаються солідарно на відповідачів в розмірі 2 270, 00 грн.

Враховуючи, що позивачем внесено суму судового збору в більшому розмірі, сума переплати в розмірі 4 034, 15 грн може бути йому повернута в порядку ст. 7 Закону України Про судовий збір .

Керуючись ст.ст. 129, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 254 Господарського процесуального кодексу України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати укладеним з моменту набрання рішенням законної сили договір купівлі-продажу земельної ділянки, кадастровий номер 7320510400:01:001:0078, яка розташована на території Вашківської міської ради (за межами населеного пункту) Вижницького району Чернівецької області, площею 0,1500 га; категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення; цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі між Фізичною особою-підприємцем Колісником Богданом Дмитровичем та Чернівецькою обласною державною адміністрацією в особі Управління агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації в наступній редакції:

ДОГОВІР

купівлі-продажу земельної ділянки

м. Чернівці

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ в особі УПРАВЛІННЯ АГРОПРОМИСЛОВОГО РОЗВИТКУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ЄДРПОУ 38536252, місцезнаходження за адресою: 58010, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. М. Грушевського, 1, від імені якої виступає заступник начальника управління Федірчик Людмила Василівна, що діє на підставі довіреності (далі - Продавець), з однієї сторони, та

ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КОЛІСНИК БОГДАН ДМИТРОВИЧ ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової карти платника податків НОМЕР_1 , що діє на підставі Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 20 травня 2015 року (далі - Покупець), з іншої сторони, далі Сторони, уклали цей Договір про таке:

1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ

1.1. На умовах цього Договору Продавець зобов`язується передати за плату у власність Покупцеві земельну ділянку, кадастровий номер - 7320510400:01:001:0078, яка розташована на території Вашківської міської ради (за межами населеного пункту) Вижницького району Чернівецької області, загальною площею 0,1500 га, а Покупець зобов`язується прийняти й оплатити вартість земельної ділянки.

1.2. Земельна ділянка, зазначена в пункті 1.1 цього договору, належить до категорії земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Цільове (функціональне) призначення земельної ділянки - 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Вид використання земельної ділянки - роздрібної торгівлі та комерційних послуг (для будівництва та обслуговування автозаправної станції).

1.3. Відомості про розмір земельної ділянки, місце розташування (адресу), грошову оцінку земельної ділянки та її стартову ціну, природний та господарський стан земельної ділянки, цільове призначення земельної ділянки підтверджуються документацією із землеустрою, які сформовані в окрему справу.

1.4. Ця земельна ділянка перебуває у державній власності, повноваження щодо розпорядження цією земельною ділянкою належать Продавцю відповідно до земельного законодавства України.

1.5. Земельна ділянка не має обмежень та обтяжень.

2. ЦІНА ПРОДАЖУ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ, СТРОКИ ТА ПОРЯДОК ОПЛАТИ

2.1. Відповідно до протоколу земельних торгів (аукціону) № 28/07/2020 з продажу земельної ділянки, яка перебуває у державній власності від 22 липня 2020 року за лотом N 51085 ціна продажу земельної ділянки встановлена в сумі 427 988 (чотириста двадцять сім тисяч дев`ятсот вісімдесят вісім) гривень 25 коп.

2.2. Ціна земельної ділянки, визначена згідно з пунктом 2.1 Договору, сплачується таким чином:

2.3. Грошові кошти у розмірі (за виключенням гарантійного внеску сплаченого переможцем торгів до початку їх проведення) 420 276 (чотириста двадцять тисяч двісті сімдесят шість) гривень 75 коп., перераховуються не пізніше трьох банківських днів з дня підписання протоколу земельних торгів (аукціону) на розрахунковий рахунок Вижницького УК/отг ІВАN: UA 408999980314171941000024331 у Казначействі України (ЕАП), код платежу 33010100, код ЄДРПОУ 37984590.

3. ПЕРЕХІД ПРАВА ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЕЛЬНУ ДІЛЯНКУ

3.1. Покупець набуває права власності на земельну ділянку після виконання зобов`язань за цим Договором та державної реєстрації права власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

3.2. З моменту укладення цього Договору ризик випадкового погіршення або випадкового псування земельної ділянки, зазначеної в пункті 1.1 цього Договору, несе Покупець.

4. ГАРАНТІЇ ТА ПРЕТЕНЗІЇ

4.1. Продавець гарантує, що земельна ділянка, яка є предметом цього Договору, входить до категорії земель, що можуть бути відчужені згідно з чинним законодавством України, вільна від будь-яких майнових прав і претензій третіх осіб, нікому іншому не продана, не відчужена іншим способом, під забороною (арештом), заставою (у тому числі податковою) не перебуває, щодо неї не ведуться судові спори.

4.2. Покупець ознайомився з усіма документами, які стосуються цього Договору, безпосередньо оглянув земельну ділянку в натурі, ознайомився з її кількісними та якісними характеристиками, а також своїми правами та обов`язками.

5. ПРАВА І ОБОВ`ЯЗКИ СТОРІН

5.1. Продавець має право:

5.1.1. Здійснювати контроль за своєчасністю оплати вартості земельної ділянки та умовами використання покупцем земельної ділянки;

5.1.2. Вимагати усунення порушень умов цього Договору та встановлених норм земельного законодавства України;

5.1.3. Вимагати розірвання договору у випадках, передбачених чинним законодавством України та умовами цього Договору.

5.2. Продавець зобов`язаний:

5.2.1. Прийняти оплату покупцем вартості земельної ділянки в розмірі та в терміни, обумовлені розділом 2 цього Договору;

5.2.2. Передати покупцю земельну ділянку за актом прийому- передачі після повної сплати вартості земельної ділянки;

5.2.3. Нотаріально засвідчити цей Договір під час його укладення.

5.3. Покупець зобов`язаний:

5.3.1. Сплатити повну вартість земельної ділянки в строки та в розмірах, що передбачені цим Договором;

5.3.2. Після набуття права власності на земельну ділянку дотримуватись вимог земельного законодавства України, використовувати придбану земельну ділянку за цільовим призначенням.

5.3.3. З моменту виникнення права власності на земельну ділянку сплачувати плату за землю в розмірах і порядку, передбаченому чинним законодавством України.

5.3.4. Нотаріально посвідчити Договір за власний рахунок в порядку, передбаченому чинним законодавством України.

5.4. Сторони мають також інші права та обов`язки, які не встановлені цим Договором, але передбачені чинним законодавством України та випливають із умов виконання цього Договору.

6. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН

6.1. У разі невиконання Покупцем умов цього Договору Продавець має право вимагати виконання покупцем своїх зобов`язань належним чином, а також на відшкодування збитків, завданих невиконанням чи неналежним виконанням зобов`язань або має право розірвати цей Договір у встановленому законодавством України порядку і вимагати відшкодування збитків, спричинених його розірванням.

6.2. У разі невиконання Покупцем передбачених цим Договором зобов`язань щодо строку внесення платежу за умови, що Продавець надав Покупцеві письмову згоду на подовження строку внесення платежів до 30 календарних днів з дати затвердження протоколу аукціону, Покупець сплачує пеню за весь термін прострочки платежу, яка обчислюється у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку, що діяла у період, за який сплачується пеня.

6.3. У разі невиконання Покупцем передбачених цим Договором зобов`язань щодо строку внесення платежу в установленому обсязі і строк прострочення платежу з боку Покупця перевищує 30 календарних днів, Договір підлягає розірванню і гарантійний внесок Покупцеві не повертається, а також Покупець зобов`язаний додатково сплатити штраф у розмірі 10 відсотків від кінцевої ціни продажу земельної ділянки.

6.4. Порушення Покупцем умов Договору щодо цільового призначення земельної ділянки та умов її подальшого використання може бути підставою для припинення права власності на земельну ділянку у випадках, передбачених чинним законодавством України.

7. ВИРІШЕННЯ СПОРІВ

7.1. Всі спори, що виникають при виконанні умов цього Договору або пов`язані з ним, вирішуються шляхом переговорів.

7.2. Якщо відповідний спір неможливо вирішити шляхом переговорів протягом 30 днів, він вирішується у судовому порядку відповідно до чинного законодавства України.

8. ЗМІНИ УМОВ ДОГОВОРУ ТА ЙОГО РОЗІРВАННЯ

8.1. Зміна умов Договору або внесення доповнень до нього можливі за згодою Сторін або за рішенням суду у випадках, передбачених чинним законодавством України.

8.2. Усі зміни та доповнення до Договору здійснюються тільки в письмовій формі з наступним нотаріальним засвідченням таких змін і доповнень.

8.3. Розірвання цього Договору проводиться відповідно до чинного законодавства України та цього Договору.

8.4. У разі невиконання однією із Сторін умов цього Договору він може бути розірваний на вимогу іншої сторони виключно за рішенням суду, в тому числі у разі невиконання Покупцем умов Договору щодо строків внесення платежу та їх розмірів згідно з пунктом 6.3 Договору.

9. ВИТРАТИ

9.1. Усі витрати, пов`язані з укладенням цього Договору, його нотаріальним засвідченням, державною реєстрацією права власності на земельну ділянку, сплачує Покупець.

9.2. Витрати, пов`язані із внесенням змін та доповнень до Договору, нотаріальним засвідченням таких змін, сплачує Покупець.

10. ФОРС-МАЖОРНІ ОБСТАВИНИ

10.1. Жодна із Сторін не несе відповідальності за повне або часткове невиконання своїх зобов`язань, якщо таке невиконання спричинене обставинами, що знаходяться поза контролем Сторін, а саме: природні явища, військові дії, дії Уряду, органів державної влади чи інші обставини непереборної сили.

10.2. Якщо обставини непереборної сили діють протягом трьох місяців та відсутні ознаки покращення ситуації, цей Договір може бути розірвано за вимогою Покупця або Продавця з обов`язковим направленням письмового повідомлення про такі обставини іншій Стороні.

11. ДОДАТКОВІ УМОВИ

11.1. Цей Договір підписується Сторонами, скріплюється печаткою та підлягає нотаріальному посвідченню.

11.2. Цей Договір є обов`язковим для Сторін з моменту його підписання обома Сторонами і набуває чинності з моменту його нотаріального посвідчення або за рішенням суду, що набуло чинності.

11.3. Цей Договір або рішення суду, що набуло чинності і документ про сплату вартості земельної ділянки, передбаченої цим Договором, є підставою для реєстрації права власності на землю.

11.4. Цей договір складений при повному розумінні Сторонами його умов та термінології українською мовою у трьох автентичних примірниках, які мають однакову юридичну силу.

12. АДРЕСИ, БАНКІВСЬКІ РЕКВІЗИТИ ТА ПІДПИСИ СТОРІН

ПРОДАВЕЦЬ:

ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

в особі Управління агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації код ЄДРПОУ 38536252, 58010, м. Чернівці, вул. М. Грушевського, 1, р/р у Вижницькому УК/отг ІВАN: UA 408999980314171941000024331 у Казначействі України (ЕАП), код платежу 33010100, код ЄДРПОУ 37984590


/Федірчик Л.В./

М.П.

ПОКУПЕЦЬ:

ФОП КОЛІСНИК БОГДАН ДМИТРОВИЧ ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , який проживає в АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_2 тел. моб. НОМЕР_3


/ Колісник Б.Д. /

Стягнути солідарно з Чернівецької обласної державної адміністрації (58000, Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Грушевського, буд. 1; ідентифікаційний код 00022680) та Управління агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації (58000, Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Грушевського Михайла, буд. 1; ідентифікаційний код 38536252) на користь фізичної особи-підприємця Колісника Богдана Дмитровича ( АДРЕСА_2 ; рнокпп НОМЕР_1 ) 2 270, 00 грн (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 коп.) судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів в порядку, передбаченому ст.ст. 253-259, з урахуванням підпункту 17.5 пункту 17 розділу XI Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України.

Рішення в повному обсязі складено 01.10.2021.

Суддя О.С. Комарова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.10.2021
Оприлюднено01.10.2021
Номер документу100033101
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/11274/21

Рішення від 01.10.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Комарова О.С.

Ухвала від 02.08.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Комарова О.С.

Ухвала від 19.07.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Комарова О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні