ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2021 рокуЛьвівСправа № 140/1116/21 пров. № А/857/9953/21
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді: Запотічного І.І.,
суддів: Глушка І.В., Матковської З.М.,
при секретарі судового засідання: Волошин М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 07 квітня 2021 року ( суддя Сорока Ю.Ю., ухвалене в м. Луцьку) у справі № 140/1116/21 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Євроброк Україна до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання дій протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
29.01.2021р. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» звернулось в суд з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДПС у Волинській області від 05.11.2020 №87328 про включення Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» до ризикових платників податків, зобов`язання відповідача виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» з переліку ризикових платників податків.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 07 квітня 2021 року позов задоволено повністю.
Не погоджуючись з даним рішенням суду відповідач ГУ ДПС у Волинській області подало апеляційну скаргу до Восьмого апеляційного адміністративного суду, в якій покликаючись на порушення судом при прийнятті судового рішення норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи, просить скасувати оскаржуване рішення суду та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позову.
В обґрунтування апеляційної скарги, зокрема, зазначає, що відносячи платника до ризикових, податковий орган пропонує платнику податків надати документи та пояснення з метою аналізу наявності негативної податкової інформації чи аналізу критеріїв ризикованості. Проте ТзОВ Євроброк Україна не було подано Комісії регіонального рівня повідомлення про надання інформації та копій документів, щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке б дало реалізувати право позивача на спростування та непідтвердження відповідності критеріям ризиковості. Відтак у зв`язку з ненаданням будь-яких документів на розгляд комісії, дана комісія була позбавлена можливості прийняти будь-яке інше рішення в силу Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165. Апелянт зазначає, що включення суб`єкта владних повноважень до бази даних певної інформації не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.
В судовому засіданні представник апелянта надав пояснення аналогічні викладеним в апеляційній скарзі, просив скасувати оскаржуване судове рішення та прийняти нове яким відмовити позивачу в задоволенні позову.
В судовому засіданні представник позивача заперечив проти апеляційної скарги, просив оскаржуване судове рішення залишити без змін.
Протокольною ухвалою суду від 16.09.2021 року продовжено строк розгляду справи на 15 днів.
Заслухавши суддю-доповідача та представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній та додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Як вірно встановлено судом першої інстанції ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» зареєстроване як юридична особа та знаходиться на обліку у Луцькому Управлінні ТУ ДПС у Волинській області з 03 грудня 2018 року. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» є: 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами (основний); 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 45.40 Торгівля мотоциклами, деталями та приладдям до них, технічне обслуговування і ремонт мотоциклів; 46.14 Діяльність посередників у торгівлі машинами, промисловим устаткуванням, суднами та літаками; 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; 46.61 Оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткуванням; 46.63 Оптова торгівля машинами й устаткуванням для добувної промисловості та будівництва; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.
Як вбачається з матеріалів справи 05.11.2020 Комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №87328, а саме про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» пункту 8 Критеріїв ризикованості платника податку на додану вартість та внесення до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Підставою для віднесення позивача до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податків слугувала наявність по ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій за період - квітень 2020 року на загальну суму ПДВ - 598,4 тисячі грн. по операціях з постачання покупцям ТОВ «ДЖИ ТРИ КОНСТРАКШН» 343,75 грн, ПСП «УКРРОСХИМ» - 128,3 тис. грн., СФГ «РОКСОЛАНА» -126,6 грн.
Позивач, не погодившись з рішенням контролюючого органу про відповідність підприємства критеріям ризиковості платника податків, звернувся до суду з позовом.
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції дійшов висновку, що при прийнятті рішення про внесення позивача до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості ГУ ДПС у Волинській області діяло всупереч Конституції України та чинному законодавству України.
Колегія суддів апеляційного суду погоджується з судом першої інстанції з огляду на наступне.
З матеріалів справи вбачається, що між ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» (Продавець) та ТОВ «ТРИ ДЖИ КОНСТРАКШН» (Покупець) було укладено договір купівлі-продажу транспортного засобу №81 від 29 квітня 2020 року (акт приймання-передачі транспортного засобу, що підлягає першій державній реєстрації від 29 квітня 2020 року).
ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» на виконання умов договору сформувало видаткову накладну №РН-0000138 від 29 квітня 2020 року на товар - автомобіль спеціального призначення - автокран XCMG QY25 К, кузов - НОМЕР_1 , у кількості 1 штука, ціна товару 2062500,00 гривень, в тому числі ПДВ -343750,00 гривні.
Товар був придбаний ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» 20 грудня 2019 року на підставі договору купівлі-продажу транспортного засобу №234/201219 за ціною - 2483790,00 гривень, акт приймання-передачі транспортного засобу від 20 грудня 2019 року. Сформавана податкова накладна була успішно зареєстрована.
Також, в процесі здійснення господарської діяльності між ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» (Продавець) та ТОВ «УКРРОСХИМ» (Покупець) було укладено договір купівлі-продажу транспортного засобу №83-0083 від 29 квітня 2020 року (акт приймання-передачі транспортного засобу, що підлягає першій державній реєстрації від 29 квітня 2020 року).
ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» на виконання умов договору сформувало видаткову накладну №РН-0000140 від 29 квітня 2020 року на товар - навантажувач Manitou MMLT 732 номер 1199583, у кількості 1 штука, ціна товару 770000,00 гривень, в тому числі ПДВ - 128333,00 гривні.
Вказаний товар був ввезений в Україну за вантажно-митною декларацією №UA 204120/2019/026485. Відправником товару виступає контрагент ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» - CLAREMONT SALES РС» . Для підтвердження реальності взаємовідносин з контрагентом надано контракт та супровідні документи при ввезенні товару на митну територію України.
В рахунок оплати за товар згідно з договором Покупець здійснив оплату, про що свідчить платіжне доручення №2790 від 29 квітня 2020 року. Сформована податкова накладна була успішно зареєстрована.
Крім цього, в процесі здійснення господарської діяльності між ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» (Продавець) та СГ «РОКСОЛАНА» (Покупець) було укладено договір купівлі-продажу транспортного засобу №61-0061 від 14 квітня 2020 року (акт приймання-передачі транспортного засобу, що підлягає першій державній реєстрації від 14 квітня 2020 року).
ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» на виконання умов договору сформувало видаткову накладну №РН- 0000102 від 14 квітня 2020 року на товар - навантажувач MANITOU MLT 735, номер кузова - НОМЕР_2 , у кількості 1 штука, ціна товару 758000,00 гривень, в тому числі ПДВ -126333,00 гривні.
Товар був ввезений в Україну за вантажно-митною декларацією №UA 204120/2019/308078 від 28 листопада 2019. Відправником товару виступає контрагент ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» - CLAREMONT SALES РС» . Для підтвердження реальності взаємовідносин з контрагентом надаємо контракт та супровідні документи при ввезенні товару на митну територію України.
В рахунок оплати за товар згідно з договором Покупець здійснив оплату, про що свідчить меморіальний ордер №3645665316 від 21 квітня 2020 року, платіжне доручення №453 від 14 квітня 2020 року. Сформована податкова накладна була успішно зареєстрована.
Відповідно до підпункту 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Пунктом 61.1 статті 61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до підпункту 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Згідно пункту 71.1 статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Як вірно зазначено судом першої інстанції, відповідно до пунктів 74.1,74.3 статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.
Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.
Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Віповідно до пункту 201.16 статті 201 (у редакції, чинній з 31.12.2017) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» від 07.12.2017 №2245-VIII (далі - Закон №2245-VIII), змінена редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
Так, пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2245-VIII, Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
В подальшому, постановою Кабінету Міністрів України №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Згідно пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпункту «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно пункту 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Як вірно зазначено судом першої інстанції, додатками №1 та №3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість та Критерії ризиковості здійснення операцій відповідно.
Так, Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість: 1)Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах; 2) Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах; 3) Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами; 4) Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово- господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими j засновниками та/або керівниками; 5) Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ); 6)Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; 7)Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; 8)У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування;
Відповідно до пункту 6 Порядку №1165 питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Також Додатком №4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що за формою та змістом оскаржуване рішення контролюючого органу №87328 від 05.11.2020 відповідає вимогам Додатку №4 до Порядку №1165.
Так, у спірному рішенні зазначено про відповідність платника податку ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» критеріям ризиковості платника, зокрема, пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Бланк рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить обов`язкове для заповнення поле «податкова інформація (заповнюється у разі відповідності пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку)» .
В оскаржуваних рішеннях вказане поле заповнено та зазначено, що по ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» наявна податкова інформація, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій за період - квітень 2020 року на загальну суму ПДВ - 598,4 тисячі грн. по операціях з постачання покупцям ТОВ «ДЖИ ТРИ КОНСТРАКШН» 343,75 грн, ПСП «УКРРОСХИМ» - 128,3 тис. грн., СФГ «РОКСОЛАНА» -126,6 грн.
Разом з тим, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що оскаржуване рішення не містить мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку, як і не містить доказів наявності податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником з посиланнями на відповідні документи.
Також судом першої інстанції вірно зазначено, що для розгляду питання відповідності чи не відповідності підприємства хоча б одному критерію ризиковості платника податку, відповідач мав отримати податкові накладні/розрахунок коригування, подані позивачем для реєстрації, та встановити, що вони не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації. Лише після цього позивач підлягає перевірці щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку.
Разом з тим, жодних доказів отримання контролюючим органом від позивача податкових накладних для реєстрації в ЄРПН матеріали справи не містять.
Враховуючи наведене вище, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що податковий орган у порушення приписів Порядку №1165 розглянув питання відповідності/невідповідності платника податку ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» критеріям ризиковості. Контролюючим органом позивача віднесено до переліку ризикових платників податків на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що Пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (Додаток 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) визначає, що одним з таких критеріїв є: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Разом з тим, доводи апелянта, стосовно наявної податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій за період - квітень 2020 року на загальну суму ПДВ - 598,4 тисячі грн. по операціях з постачання покупцям ТОВ «ДЖИ ТРИ КОНСТРАКШН» - 343,75 грн, ПСП «УКРРОСХИМ» - 128,3 тис. грн., СФГ «РОКСОЛАНА» - 126,6 грн., спростовуються долученими до матеріалів справи письмовими доказами.
Суд першої інстанції вірно зазначив, що податкова інформація наявна у контролюючого органу є лише статистичними даними, які самі по собі не можуть свідчити про вчинення підприємством порушень та не підтверджує ризиковість платника податків та прийшов до вірного висновку, що оскаржуване рішення не містить жодного обґрунтування підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платників податку.
Таким чином, відповідачем не доведено існування підстав для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання, у зв`язку з чим судом першої інстанції підставно визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.11.2020 №87328 про внесення ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку.
Разом з тим, належним і ефективним способом захисту порушеного права ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» є зобов`язання ГУ ДПС у Волинській області виключити ТОВ «ЄВРОБРОК УКРАЇНА» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податків.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що саме зобов`язання виключити його з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений і вказане рішення не можливо визнати втручанням у дискреційні повноваження відповідача, оскільки ним такі повноваження були самостійно реалізовані шляхом прийняття оскарженого рішення, яке було предметом судового контролю у межах цієї справи.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що з системного аналізу приписів законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Враховуючи наведене вище колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та підставно задовольнив позовні вимоги, а доводи апелянта не спростовують висновків суду першої інстанції з наведених вище мотивів, а тому апеляційну скаргу ГУ ДПС у Волинській області слід залишити без задоволення а оскаржуване рішення суду без змін.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 328 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 07 квітня 2021 у справі № 140/1116/21 без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню не підлягає крім випадків передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І. І. Запотічний судді І. В. Глушко З. М. Матковська Повне судове рішення складено 05.10.2021
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2021 |
Оприлюднено | 06.10.2021 |
Номер документу | 100123825 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні