Справа № 569/16748/21
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2021 року м. Рівне
Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Сидорук Є.І., з участю представника Поліської митниці Держмитслужби Ярмолюка І.М., розглянувши матеріали, що надійшли з Поліської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за ч.1 ст.483 МК України ,
В С Т А Н О В И В:
30.05.2020 року в зоні діяльності Галицької митниці Держмитслужби громадянин України ОСОБА_1 (паспорт громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_2 ) ввіз на митну територію України товар сідельний тягач марка: MAN TGX 18.480, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 .
Переміщення автомобіля через митний кордон України проведено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204000/2020/908760 від 29.05.2020 року.
02.06.2020 року декларантом ТОВ Еріт Систем ОСОБА_2 в Поліську митницю Держмитслужби подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №204080/2020/010878 для здійснення митного оформлення товару сідельний тягач марка: MAN TGX 18.480, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 з пакетом товаросупровідних документів: рахунком-фактурою (Invoice) від 29.05.2020 року №0069, зовнішньоекономічним договором від 01.11.2019 року №11Er.Atr.2019, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_4 від 10.03.2015 року тощо.
За результатом аналізу товаросупровідних документів, встановлено, що відправником та продавцем товару заявлено компанію Auto Trading Svit s.r.o. (J.A. Komenskeho 18b, 97401 Banska Bystrica, Slowakei), покупцем та отримувачем - ТОВ Еріт Систем (код ЄДРПОУ 42618152, м. Київ, вул. Композитора Лятошинського 14А). Відповідно до комерційного рахунку (Invoice) від 29.05.2020 року №0069 вартість товару сідельний тягач марка: MAN TGX 18.480, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 становить 6550 Євро (або еквівалент 196 025,13 грн. на дату здійснення митного оформлення товару).
14.04.2021 року на адресу Поліської митниці Держмитслужби надійшов лист Державної митної служби України від 14.04.2021 року №15/15-02/7.13/654, яким направлено відповідь митної адміністрації Республіки Словаччина на запит стосовно перевірки законності здійснення зовнішньоекономічних операцій з транспортними засобами ТОВ Еріт Систем , у тому числі, товару сідельний тягач марка: MAN TGX 18.480, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 .
За результатом опрацювання листа Державної митної служби України від 14.04.2021 року №15/15-02/7.13/654, встановлено невідповідність даних, що містяться в доданих до листа документах, даним, заявленим при митному оформленні транспортного засобу на митній території України.
Транспортний засіб сідельний тягач марка MAN TGX 18.480, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 ідентифікується з транспортним засобом, митне оформлення кого здійснено за митною декларацією від 02.06.2020 року типу ІМ40ДЕ №204080/2020/010878. У результаті співставлення відомостей, наданих митними органами Республіки Словаччина із документами, поданими до митного контролю та оформлення в Поліську митницю Держмитслужби встановлено розбіжності щодо фактурної вартості товару.
Згідно інформації та копій документів, надісланих митними органами Словацької Республіки, встановлено, що згідно комерційного рахунку від 29.05.2020 року №0069 вартість товару сідельний тягач марка MAN TGX 18.480, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 становить 16000 Євро (або у національній валюті по курсу на день митного оформлення - еквівалент 478840 грн.)
Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 , вчинив дії, спрямовані на переміщення товару сідельний тягач марка: MAN TGX 18.480, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 , вартістю 478 840 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, а саме, комерційного рахунку (Invoice) від 29.05.2020 року №0069, виданого компанією Auto Trading Svit s.r.o. (J.A. Komenskeho 18b, 97401 Banska Bystrica, Slowakei), що містить неправдиві відомості щодо фактурної вартості товару.
Своїми діями ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ч.1 ст.483 МК України , як дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.
Представник Поліської митниці Дермитслужби Ярмолюк І.М. в судовому засіданні зазначив, що у зв`язку із порушенням митних правил, відносно ОСОБА_1 був складений протокол, в якому викладені всі обставини справи, що підтверджують його вину у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483МКУкраїни та просив суд застосувати до ОСОБА_1 стягнення відповідно до санкції вказаної статті.
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про час та місце розгяду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.
Практика Європейського Суду з прав людини (зокрема рішення Пономарьов проти України від 3 квітня 2008) наголошує, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження . Вказаним рішенням закріплено принцип судочинства, зазначений в практиці ЄСПЛ, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним.
Суд, у відповідності до ч.4 ст. 526 МК України , вважає можливим розглянути справу за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності оскільки є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи, і від нього не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.
Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд приходить до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 КУпАП .
Статтею 458МКУкраїни визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
За приписами ч.1 ст. 486МКУкраїни завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.
Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 р. №651, відомості, заявлені у МД декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.
Підпунктом г, п. 1, ч. 1 ст. 335 Митного кодексу України визначено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: комерційні документи на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів.
Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частиною 8 статті 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно з ч. 1 ст. 467 МК України , зі змінами, внесеними відповідно до Закону України від 08.11.2018 №2612-УІІІ Про внесення змін до Митного України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України , процесуальні строки накладення адміністративного стягнення обчисляються з моменту виявлення правопорушення (цей момент може співпадати з моментом складання протоколу про порушення митних правил, а також відраховуватись з моменту встановлення ознак правопорушення).
Згідно з ч.2 ст.459 МК України та п.7, 43 ст.4 МК України , суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України , законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 495МКУкраїни доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарамибезпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення підтверджується дослідженими в судовому засіданні письмовими доказами по справі, зокрема даними, що містяться у протоколі про правопорушення митних правил №0204/20400/2021 від 06 липня 2021 року, службовою запискою головного державного інспектора оперативного відділу Управління боротьби з контрабандою та порушення митних правил Рівненської митниці Пасеки К. від 06.07.2021 та іншими матеріалами справи у їх сукупності.
Судом встановлено, що під час ввезення на митну територію України товар сідельний тягач марка: MAN TGX 18.480, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 вартістю 478 840 грн. через митний кордон України гр. ОСОБА_1 приховав від митного контролю, зокрема подав митному органу документи, що містять неправдиві відомості, а саме, комерційний рахунок (Invoice) від 29.05.2020 року №0069, виданого компанією Auto Trading Svit s.r.o. (J.A. Komenskeho 18b, 97401 Banska Bystrica, Slowakei), відповідно до якого вартість товару сідельний тягач марка: MAN TGX 18.480, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 становить 6550 Євро (або еквівалент 196 025,13 грн. на дату здійснення митного оформлення товару), що містить неправдиві відомості щодо фактурної вартості товару, оскільки згідно інформації та копій документів, надісланих митними органами Словацької Республіки, вбачається, що згідно комерційного рахунку від 29.05.2020 року №0069 вартість товару сідельний тягач марка MAN TGX 18.480, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 становить 16000 Євро (або у національній валюті по курсу на день митного оформлення - еквівалент 478840 грн.)
Протилежного доказам, з`ясованим в судовому засіданні, не встановлено.
Адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами (ст. 23 КУпАП ).
Відповідно до ст.33КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, майнового стану, обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Згідно санкції ч.1 ст.483МКУкраїни за вчинення даного правопорушення передбачено адміністративне стягнення у вигляді накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.
Враховуючи наведені докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення передбачене санкцією ч.1 ст.483 МК України у виді штрафу в розмірі 100% вартості переміщуваного товару з конфіскацією сідельний тягач марка: MAN TGX 18.480, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3 .
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідно п. 5 ч. 2 ст.4 Закону України "Про судовий збір" до стягнення з ОСОБА_1 підлягає судовий збір в розмірі 454 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст. 33 , 283 , 284 КУпАП , -
п о с т а н о в и в:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 478 840 (чотириста сімдесят вісім тисяч вісімсот сорок) гривень з конфіскацією сідельного тягача марка: MAN TGX 18.480, ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_3
Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в розмірі 454 (чотириста п`ятдесят чотири) гривні.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області.
Суддя Рівненського міського суду Є.І. Сидорук
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2021 |
Оприлюднено | 06.10.2021 |
Номер документу | 100133588 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Рівненський міський суд Рівненської області
Сидорук Є. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні