УХВАЛА
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
06 жовтня 2021 року справа № 580/7352/21
м. Черкаси
Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Бабич А.М., перевіривши матеріали позову ОСОБА_1 до ПАЛАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИЛА:
21.09.2021 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) (далі - позивач) до ПАЛАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (20340, Черкаська обл., Уманський р-н, село Паланка, вулиця Грушевського, будинок 11; код ЄДРПОУ 26261301) (далі - відповідачі) про:
визнання неправомірним та скасування рішення від 28.01.2021 №6-113/VIII Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж в натурі (на місцевості) та передачу у власність земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва громадянці ОСОБА_2 в адміністративних межах села Максимівка (за межами населеного пункту) ;
повернення земельної ділянки кадастровий номер 7124385300:02:000:0101 площею 2,5135 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах села Максимівка Уманського району Черкаської області (за межами населеного пункту) в комунальну власність Паланської сільської ради.
В обґрунтування зазначила, що громадянці ОСОБА_2 за рішенням відповідача передано земельну ділянку на підставі чого у неї виникло право власності на земельну ділянку. Позивач вважає, що вказане вище рішення відповідача прийняте з порушенням правових норм Земельного кодексу України, зачіпає та порушує її права, як громадянки України.
Ухвалою суду від 23.09.2021 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк 10 днів з моменту отримання ухвали для усунення її недоліків.
Позивач на виконання вимог вказаної ухвали надала до суду заяву вх.№37758/21 про усунення недоліків позовної заяви (далі - Заява), до якої додала два екземпляри позовної заяви з додатками, чим усунула зазначені в ухвалі недоліки позову.
Ознайомившись із матеріалами спору суд дійшов висновку, що спір не відноситься до юрисдикції адміністративного суду з огляду на таке.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.4 КАС України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому:
хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій;
хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або
хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
Суб`єктом владних повноважень згідно п.7 вказаної вище статті КАС України є орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Частина 1 статті 2 КАС України визначає завдання адміністративного судочинства, якими є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Суд застосовує правову позицію Великої Палати Верховного Суду, викладену в постанові від 17.04.2018 у справі №815/6956/15, відповідно до якої публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Однак сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції. Необхідно з`ясовувати, у зв`язку з чим виник спір та за захистом яких прав особа звернулася до суду. Якщо порушення своїх прав особа вбачає у наслідках, які спричинені рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, які вона вважає неправомірними, і ці наслідки призвели до виникнення, зміни чи припинення цивільних правовідносин, мають майновий характер або пов`язаний з реалізацією її майнових або особистих немайнових інтересів, то визнання незаконними (протиправними) таких рішень є способом захисту цивільних прав та інтересів .
Крім того у постанові від 15.05.2020 у справі №160/4212/19 Верховний Суд зазначив: "Рішення суб`єкта владних повноважень у сфері земельних відносин може оспорюватися з погляду його законності, а вимога про визнання такого рішення незаконним і про його скасування - розглядатися за правилами цивільного або господарського судочинства, якщо внаслідок реалізації такого рішення у фізичної чи юридичної особи виникло цивільне право (наприклад, право користування земельною ділянкою), і спірні правовідносини, на яких ґрунтується позов, мають приватноправовий характер. ..Якщо у результаті прийнятого рішення суб`єкта владних повноважень особа набуває речове права на земельну ділянку, то спір стосується приватноправових відносин і має розглядатися за правилами цивільного або господарського судочинства залежно від суб`єктного складу. "
Згідно з ч.2 ст.2 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі - ЦК України) учасниками цивільних відносин є: держава Україна, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, іноземні держави та інші суб`єкти публічного права. Статтею 170 цього Кодексу встановлено, що Держава набуває і здійснює цивільні права та обов`язки через органи державної влади у межах їхньої компетенції, встановленої законом.
Частиною першою ст.1 ЦК України встановлено, що цивільним законодавством регулюються особисті немайнові та майнові відносини (цивільні відносини), засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.2 ЦК України учасниками цивільних відносин є фізичні особи та юридичні особи (далі - особи). Учасниками цивільних відносин є: держава Україна, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, іноземні держави та інші суб`єкти публічного права.
Стаття 19 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України) визначає справи, що відносяться до юрисдикції загальних судів. Так згідно з ч.1 ст.19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних , трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин , крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
З відомостей Державного земельного кадастру суд встановив, що щодо земельної ділянки, якої стосується предмет спору, зареєстроване власності на землю ОСОБА_2 . Отже, оскарження рішення відповідача стосуватиметься втручання в її зареєстроване речове право на землю, а мета позову - позбавити її такого права. Отже, на спірні правовідносини не поширюється юрисдикція адміністративних судів.
Оскарження рішення відповідача від 28.01.2021 №6-113/VIII Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж в натурі (на місцевості) та передачу у власність земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва громадянці ОСОБА_2 в адміністративних межах села Максимівка (за межами населеного пункту) , що є актом індивідуальної дії, не стосується безпосередньо правовідносин за участі позивача та не відновить заявленого права позивача.
Індивідуальний акт - це акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк (п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України).
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства. Тому наявні підстави відмовити у відкритті провадження та повернути позовну заяву з усіма доданими до неї матеріалами.
Пунктом 2 ч.1 ст.7 Закону України від 27.02.2020 №3674-VI Про судовий збір визначено, що сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі повернення заяви або скарги. Згідно з ч.1 ст.143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
На підтвердження сплати судового збору до позовної заяви додано копію квитанції №34 від 07.09.2021, що не є належним доказом такої сплати, оскільки згідно з абз.17 ч.1 ст.2 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг підтвердженням факту продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, тощо є документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, тощо), надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.
Тому з метою повернення судових витрат позивач повинен звернутися з заявою, до якої надати суду оригінал документа щодо сплати судового збору на рахунки Черкаського окружного адміністративного суду.
Керуючись ст. ст. 2-20, 122-123, 160-161, 168-171, 243, 248, 259-263 КАС України, суддя
УХВАЛИЛА:
1. Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до ПАЛАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (20340, Черкаська обл., Уманський р-н, село Паланка, вулиця Грушевського, будинок 11; код ЄДРПОУ 26261301) про:
визнання неправомірним та скасування рішення від 28.01.2021 №6-113/VIII Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж в натурі (на місцевості) та передачу у власність земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва громадянці ОСОБА_2 в адміністративних межах села Максимівка (за межами населеного пункту) ;
повернення земельної ділянки кадастровий номер 7124385300:02:000:0101 площею 2,5135 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах села Максимівка Уманського району Черкаської області (за межами населеного пункту) в комунальну власність Паланської сільської ради.
Роз`яснити, що спір підвідомчий суду загальної юрисдикції.
2. Судові витрати поверненню не підлягають
3. Копію ухвали направити ОСОБА_3 .
4. Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів з моменту її складення.
Суддя А.М. Бабич
Ухвала постановлена, складена в повному обсязі та підписана 06.10.2021.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2021 |
Оприлюднено | 07.10.2021 |
Номер документу | 100146782 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні