Справа 127/24804/21
Провадження 1-кс/127/10988/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2021 року м. Вінниця
Слідчий суддя Вінницького міського суду Вінницької області ОСОБА_1 , секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у закритому судовому засіданні в залі Вінницького міського суду Вінницької області клопотання слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління ДБР, розташованого у місті Хмельницькому, майора Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , про проведення обшуку у адміністративній будівлі Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, буд. 7, за відсутності фіксації судового розгляду технічними засобами, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий ОСОБА_3 звернувся до Вінницького міського суду Вінницької області з клопотанням, яке погоджене з прокурором, про проведення обшуку.
Клопотання мотивовано тим, що слідчим здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62020240000000583 від 28.05.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, у зв`язку із чим у органу досудового розслідування постала необхідність у отриманні дозволу на проведення обшуку.
Під час розгляду, з матеріалів клопотання встановлено, що установлено, факт неналежного виконання своїх службових обов`язків співробітниками ГУ ДФС у Вінницькій області, що призвело до стягнення з державного бюджету України пені за несвоєчасне бюджетне відшкодування у сумі 5 025 342 грн. та спричинило тяжкі наслідки.
Так, ТОВ «Вінницька будівельна компанія» (код ЄДРПОУ - 37085210) в податковій декларації з податку на додану вартість за квітень 2014 року заявило бюджетне відшкодування у сумі 5 199 112 грн. Вінницькою ОДПІ було проведено позапланову документальну перевірку з питань достовірності нарахування бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за квітень 2014 року, якою було встановлено завищення суми бюджетного відшкодування на 5 199 112 грн. За результатами перевірки винесено податкове рішення- повідомлення від 29.07.2014 року №0018661502 про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ в розмірі 5 199 112 грн.
ТОВ «Вінницька будівельна компанія» зазначене рішення-повідомлення оскаржене у судовому порядку. Протягом 2015-2016 років постановами окружного, апеляційного та Вищого адміністративного суду України рішення-повідомлення визнане протиправним і скасоване, тобто правомірність заявлення позивачем суми бюджетного відшкодування в розмірі 5 199 112 грн. було підтверджено судовими рішеннями, які набрали законної сили.
Проте, всупереч вимог пунктів 200.23 та 200.15 статті 200 Податкового кодексу України ГУ ДФС у Вінницькій області виплату даної суми бюджетного відшкодування не здійснило.
Згідно пункту 200.23 статті 200 Податкового кодексу України на суму заборгованості бюджету з відшкодування ПДВ нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки НБУ, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 28.12.2017 по справі №802/2365/17-а задоволено адміністративний позов ТОВ «Вінницька будівельна кампанія» до ГУ ДФС у Вінницькій області та вирішено стягнути з державного бюджету України на користь ТОВ «Вінницька будівельна кампанія» суму бюджетного відшкодування з ПДВ за квітень 2014 року в розмірі 5 199 112 грн. та пені за несвоєчасне повернення бюджетного відшкодування в розмірі 5 025 342 грн.
Протягом травня 2018 року рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 28.12.2017 виконано, на рахунок ТОВ «Вінницька будівельна кампанія» з державного бюджету України перераховано грошові кошти у розмірі 5 199 112 грн., як суму бюджетного відшкодування, та у розмірі 5 025 342 грн., як суму пені за несвоєчасне повернення даного бюджетного відшкодування. Таким чином в наслідок протиправних дій посадових осіб ГУ ДФС у Вінницькій області, державі спричинено збитки в сумі 5 025 342 грн.
Під час досудового розслідування виникла необхідність у встановлені осіб які не подавали та не підписували вчасно відповідні документи що в подальшому призвело до нарахування та сплати грошових коштів в сумі 5 025 342 грн. з державного бюджету у вигляді пені.
02.09.2021 в порядку ст. 93 КПК України слідчим наручно під особистий підпис на адресу начальника Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області ОСОБА_4 скеровано запит про надання інформації (з копіями підтверджуючих документів завіреними належним чином) щодо: вказання ПІБ та посад осіб, станом на 2015-2016 роки хто були відповідальні особи (якого органу) за виконання рішення суду №802/3636/14-а, які всупереч вимог пунктів 200.23 та 200.15 статті 200 Податкового кодексу України не здійснили виплату бюджетного відшкодування у сумі 5 199 112 грн. на користь ТОВ «Вінницька будівельна кампанія» з наданням належним чином завірених їх функціональних обов`язків та хто з вказанням ПІБ та посад осіб, були відповідальні особи (якого органу) за нарахування пені за несвоєчасне повернення бюджетного відшкодування в розмірі 5 025 342 грн. на користь ТОВ «Вінницька будівельна кампанія» з наданням належним чином завірених їх функціональних обов`язків.
Станом на 15.09.2021 відповідь на вказаний запит слідчого, яка має ключове значення для цього кримінального провадження не надійшла, відповідальних осіб із за дій яких державі спричинено шкоду у розмірі 5 025 342 грн. не встановлено.
Крім цього у слідства виникла необхідність у дослідженні всіх оригіналів документів, що стосуються обліку діяльності, судових спорів, винесених судових рішень за результатами судових спорів між ТОВ «Вінницька будівельна кампанія» та податковими органами за 2015-2018 роки, сформованої юридичним управлінням особової справи в оригіналі по ТОВ «Вінницька будівельна кампанія» (в якій міститься інформація в оригіналах та резолюціями керівництва податкової служби по судовим спорам, апеляційні, касаційні скарги, відзиви на позова тощо), відповідальних згідно положень та функціональних обов`язків працівників податкової служби за несвоєчасне повернення пені ТОВ «Вінницька будівельна кампанія», вилучення (копіювання) копії електронної бази «АІС суди» ( в яку вносяться всі судові рішення, та процесуальні документи), журналів вхідної кореспонденції за 2015-2018 роки, оригіналу наказу Державної Фіскальної служби України Головного управління ДФС у Вінницькій області № 205 від 14.04.2016 про затвердження Положення про юридичне управління ГУ ДФС у Вінницькій області, Положення про юридичне управління 2015-2017 років, накази та положеннями про розподіл обов`язків по координації роботи структурних підрозділів ГУ ДФС у Вінницькій області за 2014-2015 роки, накази № 130 від 18.03.2016, № 314 від 01.06.2016, № 169 від 06.04.2016 та № 99 від 02.03.2016 Про тимчасовий розподіл обов`язків по координації роботи структурних підрозділів ГУ ДФС у Вінницькій області та підпорядкованих ОДПІ, Положенням про Головне Управління ДФС у Вінницькій області за 2014-2015 роки, функціональних обов`язків, положень, інструкцій, розподілу обов`язків між керівниками та заступниками по координації роботи структурних підрозділів за 2015-2018 роки керівників, заступників та керівників відділу, управлінь Вінницької ОДПІ, наказів, інструкцій відповідальних осіб за відшкодування ПДВ (пені), за які перебувають у володінні Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області.
Згідно неодноразових листів Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області встановлено (офіційний бланк юридичної особи), що вказана юридична особа веде свою діяльність за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, буд. 7.
На даний час зазначені вище документи перебувають у володінні Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, буд. 7.
Згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно - Головне управління ДПС у Вінницькій області (СДРПОУ ВП 44069150) право власності на будівлю за адресою: м. Вінниця, Хмельницьке шосе, будинок 7, не зареєстровано.
Дані документи є джерелом перевірки законності прийнятих рішень, виявлення конкретних осіб, які вчинили вказаний злочин та встановлення фактичних даних, які можуть бути використані в якості доказів по кримінальному провадженню, а також необхідні для встановлення обставин, що підлягають доказуванню, і в даному випадку не можливо іншим способом довести обставини, інакше як за допомогою використання інформації, яку передбачається отримати із вказаних документів під час проведення обшуку. Вказані документи дають можливість у повній мірі встановити відповідні фактичні дані, та будуть використані в якості доказів.
Таким чином, без отримання зазначених документів неможливо всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.
Враховуючи складність провадження доступ до майна, яке може бути вилучено під час обшуку неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку, оскільки існує реальна загроза його пошкодження або знищення, з метою приховування слідів кримінального правопорушення та уникнення винними особами від кримінальної відповідальності.
Згідно вимог ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.
Таким чином, виникла необхідність у проведенні обушку у адміністративній будівлі Головного управління ДПС у Вінницькій області (ЄДРПОУ ВП 44069150) за адресою: м. Вінниця, Хмельницьке шосе, будинок 7, де будуть вилученні документи, електрона документація, які мають важливе значення для встановлення всіх обставин вчинення даного тяжкого кримінального правопорушення, його правильної кваліфікації, кола підозрюваних осіб, а також будуть використані в якості доказів у кримінальному провадженні.
За таких обставин, слідчий просив слідчого суддю клопотання задовольнити.
Слідчий в судове засідання не з`явився, завчасно подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність.
Дослідивши матеріали клопотання, оцінивши докази в їх сукупності, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Враховуючи наведене, судовий розгляд клопотання здійснювався за відсутності фіксації судового процесу технічними засобами.
Частиною 1 ст. 234 КПК України передбачено, що обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно до п. 6 ч. 3 ст. 234 КПК передбачено, що клопотання про обшук має містити відомості про особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться.
Крім цього, п. 4 ч. 5 ст. 234 КПК України передбачено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе, що відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи. Будь яких належних та допустимих доказів, в підтвердження того, що з часу внесення відомостей до ЄРДР, тобто з 28.05.2020, до тепер, за адресою: АДРЕСА_1 , знаходяться речі та документи, які мають відношення до кримінального правопорушення слідчому судді в ході розгляду клопотання надано, доведено не було.
З огляду на вищенаведене, враховуючи те, що в ході розгляду встановлено необґрунтованість та недоведеність клопотання, тому слідчий суддя дійшов висновку, що у задоволенні клопотання слідчого четвертого СВ (з дислокацією у м. Вінниці) ТУ ДБР, розташованого у місті Хмельницькому, майора ДБР ОСОБА_3 , про проведення обшуку у адміністративній будівлі Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, буд. 7 слід залишити без задоволення.
На підставі наведеного, керуючись ст. 233, 234, 235, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління ДБР, розташованого у місті Хмельницькому, майора Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , про проведення обшуку у адміністративній будівлі Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, буд. 7 залишити без задоволення.
Відповідно до ч. 6 ст. 234 КПК Україниу разі відмови у задоволенні клопотання про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи слідчий, прокурор не має права повторно звертатися до слідчого судді з клопотанням про дозвіл на обшук того самого житла чи іншого володіння особи, якщо у клопотанні не зазначені нові обставини, які не розглядалися слідчим суддею.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2021 |
Оприлюднено | 22.12.2022 |
Номер документу | 100172290 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Вінницький міський суд Вінницької області
Ковбаса Ю. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні