ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/9066/20 Суддя (судді) першої інстанції: Василенко Г.Ю.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 жовтня 2021 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача: Кузьмишиної О.М.,
суддів: Єгорової Н.М., Федотова І.В.,
розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 27 січня 2021 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство Володар до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство Володар (далі - позивач, ТОВ СП Володар ) звернулося до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Київській області (далі - відповідач 1, апелянт, ГУ ДПС у м. Києві), Державної податкової служби України (далі - відповідач 2, ДПСУ), в якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №1302756/34069039 від 08.10.2019, №1316202/34069039 від 28.10.2019, №1316203/34069039 від 28.10.2019, №1324586/34069039 від 07.11.2019, №1324592/34069039 від 07.11.2019, №1324587/34069039 від 07.11.2019, №1324605/34069039 від 07.11.2019, №1324598/34069039від 07.11.2019, №1324583/34069039 від 07.11.2019, №1330198/34069039 від 14.11.2019, № 1330197/34069039 від 14.11.2019, №1304885/34069039 від 11.10.2019, №1304887/34069039 від 11.10.2019, №1304886/34069039 від 11.10.2019, №1304890/34069039 від 11.10.2019, №1304888/34069039 від 11.10.2019, №1304889/34069039 від 11.10.2019, №1304891/34069039 від 11.10.2019, №1324606/34069039 від 07.11.2019, №1324593/34069039 від 07.11.2019, №1324591/34069039 від 07.11.2019, №1324607/34069039 від 07.11.2019, №1306519/34069039 від 15.10.2019, №1306520/34069039 від 15.10.2019, №1344744/34069039від 04.12.2019, №1344752/34069039 від 04.12.2019, №1344746/34069039 від 04.12.2019, №1344747/34069039від 04.12.2019, №1344750/34069039 від 04.12.2019, №1335417/34069039 від 21.11.2019, №1335418/34069039від 21.11.2019, №1327093/34069039 від 11.11.2019, №1327094/34069039від 11.11.2019, №1327088/34069039 від 11.11.2019, №1327090/34069039 від 11.11.2019, №1327089/34069039 від 11.11.2019, №1161756/34069039 від 13.05.2019;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ "Сільськогосподарське підприємство "Володар": № 344/2 від 25.08.2019, № 22/2 від 02.09.2019, № 152/2 від 13.09.2019, № 1/2 від 01.09.2019, № 42/2 від 04.09.2019, № 288/2 від 20.08.2019, № 404/2 від 29.08.2019, № 373/2 від 28.08.2019, № 26/2 від 03.09.2019, № 34/2 від 04.09.2019, № 64/2 від 06.09.2019, № 182/2 від 17.09.2019, № 251/2 від 18.08.2019, № 252/2 від 18.08.2019, №253/2 від 18.08.2019, № 345/2 від 25.08.2019, №383/2 від 28.08.2019, №384/2 від 28.08.2019, №2/2 від 01.09.2019, №84/2 від 08.09.2019, №85/2 від 08.09.2019, №86/2 від 08.09.2019, №121/2 від 11.09.2019, №122/2 від 11.09.2019, №7/2 від 01.08.2019, №13/2 від 01.08.2019, №32/2 від 03.08.2019, №46/2 від 05.08.2019,№67/2 від 06.08.2019, №107/2 від 10.09.2019,№269/2 від 24.09.2019,№208/2 від 18.09.2019,№280/2 від 24.09.2019,№203/2 від 18.09.2019,№250/2 від 22.09.2019,№251/2 від 22.09.2019,№345/2 від 21.03.2019, датою їх реєстрації.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відмовляючи у реєстрації податкових накладних, контролюючий орган в оспорюваному рішенні не зазначив конкретних обставин, які б виключали можливість їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач стверджує, що складені ним податкові накладні відповідають визначеним у законі критеріям оцінки ризиків, у зв`язку з чим підстави для зупинення їх реєстрації були відсутні. Одночасно з цим позивач звертає увагу суду, що отримавши повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної, контролюючому органу направлено вичерпні пояснення та документи, що підтверджують реальність фінансово-господарських операцій, за наслідками яких складено подані для реєстрації податкові накладні.
Як зазначає позивач, доданих до повідомлень пояснень та документів контролюючий орган під час прийняття спірного рішення не врахував, у зв`язку з чим дійшов безпідставних висновків про відмову у реєстрації податкових накладних.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 27 січня 2021 року адміністративний позов задоволено повністю.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем 1 подано апеляційну скаргу, в якій він просить його скасувати та ухвалити нове, яким у задоволенні позову відмовити повністю.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції прийнято рішення з неправильним застосуванням норм матеріального права та недотриманням норм процесуального права. Зокрема, в апеляційній скарзі зазначається, що у контролюючих органів наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій, зазначених в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 затверджено та 01.02.2020 року набрала законної чинності постанова №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету міністрів України від 21.02.2018 року №117, у зв`язку з чим проведено інвентаризацію підприємств.
Після проведення інвентаризації усіх платників податків, включених до переліку ризикових платників, протоколом засідання Комісії від 05.02.2020 року та рішенням від 05.02.2020 року №7497 позивача внесено до реєстру ризикових платників відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості.
За результатами дослідження документів, наданих платником податків, встановлено відсутність розрахункових документів на повну суму за реалізований товар, відсутність документів щодо транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків-фактури (інвойсів), актів прийому-передачі товарів, відсутність договорів, документів на транспортування, сертифікатів якості.
У сукупності подані позивачем документи, на думку позивача не відповідали вичерпному переліку зупинення реєстрації податкових накладних, їх зміст не дозволяв однозначно з`ясувати фактичні обставини здійснення фінансово-господарських операцій, у зв`язку з чим були винесені оскаржувані рішення.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 26 серпня 2021 року відкрито апеляційне провадження у справі №320/9066/20, встановлено строк до 13 вересня 2021 року для подання відзиву на апеляційну скаргу. Іншою ухвалою від 26 серпня 2021 року призначено справу до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження з 13 вересня 2021 року.
Від ТОВ СК Володар відзиву на апеляційну скаргу не надходило.
Відповідно до статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги та, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга є необґрунтованою та не підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції слід залишити без змін з наступних підстав.
Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд першої інстанції виходив з того, що ТОВ "СП "Володар" зареєстроване в якості юридичної особи 27.04.2006 (номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 13351020000000216), що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Видами діяльності позивача за КВЕД є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; 01.41 Розведення великої рогатої худоби молочних порід; 01.47 Розведення свійської птиці (основний); 01.49 Розведення інших тварин; 01.50 Змішане сільське господарство; 01.62 Допоміжна діяльність у тваринництві; 10.11 Виробництво м`яса; 10.12 Виробництво м`яса свійської птиці; 10.13 Виробництво м`ясних продуктів; 10.91 Виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах; 46.23 Оптова торгівля живими тваринами; 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами в спеціалізованих магазинах; 47.81 Роздрібна торгівля з лотків і на ринках харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами.
ТОВ "СП "Володар" з 27.04.2006 перебуває на обліку у Володарському відділенні Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18.06.2018 № 1004108343.
Між позивачем та Тетіївською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області 19.01.2016 укладено договір № 251220151 про визнання електронних документів, договір отримано контролюючим органом 19.01.2016, про що свідчить квитанція № 2.
Рішенням Загальних зборів Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "Володар", оформленого протоколом №6/2016 від 20.12.2016 призначено директором Товариства Макарівського Миколу Івановича строком на 5 років.
ТОВ "СП "Володар" на підставі Свідоцтва про право власності від 02.08.2010, виданого виконавчим комітетом Березнянської сільської ради, є власником комплексу нежитлових будівель літ. "Ж" (пташник № 1), площею 2226,3 м.кв; літ "К" (пташник № 2), площею 2239,9 мкВ; літ "Л" (пташник № 3), площею 1641,8 м.кв; літ "М" (пташник № 4), площею 1633,3 мкВ; літ "Н" (пташник № 5), площею 1631,7 м.кв; літ "Д" (пташник № 6), площею 1501,7 мкВ; літ "Е" (пташник № 7), площею 1509,4 м.кв; літ "Г" (пташник № 8, 9), площею 3504,9 мкВ; літ "В" (пташник № 10), площею 1573,3 м.кв; літ "Б" (пташник № 11), площею 1502,3 мкВ; літ "Д1" (склад підстилки), площею 764,9 м.кв; літ "З" (склад-забійний цех), площею 913,8 мкВ; літ "О" (склад підстилки), площею 390,0 м.кв; літ "ІЛ" (санпропусник), площею 189,2 мкВ; літ "ІК" (пожежно-насосна станція), площею 11,0 мкВ і споруд №№1-4 за адресою Київська область, Володарський район, с. Березна, вулиця Леніна, будинок 1, про що свідчить Витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно від 27649544 від 14.10.2010.
Між позивачем та Мооргут Картцфен фон Камеке ГмбГ & Ко. КГ (Німеччина) укладено Договір №2019 від 06.11.2018.
Відповідно до Преамбули Договору 2019 від 06.11.2018 "Мооргут Картцфен" поставляє фірмі ТОВ "СП "Володар" одноденних індичат раси BUT Big 6 якості Картцфен. Згідно пункту 4 параграфу 1 Договору 2019, згідно умов Продавець реалізує Покупцю 320000 індичат у 2019 році згідно умов контракту. Попередньо сторони домовилися про поставку 04.01.2019 у кількості 19770 самок та 15950 самців, всього 35720 голів; 15.02.2019 у кількості 8300 самок та 18680 самців, всього 26980 голів; 29.03.2019 у кількості 8000 самок та 18540 самців, всього 26540 голів; 10.05.2019 у кількості 11500 самок та 15950 самців, всього 27450 голів; 21.06.2019 у кількості 16680 самок та 18680 самців, всього 35360 голів; 02.08.2019 у кількості 15630 самок та 18540 самців, всього 34170 голів; 13.09.2019 у кількості 19770 самок та 15950 самців, всього 35720 голів; 25.10.2019 у кількості 16680 самок та 18680 самців, всього 35360 голів; 06.12.2019 у кількості 8000 самок 18540 самців, всього 26540 голів.
Згідно параграфу 2 Договору №2019, ціна встановлюється в ЄВРО відповідно до умов DAP с. Березна Володарського району Київської області/с. Кашперівка Тетіївського району Київської області; транспортування індичат здійснюється спеціалізованим транспортом, перевізником до с. Березна Володарського району Київської області.
Також між позивачем та Мооргут Картцфен фон Камеке ГмбГ & Ко. КГ (Німеччина) 15.04.2019 укладено додаткову угоду №07/2019 до договору №2019 від 06.11.2018.
Постачальником позивачу виставлено рахунок № 05/2019 від 15.04.2019 на суму 77 634,40 євро.
Позивачем сплачено 54344,08 євро згідно платіжного доручення в іноземній валюті №11 від 02.05.2019 та 23290,32 євро згідно платіжного доручення в іноземній валюті № 13 від 04.06.2019.
Одноденні індичата самці у кількості 18680 голів та одноденні індичата самки в кількості 17720 голів поставлені 21.06.2019, що підтверджується ВМД №UA125270/2019/863927 від 21.06.2019.
З матеріалів справи вбачається, що: 1) 22.08.2019 між ТОВ "СП "Володар" (Постачальник) та ТОВ "Біг Дніпро" (Покупець) укладено договір поставки №38-08Вол/БД-І/2019, відповідно умов якого Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець - прийняти та оплатити м`ясопродукти індичі у кількості, асортименті та за ціною, зазначеними у Додатках до цього Договору, які є його невід`ємною часткою, та / або у видаткових накладних.
Пунктом 3.1 встановлено, що покупець зобов`язаний перерахувати на поточний рахунок постачальника суму вартості поставленої йому партії товару згідно відомостей Додатку до цього Договору та / або видаткової накладної протягом трьох банківських днів з моменту отримання товару згідно видаткової накладної чи акту прийому - передачі (в разі виникнення розбіжностей).
Покупець здійснює 100% передоплату кожної партії товару (п. 3.2 договору).
Відповідно до пункту 4.1 постачальник здійснює постачання товару на умовах EXW (Франко-склад постачальника, відповідно до правил Інкотермс 2010).
З метою виконання умов договору, ТОВ "СП "Володар" реалізовано м`ясопродукти індичі ТОВ "Біг Дніпро": на суму 99869,91 грн. у т.ч. ПДВ 16644,99 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 06.09.2019 №3047; на суму 97442,11 грн. у т.ч. ПДВ 16240,35 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 17.09.2019 №3188; на суму 52914,12 грн. у т.ч. ПДВ 8819,02 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 28.08.2019 №2931; на суму 61215,98 грн. у т.ч. ПДВ 10202,66 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 03.09.2019 №3007; на суму 163593,44 грн. у т.ч. ПДВ 27265,57 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 04.09.2019 №3016.
Факт оплати ТОВ "Біг Дніпро" товару по зазначеним видатковим накладним підтверджується платіжними дорученнями від 13.09.2019 №79, від 03.09.2019 №70, від 10.09.2019 №72, від 11.09.2019 №73.
Факт поставки товару підтверджується подорожніми листами №963 від 06.09.2019, №1009 від 17.09.2019, №919 від 28.08.2019, №957 від 24.09.2019 та договором - заявкою №56 від 03.09.2019.
За правилом першої події (відвантаження товару) позивач склав та подав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №373/2 від 28.08.2019 на суму 52914,12 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 8819,02 грн.; № 26/2 від 03.09.2019 на суму 61215,98 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 10202,66 грн.; № 34/2 від 04.09.2019 на суму 163593,44 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 27265,57 грн.; № 64/2 від 06.09.2019 на суму 99869,91 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 16644,99 грн.; № 182/2 від 17.09.2019 на суму 97442,11 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 16240,35 грн.
За наслідками обробки податкових накладних, контролюючий орган надіслав позивачу квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в ЄРПН, відповідно до яких податкові накладні прийнято, але їх реєстрацію зупинено у зв`язку з відповідністю податкових накладних підпункту 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
У цих же квитанціях позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
На підтвердження здійснення вказаних господарських операцій, позивачем направлено до Головного управління ДПС у Київській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Комісія ГУ ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла спірні рішення: №1302756/34069039 від 08.10.2019, №1316202/34069039 від 28.10.2019, №1316203/34069039 від 28.10.2019, №1330198/34069039 від 14.11.2019, № 1330197/34069039 від 14.11.2019, якими відмовила в реєстрації вказаних вище податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано, підкреслити).
Окрім того, 27.08.2019 між ТОВ "СП "Володар" (Постачальник) та ТОВ "ЧТК ЛТД" (Покупець) укладено договір поставки №39-08Вол/ЧТК-І/2019, відповідно умов якого Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець - прийняти та оплатити м`ясопродукти індичці у кількості, асортименті та за ціною, зазначеними у додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною, та/або у видаткових накладних.
Відповідно до пункту 2.1 вказаного договору ціна товару визначається в додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною, та/або у видаткових накладних.
Загальна ціна Договору являє сумарну вартість всього товару, що поставляється за цим договором згідно додатків, що є його невід`ємними частинами, та/або видаткових накладних. У випадку, якщо дані в додатках до цього договору будуть відрізнятись від даних, вказаних у видаткових накладних, перевагу матимуть дані, вказані у видаткових накладних (пункти 2.2, 2.3 договору).
Пунктом 3.1 встановлено, що покупець зобов`язується перерахувати на поточний рахунок постачальника суму вартості поставленої йому партії товару згідно відповідного додатку до цього договору та/або видаткової накладної протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту отримання товару згідно видаткової накладної чи акту прийому-передачі (в разі виникнення розбіжностей).
Відповідно до пункту 4.1 постачальник здійснює постачання товару на умовах EXW (Франко-склад постачальника, відповідно до правил Інкотермс 2010).
На виконання умов зазначеного договору ТОВ "СП "Володар" реалізовано м`ясопродукти індичі ТОВ "ЧТК ЛТД" на загальну суму 1 577 675,00 грн., про що сторонами складені та підписані видаткові накладні: №2808 від 18.08.2019, №2807 від 18.08.2019; №2809 від 18.08.2019; №2903 від 25.08.2019, №2941 від 28.08.2019, №2942 від 28.08.2019, №2986 від 01.09.2019, №3069 від 08.09.2019, №3070 від 08.09.2019,№3071 від 08.09.2019, №3116 від 11.09.2019, №3117 від 11.09.2019, №2902 від 25.08.2019, №3024 від 04.09.2019, №3025 від 04.09.2019, №3159 від 15.09.2019, №3160 від 15.09.2019, №2985 від 01.09.2019, №2857 від 21.08.2019, №2858 від 21.08.2019.
Факт оплати ТОВ "ЧТК ЛТД" товару по зазначеним видатковим накладним підтверджується платіжними дорученнями: №22 від 29.08.2019, №3 від 02.09.2019, №36 від 13.09.2019, №7 від 20.08.2019, №22 від 29.08.2019.
За правилом першої події (відвантаження товару) позивач склав та подав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 344/2 від 25.08.2019, № 22/2 від 02.09.2019, № 152/2 від 13.09.2019, № 1/2 від 01.09.2019, № 42/2 від 04.09.2019, № 288/2 від 20.08.2019, № 404/2 від 29.08.2019, № 251/2 від 18.08.2019, № 252/2 від 18.08.2019, №253/2 від 18.08.2019, № 345/2 від 25.08.2019, №383/2 від 28.08.2019, №384/2 від 28.08.2019, №2/2 від 01.09.2019, №84/2 від 08.09.2019, №85/2 від 08.09.2019, №86/2 від 08.09.2019, №121/2 від 11.09.2019, №122/2 від 11.09.2019.
За наслідками обробки податкової накладної, контролюючий орган надіслав позивачу квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в ЄРПН, відповідно до яких податкові накладні прийнято, але їх реєстрацію зупинено у зв`язку з відповідністю податкових накладних підпункту 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
У цій же квитанції позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
На підтвердження здійснення вказаних господарських операцій, позивачем направлено до Головного управління ДПС у Київській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Комісія ГУ ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла спірні рішення: №1324586/34069039 від 07.11.2019, №1324592/34069039 від 07.11.2019, №1324587/34069039 від 07.11.2019, №1324605/34069039 від 07.11.2019, №1304885/34069039 від 11.10.2019, №1304887/34069039 від 11.10.2019, №1304886/34069039 від 11.10.2019, №1304890/34069039 від 11.10.2019, №1304888/34069039 від 11.10.2019, №1304889/34069039 від 11.10.2019, №1304891/34069039 від 11.10.2019, №1324606/34069039 від 07.11.2019, №1324593/34069039 від 07.11.2019, №1324591/34069039 від 07.11.2019, №1324607/34069039 від 07.11.2019, №1306519/34069039 від 15.10.2019, №1306520/34069039 від 15.10.2019, якими відмовила в реєстрації вказаних вище податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити); договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції.
Окрім того, 17.10.2018 між ТОВ "СП "Володар" (Постачальник) та ТОВ "С.К.С" (Покупець) укладено договір поставки №52-10Вол/СКС-І/2018, відповідно умов якого Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець - прийняти та оплатити м`ясопродукти індичі у кількості, асортименті та за ціною, зазначеними у додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною, та/або у видаткових накладних.
Відповідно до пункту 2.1 вказаного договору ціна товару визначається в додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною, та/або у видаткових накладних.
Загальна ціна Договору являє сумарну вартість всього товару, що поставляється за цим договором згідно додатків, що є його невід`ємними частинами, та/або видаткових накладних. У випадку, якщо дані в додатках до цього договору будуть відрізнятись від даних, вказаних у видаткових накладних, перевагу матимуть дані, вказані у видаткових накладних (пункти 2.2, 2.3 договору).
Пунктом 3.1 встановлено, що покупець зобов`язується перерахувати на поточний рахунок постачальника суму вартості поставленої йому партії товару згідно відповідного додатку до цього договору та/або видаткової накладної протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту отримання товару згідно видаткової накладної чи акту прийому-передачі (в разі виникнення розбіжностей).
Відповідно до пункту 4.1 постачальник здійснює постачання товару на умовах EXW (Франко-склад постачальника, відповідно до правил Інкотермс 2010).
На виконання умов зазначеного договору ТОВ "СП "Володар" реалізовано м`ясопродукти індичі ТОВ "С.К.С": на суму 53 335,61 грн. у т.ч. ПДВ 8889,27 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 01.08.2019 №2556; на суму 25423,99 грн. у т.ч. ПДВ 4237,33 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 01.08.2019 №2562; на суму 125450,51 грн. у т.ч. ПДВ 20908,42 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 03.08.2019 №2587; на суму 83660,03 грн. у т.ч. ПДВ 13943,34 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 05.08.2019 №2601; на суму 85070,22 грн. у т.ч. ПДВ 14178,37 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 06.08.2019 №2623.
Факт оплати ТОВ "С.К.С" підтверджується платіжними дорученнями: №26490 від 09.08.2019, №26491 від 09.08.2019, №26583 від 12.08.2019, №26654 від 13.08.2019, №26881 від 16.08.2019.
За правилом першої події (відвантаження товару) позивач склав та подав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №7/2 від 01.08.2019, №13/2 від 01.08.2019, №32/2 від 03.08.2019, №46/2 від 05.08.2019, №67/2 від 06.08.2019.
За наслідками обробки податкових накладних, контролюючий орган надіслав позивачу квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в ЄРПН, відповідно до яких податкові накладні прийнято, але їх реєстрацію зупинено у зв`язку з відповідністю податкових накладних підпункту 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
У цих же квитанціях позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
На підтвердження здійснення вказаних господарських операцій, позивачем направлено до Головного управління ДПС у Київській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Комісія ГУ ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла спірні рішення: №1344744/34069039 від 04.12.2019, №1344752/34069039 від 04.12.2019, №1344746/34069039 від 04.12.2019, №1344747/34069039від 04.12.2019, №1344750/34069039 від 04.12.2019, якими відмовила в реєстрації вказаних вище податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано, підкреслити).
Також 08.08.2019 між ТОВ "СП "Володар" (Постачальник) та ТОВ "Сіріус-19" (Покупець) укладено договір поставки №36-08Вол/СІР-І/2019, відповідно умов якого Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець - прийняти та оплатити м`ясопродукти індичі у кількості, асортименті та за ціною, зазначеними у додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною, та/або у видаткових накладних.
Відповідно до пункту 2.1 вказаного договору ціна товару визначається в додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною, та/або у видаткових накладних.
Загальна ціна Договору являє сумарну вартість всього товару, що поставляється за цим договором згідно додатків, що є його невід`ємними частинами, та/або видаткових накладних. У випадку, якщо дані в додатках до цього договору будуть відрізнятись від даних, вказаних у видаткових накладних, перевагу матимуть дані, вказані у видаткових накладних (пункти 2.2, 2.3 договору).
Пунктом 3.1 встановлено, що покупець зобов`язується перерахувати на поточний рахунок постачальника суму вартості поставленої йому партії товару згідно відповідного додатку до цього договору та/або видаткової накладної протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту отримання товару згідно видаткової накладної чи акту прийому-передачі (в разі виникнення розбіжностей).
Відповідно до пункту 4.1 постачальник здійснює постачання товару на умовах EXW (Франко-склад постачальника). За домовленістю сторін поставка може здійснюватись постачальником на умовах СРТ (відповідно до правил Інкотермс 2010). В цьому випадку вартість поставки товару включається в ціну товару згідно діючого прайс-листа.
На виконання умов зазначеного договору ТОВ "СП "Володар" реалізовано м`ясопродукти індичі ТОВ "Сіріус-19": на суму 775,80 грн. у т.ч. ПДВ 129,30 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 10.09.2019 №3097; на суму 91149,16 грн. у т.ч. ПДВ 15191,53 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 24.09.2019 №3291.
За правилом першої події (відвантаження товару) позивач склав та подав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №107/2 від 10.09.2019 на суму 775,80 грн. у т.ч. ПДВ 129,30 грн., №269/2 від 24.09.2019 на суму 91149,16 грн. у т.ч. ПДВ 15191,53 грн.
За наслідками обробки податкових накладних, контролюючий орган надіслав позивачу квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в ЄРПН, відповідно до яких податкові накладні прийнято, але їх реєстрацію зупинено у зв`язку з відповідністю податкових накладних підпункту 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
У цих же квитанціях позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
На підтвердження здійснення вказаних господарських операцій, позивачем направлено до Головного управління ДПС у Київській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Розглянувши подані позивачем документи і пояснення, Комісія ГУ ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла спірні рішення: №1335417/34069039 від 21.11.2019, №1335418/34069039від 21.11.2019, якими відмовила в реєстрації вказаних вище податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
16.09.2019 між ТОВ "СП "Володар" (Постачальник) та ТОВ "Торгівельна компанія "ЛІДЕР ЛТД" (Покупець) укладено договір поставки №43-09Вол/ТКЛ-І/2019, відповідно умов якого Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець - прийняти та оплатити м`ясопродукти індичі у кількості, асортименті та за ціною, зазначеними у додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною, та/або у видаткових накладних.
Відповідно до пункту 2.1 вказаного договору ціна товару визначається в додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною, та/або у видаткових накладних.
Загальна ціна Договору являє сумарну вартість всього товару, що поставляється за цим договором згідно додатків, що є його невід`ємними частинами, та/або видаткових накладних. У випадку, якщо дані в додатках до цього договору будуть відрізнятись від даних, вказаних у видаткових накладних, перевагу матимуть дані, вказані у видаткових накладних (пункти 2.2, 2.3 договору).
Пунктом 3.1 встановлено, що покупець зобов`язується перерахувати на поточний рахунок постачальника суму вартості поставленої йому партії товару згідно відповідного додатку до цього договору та/або видаткової накладної протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту отримання товару згідно видаткової накладної чи акту прийому-передачі (в разі виникнення розбіжностей).
Відповідно до пункту 4.1 постачальник здійснює постачання товару на умовах EXW (Франко-склад постачальника, відповідно до правил Інкотермс 2010).
На виконання умов зазначеного договору ТОВ "СП "Володар" реалізовано м`ясопродукти індичі ТОВ "Торгівельна компанія "ЛІДЕР ЛТД": на суму 108619,72 грн. у т.ч. ПДВ 18103,29 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 22.09.2019 №3263; на суму 32636,62 грн. у т.ч. ПДВ 5439,44 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 22.09.2019 №3264; на суму 144762,60 грн. у т.ч. ПДВ 24127,10 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 25.09.2019 №3313; на суму 12829,43 грн. у т.ч. ПДВ 2138,24 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 25.09.2019 №3314; на суму 91849,08 грн. у т.ч. ПДВ 15308,18 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 29.09.2019 №3359; на суму 11854,43 грн. у т.ч. ПДВ 1975,74 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 29.09.2019 №3360; на суму 154724,18 грн. у т.ч. ПДВ 25787,36 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 18.09.2019 №3213; на суму 32636,62 грн. у т.ч. ПДВ 5439,44 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 22.09.2019 №3264; на суму 13908,79 грн. у т.ч. ПДВ 2318,13 грн., про що сторонами складено та підписано видаткову накладну від 22.09.2019 №3265.
Факт оплати ТОВ "Торгівельна компанія "ЛІДЕР ЛТД" підтверджується платіжними дорученнями: №7 від 18.09.2019, №10 від 24.09.2019.
За правилом першої події (відвантаження товару) позивач склав та подав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №208/2 від 18.09.2019,№280/2 від 24.09.2019,№203/2 від 18.09.2019,№250/2 від 22.09.2019,№251/2 від 22.09.2019.
За наслідками обробки податкових накладних, контролюючий орган надіслав позивачу квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в ЄРПН, відповідно до яких податкові накладні прийнято, але їх реєстрацію зупинено у зв`язку з відповідністю податкових накладних підпункту 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
У цих же квитанціях позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
На підтвердження здійснення вказаних господарських операцій, позивачем направлено до Головного управління ДПС у Київській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Комісія ГУ ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла спірні рішення: №1327093/34069039 від 11.11.2019, №1327094/34069039від 11.11.2019, №1327088/34069039 від 11.11.2019, №1327090/34069039 від 11.11.2019, №1327089/34069039 від 11.11.2019, якими відмовила в реєстрації вказаних вище податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано, підкреслити).
20.01.2017 між ТОВ "Сільськогосподарське підприємство "Володар" (Постачальник) та ТОВ "Миронівський продукт" (Покупець) укладено договір поставки №43-1Вол/МП-І/2017, відповідно умов якого Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець - прийняти та оплатити м`ясопродукти індичі у кількості, асортименті та за ціною, зазначеними у додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною, та/або у видаткових накладних.
Відповідно до пункту 2.1 вказаного договору ціна товару визначається в додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною, та/або у видаткових накладних.
Загальна ціна Договору являє сумарну вартість всього товару, що поставляється за цим договором згідно додатків, що є його невід`ємними частинами, та/або видаткових накладних. У випадку, якщо дані в додатках до цього договору будуть відрізнятись від даних, вказаних у видаткових накладних, перевагу матимуть дані, вказані у видаткових накладних (пункти 2.2, 2.3 договору).
Пунктом 3.1 встановлено, що покупець зобов`язується перерахувати на поточний рахунок постачальника суму вартості поставленої йому партії товару згідно відповідного додатку до цього договору та/або видаткової накладної протягом 3 (трьох) банківських днів з моменту отримання товару згідно видаткової накладної чи акту прийому-передачі (в разі виникнення розбіжностей).
Відповідно до пункту 4.1 постачальник здійснює постачання товару на умовах EXW (Франко-склад постачальника). За домовленістю сторін поставка може здійснюватись постачальником на умовах СРТ (відповідно до правил Інкотермс 2010). В цьому випадку вартість поставки товару включається в ціну товару згідно діючого прайс-листа.
На виконання умов зазначеного договору ТОВ "Сільськогосподарське підприємство "Володар" реалізовано м`ясопродукти індичі ТОВ "Миронівський продукт" за видатковою накладною від 21.03.2019 №1166 на суму 281676,43 грн. в т. ч. ПДВ 46946,07 грн.
Факт оплати ТОВ "Миронівський продукт" підтверджується платіжним дорученням №230 від 01.04.2019.
За правилом першої події (поставка товару) позивач склав та подав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 21.03.2019 №345/2 на суму 240457,93 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 40076,32 грн.
За наслідками обробки податкової накладної, контролюючий орган надіслав позивачу квитанцію про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в ЄРПН, відповідно до якої податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено у зв`язку з відповідністю податкової накладної підпункту 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
У цій же квитанції позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
На підтвердження здійснення вказаних господарських операцій, позивачем направлено до ДПС повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено.
Комісія ГУ ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла рішення №1161756/34069039 від 13.05.2019, яким відмовила у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити).
Не погоджуючись з вказаними рішеннями, позивач звернувся з даним позовом до суду, за результатами якого судом першої інстанції ухвалено рішення від 27.01.2021.
Переглядаючи зазначене рішення суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено у Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341) (далі також Порядок №1246 ).
Пунктом 5 Порядку №1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, чинного на час існування спірних правовідносин (далі - Порядок № 117 ), передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Відповідно до пункту 10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
На час виникнення спірних правовідносин критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій були визначені у листі ДФС від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18.
Відповідно до пункту 1.6 листа ДФС від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Пунктом 12 Порядку №117 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до пункту 13 Порядку №117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з пунктом 14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Пунктами 18-21 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
З системного аналізу викладених положень податкового законодавства слідує, що реєстрації податкової накладної, як обов`язковій умові для віднесення покупцем товарів/послуг сплаченої у складі товарів або послуг суми ПДВ до податкового кредиту, передує процедура автоматизованого співставлення податкової накладної на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі відповідності податкової накладної/розрахунку коригування вказаним критеріям, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупиняється.
Умовою розблокування реєстрації податкової накладної, яка за результатами автоматизованого моніторингу була визнана такою, що відповідає критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій, є подання платником податків документів, вичерпний перелік яких визначений у пункті 14 Порядку №117.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію ризиків. Вживання контролюючим органом загального посилання на пункт Критеріїв ризиковості платника податків, без наведення конкретної ознаки ризиковості, є абстрактним і невизначеним та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Аналогічні вимоги щодо обґрунтованості та недвозначності висуваються вказаними нормативно-правовими актами й до рішення, якими оформлюються результати розгляду поданих платником податків документів для реєстрації податкової накладної чи розрахунку коригування: його зміст повинен містити вичерпну інформацію щодо мотивів та конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних).
Зокрема, затверджена Порядком №117 форма рішення про відмову у реєстрації податкової накладної передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН з підстав ненадання платником документів, документів, яких на думку контролюючого органу не вистачає в аспекті конкретного змісту господарських взаємовідносин, повинні бути підкресленими, тобто рішення має містити або найменування конкретного документа (видаткова накладна, тощо) або групу документів (складські документи тощо), що з урахуванням специфіки виконання господарської операції мають бути надані, але відсутні. Натомість мотиви, з яких контролюючий орган дійшов висновку, що відповідні документи мають бути подані, але були відсутні, наводяться контролюючим органом у графі додаткова інформація.
З огляду на приписи частини другої статті 77 КАС України, на контролюючий орган покладається обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення про зупинення реєстрації податкової накладної та подальших дій чи бездіяльності.
Таким чином, контролюючий орган повинен надати належні та достатні докази, що дії щодо зупинення реєстрації податкових накладних вчинено у відповідності до приписів пункту 201.16 статті 201 ПК України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, та за наявності підстав, встановлених вищезгаданими Критеріями оцінки ступеня ризиків.
Зміст квитанцій, отриманих позивачем за наслідками обробки спірних податкових накладних свідчить про відсутність у них відомостей про конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Будь-яких доказів, які б свідчили, що Товариство з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство "Володар" відповідає одному з критеріїв, визначених у листі ДФС від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, відповідачами не надано.
Аналіз оспорюваних рішень в аспекті зазначених вимог дає підставу для висновку, що вони містять лише абстрактне твердження про ненадання платником податків документів, без конкретизації (підкреслення) конкретного переліку документів, яких з урахування особливостей, характеру та обсягу господарських операцій; критерію, що слугував підставою для зупинення реєстрації податкових накладних, на думку Комісії, не вистачає.
Зміст оспорюваних рішень, дає підстави стверджувати, що комісія контролюючого органу, розглядаючи подані позивачем документи, не з`ясовувала специфіку проведених господарських операцій та не визначала документів, які є достатніми для підтвердження реальності господарських операцій з урахуванням їх змісту і обсягу.
У той же час, аналіз наданих позивачем згідно з вичерпним переліком документів та пояснень свідчить про відсутність у них дефекту форми, змісту або походження, які у силу частини другої статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність, пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, спричинили б втрату такими документами юридичної сили.
Сукупність наданих позивачем первинних документів не дають підстав для сумніву щодо реальності фінансово-господарських операцій з ТОВ "БІГ ДНІПРО", ТОВ "ЧТК ЛТД", ТОВ "С.К.С", ТОВ "Сіріус-19", ТОВ "Торгівельна компанія "ЛІДЕР ЛТД", ТОВ "Миронівський продукт" щодо поставки товарів; наданий позивачем пакет документів відповідає визначеному у пункті 14 Порядку №117 переліку і був об`єктивно достатнім для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Таким чином, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів, які підтверджують реальність фінансово-господарських операцій між позивачем та його контрагентами, а також враховуючи, що достатність їх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних не спростована відповідачем 1, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, у зв`язку з чим прийняв правомірне та обґрунтоване рішення про скасування оскаржуваних рішень.
Також, колегія суддів зазначає, що в частині доводів щодо порушення судом першої інстанції норм процесуального права апелянтом жодних аргументів не наведено, не зазначено які саме матеріали, що мають значення для правильного вирішення справи, не досліджено судом першої інстанції, не наведено інших доводів на підтвердження іншої, ніж було представлено під час розгляду справи в суді першої інстанції, позиції.
Отже, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, судом першої інстанції при розгляді справи вірно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини та дотримано норм процесуального права.
Відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки суд залишає рішення суду першої інстанції без змін, підстави для перерозподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області залишити без задоволення.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 27 січня 2021 року у справі №320/9066/20 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Суддя - доповідач: О.М. Кузьмишина
Судді: Н.М. Єгорова
І.В. Федотов
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2021 |
Оприлюднено | 11.10.2021 |
Номер документу | 100187885 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні