Рішення
від 07.10.2021 по справі 496/917/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 496/917/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 жовтня 2021 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Маяківської сільської ради, конкурсної комісії Маяківської сільської ради, за участі третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчини певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

02.03.2021 року до Біляївського районного суду Одеської області надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Маяківської сільської ради, конкурсної комісії Маяківської сільської ради, за участі третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради , в якому позивач, з урахуванням уточнень, просить суд:

- визнати протиправним та скасування рiшення конкурсної комісії по відбору кандидата на посаду директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради викладене в протоколі № 1 від 11 сiчня 2021 року про відмову у допуску ОСОБА_1 до участі у конкурсі;

- визнати протиправним та скасувати результат конкурсу, проведеного конкурсною комісією по відбору кандидата на посаду директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради від 25 лютого 2021 року оприлюдненого на офіційному сайті Маяківської сільської ради Бiляiвського району, Одеської області вiдповiдно до якого, рекомендовано Маякiвському сільському голові призначити ОСОБА_2 на посаду директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради з випробувальним терміном 3 місяця;

- зобов`язати Маяківську сільську раду Біляївського району, Одеської області повторно провести конкурс на заміщення вакантної посади директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради з дотриманням чинного законодавства;

- стягнути з Маяківської сільської ради Біляївського району, Одеської області на користь ОСОБА_1 моральну шкоду у розмiрi 50000 (п`ятдесят тисяч) грн.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що вiдмова конкурсною комiсiєю у допуску позивача до участі у конкурсі на посаду директора комунальної установи, у зв`язку з тим, що поданi кандидатом документи не відповідають кваліфікаційним вимогам конкурсного відбору та не невідповідності кандидата (претендента) кваліфікаційним вимогам є протизаконною, оскільки її освіт повністю відповідає кваліфікаційним вимогам посади "Директора закладу (установи) надання соціальних послуг".

09 березня 2021 року ухвалою Біляївського районного суду Одеської області позовну заяву залишено без руху.

24.03.2021 року від позивача надійшла уточнена позовна заява на виконання ухвали суду.

31 березня 2021 року ухвалою Біляївського районного суду Одеської області справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Маяківської сільської ради Біляївського району Одеської області, конкурсної комісії Маяківської сільської ради Біляївського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення конкурсної комісії, зобов`язання вчини певні дії, передано за підсудністю до Одеського окружного адміністративного суду.

В свою чергу, справа №496/917/21 надійшла на адресу Одеського окружного адміністративного суду 05.05.2021 року.

Ухвалою суду від 11.05.2021 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу час на усунення недоліків.

Ухвалою суду від 21.05.2021 року продовжено ОСОБА_1 строк для усунення недоліків позовної заяви.

28.05.2021 року позивач усунув недоліки, які стали підставою залишення позову без руху.

Ухвалою суду від 02.06.2021 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження.

В свою чергу, 18.06.2021 року від представника Маяківської сільської ради надійшло клопотання про залишення позовної заяви без розгляду, у зв`язку з пропуском позивачем строку звернення до суду з позовною заявою.

Ухвалою суду від 22.06.2021 року клопотання представника Маяківської сільської ради надійшло клопотання про залишення позовної заяви без розгляду - задоволено частково. Позовну заяву ОСОБА_1 до Маяківської сільської ради, конкурсної комісії Маяківської сільської ради, за участі третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчини певні дії - залишено без руху.

Ухвалою суду від 02.08.2021 року продовжено розгляд справи №496/917/21 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Маяківської сільської ради, конкурсної комісії Маяківської сільської ради, за участі третьої особи комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчини певні дії.

Справа розглянута у межах строків, встановлених КАС України, з урахуванням перебування судді Токмілової Л.М. у відпустці в період із 13.09.2021 по 06.10.2021 року включно.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.

08.12.2020 року Маяківською сільською радою прийнято рішення № 2/7-VIII Про створення Комунальноп установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради , затвердження структури та чисельності зазначеним рішенням, зокрема, створено Комунальну установу Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради (далі ЦНСП), та затверджено Статут.

Комунальна установа ЦНСП зареєстрована в єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ідентифікаційний код юридичної особи 44082229.

10.12.2021 року Маяківською сільською радою прийнято рішення про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора Комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради .

10.12.2020 року на сторінці офіційного сайту Маяківської сільської ради розміщено оголошення про проведення конкурсу на вакантну посаду директора Комунальної установи Центр надання соцiальних послуг Маякiвської сільської ради .

21.12.2020 року Розпорядженням сільського голови № 362-202 зокрема утворено комісію для відбору кандидата на посаду директора Комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільська ради .

05.01.2021 року ОСОБА_1 звернулась з письмовою заявою допустити до участі у конкурсі, до заяви додані: особова картка (форма П-2ДС; декларація про майно, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2019 piк; копія паспорту; копія ідентифікаційного коду; копія про освіту; копія трудової книжки.

11.01.2021 року конкурсна комiсiя розглянула заяву та документи ОСОБА_1 , прийняла рішення у вигляді протоколу № 1 - відмовити ОСОБА_1 у допуску до участі у конкурсi на посаду директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради , у зв`язку з тим, що подані кандидатом документи не відповідають квалiфiкацiйним вимогам конкурсного відбору та невідповiднiсть кандидата (претендента) кваліфікаційним вимогам, визначеним Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 80 Соціальні послуги , затвердженим наказом Мінсоцполітики вiд 29 березня 2017 року № 518.

Відповідно до абзацу 3 ч. 2 ст. 13 Закону України Про соціальні послуги керівник надавача соціальних послуг державного/комунального сектору призначається на посаду на конкурсній основі за контрактом. Положення про конкурсну комісію, умови та порядок проведення конкурсу затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Кабінет Міністрів України 03.03.2020 року Постановою № 200 затвердив Положення про конкурсну комісію, умови та порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника надавача державного комунального сектору - (надалі Положення).

Відповідно до п. 4 Положення підставою для проведення конкурсу зокрема є рішення сільської ради об`єднаної територіальної громади (далі - орган управління).

Згідно п. 6 Положення конкурсна комiсiя утворюється у складі не менше нiж п`ять осiб не пізніше ніж через 15 календарних днів після оприлюднення рішення про проведення конкурсу.

Персональний склад конкурсної комісії затверджується рiшенням органу управління п. 8 Положення.

Вiдповiдно до п. 22 Положення Претендент не допускається до участі в конкурсі у разі:

неподання ним повного пакету документів, визначених у пункті 21 цього Положення;

його невідповідності кваліфікаційним вимогам, визначеним Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 80 Соціальні послуги , затвердженим наказом Мінсоцполітики вiд 29 березня 2017 року № 518;

наявностi не знятої або не погашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати вiдповiднi посади або займатися певними видами діяльності.

Орган управління не пізніше ніж через три робочих днi з дати надходження документів для участі в конкурсі повідомляє претендентам про результати перевірки документів. Після усунення претендентом недоліків, виявлених органом управління у поданих документах, він може подати належним чином оформлені документи повторно у межах встановленого строку для їх подання, визначеного в умовах проведення конкурсу.

Претендент допущений до участі у конкурсі, є його учасником.

Так, кваліфікаційні вимоги Директор закладу (установи) надання соціальних послуг згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 80 Соціальні послуги: вища освіта другого рівня за ступенем магістра та спеціальністю відповідної галузі знань; стаж роботи у відповідній сфері дальності на керiвних посадах нижчого рiвня - не менше ніж 5 років.

Наказом Мінекономіки № 213 від 04.02.2021 року затверджено професійний стандарт Директор закладу (установи) надання соціальних послуг . Пунктом 1.11 визначені документи, що підтверджують професійну та освітню кваліфікації, їх віднесення до рiвня національноп рамки кваліфікацій: Диплом магістра з соціальної роботи , кваліфікація магістра з соціальної роботи , що відповідає 7 рівню Національної рамки кваліфікацій або диплом магістра публічного управління та адміністрування , кваліфікація магістра публічного управління та адміністрування.

З матеріалів справи вбачається та позивачем не заперечується, що до заяви про допуск до участі у конкурсі позивачем, зокрема, додано копію диплома за спеціальністю бухгалтерський облік та аналіз господарської діяльності в сільському господарстві та копію диплома спеціаліста за спеціальністю правознавство, кваліфікація юрист.

В свою чергу, у протоколі №1 конкурсної комiсiї зазначено, що кандидат не вiдповiдає кваліфікаційним характеристикам вимогам працівників "Випуск 80 "Соціальні послуги", затвердженим наказом Мінсоцполітики вiд 29 березня 2017 р. № 518.

Документи про освіту наданi кандидатом: Одеський сільськогосподарський інститут за спеціальністю бухгалтерський облік та аналіз господарської діяльності в сільському господарстві); Національна академія державної податкової служби України повна вища освіта за спеціальністю Провознавство .

Кандидат повинен мати вищу освіту відповідного напрямку, а згідно Переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти , вища освіта відповідного напряму підготовки - Соціальна робота: код спеціальності 231 - Соціальна робота; код спеціальності 232 - Соціальне забезпечення.

Також, конкурсною комiсiєю зазначено, що кандидатом не надано документів, які б підтверджували стаж роботи вiдповiдного напрямку на керiвнiй посаді не менш 3 роки, оскільки копія трудової книжки, яка була додана до заяви кандидата, містить записи:. 03.10.2013 року Прийнята на должность главного бухгалтера ; 2. 05.05.2014 року уволена по собственному желанию .

В свою чергу, належних доказів на підтвердження надання позивачем до заяви кандидата другої трудової книжки до суду не надано.

При цьому, суд не приймає до уваги твердження позивача про те, що загальний стаж роботи було внесено до форми П-2ДС, яка була додана до заяви, оскільки основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

За таких обставин, суд вважає, що подані кандидатом документи до конкурсної комісії не відповідають квалiфiкацiйним вимогам конкурсного відбору.

Суд також звертає увагу, що 12.01.2021 року конкурсна комісія керуючись Положенням, прийняла рішення у вигляді протоколу № 2 - визнати конкурс таким, що не відбувся, у зв`язку з недопущенням до участі у конкурсі жодного кандидата на участь у конкурсному відборі на зайняття посади директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сілкої ради . Повноваження конкурсної комісії для відбору кандидата на посаду директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради утвореної Розпорядженням сільського голови № 362-2020 вiд 21.12.2020 року закінчилися.

Тобто, фактично рішення, оформлене протоколом № 1 від 11 сiчня 2021 року про відмову у допуску ОСОБА_1 до участі у конкурсі, немає жодного правового наслідку, оскільки сам конкурс визнано таким, що не відбувся.

Конституційний Суд України в Рішенні від 1 грудня 2004 року № 18-рп/2004 дав визначення поняттю охоронюваний законом інтерес , який вживається в ряді законів України, у логічно-смисловому зв`язку з поняттям права (інтерес у вузькому розумінні цього слова), який розуміє як правовий феномен, що: а) виходить за межі змісту суб`єктивного права; б) є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони; в) має на меті задоволення усвідомлених індивідуальних і колективних потреб; г) не може суперечити Конституціїі законам України, суспільним інтересам, загальновизнаним принципам права; д) означає прагнення (не юридичну можливість) до користування у межах правового регулювання конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом; є) розглядається як простий легітимний дозвіл, тобто такий, що не заборонений законом. Охоронюваний законом інтерес регулює ту сферу відносин, заглиблення в яку для суб`єктивного права законодавець вважає неможливим або недоцільним. Поняття охоронюваний законом інтерес у всіх випадках вживання його у законах України у логічно-смисловому зв`язку з поняттям права має один і той же зміст.

Враховуючи наведену позицію Конституційного Суду України, суд зазначає, що обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Таким чином, при розгляді справ адміністративний суд має встановити факт або обставини, які б свідчили про порушення прав, свобод чи інтересів позивача з боку відповідача - суб`єкта владних повноважень, створення перешкод для їх реалізації або про наявність іншого ущемлення прав та свобод позивача.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рiшення конкурсної комісії по відбору кандидата на посаду директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради викладене в протоколі № 1 від 11 сiчня 2021 року про відмову у допуску ОСОБА_1 до участі у конкурсі не підлягають задоволенню.

Щодо вимог позивача про визнання протиправним та скасування результату конкурсу, проведеного конкурсною комісією по відбору кандидата на посаду директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради від 25 лютого 2021 року, суд зазначає наступне.

Так, 16.01.2021 року Маяківською сiльською радою вдруге прийнято рішення про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради Розпорядження № 11-2021 від 16.01.2021 року. 16.01.2021 року на офіційному сайті ради розміщено оголошення про проведення конкурсу на зайняття посади директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради . Розпорядженням сiльського голови № 20-2021 вiд 25.01.2021 року утворено комісію для відбору кандидата на посаду директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради .

09.02.2021 року комiсiєю прийнято рішення у формі протоколу № 1 про визнання конкурсу таким, що не вiдбувся, у зв`язку з відсутністю заяв на участь у конкурсному відборі. Повноваження конкурсної комісії закінчилися.

11.02.2021 року Маяківською сільською радою втретє прийнято рішення про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради Розпорядження № 41-2021 від 11.02.2021 року.

11.02.2021 року на офіційному сайті ради розміщено оголошення про проведення конкурсу на зайняття посади директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради .

Розпорядженням сільського голови № 42-2021 вiд 11.02.2021 року утворено комiсiю для відбору кандидата на посаду директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маякiвської сільської ради .

17.02.2021 року конкурсною комісією прийнято рішення у формі протоколу № 1 допустити до участі у конкурсному відборі на зайняття посади директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маякiвської сільської ради .

25.02.2021 року конкурсною комісією прийнято рішення у формі протоколу № 2 визнати переможцем ОСОБА_2 та рекомендувати сільському голові призначити кандидата на посаду директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маякiвської сільської ради .

Позивач, в обґрунтування протиправності рішення від 25.02.2021 року, яким ОСОБА_2 визнано переможцем конкурсу, зазначає про не допуск позивача до участі у конкурсі відповідно до протоколу № 1 від 11 сiчня 2021 року.

Між тим, суд звертає увагу, що Маяківською сiльською радою повторно приймались рішення (16.01.2021 року та 11.02.2021 року) рішення про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради , в яких ОСОБА_1 не брала участі, оскільки не подавала відповідної заяви та документів.

Посилання позивача на не допуск до участі у першому конкурсі, який не відбувся (12.01.2021 року конкурсна комісія прийняла рішення у вигляді протоколу № 2 - визнати конкурс таким, що не відбувся) не є підставою для визнання результату конкурсу від 25.02.2021 року, яким ОСОБА_2 визнано переможцем конкурсу неправомірним та його скасування.

При цьому, суд зазначає, що контракт з переможцем конкурсного відбору ОСОБА_3 не укладено у зв`язку з відмовою останньої. На теперішній час посада директора Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради є вакантною.

За таких обставин, оскільки конкурс на заміщення вакантної посади директора комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради проведено з дотриманням вимог чинного законодавства, суд не вбачає підстав для зобов`язання Маяківську сільську раду Біляївського району, Одеської області повторно провести конкурс на заміщення вакантної посади.

На підставі встановлених судом обставин та аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За правилами ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Статтею 242 КАС України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Враховуючи висновок суду про відмову у задоволенні позову та те, що позивач звільнений від сплати судового збору, правові підстави для стягнення з відповідача судових витрат відсутні.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 72-73, 77, 90, 242-246, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Маяківської сільської ради (адреса: вул. Богачова, б.99, с. Маяки, Біляївський район, Одеська область, 67654, код ЄДРПОУ 04377747), конкурсної комісії Маяківської сільської ради (адреса: вул. Богачова, б.99, с. Маяки, Біляївський район, Одеська область, 67654), за участі третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача комунальної установи Центр надання соціальних послуг Маяківської сільської ради (адреса: вул. Богачова, б.99, с. Маяки, Біляївський район, Одеська область, 67654, код ЄДРПОУ 44082229) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчини певні дії - відмовити.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.

Суддя Токмілова Л.М.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2021
Оприлюднено10.10.2021
Номер документу100220259
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —496/917/21

Постанова від 21.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 26.11.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 26.11.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 07.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 04.08.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 02.08.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 26.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 23.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 22.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 02.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні