Справа № 560/9496/21
РІШЕННЯ
іменем України
07 жовтня 2021 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Староостропільської сільської ради Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Староостропільської сільської ради, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 27.05.2021 №8 в частині відмови у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,9297 га з кадастровим номером 6824284700:03:015:0015 для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Коржівської сільської ради, Старокостянтинівського району Хмельницької області та надання її безкоштовно в приватну власність, зобов`язати відповідача затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,9297 га з кадастровим номером 6824284700:03:015:0015 для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Коржівської сільської ради, Старокостянтинівського району Хмельницької області та надати земельну ділянку безкоштовно у власність.
Позов мотивований тим, що у спірному рішенні про відмову у затвердженні проєкту землеустрою зазначені підстави для відмови, що не входять до вичерпного переліку підстав, встановлених Земельним кодексом України.
Відповідач не скористався правом на подачу відзиву на позов. Тому відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Ухвалою від 09.08.2021 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.
Позивач - ОСОБА_1 звернувся до Староостропільської сільської ради з заявою про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,9297 га з кадастровим номером 6824284700:03:015:0015 для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Коржівської сільської ради, Старокостянтинівського району Хмельницької області.
За результатом розгляду заяви, відповідач прийняв рішення від 27.05.2021 №8, яким відмовив у затвердженні проєкту землеустрою, оскільки земельна ділянка перебуває в оренді.
Вважаючи таке рішення протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
Згідно з статтею 25 Закону України "Про землеустрій" документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проєкту, робочого проєкту або технічної документації.
Статтею 30 Закону України "Про землеустрій" встановлено, що погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.
Частиною 9 статті 118 Земельного кодексу України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Системний аналіз наведених норм права дає підстави вважати, що Земельний кодекс України визначає чіткий алгоритм розгляду заяв громадян для передачі земельної ділянки у власність, особа звертається до відповідних органів із заявами для погодження проєкту землеустрою, отримання дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та для надання її у власність, за результатами розгляду яких визначені в статті 122 органи приймають одне з відповідних рішень. При цьому, Земельний кодекс України зобов`язує орган державної влади або орган місцевого самоврядування у випадках ухвалення рішення про відмову в надані такого погодження чи дозволу, належним чином мотивувати причини такої відмови у відповідності до закону.
Позивач звернувся до відповідача з заявою про затвердження проєкту землеустрою щодо щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,9297 га з кадастровим номером 6824284700:03:015:0015 для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Коржівської сільської ради, Старокостянтинівського району Хмельницької області.
За результатом звернення, відповідачем прийнято рішення про відмову у затвердженні проєкту землеустрою, з підстав того, що земельна ділянка перебуває в оренді.
Суд зазначає, що за наслідками розгляду заяви про затвердження проєкту землеустрою відповідно до статті 118 Земельного кодексу України та статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Староостропільська сільська рада на пленарному засіданні приймає рішення про затвердження проєкту землеустрою чи рішення про відмову у затвердженні проєкту землеустрою.
Згідно з частинами 8, 9 статті 118 Земельного кодексу України проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Відповідно до частини 6 статті 186-1 Земельного кодексу України підставою для відмови у погодженні проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Отже, підставою для відмови у затвердженні проєкту землеустрою може бути лише те, що проєкт землеустрою не погоджений в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках.
Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проєкту землеустрою після його погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України норми статті 118 Земельного кодексу України не містять.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 30.10.2018 №820/4852/17.
Така підстава для відмови як перебування земельної ділянки, на яку наданий дозвіл на виготовлення технічної документації для відведення у власність, не передбачена статтею 186-1 Земельного кодексу України.
У статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин відповідно до закону (пункт 34 частини 1).
Земельний кодекс України у статті 12 передбачає повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчій органів у галузі земельних відносин. До повноважень міських рад належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад (пункт "а"), передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодекс (пункт "б"); вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону (пункт "к").
Водночас Земельний кодекс України не передбачає регулювання земельних відносин щодо надання земельних ділянок громадян у власність актами органів місцевого самоврядування.
Стаття 118 Земельного кодексу України, яка регулює ці правовідносини, є імперативною і забезпечує однакове правове регулювання цих відносин в Україні.
Такої ж позиції дотримується Верховний Суд в постанові від 06.02.2019 у справі №638/20447/14-а.
Вирішуючи питання про затвердження проєкту землеустрою, відповідач як орган місцевого самоврядування зобов`язаний керуватись чинними нормами та може відмовити у затвердженні проєкту землеустрою тільки з підстав, визначених законодавством.
Тобто, Староостропільська сільська рада не дотрималась вимог Земельного кодексу України та безпідставно відмовила у затвердженні проєкту землеустрою, чим протиправно встановила особливий режим реалізації прав громадян на отримання земельних ділянок у власність та порушила принцип рівності громадян у конституційних правах і свободах, рівності перед законом, встановленого статтею 24 Конституції України.
Відповідно до частини 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Враховуючи наведене, суд вважає, що для повного забезпечення захисту прав позивача необхідно задоволити позовні вимоги шляхом визнання протиправним та скасування рішення відповідача від 27.05.2021 №8 в частині відмови у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,9297 га з кадастровим номером 6824284700:03:015:0015 для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Коржівської сільської ради, Старокостянтинівського району Хмельницької області та надання її безкоштовно в приватну власність та зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву про затвердження проєкту землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,9297 га з кадастровим номером 6824284700:03:015:0015 для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Коржівської сільської ради, Старокостянтинівського району Хмельницької області та надання її безкоштовно в приватну власність та за результатами розгляду прийняти рішення відповідно до норм Земельного кодексу України, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.
У зв`язку з цим, позовна вимога про зобов`язання відповідача затвердити технічну документацію та надати у власність земельну ділянку задоволенню не підлягає.
Враховуючи викладене, позов необхідно задоволити частково.
У зв`язку з задоволенням позовний вимог відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір необхідно стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задоволити частково.
Визнати протиправним та скасування рішення Староостропільської сільської ради від 27.05.2021 №8 в частині відмови ОСОБА_1 в затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,9297 га з кадастровим номером 6824284700:03:015:0015 для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Коржівської сільської ради, Старокостянтинівського району Хмельницької області та надання її безкоштовно в приватну власність.
Зобов`язати Староостропільську сільську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проєкту землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,9297 га з кадастровим номером 6824284700:03:015:0015 для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Коржівської сільської ради, Старокостянтинівського району Хмельницької області та надання її безкоштовно в приватну власність та за результатами розгляду прийняти рішення відповідно до норм Земельного кодексу України, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 908,00 грн (дев`ятсот вісім гривень) судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Староостропільської сільської ради.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 ) Відповідач:Староостропільська сільська рада Хмельницької області (вул. Центральна, 2/14,Старий Остропіль,Старокостянтинівський район, Хмельницька область,31146 , код ЄДРПОУ - 04405461)
Головуючий суддя О.Л. Польовий
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2021 |
Оприлюднено | 10.10.2021 |
Номер документу | 100221667 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Польовий О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні