справа №619/3112/21
провадження №1-кп/619/300/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМУКРАЇНИ
07 жовтня 2021 року м. Дергачі
Дергачівський районний суд Харківської області в складі:
головуючого - судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
обвинуваченої ОСОБА_4 ,
розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі суду в м. Дергачі Харківської області матеріали кримінального провадження №12021221230000220 відносно:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Дергачі, Харківської області,українки, громадянки України, з вищою освітою, раніше не судимої, є пенсіонером, одружена, зареєстрована та проживаюча за адресою: АДРЕСА_1 ,
у вчиненні злочинів, передбачених ч.2 ст.364, ч.2 ст.366 КК України,
В С Т А Н О В И В:
Так, відповідно до наказу головного управління земельних ресурсів у Харківській області №10-к від 04.02.2008 ОСОБА_4 призначено на посаду заступника начальника управління начальника відділу земельних відносин Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області та присвоєно 11 ранг державного службовця VI категорії.
Відповідно до п.3 Положення «Про Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області», затвердженого наказом Державного агентства земельних ресурсів України №276 вiд 30.10.2007 року основними завданнями Управління є участь у реалізації державної політики у сфері регулювання земельних відносин; участь у розробленні та здійсненні заходів щодо розвитку ринку земель; організація та ведення державного земельного кадастру відповідно до чинного законодавства України; організація і здійснення землеустрою та моніторингу земель; участь у розробленні та виконанні загальнодержавних і регіональних програм у сфері використання та охорони земель, здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру.
Відповідно до п.4 Положення, управління відповідно до покладених на нього завдань: бере участь у реалізації державної політики та вносить Головному управлінню земельних ресурсів у Харківській області пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань регулювання земельних відносин, розпорядження землями державної та комунальної власності, здійснення землеустрою та моніторингу земель,підвищення родючості грунтів та продуктивності земель, ведення державного земельного кадастру; відповідно до законодавства готує та вносить на розгляд місцевого органу виконавчої влади пропозиції щодо: організації і здійснення землеустрою та моніторингу земель; вирішення інших питань відповідно до чинного законодавства України; бере участь у виконанні загальнодержавних і регіональних програм у сфері використання і охорони земель, підвищення родючості грунтів, здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру; створює умови для раціонального та економічно обґрунтованого використання земель Дергачівського району; бере участь у розробленні та здійсненні заходів щодо розвитку ринку земель; забезпечує регулювання земельних відносин, створення та ведення державного земельного кадастру; організовує виконання землевпорядних робіт, розроблення та реалізацію плану земельно-господарського устрою; здійснює відповідно до чинного законодавства України моніторинг земель; організовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до його компетенції, забезпечує в межах своєї компетенції виявлення та усунення причин, що породжують скарги громадян.
Згідно п.7 Положення, начальник управління має заступників.
Відповідно до п.8 Положення, начальник управління здійснює керівництво діяльністю управління та несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань.
За відсутності начальника управління заступник начальника управління здійснює керівництво діяльністю управління.
Таким чином, ОСОБА_4 відповідно до примітки 1. до ст. 364 КК України є службовою особою, яка обіймає посаду в органах державної влади пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарчих функцій.
Так, згідно рішення Солоницівської селищної ради LХV сесії V скликання від 10.06.2010 ОСОБА_5 надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку в АДРЕСА_2 , для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
У подальшому ПП «НВП Укрпроект» код ЄДРПОУ 35074055 було замовлено розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га в АДРЕСА_2 .
Згідно з ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до ст.19Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст. 116 ЗК України громадяни набувають право власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Згідно зі змістом ч.6 ст.118Земельного кодексуУкраїни громадяни,зацікавлені водержанні безоплатноу власністьземельної ділянкиіз земельдержавної абокомунальної власностідля будівництваі обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Частиною 7 цієї статті зазначено, що відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.
Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації.
Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.
Згідно з ст. 20 Закону України «Про землеустрій», землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій, незалежно від форми власності, у разі надання, вилучення, відчуження земельних ділянок, а також в разі встановлення в натурі (на місцевості) меж земель, обмежених у використанні і обмежених правами інших осіб.
До видів документації із землеустрою, зокрема, відносяться проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і по складанню документів, що засвідчують право на земельну ділянку.
Згідно з п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, проект відведення земельної ділянки не розробляється, якщо межі земельної ділянки визначені в натурі (на місцевості), а розроблений проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує з власником землі, землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури, а також з органом охорони культурної спадщини.
Таким чином, в разі відведення земельної ділянки, межі якої в натурі визначені раніше не були, розробляється не технічна документація зі складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а проект відведення земельної ділянки в натурі, що підлягає узгодженню з відповідними органами державної влади.
Згідно ст. 149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.
Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси площею понад 1 гектар для не лісогосподарських потреб.
Відповідно до вимог ст. 151 ЗК України юридичні особи, зацікавлені у вилученні земельних ділянок, зобов`язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об`єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об`єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.
Випадки передачі земель, які віднесені до лісів першої групи до приватної власності громадян для будівництва та обслуговування житлових будинків та споруд Земельним кодексомУкраїни не передбачено.
Згідно ч.2 ст.20Земельного кодексуУкраїни зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об`єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.
Таким чином, передача земель лісового фонду без зміни цільового призначення у приватну власність для будівництва та обслуговування житлових будинків є порушенням вимог ст.ст. 56, 57, 83 Земельного кодексу України.
Усупереч зазначених норм закону, ОСОБА_4 , займаючи вищезазначену посаду, достовірно знала, що вказана земельна ділянка, відповідно до планово-картографічних матеріалів, в тому числі до проектів формування кордонів населених пунктів, наявними в розпорядженні Дергачівського районного відділу земельних ресурсів, знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, та орієнтовною площею 0,0451 га в межах земель ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція», відповідно до наданих лісовпорядних документів.
Не зважаючи на це, ОСОБА_4 , 13.05.2010 в робочий час, знаходячись в адміністративній будівліУправління Держкомземуу Дергачівськомурайоні Харківськоїобласті заадресою:Харківська область,м.Дергачі,вул.Петровського,27,реалізуючи свійзлочинний умиселна завданнятяжких наслідківдержавним інтересам,шляхомзловживанняслужбовим становищемта службовогопідроблення,діючи навмиснота протиправно,в інтересахтретіх осіб,в порушеннявимог постанови Кабінету міністрів України №677 від 26.05.2005 «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» та постанови Кабінету Міністрів України №266 від 04.03.2004 «Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», видала ОСОБА_5 технічне завдання на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд площею 0,1500 га в АДРЕСА_2 .
На підставі вказаних документів ПП «НВП Укрпроект» код ЄДРПОУ 35074055 у 2010 році було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності ОСОБА_5 на земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га в АДРЕСА_2 .
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_4 , в 2010 році, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського, 27, продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на завдання тяжких наслідків державним інтересам, шляхом зловживання службовим становищем та службового підроблення, діючи навмисно та протиправно, в інтересах третіх осіб ОСОБА_5 , в порушення вимог положення про управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12,17,20,118,122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004,володіючи нормамидіючого земельногозаконодавства тамаючи достатнійдосвід роботив органахвиконавчої владиз питаньземельних ресурсів,достовірно знаючипро те,що вказаназемельна ділянказнаходиться натериторії Солоницівськоїради Дергачівськогорайону Харківськоїобласті замежами населеногопункту,розпорядження якоюможливе лишеза рішеннямрайонної державноїадміністрації,та орієнтовноюплощею 0,0451га вмежах земельДП «Харківськалісова науково-досліднастанція»,за результатамирозгляду вищевказаноїтехнічної документаціїіз землеустроющодо складаннядокументів,що посвідчуютьправо власностіна земельнуділянку,склала висновокУправління Держкомземуу Дергачівськомурайоні Харківськоїобласті натехнічну документаціюіз землеустроющодо складаннядокументів,що посвідчуютьправо власностіна земельнуділянку ОСОБА_5 ,яка розташованана територіїСолоницівської селищноїради по АДРЕСА_2 ,для будівництваі обслуговуванняжилого будинку,господарських будівельта спорудплощею 0,1500га,до якоговнесла завідомо неправдиві відомості щодо категорії вказаної земельної ділянки землі житлової та громадської забудови, завіривши вказаний документ своїм підписом та печаткою Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області.
На підставі вказаного висновку Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області та рішення Солоницівської селищної ради LXV сесії V скликання від 10.06.2010 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, та передано безоплатно у приватну власність земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд ОСОБА_5 по АДРЕСА_2 , загальною площею 0,1500 га.
В подальшому, на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЛ №099289, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №011069300419, за ОСОБА_5 . зареєстровано право власності на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_2 , площею 0,1500 га (кадастровий номер 6322057600:00:002:0663).
На підставі вищезазначеного державного акту серії ЯЛ №099289 з державної власності, на користь фізичної особи ОСОБА_5 , безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0663, розташована за межами населеного пункту смт Солоницівка Дергачівського району Харківської області, та орієнтовною площею 0,0451 га в межах земель ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція», відповідно до наданих лісовпорядних документів, загальна вартість якої, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи ННЦ «Інститут судових експертиз ім. Засл. Проф. М.С.Бокаріуса» №212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021, складає 111161,00 грн. (сто одинадцять тисяч сто шістдесят одна грн.).
Крім того, ОСОБА_4 в період часу з 13.05.2010 по 30.05.2010, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Управління Держкомземуу Дергачівськомурайоні Харківськоїобласті заадресою:Харківська область, м.Дергачі,вул.Петровського,27,в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, та орієнтовною площею 0,0451 га в межах земель ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція», відповідно до наданих лісовпорядних документів, склала та надала, завіривши своїм підписом та печаткою Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області,технічне завданняна виконанняробіт зрозробки технічноїдокументації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд гр. ОСОБА_5 по АДРЕСА_2 , в якому містились завідомо неправдиві відомості щодо категорії земельної ділянки землі житлової та громадської забудови.
В подальшому, на підставі державного акту серії ЯЛ №099289, на користь фізичної особи ОСОБА_5 безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0663, розташована за межами населеного пункту смт Солоницівка Дергачівського району Харківської області, та орієнтовною площею 0,0451 га в межах земель ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція», відповідно до наданих лісовпорядних документів, загальна вартість якої, відповідно до висновків судової оціночно-земельної експертизи ННЦ «Інститут судових експертиз ім. Засл. Проф. М.С. Бокаріуса» №212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021, складає 111161,00 грн. (сто одинадцять тисяч сто шістдесят одна грн.).
Крім того, згідно рішення Солоницівської селищної ради ХVІІІ сесії V скликання від 19.10.2007 ОСОБА_6 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку в АДРЕСА_2 , для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
У подальшому ДП «Набат-Земля» код ЄДРПОУ 33203321 було замовлено виконання робіт по складанню проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку в АДРЕСА_3 , для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд ОСОБА_6 орієнтовною площею 0,1500 га.
Згідно з ст. 14 Конституції України, право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до ст.19Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст. 116 ЗК України громадяни набувають право власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Згідно зі змістом ч.6 ст.118Земельного кодексуУкраїни громадяни,зацікавлені водержанні безоплатноу власністьземельної ділянкиіз земельдержавної абокомунальної власностідля будівництваі обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Частиною 7 цієї статті зазначено, що відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.
Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації.
Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.
Згідно з ст. 20 Закону України «Про землеустрій», землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій, незалежно від форми власності, у разі надання, вилучення, відчуження земельних ділянок, а також в разі встановлення в натурі (на місцевості) меж земель, обмежених у використанні і обмежених правами інших осіб.
До видів документації із землеустрою, зокрема, відносяться проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і по складанню документів, що засвідчують право на земельну ділянку.
Згідно з п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, проект відведення земельної ділянки не розробляється, якщо межі земельної ділянки визначені в натурі (на місцевості), а розроблений проект відведення земельної ділянки виконавець погоджує з власником землі, землекористувачем, органом земельних ресурсів, природоохоронним органом санітарно-епідеміологічною службою, органом містобудування і архітектури, а також з органом охорони культурної спадщини.
Таким чином, в разі відведення земельної ділянки, межі якої в натурі визначені раніше не були, розробляється не технічна документація зі складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а проект відведення земельної ділянки в натурі, що підлягає узгодженню з відповідними органами державної влади.
Згідно ст. 149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.
Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси площею понад 1 гектар для не лісогосподарських потреб.
Відповідно до вимог ст. 151 ЗК України юридичні особи, зацікавлені у вилученні земельних ділянок, зобов`язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об`єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об`єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.
Випадки передачі земель, які віднесені до лісів першої групи до приватної власності громадян для будівництва та обслуговування житлових будинків та споруд Земельним кодексомУкраїни не передбачено.
Згідно ч.2 ст.20Земельного кодексуУкраїни зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об`єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.
Таким чином, передача земель лісового фонду без зміни цільового призначення у приватну власність для будівництва та обслуговування житлових будинків є порушенням вимог ст.ст. 56, 57, 83 Земельного кодексу України.
Усупереч зазначених норм закону, ОСОБА_4 , займаючи вищезазначену посаду, достовірно знала, що вказана земельна ділянка, відповідно до планово-картографічних матеріалів, в тому числі до проектів формування кордонів населених пунктів, наявними в розпорядженні Дергачівського районного відділу земельних ресурсів, знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, та в межах земель ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція», відповідно до наданих лісовпорядних матеріалів.
Не зважаючи на це, ОСОБА_4 , 17.04.2008 в робочий час, знаходячись в адміністративній будівліУправління Держкомземуу Дергачівськомурайоні Харківськоїобласті заадресою:Харківська область,м.Дергачі,вул.Петровського,27,реалізуючи свійзлочинний умиселна завданнятяжких наслідківдержавним інтересам,шляхомзловживанняслужбовим становищемта службовогопідроблення,діючи навмиснота протиправно,в інтересахтретіх осіб,в порушеннявимог постанови Кабінету міністрів України №677 від 26.05.2005 «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» та постанови Кабінету Міністрів України №266 від 04.03.2004 «Про затвердження Типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки», видала ОСОБА_6 технічне завдання на виконання робіт по складанню проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку в АДРЕСА_3 , для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
На підставі вказаних документів ДП «Набат-Земля» код ЄДРПОУ 33203321 у 2008 році було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку в АДРЕСА_3 , для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд орієнтовною площею 0,1500 га.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_4 , в 2008 році, точна дата в ході досудового розслідування не встановлена, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області за адресою: Харківська область, м. Дергачі, вул. Петровського, 27, продовжуючи реалізовуватисвій злочиннийумисел,направлений назавдання тяжкихнаслідків державнимінтересам,шляхом зловживанняслужбовим становищемта службовогопідроблення,діючи навмиснота протиправно,в інтересахтретіх осіб ОСОБА_6 , в порушення вимог положення про Управління Держкомзему у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12,17,20,118,122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, та в межах земель ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція», відповідно до наданих лісовпорядних матеріалів, за результатами розгляду вищевказаного проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за вказаною адресою, та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, склала висновок Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області про погодження проекту землеустрою щодовідведення земельноїділянки таскладання документів,що посвідчуютьправо власностіна земельнуділянку в АДРЕСА_3 ,для будівництвата обслуговуванняжилого будинку,господарських будівельта споруд ОСОБА_6 загальною площею0,1500га,до якоговнесла завідомо неправдиві відомості щодо категорії вказаної земельної ділянки землі житлової та громадської забудови, завіривши вказаний документ своїм підписом та печаткою Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області.
На підставі вказаного висновку Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області та рішення Солоницівської селищної ради ХХXV сесії V скликання від 30.09.2008 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку в АДРЕСА_3 , для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд ОСОБА_6 загальною площею 0,1500 га.
В подальшому, на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ №463473, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010969300252, за ОСОБА_6 зареєстровано право власності на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_3 , площею 0,1500 га (кадастровий номер 6322057600:00:002:0436).
На підставі вищезазначеного державного акту серії ЯЖ №463473 з державної власності, на користь фізичної особи ОСОБА_6 , безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0436, розташована за межами населеного пункту смт Солоницівка Дергачівського району Харківської області, та в межах земель ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція», відповідно до наданих лісовпорядних матеріалів, загальна вартість якої, відповідно до висновку судової оціночно-земельної експертизи ХНДІСЕ ім. Засл. Проф. М.С. Бокаріуса» №5342 від 14.08.2020, складає 89376,00 грн. (вісімдесят дев`ять тисяч триста сімдесят шість гривень).
Крім того, ОСОБА_4 протягом 2008 року, точний період в ході досудового розслідування встановлено не було, в робочий час, знаходячись в адміністративній будівлі Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області за адресою:Харківська область, м.Дергачі,вул.Петровського,27,в порушення вимог положення про Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області, ст.ст. 12, 17, 20, 118, 122,149,151,207,208 Земельного кодексу України, п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, розпорядження Кабінету Міністрів України №610-р від 10.04.2008, п.п.2,9,10 «Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №677 від 26.05.2004, володіючи нормами діючого земельного законодавства та маючи достатній досвід роботи в органах виконавчої влади з питань земельних ресурсів, достовірно знаючи про те, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Солоницівської селищної ради Дергачівського району Харківської області за межами населеного пункту, розпорядження якою можливе лише за рішенням районної державної адміністрації, та в межах земель ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція», відповідно до наданих лісовпорядних матеріалів, склала та надала, завіривши своїм підписом та печаткою Управління земельних ресурсів у Дергачівському районі Харківської області, технічне завдання на виконання робіт з розробки проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку в АДРЕСА_3 , для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд ОСОБА_6 загальною площею 0,1500 га, в якому містились завідомо неправдиві відомості щодо категорії земельної ділянки землі житлової та громадської забудови.
В подальшому, на підставі державного акту серії ЯЖ №463473, на користь фізичної особи ОСОБА_6 безоплатно вибула земельна ділянка з кадастровим номером 6322057600:00:002:0436, розташована за межами населеного пункту смт Солоницівка Дергачівського району Харківської області, та в межах земель ДП «Харківська лісова науково-дослідна станція», відповідно до наданих лісовпорядних матеріалів, загальна вартість якої, відповідно до відповідно до висновку судової оціночно-земельної експертизи ХНДІСЕ ім. Засл. Проф. М.С. Бокаріуса» №5342 від 14.08.2020, складає 89376,00 грн. (вісімдесят дев`ять тисяч триста сімдесят шість гривень).
Таким чином, своїми діями ОСОБА_4 скоїла кримінальні правопорушення, передбачені:
- ч.2 ст.364 КК України, тобто зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою отримання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам;
- ч.2 ст. 366 КК України, тобто службове підроблення, тобто внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, а також складання і видача завідомо неправдивих документів, що спричинило тяжкі наслідки.
Обвинувачена звернулася до суду з клопотанням про звільненняїї від кримінальної відповідальності за ч.2 ст.364, ч.2 ст.366 КК України у зв`язку з закінченням строків давності.
Прокурор не заперечував проти задоволення клопотання та звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності.
Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченої ОСОБА_4 підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Згідно з п.2 ч.3 ст. 314 КПК України, у підготовчому судовому засіданні суд має право закрити провадження у кримінальній справі за наявності підстав, передбачених ч.2 ст.284 КПК України.
Згідно з п.3 та п.4 ч.1ст.49 КК Україниособа звільняється від кримінальної відповідальності за вчинення злочину середньої тяжкості, якщо з дня вчинення злочину і до дня набрання вироком законної сили минуло п`ять років та за вчинення тяжкого злочину - якщо минуло десять років.
Суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Відповідно дост.12 КК Українизлочин, передбачений ч.2ст.364 КК України, відноситься до категорії тяжких, а злочин, передбачений ч.2 ст.366 КК України, є не тяжким злочином (середньої тяжкості).
Згідно п.8Постанови Пленуму Верховного Суду України "Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності" № 12 від 23.12.2005 року, особа підлягає звільненню від кримінальної відповідальності заст. 49 КК України, якщо з дня вчинення нею злочину до набрання вироком законної сили минули певні строки давності і вона не ухилялася від слідства або суду та не вчинила нового злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого.
Відповідно до п. 1 ч. 2ст. 284 КПК Україникримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності, при цьому відповідно до частини восьмої цієї статті, закриття кримінального провадження не допускається, якщо обвинувачений проти цього заперечує.
Згідно ч.1ст.285 КПК Україниу випадках передбачених законом України про кримінальну відповідальність, особа звільняється від кримінальної відповідальності.
Беручи до уваги те, що ОСОБА_4 обвинувачується у вчиненні злочинів, передбачених ч.2 ст.364, ч.2 ст.366 КК України, і з часу вчинення цих злочинів минуло понад десять років, обвинувачена не ухилялася від слідства та суду, не вчинила нового злочину, а тому є всі підстави для закриття кримінального провадження та звільнення її від кримінальної відповідальності.
Питання щодо процесуальних витрат суд вирішує відповідно дост.124 КПК України.
Керуючисьст. 49 КК України, ст. ст. 124,284,285,286,287,288КПК України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , звільнити від кримінальної відповідальності, передбаченої ч.2 ст.364 та ч.2 ст.366 КК України, та закрити стосовно неї кримінальне провадження №12021221230000220.
Стягнути з ОСОБА_4 на користь держави процесуальні витрати за проведення судової оціночно-земельної експертизи №5342 від 14.08.2020 9806,40 гривень; за проведення судової оціночно-земельної експертизи № 212/213/214/215/216-226 від 06.04.2021 29173,70 гривень.
Ухвала може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду протягом семи днів з дня її оголошення.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дергачівський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2021 |
Оприлюднено | 01.02.2023 |
Номер документу | 100236391 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання владою або службовим становищем |
Кримінальне
Дергачівський районний суд Харківської області
Жорняк О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні