Постанова
від 24.09.2021 по справі 760/11021/21
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/5042/21

Справа №760/11021/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 вересня 2021 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Омелько Г.Т., за участю представника Київської митниці Держмитслужби Король Л.І., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Красулі Є.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 в м. Одеса, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , документованого паспортом громадянина України НОМЕР_1 , виданим 08.06.2006 Малиновським РВ ОМУ УМВС України в Одеській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) НОМЕР_2 , за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

09.06.2021 у провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянина України ОСОБА_2 , до адміністративної відповідальності за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

У матеріалі зазначено, що 10.12.2020, в зоні митного контролю Відділу митного оформлення № 2 митного поста Київ-центральний Київської митниці Держмитслужби (ЦСС АТ ДХЛ-ІНТЕРНЕШНЛ УКРАЇНА ; м. Київ, Лугова, 9), при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру №5029541845, яке переміщувалось з території Республіки Корея (Південна) (далі - Республіка Корея) від відправника - AKSILATA (Сеул, Республіка Корея) до України на адресу одержувача - LAMANSHIPPINGLTD (ОСОБА_5, АДРЕСА_3) (ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (ОСОБА_5, АДРЕСА_3), серед інших, виявлено наступні документи:

-Коносамент № RSILK2011004 від 18.11.2020 на товари у кількості 4одиницьзагальною вагою брутто 6 210,00 кг, відправлені з порту BUSAN, KOREA (порт Пусан, Республіка Корея) до порту Чорноморський (Україна) у 40-футовому контейнері підвищеної місткості (HighCube)№ FSCU6664578 на морському судні MSCPERLE (плавання № FA041R), відправником яких виступала компанія AKSILATALTD. CO, (OFFICE 325, GOMISUL-RO 71 (DAPSHIMRI-DONG),DONGDAEMUN-GU,SEOUL, SOUTHKOREA (Республіка Корея), одержувачем - LAMANSHIPPINGLTD (12 VOENNYYSPUSKSTR, 65082, ODESSA, UKRAINE) (ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (Україна, 65082, Військовий узвіз, буд. 12), серед яких - бувший у використанні транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 );

-Експортна декларація Республіки Корея від 12.11.2020 № 41131-20-110456Х на товари корейського походження вагою брутто 6 210,00 кг, відправлені з території Республіки Корея до України в контейнері № FSCU6664578, - бувші у використанні транспортні засоби у загальній кількості 4 шт., серед яких - транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), вартість якого на момент експорту складала 5 800,00 доларів США на умовах поставки CIF, згідно з Інкотермс, експортером якого виступала компанія AKSILATA (Республіка Корея).

Відповідно до інформації, наявної на офіційному веб-сайті компанії DHL (www.dhl.com.ua), 11.12.2020 міжнародне експрес-відправлення документального характеру № 5029541845 доставлено на адресу одержувача.

Аналізом відомостей електронної митної системи Республіки Корея UNI-PASS , представленої на веб-сайті https://unipass.customs.go.krу вигляді перевірки факту експорту товарів з Республіки Корея за номером експортної декларації чи номером коносаменту, встановлено, що за експортною декларацією від 12.11.2020 № 41131-20-110456Х компанією AKSILATA (Республіка Корея) згідно з коносаментом № RSILK2011004 від 18.11.2020 дійсно експортовано товари у кількості 4 одиниць вагою брутто 6 210,00 кг, перевезення яких здійснювалось морським судном MSCPERLE .

За результатом проведеного аналізу інформації, наявної в інформаційних базах даних Державної митної служби України, зокрема - ЄАІС Держмитслужби та АСМО Інспектор , встановлено, що18.01.2021 в зоні діяльності Одеської митниці Держмитслужбиза митною декларацією типу ІМ/40/АА від 18.01.2021 № UA500110/2021/001233 оформлено та випущено у вільних обіг бувший у використанні транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), заявленою вартістю 2 500,00 доларів США, одержувачем якого виступав громадянин України ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ).

Листом Київської митниці Держмитслужби від 28.01.2021 №7.5-5/20/7/1750 на адресу Одеської митниці Держмитслужби направлено запит щодо надання копій документів, на підставі яких, серед інших, здійснено пропуск через митний кордон України та випуск у вільний обігза митною декларацієютипу ІМ/40/АА від 18.01.2021 № UA500110/2021/001233 бувшого у використанні транспортного засобу марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ).

Листом Одеської митниці Держмитслужби від 08.02.2021 №7.10-2/28.2-04/7/1574 на адресу Київської митниці Держмитслужби надійшли копії запитуваних документів (вх. № 5120/7 від 08.02.2021), з яких слідує, що переміщення через митний кордон України випущеного у вільний обіг за митною декларацією типу ІМ/40/АА від 18.01.2021 № UA500110/2021/001233 бувшого у використанні транспортного засобу марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ) здійснено на підставі наступних документів:

-Рахунок-фактура (інвойс) від 13.11.2020 № INVOICE6664571 на товар корейського походження, поставка якого здійснювалась з території Республіки Корея (порт Інчхон) до України (Одеса) у контейнері № FSCU6664578, а саме - бувший у використанні транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), вартістю 2 500,00 доларів США з урахуванням вартості транспортування до українського порту, відправником/продавцем якого виступала компанія AKSILATALTD.CO, (OFFICE 1, 37 HANCHEON-RO 11-GIL (DAPSIMNI-DONG) DONGDAEMUN-GU, SEOUL, SOTHKOREA) (Республіка Корея), покупцем/одержувачем - ОСОБА_1 (PASSPORT № НОМЕР_4, АДРЕСА_1) ( ОСОБА_3 (паспорт № НОМЕР_4 , АДРЕСА_2 );

-Коносамент № RSILK2011004С від 18.12.2020 на товар у кількості 1 одиниці вагою брутто 1 300,00 кг - бувший у використанні транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), відправлений з порту BUSAN (KOREA) (порт Пусан, Республіка Корея) до порту Іллічівськ/Чорноморськ (Україна) у 40-футовому контейнері підвищеної місткості (HighCube) № FSCU6664578 на морському судні MSCPERLE (плавання № FA041R), відправником яких виступала компанія AKSILATALTD. CO, (OFFICE 325, GOMISUL-RO 71 (DAPSHIMRI-DONG), DONGDAEMUN-GU, SEOUL, SOUTHKOREA (Республіка Корея), одержувачем - ОСОБА_1 (PASSPORT № НОМЕР_4, АДРЕСА_1) ( ОСОБА_3 (паспорт № НОМЕР_4 , АДРЕСА_2 ).

Одночасно, разом з митною декларацією типу ІМ/40/АА від 18.01.2021 №UA500110/2021/001233, до митного контролю та оформлення була подана копія митної декларації Республіки Корея від 12.11.2020 № 41131-20-110456Х (п.2 статті 53 Митного кодексу України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є в тому числі й копія митної декларації країни відправлення), одним із товарів в якій зазначено бувший у використанні транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), вартість якого на момент експорту складала 2 100,00 доларів США на умовах поставки CIF згідно з Інкотермс.

Аналізом поданої до митного контролю та оформлення вказаної вище копії митної декларації Республіки Корея від 12.11.2020 № 41131-20-110456Х встановлено, що остання за своїм змістом є повністю ідентичною виявленій під час проведення митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 5029541845, за виключенням відомостей щодо вартості вказаного вище транспортного засобу.

При цьому, візуальним перевіркою зовнішнього вигляду/змісту поданої до митного контролю та оформлення копії митної декларації Республіки Корея від 12.11.2020 № 41131-20-110456Х встановлено, що відомості щодо загальної вартості та вартості по кожній позиції товару, в тому числі й тих, що стосуються бувшого у використанні транспортного засобу марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), не відповідають за щільністю друку, величиною та шрифтом іншим ділянкам тексту цієї декларації.

Крім того, зазначені в рахунку-фактурі (інвойсі) від 13.11.2020 № INVOICE6664571 відомості щодо вартості бувшого у використанні транспортного засобу марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ) - 2 500,00 доларів США, яка складається із вартості самого транспортного засобу у розмірі 2 100,00 доларів США та вартості транспортування до українського порту у розмірі 400,00 доларів США, не відповідають відомостям про його вартість, що зазначена в поданій до митного контролю та оформлення копії митної декларації Республіки Корея від 12.11.2020 № 41131-20-110456Х - 2 100,00 доларів США на умовах поставки CIF, оскільки, умова поставки CIF( вартість, страхування та фрахт)входить до категорії С структури ІНКОТЕРМС , якою передбачено організацію і оплату перевезення продавцем, тобто, саме продавець укладає договір перевезення товару до названого порту призначення, здійснює поставку товарів, які мають перейти через поручні судна в порту відвантаження, несе витрати та сплачує фрахт, необхідний для доставки товарів до названого порту призначення, проводить митне оформлення для експорту та здійснює страхування вантажу.

Згідно з відомостями наданих листом Одеської митниці Держмитслужби від 08.02.2021 № 7.10-2/28.2-04/7/1574 матеріалів митного оформлення бувшого у використанні транспортного засобу марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), його декларування за митною декларацією типу ІМ/40/АА від 18.01.2021 № UA500110/2021/001233 здійснювалось агентом з митного оформлення ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (ЄДРПОУ 40551877) - ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_5 ) на виконання умов договору про надання послуг митного брокера від 06.01.2021 № 10/10-232, укладеного між ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (ЄДРПОУ 40551877) та ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ).

Згідно з положеннями п. 3.1 Розділу 3 Права та обов`язки клієнта вказаного вище договору про надання послуг митного брокера, саме ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_2 ) був зобов`язаний забезпечити достовірність переданих ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (ЄДРПОУ 40551877) документів і відомостей, необхідних для митного оформлення.

З метою з`ясування дійсних обставин зовнішньоекономічної операції з бувшим у використанні транспортним засобом марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), 11.02.2021 на адресу ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (ЄДРПОУ 40551877) (в тому числі й на електронні поштові скриньки ІНФОРМАЦІЯ_2 та ІНФОРМАЦІЯ_3 ) направлені повідомлення № 7.8-20-32/46 та № 7.8-20-32/47 про необхідність прибуття декларанта - ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_5 ) та ОСОБА_5 ( ОСОБА_5 ), якого зазначено у якості контактної особи одержувача міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 5029541845, до Київської митниці Держмитслужби для надання пояснень в рамках проведення перевірки законності ввезення на митну територію України транспортних засобів, зокрема - бувшого у використанні транспортного засобу марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ).

У своїх поясненнях від 17.02.2021, декларант - ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_5 ) зазначила, що подання митних декларацій, зокрема - типу ІМ/40/АА від 18.01.2021 № UA500110/2021/001233, здійснювалось нею на підставі укладених договорів про надання брокерських послуг, а всі документи їй було надано ОСОБА_5 , який здійснює пошук клієнтів та отримує від них документи.

У свою чергу, ОСОБА_5 у своїх поясненнях від 23.02.2021 зазначив, що обіймає посаду фахівця комерційного відділу ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (ЄДРПОУ 40551877) та до його посадових обов`язків входить пошук та співпраця з клієнтами.

Також, ОСОБА_5 у своїх поясненнях зазначив про те, що протягом останніх півроку ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (ЄДРПОУ 40551877) працює з клієнтом (ОСОБА_6, моб. тел.: НОМЕР_6 ) (далі - замовник), який звернувся до товариства з проханням про надання транспортно-експедиційних та митно-брокерських послуг для бувших у використанні транспортних засобів, які ввозяться території Республіки Корея на адреси різних фізичних осіб.

Крім того, ОСОБА_5 у своїх поясненнях зазначив про те, що інколи корейський відправник здійснював направлення міжнародних експрес-відправлень документального характеру через кур`єрську службу DHL на його ім`я, однак, відправлення не отримувались ним особисто, оскільки всю вхідну кореспонденцію приймає секретар.

При цьому, як пояснив ОСОБА_5 , після отримання таких відправлень, останні передавались замовнику без відкриття, а також надавався перелік документів, необхідних для митного оформлення транспортних засобів.

В подальшому, замовник передавав до ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (ЄДРПОУ 40551877) копії експортних декларацій, оригінали інвойсів, паспортні дані одержувачів, копії технічних паспортів на транспортні засоби, підписані договори про надання послуг митного брокера, на підставі яких агентом з митного оформлення ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (ЄДРПОУ 40551877) - ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_5 ) здійснювалось декларування товарів.

Відповідно до відомостей листа Одеської митниці Держмитслужби від 01.03.2021 № 7.10-2/28.2-04/7/2499 (вх. № 8050/7 від 01.03.2021), фактичне переміщення бувшого у використанні транспортного засобу марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ) через митний кордон України здійснено 11.01.2021.

Митний орган зазначає, що в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів і відомостей встановлено, що взявши на себе зобов`язання із забезпечення достовірності переданих ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (ЄДРПОУ 40551877) документів і відомостей, необхідних для митного оформлення, дії/бездіяльність ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) призвели до переміщення 11.01.2021 бувшого у використанні транспортного засобу марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), фактична вартість якого складала 5 800,00 доларів США на умовах поставки CIF,згідно з Інкотермс, або 164 051,26 грн. (відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 долар США - 28,28470000 грн.) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

На переконання митного органу, в діях ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

У судовому засіданні представник Київської митниці Держмитслужби підтримав позицію митного органу, вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0400/10000/21 від 16.03.2021 доведеними та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - ОСОБА_1 у судовому засіданні проти протоколу про порушення митних правил №0400/10000/21 від 16.03.2021 заперечувала та просила закрити провадження в справі у зв`язку із відсутністю у дія ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення.

Пояснила, що документи на які посилається митний орган, як на доказ винуватості ОСОБА_1 не можна вважати допустимим та законним, оскільки у вказаному протоколі містяться посилання виключно на світлові копії документів, при цьому не встановлено ким та з якою метою ці документи направлені на адресу ТОВ Ламан шилінг , чи містять зазначені документи достовірні відомості, не направлено жодних запитів до відповідних органів Республіки Корея.

При цьому ОСОБА_1 надав до митного органу виключно правдиві та достовірні дані, які отримав в тому числі й від продавця.

Крім того вказує, що на запит захисника від продавця AKSILATA СО.LTD надійшло DHL відправлення, в якому було підтвердження внесення оплати вартості авто саме в тому розмірі, як це зазначено підзахисним у поданій ним декларації, що доводить абсолютну невинуватість останнього.

Поряд із цим, представником надано до суду копію договору купівлі-продажу з перекладом, в якому зазначено ціну ввезеного автомобіля, що відповідає коносаменту та інвойсу.

Вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення за порушення митних правил.

Заслухавши пояснення представника Київської митниці Держмитслужби, представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - Красулю Є. О. , дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до такого висновку.

Відповідно до частини першої статті 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Статтею 486 МК України передбачено, що завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог Закону.

Згідно з частиною 1 статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до статті 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

З аналізу вказаних правових норм статей 458 та 487 МК України, а також статей 2, 9, 11 КУпАП підставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб`єктивної та об`єктивної сторони складу правопорушення.

Усі вказані елементи складу адміністративного правопорушення є неподільним цілим. Наявність цих елементів обов`язкова для кваліфікації конкретного діяння, як адміністративного проступку. Якщо, хоча б один з них відсутній, або не відповідає вимогам, що передбачені відповідною статтею глави 68 МК України, вказане діяння не є порушенням митних правил.

Встановлено, що 10.12.2020, в зоні митного контролю Відділу митного оформлення № 2 митного поста Київ-центральний Київської митниці Держмитслужби (ЦСС АТ ДХЛ-ІНТЕРНЕШНЛ УКРАЇНА ; м. Київ, Лугова, 9), при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 5029541845, яке переміщувалось з території Республіки Корея (Південна) (далі - Республіка Корея) від відправника - AKSILATA (Сеул, Республіка Корея) до України на адресу одержувача - LAMANSHIPPINGLTD (ОСОБА_5, АДРЕСА_3) (ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (ОСОБА_5, АДРЕСА_3), серед інших, виявлено наступні документи:

-Коносамент № RSILK2011004 від 18.11.2020 на товари у кількості 4одиницьзагальною вагою брутто 6 210,00 кг, відправлені з порту BUSAN, KOREA (порт Пусан, Республіка Корея) до порту Чорноморський (Україна) у 40-футовому контейнері підвищеної місткості (HighCube)№ FSCU6664578 на морському судні MSCPERLE (плавання № FA041R), відправником яких виступала компанія AKSILATALTD. CO, (OFFICE 325, GOMISUL-RO 71 (DAPSHIMRI-DONG),DONGDAEMUN-GU,SEOUL, SOUTHKOREA (Республіка Корея), одержувачем - LAMANSHIPPINGLTD (12 VOENNYYSPUSKSTR, 65082, ODESSA, UKRAINE) (ТОВ ЛАМАН ШИПІНГ (Україна, 65082, Військовий узвіз, буд. 12), серед яких - бувший у використанні транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 );

-Експортна декларація Республіки Корея від 12.11.2020 № 41131-20-110456Х на товари корейського походження вагою брутто 6 210,00 кг, відправлені з території Республіки Корея до України в контейнері № FSCU6664578, - бувші у використанні транспортні засоби у загальній кількості 4 шт., серед яких - транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), вартість якого на момент експорту складала 5 800,00 доларів США на умовах поставки CIF, згідно з Інкотермс, експортером якого виступала компанія AKSILATA (Республіка Корея).

За результатом проведеного аналізу інформації, наявної в інформаційних базах даних Державної митної служби України, зокрема - ЄАІС Держмитслужби та АСМО Інспектор , встановлено, що що18.01.2021 в зоні діяльності Одеської митниці Держмитслужбиза митною декларацією типу ІМ/40/АА від 18.01.2021 № UA500110/2021/001233 оформлено та випущено у вільних обіг бувший у використанні транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), заявленою вартістю 2 500,00 доларів США, одержувачем якого виступав громадянин України ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_2 ).

Листом Київської митниці Держмитслужби від 28.01.2021№ 7.5-5/20/7/1750 на адресу Одеської митниці Держмитслужби направлено запит щодо надання копій документів, на підставі яких, серед інших, здійснено пропуск через митний кордон України та випуск у вільний обігза митною декларацієютипу ІМ/40/АА від 18.01.2021 № UA500110/2021/001233 бувшого у використанні транспортного засобу марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ).

Листом Одеської митниці Держмитслужби від 08.02.2021№ 7.10-2/28.2-04/7/1574 на адресу Київської митниці Держмитслужби надійшли копії запитуваних документів (вх. № 5120/7 від 08.02.2021), з яких слідує, що переміщення через митний кордон України випущеного у вільний обіг за митною декларацією типу ІМ/40/АА від 18.01.2021 № UA500110/2021/001233 бувшого у використанні транспортного засобу марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ) здійснено на підставі наступних документів:

-Рахунок-фактура (інвойс) від 13.11.2020 № INVOICE6664571 на товар корейського походження, поставка якого здійснюваласьз території Республіки Корея (порт Інчхон) до України (Одеса) у контейнері № FSCU6664578, а саме - бувший у використанні транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), вартістю 2 500,00 доларів США з урахуванням вартості транспортування до українського порту, відправником/продавцем якого виступала компанія AKSILATALTD.CO, (OFFICE 1, 37 HANCHEON-RO 11-GIL (DAPSIMNI-DONG) DONGDAEMUN-GU, SEOUL, SOTHKOREA) (Республіка Корея), покупцем/одержувачем - ОСОБА_1 (PASSPORT № НОМЕР_4, АДРЕСА_1) ( ОСОБА_3 (паспорт № НОМЕР_4 , АДРЕСА_2 );

-Коносамент № RSILK2011004С від 18.12.2020 на товар у кількості 1 одиниці вагою брутто 1 300,00 кг - бувший у використанні транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), відправлений з порту BUSAN (KOREA) (порт Пусан, Республіка Корея) до порту Іллічівськ/Чорноморськ (Україна) у 40-футовому контейнері підвищеної місткості (HighCube) № FSCU6664578 на морському судні MSCPERLE (плавання № FA041R), відправником яких виступала компанія AKSILATALTD. CO, (OFFICE 325, GOMISUL-RO 71 (DAPSHIMRI-DONG), DONGDAEMUN-GU, SEOUL, SOUTHKOREA (Республіка Корея), одержувачем - ОСОБА_1 (PASSPORT № НОМЕР_4, АДРЕСА_1) ( ОСОБА_3 (паспорт № НОМЕР_4 , АДРЕСА_2 ).

Одночасно, разом з митною декларацією типу ІМ/40/АА від 18.01.2021 №UA500110/2021/001233, до митного контролю та оформлення була подана копія митної декларації Республіки Корея від 12.11.2020 № 41131-20-110456Х, одним із товарів в якій зазначено бувший у використанні транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ), вартість якого на момент експорту складала 2 100,00 доларів США на умовах поставки CIF згідно з Інкотермс.

Вказана вище копія митної декларації Республіки Корея від 12.11.2020 № 41131-20-110456Х за своїм змістом є повністю ідентичною виявленій під час проведення митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 5029541845, за виключенням відомостей щодо вартості вказаного вище транспортного засобу.

11 січня 2021 року було переміщено бувший у використанні транспортний засіб марки HYUNDAI модель AVANTE (VIN: НОМЕР_3 ) через митний кордон України на підставі рахунку-фактури (інвойс) від 13 листопада 2020 року № INVOICE6664571 вартістю 2500,00 доларів США з урахуванням вартості транспортування до українського порту (складається із вартості самого транспортного засобу у розмірі 2100,00 доларів США та вартості транспортування до українського порту у розмірі 400,00 доларів США), та коносаменту № RSILK2011004С від 18.12.2020.

Відповідно до висновку криміналістичної експертизи від 20.04.2021 № 1420003302-0198 надані на дослідження копія експертної декларації Республіки Корея від 12 листопада 2020 року № 41131-20-110456Х, яка була виявлена при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 5029541845 та копія експертної декларації Республіки Корея від 12 листопада 2020 року № 41131-20-110456Х, яка була подана до митної декларації типу ІМ/40/АА від 18.01.2021 № UA500110/2021/001233, мають єдине (спільне) джерело їх виготовлення, що було оригіналом при копіюванні.

Колонки/графи: Вартість , Заявлена ціна (FOB) , Сума платежу , Ціна за одиницю (долари США) , Вартість (долари США) , Заявлена ціна(FOB) на сторінка 1, 2 копії експертної декларації Республіки Корея від 12.11.2020 № 41131-20-110456Х, яка була виявлена при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру № 5029541845 та копія експертної декларації Республіки Корея від 12.11.2020 № 41131-20-110456Х, яка була подана до митної декларації типу ІМ/40/АА від 18.01.2021 № UA500110/2021/001233, мають розбіжності між собою в зазначені інформації, може свідчити про внесення змін в їх першопочатковий зміст шляхом технічного (комп`ютерного) монтажу.

Однак вирішити яка саме копія експертної декларації виготовлена шляхом технічного монтажу не можливо через відсутність в розпорядженні експерта оригіналу документа.

Диспозицією частини першої статті 483 МК України передбачено порушення митних правил, яке полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Об`єктивною стороною порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена частиною першою статті 483 МК України, - є дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто є активна поведінка (вчинок) особи.

Суб`єктивна сторона вказаного адміністративного правопорушення, характеризується лише умисною формою вини.

Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Таким чином, обов`язковою кваліфікуючою ознакою складу даного адміністративного правопорушення є умисел на його вчинення.

Згідно зі статтею 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала або свідомо допускала настання цих наслідків.

Склад правопорушення є єдиною та головною підставою для юридичної відповідальності.

Згідно з пунктом 5 частиною другою статті 265 МК України декларант може здійснювати декларування товарів самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Відповідно до частини першої статті 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Відповідно до частин першої та сьомої статті 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідченні електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої особи. Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Частиною першою статті 483 МК України як спосіб приховування від митного контролю визначено подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Згідно з п. 6 постанови судам необхiдно враховувати, що пiдставою для перемiщення товарiв через митний кордон є визначенi нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвiл митного органу на пропуск товарiв через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларацiя, контракт, коносамент, лiцензiя, квота, товаросупровiднi документи, дозвiл вiдповiдних державних органів.

Згідно з п.4 постанови судам необхiдно враховувати, що документами, що мiстять неправдивi данi, є, зокрема, такi, в яких вiдомостi щодо сутi угоди, найменування, асортименту, ваги, кiлькостi чи вартостi товарiв, а також їх вiдправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезенi чи в яку перемiщуються, не вiдповiдають дійсності.

Судом встановлено, що 13 листопада 2020 року між компанією ASKILATACO.LTD та ОСОБА_1 було укладено договір купівлі-продажу автомобіля, відповідно до якого вартість транспортного засобу складає 2100,00 доларів США.

В матеріалах справи також міститься надана компанією ASKILATA CO.LTD копія депозитної квитанції № 20201113-010 про оплату ОСОБА_1 вартості автомобіля в розмірі 2100,00 доларів США, що підтверджує внесення оплати вартості автомобіля саме в тому розмірі, як це зазначено у поданій декларації.

Вказані обставини представником митного органу спростовані не були.

Крім того, висновок криміналістичної експертизи від 20.04.2021 № 1420003302-0198 також не є належним доказом підтвердження вини ОСОБА_1 , оскільки не містить беззаперечних висновків про те, яка саме копія експортної декларації виготовлена шляхом технічного монтажу.

Таким чином, будь-яких доказів на підтвердження обставин, викладених у протоколі, суду не надано та не зазначено про наявність таких доказів. Не надано і належних доказів на підтвердження наявності у ОСОБА_1 прямого умислу на вчинення дій, спрямованих на подання митному органу як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Стаття 495 МК України визначає, що доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У пункті 43 рішення Європейського суду з прав людини від 14 лютого 2008 року у справі Кобець проти України (з урахуванням первісного визначення принципу поза розумним сумнівом у справі Авшар проти Туреччини ) визначено, що доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростованих презумцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість особи доведено поза розумним сумнівом.

Відповідно до частини третьої статті 62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачиться на її користь.

Згідно зі статтею 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

На підставі зазначеного, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності суд приходить до висновку, що в діях громадянина України ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена частиною першою статті 483 МК України.

Відповідно до пункту 1 статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи, що в діях громадянина України ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений частиною першою статті 483 МК України, провадження по справі відносно нього підлягає закриттю.

На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 233, 236, 237, 257, 458, 459, частиною першою статті 483, 526-529 МК України, статтями 247, 283, 284, 294 КУпАП, суд

П О С Т А Н О В И В:

Провадження в справі про притягнення громадянина України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 в м. Одеса, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , документованого паспортом громадянина України НОМЕР_1 , виданим 08.06.2006 Малиновським РВ ОМУ УМВС України в Одеській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) НОМЕР_2 ) до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя І.А.Усатова

Дата ухвалення рішення24.09.2021
Оприлюднено12.10.2021
Номер документу100252786
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/11021/21

Постанова від 07.02.2022

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Фінагеєв Валерій Олександрович

Постанова від 24.09.2021

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні