Рішення
від 07.10.2021 по справі 925/353/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 жовтня 2021 року Справа № 925/353/21

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді - Васяновича А.В.,

секретар судового засідання - Пріхно Л.А.,

за участі представників сторін:

від позивача - Костенко В.В. - адвокат,

від першого відповідача - Коваль Л.В. - начальник відділу,

від другого відповідача - Володін В.Г. - представник за довіреністю,

від третього відповідача - Шеремет З.В. - представник за довіреністю,

від третьої особи - Ярош С.В. - представник за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Теплоальт-Умань» ,

м. Умань, Черкаської області

до 1. відділу освіти, охорони здоров`я, культури, спорту Звенигородської

районної державної адміністрації Черкаської області,

м. Звенигородка, Черкаської області;

2.Тальнівської міської ради, м. Тальне, Черкаської області;

3. відділу освіти, молоді та спорту Тальнівської міської ради,

м. Тальне, Черкаської області

за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів:

Головного управління Державної казначейської служби України у

Черкаській області, м. Черкаси

про стягнення 233 033 грн. 50 коп.

ВСТАНОВИВ:

До Господарського суду Черкаської області звернулось з позовом товариство з обмеженою відповідальністю «Теплоальт-Умань» до відділу освіти Тальнівської районної державної адміністрації про стягнення з відповідача 233 033 грн. 50 коп. заборгованості за постачання теплової енергії згідно договору №2/20 від 17 січня 2020 року.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 29 березня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 12 год. 00 хв. 12 травня 2021 року.

В судовому засіданні, яке відбулося 12 травня 2021 року суд оголосив перерву на 10 год. 00 хв. 01 червня 2021 року.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 01 червня 2021 року продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів. Замінено відповідача - відділ освіти Тальнівської районної державної адміністрації на його правонаступника - відділ освіти, охорони здоров`я, культури, спорту Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області (з урахуванням ухвали суду від 17 серпня 2021 року про виправлення описки у тексті ухвал суду від 01 червня 2021 року, від 29 червня 2021 року та від 29 липня 2021 року зі справи №925/353/21).

Залучено до участі у справі в якості співвідповідача Тальнівську міську раду. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів Головне управління Державної казначейської служби України у Черкаській області. Відкладено підготовче засідання на 10 год. 00 хв. 29 червня 2021 року.

Ухвалою суду від 29 червня 2021 року залучено до участі у справі в якості співвідповідача відділ освіти, молоді та спорту Тальнівської міської ради. Відкладено підготовче засідання на 10 год. 00 хв. 29 липня 2021 року.

В судовому засіданні, яке відбулося 29 липня 2021 року суд оголосив перерву в судовому засіданні до 11 год. 00 хв. 17 серпня 2021 року.

16 серпня 2021 року від позивача надійшло клопотання про уточнення своїх позовних вимог, в яких позивач просить суд борг стягнути солідарно з відділу освіти, охорони здоров`я, культури, спорту Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області та відділу освіти, молоді та спорту Тальнівської міської ради.

Ухвалою суду від 17 серпня 2021 року заяву позивача про уточнення позовних вимог від 16 серпня 2021 року прийнято до розгляду.

Закрито підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті. Розгляд справи по суті призначено на 10 год. 30 хв. 07 жовтня 2021 року.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд позов задовольнити повністю (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог).

Також представник позивача пояснив, що будь-яких вимог до Тальнівської міської ради позивач не заявляє.

Представник першого відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував з підстав викладених у відзиві на позовну заяву та зазначав, що юридичну особу публічного права - відділ освіти Тальнівської районної державної адміністрації (код 02147196) з 12 квітня 2021 року припинено в результаті реорганізації шляхом приєднання до відділу освіти, охорони здоров`я, культури, спорту Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області (код 43562860), місцезнаходження: 20202, Черкаська область, місто Звенигородка, проспект Шевченка, 68.

Відповідно до пункту 39 Розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, п. 7 Розділу IV Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» зобов`язано передати об`єднаним територіальним громадам усі бюджетні установи, розташовані на території цих громад відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного Бюджетним кодексом України.

Згідно рішення Тальнівської районної ради від 24 листопада 2020 року № 45-8/VІІ на початку грудня 2020 року всі заклади освіти району були передані Тальнівській об`єднаній територіальній громаді в особі Тальнівської міської ради (згідно передавальних актів). Відповідне рішення сесії Тальнівської міської ради від 26 листопада 2020 року № 67/8-13 «Про безоплатне прийняття прав засновника - юридичних осіб, які перебувають в управлінні відділу освіти Тальнівської районної державної адміністрації та їх будівель, нерухомого, рухомого майна, у тому числі транспортних засобів, інших необоротних активів і майнових прав із спільної власності територіальних громад сіл та міста Тальнівського району у комунальну власність Тальнівської міської об`єднаної територіальної громади в особі Тальнівської міської ради» .

В тому числі були передані і заклади освіти по яких на кінець року виникла заборгованість за постачання теплової енергії товариством з обмеженою відповідальністю «Теплоальт-Умань» .

Заборгованість перед товариством виникла через недофінансування відділу освіти Тальнівської райдержадміністрації та була зареєстрована у відділенні державного казначейства у Тальнівському районі.

Відповідно до п. 61 розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади. Відповідно до цього, сформована територіальна громада повинна забезпечити виконання усіх процедур щодо правонаступництва, визначених чинним законодавством. Розділ V також доповнено п. 6 2 , яким передбачено, що залишки коштів (у тому числі боргові зобов`язання), що утворилися на кінець бюджетного періоду на рахунках районних бюджетів ліквідованих районів, перераховуються одночасно до бюджету територіальної громади з урахуванням цільового призначення таких коштів, особливостей розподілу нерухомого майна.

Окрім вищезазначеного, відбулися зміни в Бюджетному кодексі України, а саме було виключено статтю 88 і видатки на загальну середню освіту згідно з п. 2 п.п. б статті 89 здійснюються з бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад.

Також, 17 червня 2021 року на адресу відділу освіти, охорони здоров`я, культури, спорту Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області надійшли пояснення третьої особи від 14 червня 2021 року №169/04-ю, з якого вбачається, що згідно даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів та мережі установ і організацій, які отримують кошти з державного бюджету України, Тальнівська міська рада (код ЄДРПОУ 36566327) не зареєстрована як розпорядник/отримувач бюджетних коштів. Відповідно, в органах Казначейства відсутні відкриті реєстраційні та особові рахунки по державному та місцевому бюджетах, що належать Тальнівській міській раді (код ЄДРПОУ 36566327). Отже, органи Казначейства не зможуть виконати рішення суду боржником за яким буде Тальнівська міська рада (код ЄДРПОУ 36566327). Натомість, виконавчий комітет Тальнівської міської ради (код ЄДРПОУ 04061670, адреса: м. Тальне, вул. Соборна, 30-Б) та відділ освіти, молоді та спорту Тальнівської міської ради (код ЄДРПОУ 41326277, адреса; м. Тальне, вул. Соборна, 30-Б) внесені до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів та мають відкриті реєстраційні та особові рахунки по державному та місцевому бюджетах в Управлінні Державної казначейської служби України у Тальнівському районі Черкаської області.

Відділ освіти Тальнівської райдержадміністрації неодноразово звертався в письмовій формі до Тальнівської міської територіальної громади і відділу освіти, молоді та спорту Тальнівської міської ради про вирішення проблеми по сплаті заборгованості за теплову енергію по закладах освіти, які відійшли до них (як самостійно, так і через Тальнівську районну державну адміністрацію). Однак, відповідей так і не було отримано. Крім того направлялись звернення до Тальнівської райдержадміністрації по вирішенню даної проблеми.

Враховуючи вищенаведене, перший відповідач просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Представники другого та третього відповідачів в судовому засіданні проти позову заперечували, зокрема, з тих підстав, що ні відділ освіти, молоді та спорту Тальнівської міської ради, ні сама Тальнівська міська рада не є правонаступником первісного боржника за даним зобов`язанням.

Відзиву на позов від другого та третього відповідачів до суду не надходило.

Представник третьої особи в судовому засіданні надав пояснення по суті спору.

Так, у своїх письмових поясненнях Головне управління Державної казначейської служби України у Черкаській області вказувало, що відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 89 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад, належать видатки на освіту, зокрема, на дошкільну освіту, загальну середню освіту, позашкільну освіту, тощо.

Відповідно до п. 6-2 Розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в України» залишки коштів (у тому числі боргові зобов`язання), що утворилися на кінець бюджетного періоду на рахунках районних бюджетів ліквідованих районів, перераховуються одночасно до районного бюджету новоутвореного району, бюджету територіальної громади з урахуванням цільового призначення таких коштів, особливостей розподілу нерухомого майна на підставі платіжних доручень за підписом голови районної ради новоутвореного району або голови комісії з реорганізації районної ради, що припиняється, або керівника місцевого фінансового органу, утвореного до утворення та ліквідації районів.

На виконання зазначеної норми Управлінням ДКСУ у Тальнівському районі Черкаської області згідно платіжних доручень відділу освіти Тальнівської районної державної адміністрації від 29 січня 2021 року №23 та від 28 січня 2021 року №57 перенесено залишки, які склалися на початок року в сумах 2 538,93 грн. та 44 853,21 грн., відповідно, на рахунок відділу освіти, молоді та спорту Тальнівської міської ради.

Також, платіжними дорученнями Фінансового управління Тальнівської районної державної адміністрації від 24 березня 2021 року №2 та №3 перенесено залишок субвенції з місцевого бюджету за рахунок залишку освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду в сумах 176 743,44 грн. та 11 728,03 грн., відповідно, на рахунок Управління фінансів Тальнівської міської ради.

Крім того, рішенням 67 сесії 8 скликання Тальнівської міської ради від 26 листопада 2020 року №67/8-11 (що перебуває у відкритому доступі в мережі інтернет за адресою: talnivska.gromada.org.ua) міська рада безоплатно прийняла права засновника юридичних осіб, які перебували в управлінні відділу освіти Тальнівської РДА згідно з додатком, перейменувала навчальні заклади, затвердила їх статути, а також передала в оперативне управління відділу освіти, молоді та спорту Тальнівської міської ради все рухоме та нерухоме майно, а також майнові права, тощо, що належало відділу освіти Тальнівської РДА.

Водночас, станом на 01 червня 2021 року по ліквідованому відділу освіти Тальнівської районної державної адміністрації Управлінням Державної казначейської служби в Тальнівському районі Черкаської області обліковується бюджетна кредиторська заборгованість минулих періодів за КПК 0611020 «Надання загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету» КЕКВ 2271 в сумі 233 030,50 грн., за договором від 17 січня 2020 року №3/20 з товариством з обмеженою відповідальністю «Теплоальт-Умань» відповідно до фінансового зобов`язання від 21 грудня 2020 року №509, яке взято на облік 22 грудня 2020 року (акти виконаних робіт від 21 грудня 2020 року №56 на суму 103 609,63 грн., № 57 на суму 83 320,91 грн. та № 58 на суму 96 102,96 грн., а всього 283 033,50 грн., з яких частково сплачено 50 000,00 грн. - 30 грудня 2020 року).

Органи Казначейства позбавлені повноважень, щодо самостійної реєстрації бюджетних фінансових зобов`язань (таке право мають виключно розпорядники бюджетних коштів), а також не можуть притягнути розпорядника бюджетних коштів до відповідальності згідно зі ст. 112 та ст.ст. 116-118 Бюджетного кодексу України за неподання відомостей до органу Казначейства необхідних для реєстрації бюджетних фінансових зобов`язань.

Згідно даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів та мережі установ і організацій, які отримують кошти з державного бюджету України відділ освіти, охорони здоров`я, культури, спорту Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області (код 43562860, адреса: м. Звенигородка, просп. Шевченка, 63) зареєстрований як розпорядник бюджетних коштів і відповідно, в органах Казначейства наявні відкриті реєстраційні та особові рахунки по державному та місцевому бюджетах зазначеного розпорядника бюджетних коштів.

В судовому засіданні, яке відбулося 07 жовтня 2021 року згідно ч. 1 ст. 240 ГПК України було оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення зі справи №925/353/21.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників учасників справи та дослідивши докази суд вважає, що позов до першого відповідача підлягає задоволенню, водночас провадження у справі в частині вимог до другого відповідача слід закрити, а в задоволенні позову до третього відповідача слід відмовити виходячи з наступного:

Як вбачається з матеріалів справи, та було встановлено господарським судом під час розгляду справи, 17 січня 2020 року між відділом освіти Тальнівської районної державної адміністрації (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю «Теплоальт-Умань» (виконавець) було укладено договір №2/20 про закупівлю товарів (теплова енергія).

Згідно умов вищевказаного договору виконавець зобов`язався протягом 2020 року постачати теплову енергію замовникові, а замовник - приймати товар і оплачувати його вартість на умовах, визначених дійсним договором (п. 1.1. договору).

Пунктом 1.2 договору було визначено, що найменування, загальна кількість товару, одиниця виміру, що підлягає поставці за цим договором: «Теплова енергія: пара, гаряча вода та пов`язана продукція - 09320000-8» - 940 Гкал.

Пункт 6.1.1 договору постачання визначає обов`язок замовника своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлений товар.

Товар за цим договором має бути поставлений замовнику відповідно до поданих заявок (п. 5.1. договорів).

Поставка товару здійснюється виконавцем безпосередньо на: Зеленьківську ЗОШ І-ІІ ступенів, що знаходиться за адресою: вул. Шевченка, 1, с. Зеленьків, Тальнівського району; Мошурівську ЗОШ І-ІІІ ступенів, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 7, с. Мошурів, Тальнівського району, Легедзинську ЗОШ І-ІІІ ступенів, що знаходиться за адресою: вул. Шкільна, 31, с. Легедзино, Тальнівського району (п. 5.2. договору).

Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно ст. 1 Закону України «Про теплопостачання» постачання теплової енергії (теплопостачання) - господарська діяльність, пов`язана з наданням теплової енергії (теплоносія) споживачам за допомогою технічних засобів транспортування та розподілом теплової енергії на підставі договору.

Споживач теплової енергії - фізична або юридична особа, яка використовує теплову енергію на підставі договору;

теплова енергія - товарна продукція, що виробляється на об`єктах сфери теплопостачання для опалення, підігріву питної води, інших господарських і технологічних потреб споживачів, призначена для купівлі-продажу.

Отже, за своєю правовою природою укладений між сторонами договір є договором поставки теплової енергії, як товару.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Позивач виконав свій обов`язок згідно умов вищевказаного договору та поставив відділу освіти Тальнівської районної державної адміністрації теплову енергію на загальну суму 1 287 819 грн. 05 коп.

Відділ освіти Тальнівської районної державної адміністрації здійснив часткову оплату товару на суму 1 054 785 грн. 55 коп.

В зв`язку з чим борг за поставлену теплову енергію складає 233 033 грн. 50 коп.

Відповідно до ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання повинні виконуватись належним чином і в установлений строк відповідно до умов договору та вимог чинного законодавства. Одностороння відмова від зобов`язання не допускається, якщо інше не передбачено договором або законом.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Згідно зі ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до ч.4 ст. 91 ЦК України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Запис про припинення відділу освіти Тальнівської районної державної адміністрації внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 12 квітня 2021 року.

Згідно з ч.1 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Згідно зі статтею 106 ЦК України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Законом може бути передбачено одержання згоди відповідних органів державної влади на припинення юридичної особи шляхом злиття або приєднання.

Юридичну особу публічного права - відділ освіти Тальнівської районної державної адміністрації (код 02147196) з 12 квітня 2021 року припинено в результаті реорганізації шляхом приєднання до відділу освіти, охорони здоров`я, культури, спорту Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області (код 43562860), місцезнаходження: 20202, Черкаська область, місто Звенигородка, проспект Шевченка, 68.

Згідно п. 5 Положення про відділ освіти, охорони здоров`я, культури, спорту Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області, відділ є правонаступником майна, прав та обов`язків відділу освіти Тальнівської районної державної адміністрації.

За загальним правилом, правонаступництво - це перехід прав і обов`язків від одного суб`єкта до іншого. Правонаступництво є самостійною підставою заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, його слід розглядати як певний юридичний механізм похідного правонабуття, за яким до правонаступника переходять суб`єктивні права та обов`язки попередника.

Згідно із частинами другою, третьою статті 107 ЦК України у разі реорганізації юридичної особи шляхом приєднання до іншої юридичної особи остання є повним правонаступником юридичної особи, що реорганізовується, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Аналогічний висновок наведено в постанові КГС ВС від 04 серпня 2020 року у справі №917/1603/18.

Норми ч. 1 ст. 176 та ч. 3 ст. 96 ЦК України закріплюють, що учасник (засновник) юридичної особи не відповідає за зобов`язаннями юридичної особи, а юридична особа не відповідає за зобов`язаннями її учасника (засновника), крім випадків, встановлених установчими документами та законом.

Статтею 107 ЦК України встановлено, що учасники (засновники) припиненої юридичної особи, які відповідно до закону або установчих документів відповідали за її зобов`язаннями, відповідають за зобов`язаннями правонаступників, що виникли до моменту припинення юридичної особи, у такому самому обсязі, якщо більший обсяг відповідальності учасників (засновників) за зобов`язаннями правонаступників не встановлено законом або їх установчими документами.

Безпосередньо заклади освіти до яких поставлялася теплова енергія (школи) не були сторонами договору поставки.

Також в матеріалах справи відсутні докази, які підтверджують, що засновник припиненого відділу освіти Тальнівської райдержадміністрації відповідав за зобов`язаннями юридичної особи публічного права.

Ні відділ освіти, молоді та спорту Тальнівської міської ради, ні сама Тальнівська міська рада не є правонаступниками відділу освіти Тальнівської райдержадміністрації у зобов`язанні з купівлі-продажу теплової енергії по договору від 17 січня 2020 року.

Суд погоджується з доводами першого відповідача стосовно того, що відповідно до п. 61 розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади, проте, в даному випадку спір не стосується майна, прав чи обов`язків розформованої територіальної громади.

Водночас суд відхиляє посилання першого відповідача на рішення сесії Тальнівської міської ради від 26 листопада 2020 року №67/8-13 «Про безоплатне прийняття прав засновника - юридичних осіб, які перебувають в управлінні відділу освіти Тальнівської районної державної адміністрації та їх будівель, нерухомого, рухомого майна, у тому числі транспортних засобів, інших необоротних активів і майнових прав із спільної власності територіальних громад сіл та міста Тальнівського району у комунальну власність Тальнівської міської об`єднаної територіальної громади в особі Тальнівської міської ради» , оскільки як вже зазначалося вище до Тальнівської міської ради позивачем не заявлено будь-яких вимог і в матеріалах справи відсутні докази того, що об`єднана територіальна громада в особі Тальнівської міської ради відповідає за зобов`язаннями правонаступника відділу освіти Тальнівської райдержадміністрації.

Статтею 530 Цивільного кодексу України визначено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Згідно п. 4.1. договору платежі вносяться не пізніше 10 числа місяця, що настає за розрахунковим.

Таким чином на день звернення до суду строк оплати поставленої теплової енергії настав.

Щодо кількості поставленої теплової енергії та її ціни між сторонами даних правовідносин спору не існує.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Оскільки відділ освіти, охорони здоров`я, культури, спорту Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області є правонаступником майна, прав та обов`язків відділу освіти Тальнівської районної державної адміністрації, то з першого відповідача підлягає стягненню 233 033 грн. 50 коп. боргу за поставлену теплову енергію.

Першим відповідачем всупереч ч. 1 ст. 74, ст. ст. 76, 77 ГПК України не було доведено факту своєчасного здійснення, на підставі умов договору розрахунку з позивачем за спожиту теплову енергію, а також не було спростовано доводи позивача, що викладені в позові.

Статтею 610 Цивільного кодексу України передбачено, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Таким чином, з першого відповідача підлягає стягненню на користь позивача борг за спожиту теплову енергію в розмірі 233 033 грн. 50 коп.

Судом було також враховано, що частина 2 статті 218 ГК України та стаття 617 ЦК України прямо передбачають, що відсутність у боржника необхідних коштів не вважаються обставинами, які є підставою для звільнення від відповідальності.

Відсутність бюджетних коштів, передбачених у видатках державного бюджету України, не виправдовує бездіяльність замовника і не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов`язання.

Також, Європейським судом з прав людини у рішеннях у справі Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України від 18 жовтня 2005 року та у справі Бакалов проти України від 30 листопада 2004 року зазначено, що відсутність бюджетного фінансування (бюджетних коштів) не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов`язання.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 22 березня 2017 року у справі № 3-77гс17.

Водночас, оскільки відділ освіти, молоді та спорту Тальнівської міської ради не є правонаступником прав та обов`язків відділу освіти Тальнівської районної державної адміністрації, то підстав для солідарної відповідальності та стягнення боргу також з даної юридичної особи не вбачається.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.

Оскільки вимог до Тальнівської міської ради позивачем заявлено не було, і як з`ясовано судом під час розгляду справи між позивачем та Тальнівською міською радою відсутній предмет спору, то провадження у справі в цій частині слід закрити.

Судові витрати підлягають розподілу між сторонами відповідно до вимог ст. 129 ГПК України.

На підставі викладеного, та керуючись ст. ст. 129, 237, 231, 238, 240 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю «Теплоальт-Умань» до відділу освіти, охорони здоров`я, культури, спорту Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області задовольнити.

2. Стягнути з відділу освіти, охорони здоров`я, культури, спорту Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області, проспект Шевченка, 68, м. Звенигородка, Черкаської області, ідентифікаційний код 43562860 на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Теплоальт-Умань» , пров. Грінченка,4, кв. 20, м. Умань, Черкаська область, ідентифікаційний код 38215834 - 233 033 грн. 50 коп. боргу та 3 495 грн. 50 коп. судового збору.

Видати відповідний наказ після набрання рішення суду законної сили.

3. В задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «Теплоальт-Умань» до відділу освіти, молоді та спорту Тальнівської міської ради відмовити повністю.

4. Провадження у справі в частині вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Теплоальт-Умань» до Тальнівської міської ради - закрити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строк визначені ст. 241 ГПК України.

Рішення суду може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду в порядку та строки передбачені розділом ІV ГПК України.

Повне рішення складено 12 жовтня 2021 року.

Суддя А.В. Васянович

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення07.10.2021
Оприлюднено13.10.2021
Номер документу100270697
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/353/21

Судовий наказ від 11.07.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Васянович А.В.

Постанова від 09.02.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Ухвала від 09.02.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Ухвала від 07.02.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Ухвала від 09.12.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Ухвала від 06.12.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Ухвала від 01.11.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Рішення від 07.10.2021

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Васянович А.В.

Ухвала від 17.08.2021

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Васянович А.В.

Ухвала від 29.07.2021

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Васянович А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні