Рішення
від 11.10.2021 по справі 200/737/21-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 жовтня 2021 р. Справа№200/737/21-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Шинкарьової І.В., розглянувши у порядку загального провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Краматорської міської ради, Управління житлово-комунального господарства Краматорської міської ради про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, ОСОБА_1 звернувся з позовом до Виконавчого комітету Краматорської міської ради, Управління житлово-комунального господарства Краматорської міської ради про:

-скасування рішення виконавчого комітету Краматорської міської ради від 06 січня 2021 року № 2 Про скасування рішення виконавчого комітету Краматорської міської ради від 19 серпня 2020 року № 662 Про надання житла ;

- зобов`язання Відділ житлового господарства Краматорської міської ради видати ордер на 1-кімнатну квартиру за адресою АДРЕСА_1 ОСОБА_1 .

18.02.2021 позивачем було подано заяву про збільшення позовних вимог у якій просив додатково до заявлених вимог визнання протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Краматорської ради міської ради в №123 від 03 лютого 2021 року про включення 1-кімнатної квартири за адресою АДРЕСА_1 до фонду житла для тимчасового проживання ВПО у місті Краматорську;

В обґрунтування позову позивач зазначив, що з 19 вересня 2003 року перебував на обліку осіб, потребуючих поліпшення житлових умов у відділі житлового господарства Краматорської міської ради. Як учасник бойових дій він був зарахований до першої черги отримання житла.

Рішенням Виконавчого комітету Краматорської міської ради від 19.08.2020 №662 позивачеві було надано житло - двокімнатна квартира за адресою: АДРЕСА_1 , та його було знято з квартирного обліку. Вказаним рішенням було доручено начальнику відділу житлового господарства ОСОБА_2 видати ордери на квартири, перелічені у рішенні, в якому зазначено Позивача. Проте рішенням виконавчого комітету Краматорської міської ради від 06.01.2021 №2 Рішення № 662 «Про надання житла» було скасовано.

13.12.2020 року та 29.12.2020 року Позивач звертався до Виконавчого комітету Краматорської міської ради із вимогами виконати Рішенням від 19.08.2020 №662 щодо видачі йому ордеру на квартиру, проте у видачі ордеру було безпідставно відмовлено.

Позивач вважає свої права порушеними.

Ухвалою суду від 25 січня 2021 року відкрито провадження у справі № 200/737/21-а та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою суду від 02 березня 2021 року в задоволенні заяви від 29 січня 2021 року про забезпечення адміністративного позову відмовлено.

Ухвалою суду від 20 травня 2021 року зупинено провадження у адміністративній справі за позовом до 22 липня 2021 року.

Також ухвалою суду від 22 липня 2021 року зупинено провадження у адміністративній справі до 19 серпня 2021 року.

Ухвалою суду від 19 серпня 2021 року клопотання представника відповідача - 2 про заміну сторони по справі задоволено та замінено відповідача - Відділ житлового господарства Краматорської міської ради в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до відповідачів виконавчого комітету Краматорської міської ради, відділу житлового господарства Краматорської міської ради про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, правонаступником - Управлінням житлово-комунального господарства Краматорської міської ради (ЄДРПОУ-44214498). Розгляд справи розпочато спочатку.

09.02.2021 року відповідач 1 надав відзив на позовну заяву, згідно змісту якого наголошує, що рішення Виконавчого комітету Краматорської міської ради №2, яким скасовано рішення від 19.08.2020 № 662, було прийнято на підставі усного роз`яснення спеціалістів обласної державної адміністрації щодо цільового використання зазначеної субвенції виключно для забезпечення тимчасовим житлом внутрішньо переміщених осіб (ВПО). На підставі зазначеного відповідач 1 просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

23.02.2021 року відповідач 2 надав через канцелярію суду відзив, який містить обставини та обґрунтування, аналогічні викладеним у відзиві відповідача 1.

Ухвалою суду від 09 вересня 2021 року закрито підготовче провадження в адміністративній справі №200/737/21-а та вирішено розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження в межах строків, визначених КАС України для розгляду справи.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача та його представника, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, про що свідчить паспорт серії НОМЕР_1 . Відповідно до посвідчення серії НОМЕР_2 має статус учасника бойових дій.

Позивач з 19 вересня 2003 року перебував на обліку осіб, потребуючих поліпшення житлових умов у відділі житлового господарства Краматорської міської ради, про що свідчить Сповіщення № 22.

Рішенням Виконавчого комітету Краматорської міської ради від 19.08.2020 №662 дев`ять квартир з фонду комунальної власності були надані учасникам бойових дій, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції та у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, що перебувають на квартирному обліку потребуючих поліпшення житлових умов. В якості обґрунтування зазначено, що житло надається в рамках реалізації розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 05.12.2019 № 1354/5-19 «Про обласний бюджет на 2020 рік» (із змінами), міської Програми економічного і соціального розвитку міста Краматорська на 2020 рік, затвердженої рішенням міської ради від 23.12.2019 №64/VII-652 (зі змінами), керуючись ст. 15, 42, 48 Житлового кодексу Української РСР, ст. 6, 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» , ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» . Позивачеві було надано житло - однокімнатна квартира за адресою: АДРЕСА_1 , та його було знято з квартирного обліку. Вказаним рішенням було доручено начальнику відділу житлового господарства ОСОБА_2 видати ордери на квартири, перелічені у рішенні, в якому зазначено Позивача.

Рішенням Виконавчого комітету Краматорської міської ради №2 від 06.01.2021 скасовано рішення від 19.08.2020 № 662 «Про надання житла» , чим позбавлено Позивача можливості отримати належне йому житло.

Листом від 13.12.2020 року позивач звертався до Виконавчого комітету Краматорської міської ради із вимогами виконати Рішенням від 19.08.2020 №662 щодо видачі йому ордеру на квартиру.

Листом від 30.12.2020 року відповідач 1 повідомив, що «за рахунок коштів субвенції з обласного бюджету було проведено ремонт 10-ти пустуючи квартир у місті Краматорську для забезпечення житлом осіб з числа учасників АТО/ООС та ВПО. Дані квартири рішенням від 19.08.2020 № 662 були розподілені учасникам бойових дій АТО, які перебувають на квартирному обліку потребуючих поліпшення житлових умов в м.Краматорську і позивачу в тому числі. Однак після надання роз`яснень спеціалістів обласної державної адміністрації щодо цільового використання зазначеної субвенції виключно для формування фондів житла тимчасового призначення для забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб (ВПО), дане рішення виконкому буде скасовано на засіданні виконавчого комітету. Зважаючи на вищевикладене, зазначено, що позивач не відноситься до кола осіб, яким може бути надано тимчасове житло для ВПО» .

29 грудня 2020 року позивач звернувся Голови Донецької ОДА Кириленко П.О. із запитом щодо надання переліку документів, які спріються роз`ясненню спеціалістів обласної державної адміністрації щодо цільового використання зазначеної субвенції виключно для формування фондів житла тимчасового призначення для забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб (ВПО) на підставі яких Краматорський виконком має намір скасувати своє рішення про надання позивачу квартири за адресою: АДРЕСА_1 .

Листом від 05 січня 2021 року позивачу надано відповідь на запит, в якому зазначено, що за дорученням керівництва облдержадміністрації запит направлено до виконавчого комітету Краматорської міської ради для розгляду та інформування позивача в межах компетенції в установленому порядку.

Розглянувши перенаправлений запит відповідач у листі від 15 січня 2021 року №08-19/19 вказав, що виконком не є розпорядником запитуваної інформації.

01 лютого 2021 року позивач звернувся із заявою до відповідача - 1 із заявою в якій вказав, що на дату подання заяви рішення виконавчого комітету Краматорської міської ради від 06 січня 2021 року № 2 Про скасування рішення виконавчого комітету Краматорської міської ради від 19 серпня 2020 року № 662 Про надання житла є спірним та оскаржено в суді, а тому позивач вважає, що розгляд питання надання квартири за адресою: АДРЕСА_1 інший особі є доцільним та закладає значний конфлікт у вказаному питанні.

До матеріалів справи також надано рішення виконавчого комітету Краматорської ради міської ради в №123 від 03 лютого 2021 року про включення 1-кімнатної квартири за адресою АДРЕСА_1 до фонду житла для тимчасового проживання ВПО у місті Краматорську

Листом від 24.12.2020 року Департамент житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації повідомив Позивача, що згідно із ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов, розподіл та надання житла, що належить до комунальної власності, належить до власних повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, та відповідно до ст.35 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцеві державні адміністрації не мають права втручатися у здійснення органами місцевого самоврядування власних повноважень. Будь-яких роз`яснень чи обґрунтувань обласної державної адміністрації, на які посилався Відповідач 1, які стали підставою для невиконання Рішення від 19.08.2020 №662, а в подальшому його скасування, в листі від 24.12.2020 року Департаменту житлово-комунального господарства Донецької обласної державної адміністрації не надав.

Згідно змісту листа Виконавчого комітету Краматорської міської ради від 03.03.2021 року № 01-23/1168 скерованого на ім`я Директора Департаменту житлово-комунального господарства Донецької області, департамент фінансів облдержадміністрації листом від 19.05.2020 №02-02/24/518/0/30-20 повідомив фінансове управління Краматорської міської ради, що згідно з розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 05.12.2019 № 1354/5-19 «Про обласний бюджет па 2020 рік» (із змінами) бюджету міста Краматорська за рахунок коштів обласного бюджету збільшуються призначення субвенції на соціально-економічний розвиток території в обсязі 4 300 000 грн. на розробку кошторисної документації та капітальний ремонт 10 пустуючих квартир комунальної власності у м. Краматорську для забезпечення житлом осіб з числа учасників АТО/ООС та ВПО. На підставі вищезазначеного було проведено капітальний ремонт 10 пустуючих квартир. Для вирішення питання розподілу даних квартир, просимо надати роз`яснення щодо статусу цих квартир та уточнити якій категорії громадян повинні бути розподілені дані квартири.

Листом від 18.03.2021 року, наданому у відповідь на лист від 03.03.2021 року № 01-23/1168, Департамент житлово-комунального господарства зазначив, що з метою поліпшення житлових умов учасників АТО/ООС та ВПО у 2020 році розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 03.02.2020 року 994/5-20 «Про утворення робочої групи із напрацювання шляхів вирішення питання забезпечення житлом учасників антитерористичної операції, операції Об`єднаних сил та внутрішньо переміщених осіб» було створено робочу групу. В результаті роботи робочої групи сформовано Перелік об`єктів комунальної форми власності, які після ремонту, реконструкції в подальшому можливо буде використати для поліпшення житлових умов учасників АТО/ООС та ВПО. Для цих цілей з обласного бюджету місцевому бюджету міста Краматорськ були виділені кошти на виконання ремонту пустуючих квартир комунальної форми власності. В подальшому, згідно з рішеннями місцевих комісій з розподілу та надання житла, дані квартири планувалось використовувати, як соціальне або тимчасове житло для учасників АТО/ООС, ВПО, потребуючих поліпшення житлових умов.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 39 Житлового кодексу України, громадяни беруться на облік потребуючих поліпшення житлових умов:

за місцем проживання - виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів за участю громадської комісії з житлових питань, створюваної при виконавчому комітеті;

за місцем роботи - спільним рішенням адміністрації підприємства, установи, організації чи органу кооперативної або іншої громадської організації і відповідного профспілкового комітету.

При цьому, беруться до уваги рекомендації трудового колективу. Рішення про взяття громадян на облік потребуючих поліпшення житлових умов за місцем роботи затверджується виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів.

Процедура взяття громадянина на облік потребуючих поліпшення житлових умов, визначена Правилами обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, затвердженими постановою Ради Міністрів Української РСР і Українською республіканською радою професійних спілок 11 грудня 1984 року №470 з наступними змінами та доповненнями та передбачають таке:

постановка на квартирний облік починається з подачею зацікавленою особою заяви. Заява про взяття на квартирний облік подається відповідно до виконавчого комітету органу місцевого самоврядування за місцем проживання громадян та адміністрації підприємства, установи, організації чи органу кооперативної або іншої громадської організації за місцем їх роботи. Заява підписується членами сім`ї, які разом проживають, мають самостійне право на одержання жилого приміщення і бажають разом стати на облік. Члени сім`ї, що підписали заяву громадянина та прийняті на облік разом з заявником, набувають права на спільне одержання житлового приміщення тощо.

Потребуючими поліпшення житлових умов, відповідно до пункту 13 Правил №470 визнаються громадяни, які :1) забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначається виконавчими комітетами обласних, Київської і Севастопольської міських Рад народних депутатів разом з радами профспілок. Цей рівень періодично переглядається вказаними органами;

2) які проживають у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам. Перелік випадків, коли жилі будинки (жилі приміщення) вважаються такими, що не відповідають санітарним і технічним вимогам, визначається Міністерством житлово-комунального господарства УРСР, Міністерством охорони здоров`я УРСР і Держбудом УРСР;

3) які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв`язку з чим не можуть проживати в комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім`ї. Перелік зазначених захворювань затверджується Міністерством охорони здоров`я УРСР за погодженням з Українською республіканською радою професійних спілок. Порядок видачі медичних висновків зазначеним хворим встановлюється Міністерством охорони здоров`я УРСР;

4) які проживають за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в будинках житлово-будівельних кооперативів;

5) які проживають не менше 5 років за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;

6) які проживають у гуртожитках;

7) які проживають в одній кімнаті по дві і більше сім`ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі, старші за 9 років, крім подружжя (в тому числі якщо займане ними жиле приміщення складається більш як з однієї кімнати);

8) внутрішньо переміщені особи з числа учасників бойових дій відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 та особи з інвалідністю внаслідок війни, визначені в пунктах 10 - 14 частини другої статті 7, та члени їх сімей, а також члени сімей загиблих, визначені абзацами четвертим - восьмим, чотирнадцятим, шістнадцятим-двадцять другим пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» .

Відповідно п. 38 Правил № 470, громадянам, які перебувають на квартирному обліку, жилі приміщення надаються в порядку черговості. Порядок визначення черговості надання громадянам жилих приміщень встановлюється законодавством Союзу РСР, житловим Кодексом УРСР, цими Правилами та іншими актами законодавства Української РСР. Черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття на облік (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень).

Як встановлено п. 47 Правил № 470, громадяни, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень, включаються в окремий список. Рішення про включення в цей список приймається відповідно виконавчим комітетом місцевої Ради народних депутатів або адміністрацією підприємства, установи, організації чи органом кооперативної або іншої громадської організації і профспілковим комітетом. Рішення адміністрації (органу громадської організації) та профспілкового комітету затверджується виконавчим комітетом місцевої Ради народних депутатів. Про прийняте рішення повідомляється заінтересованим особам. Список громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень, вивішується для загального відома.

Пунктом 64 Правил № 470 у тому числі визначено, що Рішення про надання жилого приміщення приймає виконавчий комітет місцевої Ради народних депутатів, підприємство, установа, організація, у віданні яких перебуває жилий будинок, у порядку, встановленому цими Правилами.

Відповідно п. 69 Правил № 470, на підставі рішення про надання жилого приміщення в будинку державного або громадського житлового фонду виконавчий комітет районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів видає громадянинові ордер (додаток N 7), який є єдиною підставою для вселення в надане жиле приміщення. Ордер може бути видано лише на вільне жиле приміщення. Ордер дійсний протягом 30 днів.

Як вже було зазначено вище, спірним моментом даної справи є скасування рішення відповідачем 1, яким було надано позивачу дозвіл на отримання ордеру на житлове приміщення.

Судом встановлено, що рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 08.04.2021 по справі № 200/175/21-а, за позовом ОСОБА_3 до Виконавчого комітету Краматорської міської ради, Відділу житлово-комунального господарства Краматорської міської ради, залишеним без змін Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 09.08.2021, було скасовано рішення від 06.01.2021 №2 «Про скасування Рішення виконавчого комітету Краматорської міської ради від 19.08.2020 № 662 «Про надання житла» .

Враховуючи, що спірне рішення №2 вже скасовано, тому позовні вимоги в цій частині не підлягають задоволенню.

Щодо позовних вимог про визнання протиправною відмови Відповідачів у видачі позивачу ордеру на визначену за ним квартиру та зобов`язання Відповідача 2 видати ордер на квартиру, суд зазначає наступне.

Згідно преамбули Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» , цей Закон визначає правовий статус ветеранів війни, забезпечує створення належних умов для їх життєзабезпечення, сприяє формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них.

Відповідно п. 14 ст. 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» , учасникам бойових дій (статті 5, 6) надаються такі пільги першочергове забезпечення жилою площею осіб, які потребують поліпшення житлових умов, та першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва, першочерговий ремонт жилих будинків і квартир цих осіб та забезпечення їх паливом. Учасники бойових дій, які дістали поранення, контузію або каліцтво під час участі в бойових діях чи при виконанні обов`язків військової служби, забезпечуються жилою площею, у тому числі за рахунок жилої площі, що передається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями у розпорядження місцевих рад та державних адміністрацій, - протягом двох років з дня взяття на квартирний облік;

Згідно зазначеного вище та як не заперечується сторонами, позивач, згідно із законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» , як учасник бойових дій та особа, яка потребує поліпшення житлових умов, має пільгу на першочергове забезпечення жилою площею та його право на вказану пільгу в законний спосіб реалізовано в Рішенні від 19.08.2020 №662 «Про надання житла» . Відповідно суд вважає, що дії відповідача щодо відмови Відповідачів у видачі позивачу ордеру на визначену за ним квартиру є протиправними.

Щодо зобов`язання Відповідача 2 видати позивачу ордер на квартиру, суд зауважує, що функції відповідача 2 з приводу вирішення питання про надання ордеру відносяться до його дискреційних повноважень та не можуть бути підмінені рішенням суду, а відтак позовні вимоги в даній частині задоволенню не підлягають.

Проте, враховуючи необхідність повного та достатнього захисту порушених прав позивача суд вважає за належне зобов`язати Відділ житлового господарства Краматорської міської ради повторно розглянути звернення ОСОБА_1 від 13.12.2020 про видачу позивачу ордеру на квартиру за адресою: АДРЕСА_1 , згідно Рішення Краматорського виконавчого комітету Краматорської міської ради від 19.08.2020 №662 «Про надання житла» з урахуванням висновків суду.

Щодо скасування рішення виконавчого комітету Краматорської ради міської ради №123 від 03 лютого 2021 року про включення 1-кімнатної квартири за адресою АДРЕСА_1 до фонду житла для тимчасового проживання ВПО у місті Краматорську суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Частиною 3 статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Із системного аналізу наведених правових норм вбачається, що обов`язок доказування правомірності своїх дій та рішень в адміністративних справах покладається на суб`єкта владних повноважень, який подає до суду докази на обґрунтування правомірності своїх рішень, дій або бездіяльності, але ці докази були наявні та враховувались на момент прийняття оскаржуваного рішення, вчинення дії або бездіяльності.

Суд вказує, що після звернення до суду, питання щодо надання житла позивачу за адресою АДРЕСА_1 повинно було бути зупинено в установленому законом порядку відповідачем до вирішення цього питання у судовому процесі.

Проте відповідачем проігноровано норми Конституції та в суперечить даним нормам протиправно вирішено питання рішенням виконавчого комітету Краматорської ради міської ради в №123 від 03 лютого 2021 року про включення 1-кімнатної квартири за адресою АДРЕСА_1 до фонду житла для тимчасового проживання ВПО у місті Краматорську.

Суд вказує, що відповідачем не доведено, з посиланням на конкретні докази, обставин для прийняття відповідного рішення №123 від 03 лютого 2021 року відповідно до Закону України.

Отже суд вважає, що рішення №123 від 03 лютого 2021 року в частині включення 1-кімнатної квартири за адресою АДРЕСА_1 до фонду житла для тимчасового проживання ВПО у місті Краматорську, відповідно до норм частини 2 статті 2 КАС України винесено не на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; не обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) та без з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

Відповідно до частин першої та другої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Статтею 76 КАС України визначено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 статті 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідачем не було доведено належними та допустимими доказами правомірності своїх дій щодо невиплати грошової компенсації, водночас, доводи позивача знайшли своє підтвердження у ході розгляду справи і не були спростовані відповідачем.

Зважаючи на наведене суд приходить про висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Краматорської міської ради, Управління житлово-комунального господарства Краматорської міської ради про:

-скасування рішення виконавчого комітету Краматорської міської ради від 06 січня 2021 року № 2 Про скасування рішення виконавчого комітету Краматорської міської ради від 19 серпня 2020 року № 662 Про надання житла ;

- зобов`язання Відділ житлового господарства Краматорської міської ради видати ордер на 1-кімнатну квартиру за адресою АДРЕСА_1 ОСОБА_1 .

- визнання протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Краматорської ради міської ради в №123 від 03 лютого 2021 року про включення 1-кімнатної квартири за адресою АДРЕСА_1 до фонду житла для тимчасового проживання ВПО у місті Краматорську - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Краматорської міської ради №123 від 03 лютого 2021 року в частині включення 1-кімнатної квартири за адресою АДРЕСА_1 до фонду житла для тимчасового проживання ВПО у місті Краматорську

Зобов`язати Управління житлового господарства Краматорської міської ради повторно розглянути звернення ОСОБА_1 від 13.12.2020 про видачу позивачу ордеру на квартиру за адресою: АДРЕСА_1 , згідно Рішення Краматорського виконавчого комітету Краматорської міської ради від 19.08.2020 №662 «Про надання житла» з урахуванням висновків суду.

В іншій частині позовних вимог, - відмовити.

Повний текст рішення складено та підписано 11 жовтня 2021 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя І.В. Шинкарьова

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2021
Оприлюднено13.10.2021
Номер документу100274973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/737/21-а

Рішення від 11.10.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 09.09.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 19.08.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 22.07.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 22.07.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 20.05.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 02.03.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні