Справа № 420/13658/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 жовтня 2021 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеського району Одеської області, третя особа - Южненська міська рада Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулася ОСОБА_1 з позовною заявою до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеського району Одеської області, третя особа - Южненська міська рада Одеського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не розгляду в установленому порядку заяви позивача від 07.05.2021 року щодо оформлення паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зобов`язання відповідача розглянути в установленому порядку питання щодо оформлення позивачу паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності на території міста Южне по вул. Т.Г. Шевченка поруч магазина Адамант , згідно графічних матеріалів із зазначенням бажаного місця розташування ТС, доданих до листа від 07.05.2021 року та актуальної топографо-геодезичної основи М 1:500.
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву.
Позов, заперечення на відзив обґрунтований тим, що 20.04.2021 року позивач звернувся до відповідача із заявою щодо можливості розміщення тимчасової споруди загальною площею 150 кв. м. (дитячий надувний батутний комплекс) за адресою АДРЕСА_1 , поруч магазина Адамант . Проте в квітні 2021 року була надана відповідь за №310/21-01-18 від 27.04.2021 року, в якій Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеського району Одеської області зазначило, що намір позивача не відповідають містобудівній документації. 07 травня 2021 року позивач повторно подав заяву з пакетом документів, де було відкориговане бажане місце розташування на топографо-геодезичної основі М 1:500 (за рекомендацією архітектора) до Управління архітектури та містобудування Южненської міської рад Одеського району Одеської області щодо можливості розміщення тимчасової споруди загальною площею 150 кв. м. (дитячий надувний батутний комплекс) за адресою м. Южне, вул. Т.Г. Шевченка, поруч магазина Адамант . Проте, в травні 2021 року ОСОБА_1 було отримано відповідь від відповідача за № 377/21-01-18 від 20.05.2021 року, в якій зазначено, що вибране позивачем місце суперечить санітарним нормам згідно яких здійснюється розміщення дитячого майданчика. Позивач зазначає, що в запиті не просив про розміщення дитячого майданчика, а тому відповідь, яка надана на її заяву не відповідає вимогам п. 2.5 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
Судом не приймається до розгляду відзив на позовну заяву, оскільки доказів його направлення іншим учасникам процесу до суду не надано, тобто відзив не відповідає вимогам КАС України.
Пояснень щодо суті спору третя особа до суду не надала.
Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги позивача, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
20.04.2021 року ОСОБА_1 звернулася до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеського району Одеської області із заявою про намір реалізувати право на розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності на підставі паспорту прив`язки (аркуш справи 11).
У вказаній заяві позивач зазначив, що має намір реалізувати своє право на розміщення сезонної, пересувної, нестаціонарної ТС загальною площею 150 кв. м. дитячий надувний батутний комплекс за адресою м. Южне, вул. Т.Г. Шевченка, поруч магазина Адамант на території спільного користування на підставі паспорта прив`язки ТС у відповідності з Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
Разом із заявою позивач надав копію свідоцтва про державну реєстрацію, графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС на топографо-геодезичній основі М 1:500 з кресленнями контурів ТС та з прив`язкою до місцевості та фото фіксацію в кольорі.
Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеського району Одеської області листом №310/21-01-18 від 27.04.2021 року повідомило позивача про те, що відповідно до детального плану території мікрорайону №1.2 затвердженого рішенням Южненської міської ради №770-VІІ від 02.11.2017 року на запропонованому позивачем місці передбачено будівництво проїзду, для об`єктів будівництва на земельних ділянках з кадастровими номерами 5111700000:02:006:0002, 5111700000:02:006:0015, 5111700000:02:006:0088, 5111700000:02:006:0034, тому наміри позивача щодо розміщення тимчасової споруди не відповідають містобудівній документації. У зв`язку із чим позивачу відмовлено у наміру реалізації права на розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності на підставі паспорту прив`язки (аркуш справи 11, оборотна сторона).
07.05.2021 року ОСОБА_1 повторно звернулася до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеського району Одеської області із заявою про намір реалізувати право на розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності на підставі паспорту прив`язки (аркуш справи 12).
У вказаній заяві позивач зазначив, що має намір реалізувати своє право на розміщення сезонної, пересувної, нестаціонарної ТС загальною площею 150 кв.м. дитячий надувний батутний комплекс за адресою м. Южне, вул. Т.Г. Шевченка, поруч магазина Адамант на території спільного користування на підставі паспорта прив`язки ТС у відповідності з Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
Разом із заявою позивач надав копію свідоцтва про державну реєстрацію, графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС на топографо-геодезичній основі М 1:500 з кресленнями контурів ТС та з прив`язкою до місцевості та фото фіксацію в кольорі.
Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеського району Одеської області листом №377/21-01-18 від 20.05.2021 року повідомило позивача про те, що в 2012 році позивач звертався до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, яке рекомендувало при розміщенні Вами конструкцій застосовувати нормативи щодо розміщення дитячого майданчику. Запропоноване позивачем місце, суперечить п. 4.10 /Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я №173 від 19.06.1996 року - згідно з яким розміщення дитячого майданчику повинно здійснюватись на відстані 12 м. від внутрішньо квартального проїзду (аркуш справи 12, оборотна сторона), у зв`язку із чим позивач звернувся до суду із даним позовом.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3, 4 ст. 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України Про благоустрій населених пунктів .
Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
На виконання зазначеної норми наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року №244 затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 листопада 2011 року за №1330/20068.
Відповідно до п. 1.3, 1.4, 1.8 Порядку № 244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Пересувна ТС - споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, у якій може бути розміщене торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат, інші пристрої для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності.
Паспорт прив`язки ТС - комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС та благоустрій прилеглої території на топографо-геодезичній основі М 1 : 500, інженерне забезпечення, зовнішній архітектурний вигляд ТС та напрям підприємницької діяльності.
Схема розміщення ТС - графічні матеріали, виконані на топографо-геодезичній основі М 1 : 500 суб`єктом господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, які відображають розміщення ТС із прив`язкою до місцевості (будівлі, споруди, інженерні мережі тощо), планувальними обмеженнями та зазначенням заходів щодо благоустрою та озеленення прилеглої території (розташування квітників, під`їздів, урн, влаштування дорожнього покриття або мощення фігурними елементами тощо).
При розміщенні ТС ураховуються всі наявні планувальні обмеження, передбачені будівельними нормами.
Відповідно до п. 2.1-2.7 Порядку № 244, підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС.
Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.
До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1 : 500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування/прізвище, ім`я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напрям підприємницької діяльності.
Цей перелік документів є вичерпним.
Для визначення відповідності намірів щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам відповідний комплект документів направляється до органу з питань містобудування та архітектури сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.
Про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом десяти робочих днів з дня отримання відповідного комплекту документів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.
Для оформлення паспорта прив`язки ТС замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС (додаток 1); ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1); технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.
Зазначені документи замовником отримуються самостійно.
Паспорт прив`язки ТС надається органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.
При цьому, відповідно до п. 2.14 Порядку № 244, паспорт прив`язки ТС не надається за умов: подання неповного пакета документів, визначених пунктом 2.6 цього Порядку; подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку.
Так, 07.05.2021 року ОСОБА_1 звернулася до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеського району Одеської області із заявою про намір реалізувати право на розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності на підставі паспорту прив`язки.
На заяву ОСОБА_1 від 07.05.2021 року відповідачем 20.05.2021 року надано відповідь за №377/21-01-18, в якій повідомлено позивача, зокрема, про те, що запропоноване позивачем місце, суперечить п. 4.10 Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я №173 від 19.06.1996 року - згідно з яким розміщення дитячого майданчику повинно здійснюватись на відстані 12 м. від внутрішньо квартального проїзду.
Таким чином, враховуючи предмет позову у даній справі, суд дійшов висновку про відсутність в даному випадку бездіяльності Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеського району Одеської області щодо не розгляду в установленому порядку заяви позивача від 07.05.2021 року щодо оформлення паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, оскільки відповідачем у відповідності до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року №244, 20.05.2021 року письмово, протягом десяти робочих днів з дня отримання відповідного комплекту документів було надано позивачу аргументовану відмову щодо реалізації намірів розміщення ТС.
У зв`язку із відсутністю бездіяльності відповідача щодо не розгляду в установленому порядку заяви позивача від 07.05.2021 року, у суду не має підстав для зобов`язання відповідача вчиняти певні дії.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 не обґрунтовані, не відповідають вимогам законодавства та не підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеського району Одеської області (пр. Гр. Десанту, буд. 18, м. Южне, Одеська область, 65481, код ЄДРПОУ 2101081), третя особа - Южненська міська рада Одеського району Одеської області (пр. Гр. Десанту, буд. 18, м. Южне, Одеська область, 65481, код ЄДРПОУ 2101081) про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не розгляду в установленому порядку заяви позивача від 07.05.2021 року щодо оформлення паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зобов`язання відповідача розглянути в установленому порядку питання щодо оформлення позивачу паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності на території міста Южне по вул. Т.Г. Шевченка поруч магазина Адамант , згідно графічних матеріалів із зазначенням бажаного місця розташування ТС, доданих до листа від 07.05.2021 року та актуальної топографо-геодезичної основи М 1:500 - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2021 |
Оприлюднено | 13.10.2021 |
Номер документу | 100277242 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні