Рішення
від 13.10.2021 по справі 560/8696/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/8696/21

РІШЕННЯ

іменем України

13 жовтня 2021 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Староостропільської сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області, виконавчого комітету Староостропільської сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Староостропільської сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області, виконавчого комітету Староостропільської сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області, в якому просить: визнати протиправною бездіяльність Староостропільської сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області щодо неприйняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) землі сільськогосподарського призначення за адресою с.Махаринці Старокостянтинівського району Хмельницької області, площею 0,9682га, а також щодо неприйняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) землі сільськогосподарського призначення за адресою с.Махаринці Старокостянтинівського району Хмельницької області, площею 0,1420га, що викладені у рішенні № 19 сьомої сесії 8-го скликання від 24 червня 2021р.

Зобов`язати Староостропільську сільську раду Старокостянтинівського району Хмельницької області прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) землі сільськогосподарського призначення за адресою с.Махаринці Старокостянтинівського району Хмельницької області, площею 0,9682га., та про передання позивачу у власність зазначеної земельної ділянки ; а також прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) землі сільськогосподарського призначення за адресою с.Махаринці Старокостянтинівського району Хмельницької області, площею 0,1420га., та про передання позивачу у власність зазначеної земельної ділянки.

Позов мотивований тим, що спірне рішення про відтермінування заяви ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки до наступної сесії, не вирішило по суті питання про затвердження вказаних проектів землеустрою чи про відмову у їх затвердженні, що свідчить про бездіяльність відповідача у вирішенні питання, яке відповідно до ст.ст.118, 122 ЗК України - відноситься до його компетенції.

Відповідачі не скористались правом на подачу відзиву на позов. Тому відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Ухвалою від 16.07.2021 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.

Рішенням Коржівської сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області №17 від 20 жовтня 2020 року ОСОБА_1 було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель запасу Коржівської сільської ради в межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення комунальної власності, місце об`єкта землеустрою : земельна ділянка, яка розташована на території Коржівської сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області, - орієнтовний розмір земельної ділянки - 1,0 га, за адресою с.Махаринці Старокостянтинівського району Хмельницької області, цільове призначення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (01.03). А також дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки - орієнтовний розмір земельної ділянки - 0,20 га за адресою с.Махаринці Старокостянтинівського району Хмельницької області, цільове призначення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (01.03).

ОСОБА_1 після розроблення вказаних проектів землеустрою та їх погодження вони звернулась до Староостропільської сільської ради Старокостянтинівського р-ну Хмельницької області для затвердження.

За результатом розгляду заяви, Староостропільська сільська рада Старокостянтинівського р-ну рішенням № 19 сьомої сесії 8-го скликання від 24 червня 2021 року ухвалила - відтермінувати заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки до наступної сесії, у зв`язку з вивченням даного питання у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з послідуючою передачею у власність громадянці : земельної ділянки площею 0,9682 га з кадастровим номером 6824284700:02:001:0006 та земельної ділянки площею 0,1420 га з кадастровим номером 6824284700:02:001:0007.

Вважаючи таке рішення протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Згідно з статтею 25 Закону України "Про землеустрій" документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Статтею 30 Закону України "Про землеустрій" встановлено, що погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.

Частиною 9 статті 118 Земельного кодексу України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Системний аналіз наведених норм права дає підстави вважати, що Земельний кодекс України визначає чіткий алгоритм розгляду заяв громадян для передачі земельної ділянки у власність, особа звертається до відповідних органів із заявами для погодження проекту землеустрою, отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та для надання її у власність, за результатами розгляду яких визначені в статті 122 органи приймають одне з відповідних рішень. При цьому, Земельний кодекс України зобов`язує орган державної влади або орган місцевого самоврядування у випадках ухвалення рішення про відмову в надані такого погодження чи дозволу, належним чином мотивувати причини такої відмови у відповідності до закону.

Позивач звернувся до відповідача з заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) землі сільськогосподарського призначення за адресою с.Махаринці Старокостянтинівського району Хмельницької області, площею 0,9682га., та про передання позивачу у власність зазначеної земельної ділянки ; а також прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) землі сільськогосподарського призначення за адресою с.Махаринці Старокостянтинівського району Хмельницької області, площею 0,1420га., та про передання позивачу у власність зазначеної земельної ділянки.

За результатом звернення, відповідачем не прийнято жодного рішення.

Суд зазначає, що за наслідками розгляду заяви про затвердження проекту землеустрою відповідно до статті 118 Земельного кодексу України та статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Староостропільська сільська рада на пленарному засіданні приймає рішення про затвердження проекту землеустрою чи рішення про відмову у затвердженні проекту землеустрою.

Згідно з частинами 8, 9 статті 118 Земельного кодексу України проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Відповідно до частини 6 статті 186-1 Земельного кодексу України підставою для відмови у погодженні проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Отже, підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою може бути лише те, що проект землеустрою не погоджений в порядку, встановленому статтею 186-1 Земельного кодексу України, а також відсутність обов`язкової державної експертизи у визначених законом випадках.

Жодних інших правових підстав для відмови у затвердженні проєкту землеустрою після його погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України норми статті 118 Земельного кодексу України не містять.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 30.10.2018 №820/4852/17.

Така підстава для відмови як перебування земельної ділянки, на яку наданий дозвіл на виготовлення технічної документації для відведення у власність, не передбачена статтею 186-1 Земельного кодексу України.

У статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин відповідно до закону (пункт 34 частини 1).

Земельний кодекс України у статті 12 передбачає повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчій органів у галузі земельних відносин. До повноважень міських рад належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад (пункт "а"), передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодекс (пункт "б"); вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону (пункт "к").

Водночас Земельний кодекс України не передбачає регулювання земельних відносин щодо надання земельних ділянок громадян у власність актами органів місцевого самоврядування.

Стаття 118 Земельного кодексу України, яка регулює ці правовідносини, є імперативною і забезпечує однакове правове регулювання цих відносин в Україні.

Такої ж позиції дотримується Верховний Суд в постанові від 06.02.2019 у справі №638/20447/14-а.

Вирішуючи питання про затвердження проекту землеустрою, відповідач як орган місцевого самоврядування зобов`язаний керуватись чинними нормами та може відмовити у затвердженні проекту землеустрою тільки з підстав, визначених законодавством.

Тобто, Староостропільська сільська рада не дотрималась вимог Земельного кодексу України та безпідставно відмовила у затвердженні проекту землеустрою, чим протиправно встановила особливий режим реалізації прав громадян на отримання земельних ділянок у власність та порушила принцип рівності громадян у конституційних правах і свободах, рівності перед законом, встановленого статтею 24 Конституції України.

Відповідно до частини 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Враховуючи наведене, суд вважає, що для повного забезпечення захисту прав позивача необхідно задовольнити позовні вимоги шляхом визнання протиправною бездіяльності Староостропільської сільської ради, Старокостянтинівського району, Хмельницької області щодо неприйняття рішення про затвердження проекту землеустрою про відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) землі сільськогосподарського призначення за адресою с.Махаринці, Старокостянтинівського району, Хмельницької області, площею 0,9682га, а також щодо неприйняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) землі сільськогосподарського призначення за адресою с.Махаринці, Старокостянтинівського району, Хмельницької області, площею 0,1420 га. та зобов"язати Староостропільську сільську раду, Старокостянтинівського р-ну, Хмельницької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, землі сільськогосподарського призначення за адресою с. Махаринці, Старокостянтинівського району Хмельницької області, площею 0,9682га. (код згідно КВЦПЗ - 01.03), та про передання у власність зазначеної земельної ділянки, а також щодо затвердження проекту землеустрою про відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, землі сільськогосподарського призначення за адресою с. Махаринці Старокостянтинівського району Хмельницької області, площею 0,142 га.(код згідно КВЦПЗ - 01.03) і про передання у власність зазначеної земельної ділянки та за результатами розгляду прийняти рішення відповідно до Земельного кодексу України, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

У зв`язку з задоволенням позовний вимог відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір необхідно стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Староостропільської сільської ради, Старокостянтинівського району, Хмельницької області щодо неприйняття рішення про затвердження проекту землеустрою про відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) землі сільськогосподарського призначення за адресою с.Махаринці, Старокостянтинівського району, Хмельницької області, площею 0,9682га, а також щодо неприйняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства (код згідно КВЦПЗ - 01.03) землі сільськогосподарського призначення за адресою с.Махаринці, Старокостянтинівського району, Хмельницької області, площею 0,1420 га.

Зобов`язати Староостропільську сільську раду, Старокостянтинівського р-ну, Хмельницької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, землі сільськогосподарського призначення за адресою с. Махаринці, Старокостянтинівського району Хмельницької області, площею 0,9682га. (код згідно КВЦПЗ - 01.03), та про передання у власність зазначеної земельної ділянки, а також щодо затвердження проекту землеустрою про відведення земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства, землі сільськогосподарського призначення за адресою с. Махаринці Старокостянтинівського району Хмельницької області, площею 0,142 га.(код згідно КВЦПЗ - 01.03) і про передання у власність зазначеної земельної ділянки та за результатами розгляду прийняти рішення відповідно до Земельного кодексу України, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 454,00 (чотириста п"ятдесят чотири)грн судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Староостропільської сільської ради, Хмельницької області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 13 жовтня 2021 року

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідачі:Староостропільська сільська рада Старокостянтинівського району Хмельницької області (вул. Центральна, 2/14,Старий Остропіль,Старокостянтинівський район, Хмельницька область,31146 , код ЄДРПОУ - 04405461) виконавчий комітет Староостропільської сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області (вул. Центральна, 2/14,Старий Остропіль,Старокостянтинівський район, Хмельницька область,31146 , код ЄДРПОУ - 04405461)

Головуючий суддя П.М. Майстер

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2021
Оприлюднено14.10.2021
Номер документу100313148
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/8696/21

Рішення від 13.10.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 16.07.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 16.07.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні