ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
20 вересня 2021 року м. Дніпросправа № 280/3207/20
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Дурасової Ю.В. (доповідач),
суддів: Божко Л.А., Лукманової О.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Державної податкової служби України
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15.03.2021 року (головуючий суддя Лазаренко М.С.)
в адміністративній справі №280/3207/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бейкері Сервіс" до відповідачів: Державної податкової служби України (відповідач-1), Комісії Головного управління ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (відповідач-2) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ТОВ "Бейкері Сервіс", звернувся 15.05.2020 до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відповідачів: Державної податкової служби України (відповідач-1), Комісії Головного управління ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (відповідач-2), в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування Таблиці даних платника податків від 30.04.2020 №1546215/40343913;
- зобов`язати Державну податкову службу України врахувати складену Товариством з обмеженою відповідальністю Бейкері Сервіс Таблицю даних платника податку, зареєстровану у контролюючому органі від 24.04.2020 року за №9087895741, днем її подання, а саме: 24.04.2020.
Позов обґрунтований тим, що Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі, у разі якщо вона відповідає вимогам пункту 18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019. Зазначає, що позивачем виконано всі вимоги, які викладені у вказаному Порядку, щодо автоматичного врахування Таблиці платника податку на додану вартість - ТОВ Бейкері Сервіс . Проте незважаючи на вказані обставини, відповідач прийняв спірне рішення щодо неврахування Таблиці даних платника податку. При цьому у рішенні чітко не зазначені підстави для неврахування зазначеної Таблиці, що є порушенням вимог Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 15.03.2021 року позов задоволено:
- визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування Таблиці даних платника податків від 30.04.2020 №1546215/40343913;
- зобов`язано Державну податкову службу України врахувати складену Товариством з обмеженою відповідальністю Бейкері Сервіс Таблицю даних платника податку, зареєстровану у контролюючому органі від 24.04.2020 року за №9087895741, днем її подання, а саме: 24.04.2020. Рішення суду першої інстанції обґрунтоване тим, що рішення Комісії ДПС України містить лише формальну відмітку про наявність в органах державної податкової служби податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій, але відсутні прямі посилання на обставини, які слугували підставою для неврахування поданої позивачем Таблиці, що є порушенням прав позивача. Крім того, відповідачем не надано суду будь-яких доказів в обґрунтування свого рішення. Рішення Комісії ДПС України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної. Проте, в рішенні не зазначено яка сама податкова інформація, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій, наявна у ДПС України, відсутнє будь-яке посилання на таку інформацію та джерела її отримання, тощо. У спірному рішенні відсутнє будь-яке обґрунтування підстав відмови у реєстрації Таблиці даних платника податків, відтак дійшов висновку, що рішення від 30.04.2020 №1546215/40343913 є протиправним та підлягає скасуванню.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Державна податкова служба України подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування апеляційної скарги вказує, що ДПС прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку у зв`язку з наявністю податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій. Таким чином, наявність двох протилежних за змістом рішень комісій контролюючого органу не суперечить приписам Порядку №1165. Отже, на момент прийняття рішень від 30.04.2020 №1546215/40343913 в ДПС були наявні обставини, які унеможливлювали врахування Таблиці даних платника податків, поданих позивачем. Таким чином, використання Комісією даних з автоматизованих інформаційних систем, а також податкової інформації при прийнятті рішення від 30.04.2020 №1546215/40343913 не суперечить приписам ПК України та Порядку №1165.
Відзив на апеляційну скаргу до суду не надходив, що не перешкоджає розгляду справи по суті спору.
Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження відповідно до ст. 311 КАС України.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає про наступне.
Судом першої інстанції встановлено, що 24.04.2020 Товариством з обмеженою відповідальністю Бейкері Сервіс подано Таблицю даних платника податків до Головного управління ДПС у Запорізькій області. (а.с.7)
Відповідно до квитанції №2, інформацію Таблиці даних платника податків на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 24.04.2020 року за №9087895741 не враховано автоматично через невиконання вимог пункту 18 Порядку №1165 (Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019). Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду (а.с.8).
28.04.2020 позивач отримав Рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість від 28.04.2020 №1541322/40343913, згідно якого прийнято рішення про врахування таблиці даних платника податків на додану вартість зареєстрованої у контролюючому органі 24.04.2020 за №9087895741.(а.с.9)
Також позивачем подано пояснення до таблиці платника податків зареєстрованої у контролюючому органі 24.04.2020 за №9087895741. Інформація з Таблиці даних платника податку не врахована. (а.с.11-96)
30.04.2020 позивачем було отримано рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування Таблиці даних платника податків від 30.04.2020 №1546215/40343913.
Підстава прийняття рішення від 30.04.2020 №1546215/40343913 - виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам. (а.с.10)
Позивач, оскаржив в судовому порядку відмову відповідача у врахуванні Таблиці даних платника податку, позов задоволено.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що до даних правовідносин слід застосовувати норми Конституції України, Податкового кодексу України, №2755-VI від 02.12.2010, норми Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.
Досліджуючи правильність прийняття судом першої інстанції рішення, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне дослідити ряд норм законодавства, що регулюють дані правовідносини та обставини справи.
Так, стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, суб`єкти владних повноважень (до яких відноситься відповідач) мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином межі дій відповідача чітко визначені Конституцією та законами України.
Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України.
Підпунктами 16.1.2, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пункту 36.1 статті 36 Податкового кодексу України, податковим обов`язком є обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Розділ V Податкового кодексу України (статті 180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).
Відповідно до приписів пункту 2 Порядку №1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Відповідно до підпункту 4 пункту 3, пункту 4 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі ознаки безумовної реєстрації): у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
У разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
У таблиці даних платника податку зазначаються :
- види економічної діяльності відповідно до КВЕД;
- коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України. (п.13 Порядку №1165).
Пунктами 14-17 Порядку №1165 встановлено, що Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування .
Згідно з п.18 Порядку №1165 Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі , коли:
- така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року),
та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як
- живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01);
- риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03);
- молоко та молочні продукти;
- яйця птиці;
- натуральний мед;
- їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04);
- овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07);
- їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08);
- зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10);
- насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини;
- солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);
зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри:
- D >0,02,
- P
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2021 |
Оприлюднено | 18.10.2021 |
Номер документу | 100317150 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Дурасова Ю.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні