Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 червня 2010 р. сп рава № 2а-4923/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < година >
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Шинкарь ової І.В.
при секретарі Горюновій Л.С .
за участю
представника позивача Боровка Р.С.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Упр авління Держкомзему у м. Харц изьку Донецької області до Д ержавної інспекції з контрол ю за цінами в Донецькій облас ті про визнання недійсним та скасування рішення від 18.02.2010 ро ку №45,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Управління Держко мзему у м. Харцизьку Донецько ї області, звернувся до суду і з позовом до Державної інспе кції з контролю за цінами в До нецькій області про визнання недійсними та скасування рі шення від 18.02.2010 року №45, претензі ї №05-04/45-45, припису №49-45.
В обґрунтування позову пос илається на те, що рішенням ві д 18.02.2010 року №45 до позивача засто совані штрафні санкції у роз мірі 55420,00 грн., за видачу витягів в період з 06.02.2009 року по 27.01.2010 року на суму 27710,00 грн, що на думку від повідача є необґрунтовано о держаною. Вважає, що відповід но до законодавства може над авати послуги на платній осн ові, однією із яких це підгото вка висновків з надання земе льних ділянок у користування на замовлення юридичних та ф ізичних осіб та видача висно вків щодо умов надання земел ьної ділянки, технічних умов на рекультивацію земель. Так ож позивач зауважує, що діяль ність управління неодноразо во перевірена інспекцією з к онтролю за ціанами, а саме у 2006 році, перевіркою якої не вста новлена неправомірність отр имання коштів платної послуг и стосовно надання висновків щодо надання земельних діля нок у користування та щодо ум ов надання земельної ділянки та погодження проектів земл еустрою.
Просить суд визнати недійс ним та скасувати рішення №45, п ретензію №05-04/45-45, припис №49-45 Держ авної інспекції з контролю з а цінами у Донецькій області від 18.02.2010 року.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги та просив їх зад овольнити.
Під час розгляду справи поз ивачем уточнені позовні вимо ги, просив суд визнати недійс ним та скасувати рішення Дер жавної інспекції з контролю за цінами у Донецькій област і від 18.02.2010 року №45.
Відповідач надав судові за перечення в яких посилається на те, що інспекцією проведен а планова перевірка позивача з питання дотримання держав ної дисципліни цін при форму ванні, встановлені та застос уванні тарифів (плати) на земл евпорядні роботи, роботи та п ослуги, пов' язані з оформле нням документів, в тому числі які посвідчують право власн ості на земельні ділянки при передачі їх безоплатно у вла сність громадян України. За р езультатами перевірки склад ений відповідний акт, яким вс тановлено порушення дисципл іни цін, а саме, у період з 06.02.2009 р оку по 27.01.2010 року позивачем заст осовувалась плата за види по слуг, які не передбачені визн аченими нормативно - правов ими актами, що встановлюють д ля них відповідні переліки п латних послуг, зокрема, безпі дставно стягувалась плата за послуги по підготовці висно вків з надання земельних діл янок у користування та щодо у мов надання земельної ділянк и. Вважає, що надання висновкі в має дозвільний характер. Пу нктом 5 Постанови Кабінету Мі ністрів «Про затвердження По рядку виконання земельно - кадастрових робіт та надання послуг на платній основі дер жавними органами земельних р есурсів» наданий перелік пос луг земельно - кадастрових робіт, які можуть надаватися на платній основі, яким не пер едбачено платне надання висн овків, тобто ці послуги повин ні надаватися безкоштовно. Т акож, позивачем під час винес ення висновків не були врахо вані вимоги ст. 1 Закону Україн и «Про дозвільну систему Укр аїни у сфері господарської д іяльності», що спричинило по рушення порядку застосуванн я цін (тарифів) за види послуг, які не передбачені визначен ими нормативно - правовими актами.
Просить суд у задоволені по зову відмовити.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про розгляд справи повідо млений належним чином.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши надані докази, суд встановив наступне.
Відповідно до п. 1 Положення про Державний комітет Украї ни із земельних ресурсів, зат вердженого, постановою Кабін ету Міністрів України від 19 бе резня 2008 р. №224, Державний коміте т із земельних ресурсів (Держ комзем) є центральним органо м виконавчої влади з питань з емельних ресурсів, діяльніст ь якого спрямовується і коор динується Кабінетом Міністр ів України.
Відповідно до п. 7 Зазначено го Положення, Держкомзем зді йснює свої повноваження безп осередньо і через утворені в установленому порядку терит оріальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, мм . Києві та Севастополі, района х, містах, а також через міськр айонні, міжміські, міжрайонн і територіальні органи і зат верджує положення про них.
08 серпня 2008 року наказом №273 Де ржкомзему України затвердже но Положення про управління Держкомзему в місті Харцизьк у Донецької області.
Відповідно до п. 1 зазначено го Положення, Управління Дер жкомзему в місті Харцизьку Д онецької області є територіа льним органом Держкомзему і підзвітне та підконтрольне в ідповідно Головному управлі нню Держкомзему в Донецькій області та Держкомзему.
Відповідно до п. 11 Положення управління є юридичною особ ою.
Відповідно до п. 17 Положення «Про Державну інспекцію з ко нтролю за цінами» затверджен ою Постановою Кабінетом Міні стрів України від 13 грудня 2000 р . N 1819, Держцінінспекція та її те риторіальні органи є юридичн ими особами, мають самостійн і баланси, реєстраційні раху нки в установах Державного к азначейства, печатки із зобр аженням Державного Герба Укр аїни та своїм найменуванням.
12 лютого 2010 року відповідно д о ст. 13 Закону України «Про цін и та ціноутворення», постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 13.12.200 року №1819 «Питання Держ авної інспекції контролю за цінами»та п. 4.1.2 Плану роботу на І квартал 2010 року проведена пл анова перевірка Управління Д ержкомзему в м. Харцизьку Дон ецької області.
За результатами перевірки складений акт від 12 лютого 2010 р оку №74, відповідно до якого в х оді перевірки було встановле но, що управлінням Держкомзе му в м. Харцизьку Донецькій об ласті виконувались платні по слуги, які не передбачені виз наченими нормативно - право вими актами, що встановлюють для них відповідні переліки платних послуг, в результаті чого в період з 06.02.2009 року по 27.01.2010 року управлінням зайво нара хована споживачам за видачу висновків сума 27710,00 грн.
18 лютого 2010 року Державною ін спекцією з контролю за цінам и в Донецькій області винесе но рішення про застосування економічних санкцій за поруш ення державної дисципліни ці н, яким на підставі акту перев ірки від 12 лютого 2010 року №74, за б езпідставне стягнення плати за послуги з підготовки висн овків з надання земельних ді лянок у користування та щодо умов надання земельної діля нки в період з 06.02.2009 року по 27.01.2010 р оку на загальну суму 27710,00 грн. за стосовані економічні санкці ї у розмірі 83130,00 грн.
Перевіряючи законність та обґрунтованість прийнятого відповідачем спірного рішен ня судом встановлено наступн е.
Предметом спірного рішенн я в даному випадку є сума екон омічних санкцій у розмірі 83130,00 грн., у тому числі безпідставн о отримана сума виручки в рез ультаті порушення державної дисципліни цін у розмірі 27710,00 г рн. та штраф у двократному роз мірі необґрунтовано отриман ої суми виручки 55420,00 грн. за пору шення вимог Закону України « Про дозвільну систему у сфер і господарської діяльності» , п. 5 постанови Кабінету Мініс трів України від 01.11.2000 року №1619 « Про затвердження порядку вик онання земельно - кадастров их робіт та надання послуг на платній основі державними о рганами земельних ресурсів» .
Пунктом 5 постанови Кабінет у Міністрів України від 01.11.2000 ро ку №1619 «Про затвердження поря дку виконання земельно - ка дастрових робіт та надання п ослуг на платній основі держ авними органами земельних ре сурсів» передбачені види зем ельно - кадастрових робіт і послуг, які можуть виконуват и та надави на платній основі державні органи земельних р есурсів.
На думку відповідача, надан ня позивачем висновків щодо земельних ділянок у користув ання або власність та наявні обмеження та щодо відведенн я земельної ділянки у корист ування та погодження проекту землеустрою не передбачено переліком земельно - кадаст рових робіт і послуг, які можу ть виконувати та надави на пл атній основі державні органи земельних ресурсів.
Статтею 6 Закону України «Пр о ціни і ціноутворення» пере дбачено, що у народному госпо дарстві застосовуються віль ні ціни і тарифи, державні фік совані та регульовані ціни і тарифи.
Відповідно ж до ст.7 цього За кону вільні ціни і тарифи вст ановлюються на всі види прод укції, товарів і послуг, за вин ятком тих, по яких здійснюєть ся державне регулювання цін і тарифів.
Згідно зі статті 8 зазначено го Закону державне регулюва ння цін і тарифів здійснюєть ся шляхом встановлення : держ авних фінансових цін (тарифі в), граничних рівнів цін (тариф ів) або граничних відхилень в ід державних фіксованих цін і тарифів та іншими методами , веденими Кабінетом Міністр ів України.
Законом, що визначає правов і та організаційні засади фу нкціонування дозвільної сис теми у сфері господарської д іяльності і встановлює поряд ок діяльності дозвільних орг анів, уповноважених видавати документи дозвільного харак теру, та державних адміністр аторів є Закон України «Про д озвільну систему у сфері гос подарської діяльності».
У розумінні статті 1 даного Закону документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцт во, інший документ, який дозві льний орган зобов'язаний вид ати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на п ровадження певних дій щодо з дійснення господарської дія льності або видів господарсь кої діяльності та/або без ная вності якого суб'єкт господа рювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення го сподарської діяльності або в идів господарської діяльнос ті.
Таким чином, висновок з нада ння земельної ділянки у кори стування та щодо умов наданн я земельної ділянки - є докуме нтом дозвільного характеру.
Частиною 1 статті 4 Закону ви значено, що виключно законам и, які регулюють відносини, по в'язані з одержанням докумен тів дозвільного характеру, в становлюються, зокрема, плат ність або безоплатність вида чі (переоформлення, видачі ду бліката, анулювання) докумен та дозвільного характеру.
Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни «Про землеустрій», яка кореспондується ст. 184 Земель ного кодексу України, докуме нтація із землеустрою розроб ляється у вигляді програм, сх ем, проектів, спеціальних тем атичних карт, атласів, техніч ної документації.
У даному випадку основні ви моги щодо виконання земельно -кадастрових робіт та наданн я послуг державними органами земельних ресурсів, бюджетн ими установами та організаці ями, які належать до сфери їх у правління, на платній основі визначені Порядком виконанн я земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів, затвердж еним постановою Кабінету Мін істрів України від 01.11.2000 року № 1619.
Пунктом 2 Порядку визначено , що виконання земельно-кадас трових робіт та надання посл уг здійснюється на платній о снові відповідно до поданих заяв та укладених договорів.
На виконання пункту 2 вищеза значеної постанови Кабінету Міністрів України Державним комітетом України по земель них ресурсах, Міністерством фінансів та Міністерством ек ономіки було прийнято спільн ий наказ «Про затвердження Р озмірів оплати земельно-када стрових робіт та послуг»від 15.06.2001 року № 97/298/124, яким визначено р озміри оплати земельно-кадас трових робіт та послуг, які на даються державними органами земельних ресурсів, зокрема підготовку висновків з нада ння земельних ділянок у кори стування на замовлення юриди чних та фізичних осіб та вида чу висновків щодо умов надан ня земельної ділянки, техніч них умов на рекультивацію зе мель (пункти 9 -10 таблиці 6.1).
Відповідно до пп. 4.11 п. 4 Положе ння про управління Держкрмзе му в місті Харцизьку Донецьк ої дії, затвердженого наказо м Держкомзему від 08.08.2008 року №273, управління відповідно до пок ладених на нього завдань орг анізовує та здійснює в устан овленому порядку надання пла тних послуг згідно з перелік ом, що затверджується Кабіне том Міністрів України.
Таким чином, Управління Дер жкомзему у м. Харцизьку Донец ької області діяв на підстав і, у межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України щод о стягнення плати за послуги з підготовки висновків з над ання земельних ділянок у кор истування на замовлення юрид ичних та фізичних осіб щодо в идачі висновків щодо умов на дання земельної ділянки, тех нічних умов на рекультивацію земель.
Враховуючи наведене, суд пр иходить висновку, що рішення про застосування економічни х санкцій за порушення держа вної дисципліни цін від 18 люто го 2010 року №45 інспекцію винесе но безпідставно, тому необхі дно його визнати недійсним т а скасувати.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59 , 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254, Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов Управління Держкомз ему у м. Харцизьку Донецької о бласті до Державної інспекці ї з контролю за цінами в Донец ькій області про визнання не дійсними та скасування рішен ня від 18.02.2010 року №45 - задовольнит и.
Визнати недійсним та скасу вати рішення про застосуванн я економічних санкцій за пор ушення державної дисципліни цін від 18 лютого 2010 року №45 Держ авної інспекції з контролю з а цінами в Донецькій області .
Присудити з Державного бюд жету України на користь упра вління Держкомзему у м. Харци зьку Донецької області (код Є ДРПОУ 24318698, 86700, Донецька обл., м. Ха рцизьк, вул. Краснознаменськ а, 87-а) витрати по сплаті судово го збору у розмірі 3 (три) гривн і 40 копійок.
Постанову ухвалено у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тину 10 червня 2010 року в присутн ості представника позивача.
Постанову у повному обсязі складено 15 червня 2010 року.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.
Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.
Суддя Шинкарьова І.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2010 |
Оприлюднено | 14.07.2010 |
Номер документу | 10034118 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Попов Володимир Васильович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Попов Володимир Васильович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Шинкарьова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні