Категорія №6.13
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 червня 2010 року Справа № 2а-4116/10/1270
Луганський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
судді: Ципко О.В.,
при секретарі: Бондарі Є.М.,
за участю прокурора: не при був,
від представників сторін:
позивач: не прибув,
відповідач: не прибув,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом прокурора Арте мівського району м.Луганська в інтересах держави в особі у правління пенсійного фонду У країни в Артемівському райо ні міста Луганська до приват ного підприємства "Торгхімст рой" про стягнення заборгова ності по внесках на загально обов"язкове державне пенсійн е страхування, -
ВСТАНОВИВ
27 травня 2010 року прокурор Арт емівського району м.Луганськ а в інтересах держави в особі управління пенсійного фонду України в Артемівському рай оні міста Луганська звернувс я до суду з позовом до приватн ого підприємства "Торгхімстр ой", в якому зазначило, що відп овідач не сплачує у встановл еному законом термін страхов і внески на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування до УПФУ в Артемівсько му районі міста Луганська, у з в' язку з чим, утворилася заб оргованість по сплаті внескі в в сумі 1408,70 грн. У зв' язку з ви щенаведеним, позивач просить стягнути з до приватного під приємства "Торгхімстрой" сум у заборгованості 1408,70 грн. - не доїмки по сплаті внесків.
Прокурор та представник по зивача в судове засідання не прибули, були повідомлені на лежним чином, причини неявки суду не відомі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро час, місце та дату слухання справи був повідомлений нал ежним чином. Поштою на адресу суду повернувся конверт на я кому вказано, що за зазначено ю адресою не проживає, у зв' я зку з чим суд розглядає справ у за наявними матеріалами сп рави.
Відповідно до ч.2 ст.128 КАС Укр аїни неприбуття в судове зас ідання без поважних причин п редставника сторони або трет ьої особи, які прибули в судов е засідання, або неповідомле ння ним про причини неприбут тя не є перешкодою для розгля ду справи. Тому, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін на підст аві наявних матеріалів.
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню з таких підст ав.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судовчинства в становлено, що завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Справи за участю управлінь Пенсійного фонду України є а дміністративними, оскільки в ідповідають вимогам пункту 1 частини першої статті 3 КАС ст осовно визначення адміністр ативної справи.
Пункт 4 частини першої статт і 17 КАС України визначає, що до компетенції адміністративн их судів відносяться спори з а зверненнями суб'єкта владн их повноважень у випадах, вст ановлених законом.
Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною другою статті 17 КАС , на які не поширюється компет енція адміністративних суді в.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.
Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Спеціальним законом, який в изначає принципи, засади і ме ханізми функціонування сист еми загальнообов' язкового державного пенсійного страх ування, призначення, перерах унку і виплати пенсій, наданн я соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуют ься за рахунок страхових вне сків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачени х цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичу вального пенсійного фонду та фінансування за рахунок йог о коштів видатків на оплату д оговорів страхування довічн их пенсій або одноразових ви плат застрахованим особам, ч ленам їхніх сімей та іншим ос обам є Закон України «Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування».
Відповідно до ч.1 ст. 14 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» страхувальниками відповідно до цього Закону є підприємства, установи і орг анізації, створені відповідн о до законодавства України, н езалежно від форми власності , виду діяльності та господар ювання, об' єднання громадян , профспілки, політичні парті ї (у тому числі філії, представ ництва, відділення та інші ві докремлені підрозділи зазна чених підприємств, установ, о рганізацій, об' єднань грома дян, профспілок, політичних п артій, які мають окремий бала нс і самостійно ведуть розра хунки із застрахованими особ ами), фізичні особи - суб' єк ти підприємницької діяльнос ті та інші особи (включаючи юр идичних та фізичних осіб - с уб' єктів підприємницької д іяльності, які обрали особли вий спосіб оподаткування (фі ксований податок, єдиний под аток, фіксований сільськогос подарський податок, придбали спеціальний торговий патент ), які використовують працю фі зичних осіб на умовах трудов ого договору (контракту) або н а інших умовах, передбачених законодавством, або за догов орами цивільно-правового хар актеру.
Частиною 3 ст.15 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня» встановлено, що страхува льники набувають статусу пла тників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взятт я їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду.
В судовому засіданні встан овлено, що приватне підприєм ство "Торгхімстрой" зареєстр оване в управлінні Пенсійног о фонду України в Артемівськ ому районі міста Луганська я к платник страхових внесків.
Згідно з ч. 6 ст. 20 Закону страх увальники зобов'язані сплачу вати страхові внески, нарахо вані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ні ж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду . Для вищезазначених страхув альників - календарний місяц ь.
Частиною 2 ст.106 передба чено, що суми страхових внеск ів своєчасно не нараховані т а/або не сплачені страхуваль никами у строки, визначені ст аттею 20 цього Закону, в тому чи слі обчислені територіальни ми органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених час тиною третьою статті 20 цього З акону, вважаються прострочен ою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягують ся з нарахуванням пені та зас тосуванням фінансових санкц ій.
В порушення вищевказ аних норм Закону України при ватне підприємство "Торгхімс трой" не сплачує страхові вне ски на загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня, у зв' язку з чим станом на 20.04.2010 року утворилась заборгов аність по внескам за період з 20.09.2009 року по 20.01.2010 рік в сумі 1408,70 гр н.
Розрахунками суми страхов их внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування підтверджується, що ПП "Торгхімстрой" має заборг ованість в розмірі 1408,70 грн. (арк . справи 7-16).
Відповідно до ч.12 ст.20 Закону «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я» від 09.07.2003 р. №1058 страхові внеск и підлягають сплаті незалежн о від фінансового стану плат ника страхових внесків. У раз і наявності в платника страх ових внесків одночасно із зо бов' язаннями із сплати пода тків, інших обов' язкових пл атежів, передбачених законом , або зобов' язань перед інши ми кредиторами, зобов' язанн я із сплати страхових внескі в виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов' язаннями, крі м зобов' язань щодо виплати заробітної плати (доходу).
На теперішній час відповід ач суму заборгованості не сп латив.
Відповідно до ч.5 ст. 106 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» за рахунок сум, що н адходять від страхувальника або від державної виконавчо ї служби в рахунок сплати нед оїмки, погашаються суми недо їмки, пені та фінансових санк цій у порядку календарної че рговості їх виникнення. А том у вказані кошти зараховані в рахунок погашення заборгова ності відповідача за поперед ні періоди.
Суд приходить до висновку, щ о позовні вимоги прокурора А ртемівського району м.Луганс ька в інтересах держави в осо бі управління пенсійного фон ду України в Артемівському р айоні міста Луганська до при ватного підприємства "Торгхі мстрой" про стягнення заборг ованості по внесках на загал ьнообов"язкове державне пенс ійне страхування підлягають задоволенню в повному обсяз і, оскільки відповідач в добр овільному порядку суму забор гованості до УПФУ не перерах увало.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки пр окурор звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративн ого судочинства України не п ередбачено їх стягнення у да них випадках.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 14, 15, 17, 20, 106 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування» від 09.07.2003 р. №1058, Розділом 2 Порядку нарахування та спла ти страхових внесків на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування за деякі категорії застрахованих осі б, затвердженого Кабінетом М іністрів України від 25.08.2004 р. №1092 , ст. ст. 17, 18, 94, 128, 158-163 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги проку рора Артемівського району м. Луганська в інтересах держав и в особі управління пенсійн ого фонду України в Артемівс ькому районі міста Луганськ а до приватного підприємств а "Торгхімстрой" про стягненн я заборгованості по внесках на загальнообов"язкове держа вне пенсійне страхування зад овольнити повністю.
Стягнути з приватного підп риємства «Торгхімстрой» (адр еса: м. Луганськ, вул. Руднєва, 58 б, р/р 26008009150410 в ЛВ АБ «Брокбізнесб анк», МФО 304632, код ЄДРПОУ 32539279) на к ористь управління Пенсійног о фонду України в Артемівськ ому районі м. Луганська (адре са: 91021, м. Луганськ, вул. Линьова, 106, р/р 25607303723 в ЛОУ ВАТ «Державний Ощадний банк України», МФО 304665, код ЄДРПОУ 21792301) недоїмку по сп латі внесків на загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування у сумі 1 408,70 грн. (одн у тисячу чотириста вісім грн . 70 коп.)
Постанова суду може б ути оскаржена до Донецького апеляційного адміністратив ного суду. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до статті 160 цьо го Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постано ву було проголошено у відсут ності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяв и про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляці йна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження. Апеляційна ска рга може бути подана без попе реднього подання заяви про а пеляційне оскарження, якщо с карга подається у строк, вста новлений для подання заяви п ро апеляційне оскарження.
Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли після закінчення строку п одання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Ко дексом адміністративного су дочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом, п останова суду першої інстанц ії набирає законної сили піс ля закінчення цього строку.
Постанову складено в по вному обсязі та підписано 21.06.20 10 року.
Суддя Ципко О.В.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2010 |
Оприлюднено | 16.07.2010 |
Номер документу | 10034973 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Ципко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні