Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 червня 2010 р. № 2-а- 4370/10/2070
Харківський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого судді Бабаєва А.І.
при секретарі судового зас ідання Свіргун О.О.
за участі представника поз ивача Лещенко Н.О. (довіре ність № 07-1912/2157 від 23.12.2009 року)
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом Харкі вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до Східного казен ного підприємства пробірног о контролю про стягнення адм іністративно-господарської санкції, -
В С Т А Н О В И В:
16 квітня 2010 року Харківськ е обласне відділення фонду с оціального захисту інваліді в звернулось до суду з адміні стративним позовом до Східно го казенного підприємства пр обірного контролю, в якому пр осить стягнути з останнього на його користь адміністрати вно - господарські санкції за незайняті робочі місця, приз начених для працевлаштуванн я інвалідів у сумі 106388,37 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідно до ч.1 ст.19 Закону Украї ни "Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні " (в редакції від 06.10.2005 року Закон № 2960), для підприємств, установ , організацій у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків від середньообліково ї чисельності штатних праців ників облікового складу за р ік, а якщо працює від 8 до 25 чоло вік - у кількості одного робоч ого місця.
Вказує, що статтею 20 Закону в становлено обов'язок для під приємств, установ, організац ій у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю, де середньооблік ова численність працюючих ін валідів менша, ніж установле но нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 Зако ну, щороку сплачують відпові дним відділенням Фонду соціа льного захисту інвалідів штр афні санкції, сума яких визна чається у розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, які в икористовують найману працю за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валіда і не зайняте інвалідо м. Для підприємств, установ, ор ганізацій у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, на яких пр ацює від 8 до 15 осіб, розмір адмі ністративно-господарських с анкцій за робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом, визначається в розмірі по ловини середньої річної заро бітної плати на відповідному підприємстві, установі, орга нізації у тому числі підприє мстві, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичної особи, яка використов ує найману працю. Таким чином , за 3 робочих місця, відповіда ч, на думку позивача, повинен б ув до 15.04.2010 року самостійно спла тити санкції у розмірі 106388,37 грн .
В судове засідання предста вник позивача прибула, проси ла задовольнити позов.
Відповідач проти задоволе ння позову заперечував та за значив, що подавав до Харківс ького міського центру зайнят ості звіти форми 3-ПН.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, н адав клопотання про слухання справи за відсутності предс тавника.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні", забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому чис лі з умовою про виконання роб оти вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього зверне ння до підприємств, установ, о рганізацій чи до державної с лужби зайнятості.
Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.
Підприємства, установи і ор ганізації, фізичні особи, які використовують найману прац ю, зобов'язані виділяти та ств орювати робочі місця для пра цевлаштування інвалідів, у т ому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліт ації і забезпечувати інші со ціально-економічні гарантії , передбачені чинним законод авством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни.
Відповідно до п. 2 “Порядку п одання підприємствами, устан овами, організаціями та фізи чними особами, що використов ують найману працю, звітів пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування”, затвер дженого Постановою Кабінету Міністрів України N 70 від 31.01.2007 р . інформацію про наявність ві льних робочих місць (вакантн их посад) для працевлаштуван ня інвалідів роботодавці под ають центру зайнятості за мі сцем їх реєстрації як платни ків страхових внесків на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття за формою, затв ердженою Мінпраці за погодже нням з Держкомстатом.
Згідно ч. 3 ст. 18-1 Закону Украї ни "Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні " державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої р оботи відповідно до рекоменд ації МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урах уванням його побажань.
Наведене свідчить про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжуєтьс я його обов'язком підбирати і працевлаштовувати інваліді в на створені робочі місця. Та кий обов'язок покладається н а органи працевлаштування, щ о перелічені в частині перші й ст. 18 Закону України "Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні".
Разом з тим, на підприємство хоч і не покладається обов'яз ок працевлаштовувати інвалі дів, але покладається обов'яз ок створювати робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів та інформувати про таку кі лькість створених робочих мі сць органи працевлаштування інвалідів.
Згідно форми 10-ПІ "Звіту про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів" за 2009 рік, що нада вався відповідачем до Харків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів, середньооблікова ч исельність штатних працівни ків облікового складу підпри ємця у 2009 році становила 86 осіб , з них середньооблікова чисе льність інвалідів - штатних п рацівників на підприємстві с тановить 1 особа, чисельність інвалідів - штатних працівни ків, які повинні працювати на робочих місцях, створених ві дповідно до вимог ст. 19 Закону України „Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” становить 3 особи, що відповідає вимогам законода вства. Фактично у відповідач а протягом 2009 року працював 1 ін валід, про що зазначено у звіт і про зайнятість та працевла штування інвалідів за 2009 рік (а .с 7).
Наказом Державного коміте ту статистики №420 від 19.12.05 р. затв ерджена форма статистичної з вітності №3-ПН „Звіт про наявн ість вакансій”, яка подаєтьс я підприємствами, установами та організаціями щомісячно на адресу державної служби з айнятості.
Відповідачем надано суду, к опії звітів форми № 3-ПН за 12 міс яців 2009 року в яких Східне казе нне підприємство пробірного контролю звітує про наявніс ть вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів .
Суд зазначає, що у Звітах фо рми № 3-ПН наданих відповідаче м до Харківського міського ц ентру зайнятості відсутня ін формація щодо кількості вака нсій.
Викладене свідчить про не в иконання відповідачем вимог щодо створення робочих місц ь відповідно до нормативів в становлених ст. 18 Закону Украї ни "Про основи соціальної зах ищеності інвалідів".
Згідно ч.1 ст. 217 Господарсько го кодексу України господарс ькими санкціями визнаються з аходи впливу на правопорушни ка у сфері господарювання, в р езультаті застосування яких для нього настають несприят ливі економічні та/або право ві наслідки.
Відповідно до ч. 1 ст.218 Господ арського кодексу України під ставою господарсько-правово ї відповідальності учасника господарських відносин є вч инене ним правопорушення у с фері господарювання.
Частиною 2 ст. 218 Господарсько го кодексу України встановле но, зокрема, що учасник господ арських відносин відповідає за невиконання або неналежн е виконання господарського з обов' язання чи порушення пр авил здійснення господарськ ої діяльності, якщо не доведе , що ним вжито усіх залежних ві д нього заходів для пропущен ня господарського правопору шення.
Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб' єктів госпо дарювання можуть бути застос овані уповноваженими органа ми державної влади або орган ами місцевого самоврядуванн я адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи орг анізаційно-правового або май нового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб' єкта господарювання т а ліквідацію його наслідків.
Таким чином, у Східного казе нного підприємства пробірно го контролю утворилась забор гованість перед Харківським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів у сумі 106388,37 грн., яка до тепері шнього часу не сплачена та на думку суду підлягає стягнен ню, як законна та обґрунтован а.
На підставі вищевикладено го та керуючись Законом Укра їни “Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні”, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 185, ст. 186, ст. 2 54 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Харківського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Східного к азенного підприємства пробі рного контролю про стягнення адміністративно-господарсь кої санкції - задовольнити.
Стягнути з Східного казенн ого підприємства пробірного контролю (юридична адреса: 61037, м. Харків, вул. Сумська, 11, код ЄД РПОУ: 02251060, р/р 26006000123507 в філії ВАТ "Де ржавний експортно-імпортний банк України" м. Харків, МФО 351618) на користь Харківського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів (ю ридична адреса: 61022, м. Харків, ма йдан Свободи, 5, Держпром, 1 під' їзд, кім.16, код ЄДРПОУ: 14070760, р/р31219230700 003 в УДК у Дзержинському район і м. Харкова, МФО 851011) адміністра тивно-господарські санкції у розмірі 106388 (сто шість тисяч тр иста вісімдесят вісім) грн. 37 к оп.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Харківський окружний адміністративний суд протяг ом 10 днів з дня її проголошенн я, шляхом подання заяви про а пеляційне оскарження, а в раз і складання постанови у повн ому обсязі відповідно до ст. 16 0 КАСУ - з дня складання поста нови в повному обсязі. Якщо п останову було проголошено у відсутності особи, яка бере у часть у справі, то строк подан ня заяви про апеляційне оска рження обчислюється з дня от римання нею копії постанови. Апеляційна скарга подається протягом 20 днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі зави про апеля ційне оскарження. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана у строк, вс тановлений цим Кодексом, пос танова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст пос танови виготовлений 21.06.2010 року .
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2010 |
Оприлюднено | 04.08.2010 |
Номер документу | 10036654 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні