ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
30 березня 2010 року 13:32 № 2а-1007/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Дегтярьов а О.В. при секретарі судового з асідання Костик В.П. розглян увши у відкритому судовому з асіданні адміністративну сп раву
за позовом Регіонального управлінн я Департаменту контролю за в иробництвом та обігом спирту , алкогольних напоїв і тютюно вих виробів ДПА України в м.Ки єві
до Приватного підприємства "Прод-Сер"
про стягнення суми фінансової санкції у вигляді штрафу в ро змірі 1 700, 00 грн
за участю представників ст орін:
представника позивача - Брижицької О.Л.,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улось Регіональне управлінн я Департаменту контролю з ви робництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюно вих виробів Державної податк ової адміністрації України в м. Києві з позовом до ПП «Прод -Сер»про стягнення фінансово ї санкції у вигляді штрафу в р озмірі 1 700, 00 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що відповідачем не було спла чена сума штрафу, застосован а рішенням про застосування фінансових санкцій від 10 груд ня 2009 року № 261452/32-330/0658, а тому ця сума штрафу підлягає стягненню з відповідача як така, що добро вільно не сплачена.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні та просив задовольнити позовні вимоги.
У судові засідання 24 лютого , 15 березня та 30 березня 2010 року у повноважені представники ві дповідача не з' явились.
Відповідач належним чином повідомлений судом про дату , час та місце судового розгля ду відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного с удочинства України.
Від відповідача відзив на п озовну заяву, заперечень про ти позову, будь-яких пояснень , заяв чи клопотань до суду не надходило.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини справи, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню з огляду на таке.
Під час розгляду справи бул о встановлено та з матеріалі в справи вбачається, що Регіо нальне управління Департаме нту контролю з виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів ДПА України в м. Києві провела позапланову виїзну перевірк у з питань додержання суб' є ктами господарювання вимог, встановлених законодавство м України, які є обов' язкови ми до виконання при здійснен ні оптової і роздрібної торг івлі алкогольними напоями та /або тютюновими виробами маг азину, що розташований за адр есою: м. Київ, п-т. Бажана, 12, - та на лежить ПП «Прод-Сер», за резул ьтатами якої було складено а кт № 0254/32-327 від 07 грудня 2009 року.
В ході перевірки було встан овлено порушення ст. 11 Закону України «Про державне регулю вання виробництва і обігу сп ирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напо їв та тютюнових виробів», що м ало вираз у знаходженні на зб еріганні з метою реалізації пляшки горілки «Blagoff»(ємкістю 0 ,7 л, міцністю 40) без марки акциз ного збору.
З актом перевірки ознайоми вся заступник директора ПП « Прод-Сер» Швець М.С. без за уважень, що підтверджується даними акта перевірки та від повідною відміткою на акті п еревірки.
10 грудня 2009 року Регіональне управління Департаменту кон тролю з виробництвом та обіг ом спирту, алкогольних напої в і тютюнових виробів ДПА Укр аїни в м. Києві на підставі акт а перевірки прийняла рішення про застосування фінансових санкцій № 261452/32-330/0658, яким за поруш ення ст. 11 Закону України «Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів»згідно з абзацом т ринадцятим ч. 2 ст. 17 цього ж Зак ону до ПП «Прод-Сер» застосув ала фінансові санкції у вигл яді штрафу в розмірі 1 700, 00 грн.
Рішення про застосування ф інансових санкцій від 10 грудн я 2009 року № 261452/32-330/0658 було отримане відповідачем 11 грудня 2009 року, що підтверджується підписом головного бухгалтера відпов ідача на вказаному рішенні.
В Законі України «Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів»(в редакції на момент сп ірних правовідносин), який ви значає основні засади держав ної політики щодо регулюванн я виробництва, експорту, імпо рту, оптової і роздрібної тор гівлі спиртом етиловим, конь ячним і плодовим, спиртом ети ловим ректифікованим виногр адним, спиртом етиловим рект ифікованим плодовим, спиртом -сирцем виноградним, спиртом -сирцем плодовим, алкогольни ми напоями та тютюновими вир обами, забезпечення їх висок ої якості та захисту здоров' я громадян, а також посилення боротьби з незаконним вироб ництвом та обігом алкогольни х напоїв і тютюнових виробів на території України, зокрем а в ст. 11, передбачена вимога що до реалізації алкогольних та тютюнових виробів, які вироб ляються в Україні, а також тих , що імпортуються в Україну, по значених марками акцизного з бору в порядку, визначеному з аконодавством.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 вищеза значеного Закону за порушенн я норм цього Закону щодо виро бництва і торгівлі спиртом е тиловим, коньячним і плодови м, спиртом етиловим ректифік ованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим пло довим, спиртом-сирцем виногр адним, спиртом-сирцем плодов им, алкогольними напоями та т ютюновими виробами посадові особи і громадяни притягают ься до відповідальності згід но з чинним законодавством.
Абзацом тринадцятим ч. 2 ст. 17 цього ж Закону передбачено, щ о до суб' єктів господарюван ня застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу в ро змірі 100 відсотків вартості то вару, але не менше 1700 гривень за зберігання, транспортування , реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюн ових виробів, алкогольних на поїв та тютюнових виробів бе з марок акцизного збору вста новленого зразка або з підро бленими марками акцизного зб ору.
Згідно ч. 3 - ч. 6 ст. 17 цього ж За кону зазначені штрафи спрямо вуються до бюджету згідно з ч инним законодавством.
Рішення про стягнення штра фів, передбачених частиною д ругою цієї статті, приймають ся органом, який видав ліценз ію на право виробництва і тор гівлі спиртом етиловим, конь ячним і плодовим, спиртом ети ловим ректифікованим виногр адним, спиртом етиловим рект ифікованим плодовим, спиртом -сирцем виноградним, спиртом -сирцем плодовим, алкогольни ми напоями і тютюновими виро бами, та іншими органами вико навчої влади у межах їх компе тенції, визначеної законами України.
У разі невиконання суб' єк том господарювання рішення о рганів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штра фу стягується на підставі рі шення суду.
Дії органів, які мають право контролю за реалізацією нор м цього Закону, можуть бути ос каржені в місячний термін у с удовому порядку.
Відповідно до п. 5 Порядку за стосування фінансових санкц ій, передбачених статтею 17 Зак ону України Закону України « Про державне регулювання вир обництва і обігу спирту етил ового, коньячного і плодовог о, алкогольних напоїв та тютю нових виробів», затвердженог о Постановою Кабінету Мініст рів України від 02 червня 2003 рок у № 790 (далі - Порядок), який виз начає механізм застосування фінансових санкцій, передба чених статтею 17 Закону Україн и «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів» (далі - За кон), підставою для прийняття рішення про застосування фі нансових санкцій є, зокрема, а кт перевірки додержання суб' єктом підприємницької діяль ності встановлених законода вством вимог, обов' язкових для виконання під час здійсн ення оптової і роздрібної то ргівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, с кладений органом, що видав лі цензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавств а.
Рішення про застосування ф інансових санкцій складаєть ся в трьох примірниках, один з яких залишається в органі, по садова особа якого прийняла це рішення; другий - у 3-денний с трок після його прийняття на дсилається суб' єкту підпри ємницької діяльності або вид ається його уповноваженому п редставникові під розписку; третій - надсилається до орга ну державної податкової служ би за місцем реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості як платника податків дл я контролю за надходженням д о державного бюджету суми сп лаченого штрафу (п. 9 вищезгада ного Порядку).
Пунктом тринадцятим Поряд ку передбачено, що рішення пр о застосування фінансових са нкцій може бути оскаржено у м ісячний термін в установлено му законодавством порядку (п . 13 Порядку).
Згідно з п. 10 Порядку у разі н евиконання суб' єктом підпр иємницької діяльності рішен ня про застосування фінансов их санкцій протягом 30 днів піс ля його отримання сума санкц ій стягується на підставі рі шення суду.
Суду не надано доказів оска рження в адміністративному ч и судовому порядку рішення в ід 10 грудня 2009 року № 261452/32-330/0658 та сп лати суми штрафу, застосован им цим рішенням.
Згідно з абзацом шостим п. 1 с т. 8 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і»(в редакції на момент виник нення спірних правовідносин ) Державна податкова адмініс трація України здійснює функ ції з проведення роботи по бо ротьбі з незаконним обігом а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів, ведення реєстрів імпортерів, експортерів, опт ових та роздрібних торговців , місць зберігання алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів, участю у розробленні проп озицій щодо основних напрямі в державної політики і проек тів державних програм у сфер і боротьби з незаконним обіг ом алкогольних напоїв та тют юнових виробів, організації виконання актів законодавст ва у межах своїх повноважень , здійснення систематичного контролю за їх реалізацією, у загальнення практики застос ування законодавства, застос ування у випадках, передбаче них законодавством, фінансов их санкцій до суб' єктів під приємницької діяльності за п орушення законодавства про в иробництво і обіг спирту ети лового, коньячного, плодовог о, алкогольних напоїв і тютюн ових виробів, здійснення зах одів по вилученню та знищенн ю або передачі на промислову переробку алкогольних напої в, знищенню тютюнових виробі в, що були незаконно вироблен і чи знаходилися у незаконно му обігу.
Відповідно до п. 1.1 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спир ту алкогольних напої та тютю нових виробів Державної пода ткової адміністрації Україн и, затвердженого наказом Дер жавної податкової адміністр ації України від 10 лютого 2007 ро ку № 71, (далі - Положення) Депар тамент контролю за виробницт вом та обігом спирту, алкогол ьних напоїв і тютюнових виро бів функціонує як самостійни й функціональний підрозділ з правами юридичної особи у ск ладі Державної податкової ад міністрації України.
Департаменту підпорядкова ні регіональні управління, я кі функціонують у складі дер жавних податкових адміністр ацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві т а Севастополі (п. 6.1 Положення).
Регіональні управління у м ежах своєї компетенції здійс нюють функції з проведення п еревірок діяльності суб' єк тів господарювання щодо виро бництва та обігу спирту, алко гольних напоїв, тютюнових ви робів; застосування до суб' єктів господарювання у випад ках, передбачених законодавс твом, фінансових санкцій за п орушення вимог законодавств а, яке регулює відносини при з дійсненні роздрібної торгів лі алкогольними напоями і тю тюновими виробами; звернення до суду з позовами, в тому чис лі про стягнення з суб' єкті в господарювання сум фінансо вих санкцій у вигляді штрафі в за порушення вимог законод авства, яке регулює відносин и при здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоя ми і тютюновими виробами (п. 6.4 П оложення).
Згідно з ч. 1 ст. 11 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни розгляд і вирішення с прав в адміністративних суда х здійснюються на засадах зм агальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх док азів і у доведенні перед судо м їх переконливості. Кожна ст орона повинна довести ті обс тавини, на яких ґрунтуються ї ї вимоги та заперечення.
Отже, враховуючи викладене , та з огляду на те, що відповід ачем не надано суду доказів, які б спростовували доводи п озивача, позовні вимоги є обґ рунтованими та підлягають за доволенню.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб' єкта владних пов новажень, суд присуджує з інш ої сторони всі здійснені нею документально підтвердженн і судові витрати, пов' язані із залученням свідків та про веденням судових експертиз.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити по вністю.
2. Стягнути з Приватного під приємства «Прод-Сер»(02125, м. Киї в, п-т. Визволителів, 3, кв. 16, іден тифікаційний код ЄДРПОУ 36240434) д о Державного бюджету України суму фінансових санкцій у ви гляді штрафу у розмірі 1 700, 00 грн . (одна тисяча сімсот гривень).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова суду пер шої інстанції набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя О.В. Дегтярьова
Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 05 квітня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.03.2010 |
Оприлюднено | 17.07.2010 |
Номер документу | 10037019 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні