ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
09 квітня 2010 року 14:33 № 2а-2204/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Дегтярьов а О.В. при секретарі судового з асідання Костик В.П. розглян увши у відкритому судовому з асіданні адміністративну сп раву
за позовом Заступника прокурора Дар ницького району міста Києва в інтересах держави в особі Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Адміністрат ор пенсійного фонду Максстим ул"
про стягнення штрафу у розмірі 17000,00грн.
за участю представників ст орін:
позивача - Степанова Є .О.,
прокуратури - Радзіві ла Б.В.,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн увся Заступник прокурора Дар ницького району м. Києва в інт ересах держави в особі Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку з позово м до ТОВ «Адміністратор пенс ійного фонду Максстимул»про стягнення штрафу у розмірі 1 7 000, 00 гривень.
Статтею 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що у випадках, в становлених законом, прокуро р можуть звертатися до адмін істративного суду із адмініс тративними позовами про захи ст прав, свобод та інтересів і нших осіб і брати участь у цих справах.
Стаття 121 Конституції Украї ни уповноважує прокуратуру з дійснювати функцію представ ництва інтересів громадянин а або держави в суді у випадка х, визначених законом.
Відповідно до ст. 36-1 Закону У країни «Про прокуратуру»від 05 листопада 1991 року № 1789-XІІ (із зм інами та доповненнями) предс тавництво прокуратурою інте ресів громадянина або держав и в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держа ви процесуальних та інших ді й, спрямованих на захист у суд і інтересів громадянина або держави у випадках, передбач ених законом.
Підставою представництва у суді інтересів держави - ная вність порушень або загрози порушень економічних, політ ичних та інших державних інт ересів внаслідок протиправн их дій (бездіяльності) фізичн их або юридичних осіб, що вчин яються у відносинах між ними або з державою.
Формами представництва є, з окрема звернення до суду з по зовами або заявами про захис т прав і свобод іншої особи, не визначеного кола осіб, прав ю ридичних осіб, коли порушуют ься інтереси держави.
В обґрунтування позовних в имог посилався на те, що відпо відачем не було сплачено в до бровільному порядку штраф в розмірі 17 000, 00 грн.
У судових засіданнях 23 бере зня та 09 квітня 2010 року прокуро р та представник позивача пі дтримали позовні вимоги.
Відповідач у судові засіда ння 23 березня та 09 квітня 2010 року не з' явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду від повідно до вимог ч. 8 ст. 35 Кодек су адміністративного судочи нства України.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників позивача та про куратури, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується позо в, об' єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду і вирішення с прави по суті, суд дійшов висн овку, що позовні вимоги підля гають задоволенню з таких пі дстав.
ТОВ «Адміністратор пенсій ного фонду Максстимул»в терм ін до 02.02.2009р. не було надано до Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку (нада лі - ДКЦПФР) щомісячні дані з а липень 2008 року про діяльніст ь Непідприємницького товари ства корпоративного недержа вного пенсійного фонду АТ ВА Банк, в результаті чого було п орушено вимоги п. 3 глави 3 розд ілу ІІ Ліцензійних умов пров адження професійної діяльно сті на фондовому ринку - діял ьності з управління активами інституційних інвесторів (д іяльність з управління актив ами), затверджених рішенням Д КЦПФР від 26.05.2006 р. № 341, та вимоги п . 2.2.1 Положення про порядок нада ння адміністративних даних о собою, що здійснює управлінн я активами недержавного пенс ійного фонду (відкритого, кор поративного, професійного), з атвердженого рішенням Коміс ії від 11.08.2004 року № 340.
Вказані дії стали підставо ю для винесення ДКЦПФР розпо рядження від 12 січня 2009 року № 5-Д М про усунення порушень зако нодавства про цінні папери, я ким відповідача зобов' язан о у термін до 02 лютого 2009 року ус унути порушення законодавст ва про цінні папери шляхом на дання щомісячних даних за ли пень 2008 року про діяльність Не підприємницького товариств а корпоративного недержавно го пенсійного фонду АТ ВАБан к.
Однак, у встановлений термі н від компанії з управління а ктивами ТОВ «Адміністратор п енсійного фонду Максстимул» не надійшли щомісячні дані з а липень 2008 року про діяльніст ь Непідприємницького товари ства корпоративного недержа вного пенсійного фонду АТ ВА Банк.
У зв' язку із не виконанням відповідачем розпорядження № 5-ДМ від 12.01.2009р. ДКЦПФР було скл адено акт № 61-ДМ від 24 березня 2009 року про правопорушення на р инку цінних паперів (далі - А кт).
Порушення, встановлені Акт ом, відповідачем усунуті не б ули, у зв' язку з чим ДКЦПФР п рийнято постанову від 10 квітн я 2009 року № 252-ДМ про накладення с анкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, яким до відповідача застосовано сан кцію у вигляді штрафу в розмі рі 17 000, 00 гривень. Окрім цього, у в казаній постанові зазначено , що представник відповідача на розгляд справи про правоп орушення на ринку цінних пап ерів не з' явився.
Постанова від 10 квітня 2009 рок у № 252-ДМ була направлена відпо відачу поштою рекомендовани м листом відповідно до реєст ру від 16 квітня 2009 року.
Відповідно до п. 2.2.1, п. 3.1 Положе ння про порядок надання адмі ністративних даних особою, щ о здійснює управління актива ми недержавного пенсійного ф онду (відкритого, корпоратив ного, професійного), затвердж еного рішенням ДКЦПФР від 11.08.20 04 року № 340, особа, що здійснює уп равління активами недержавн ого пенсійного фонду, надає щ омісячні дані у вигляді дові дки про склад, структуру та ва ртість активів недержавного пенсійного фонду до 13 години другого робочого дня місяця, наступного за звітним.
Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України «Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні»від 30.10.1996 року № 448/96-ВР ( в редакції на момент спірних правовідносин) Державна ком ісія з цінних паперів та фонд ового ринку має право наклад ати адміністративні стягнен ня, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодав ства на юридичних осіб та їх с півробітників, аж до анулюва ння ліцензій на здійснення п рофесійної діяльності на рин ку цінних паперів.
Відповідно до п. 8 ст. 11 цього З акону за невиконання або не своєчасне виконання рішень ДКЦПФР або розпоряджень, пос танов або рішень уповноваже них осіб ДКЦПФР щодо усуненн я порушень законодавства на ринку цінних паперів Державн а комісія з цінних паперів т а фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі від тисячі до п' яти тисяч неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян.
Відтак застосоване до відп овідача стягнення відповіда є розміру, визначеному Закон ом України «Про державне рег улювання ринку цінних папері в в Україні».
Згідно з ч. 5 ст. 11 Закону Украї ни «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні»рішення Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку про накладення штра фу може бути оскаржено в суді .
Проте, станом на дату розгля ду справи судом відповідачем не було оскаржено постанову ДКЦПФР від 10 квітня 2009 року № 252- ДМ.
Відповідно до п. 2, п. 3, п. 4 розді лу 13 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавст ва на ринку цінних паперів, за тверджених рішенням ДКЦПФР в ід 11.12.2007 № 2272, штраф має бути сплач ений юридичною особою не піз ніше як через 15 днів з дати отр имання ним постанови; юридич ні особи сплачують штрафи шляхом перерахування кошт ів до Державного бюджету.
Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п' я ти робочих днів надсилаєть ся до уповноваженого підр озділу центрального апара ту Комісії (відповідного підрозділу територіальног о органу Комісії).
Відповідно до ч. 6 ст. 11 вищезг аданого Закону штрафи, накла дені Державною комісією з ці нних паперів та фондового ри нку, стягуються у судовому по рядку.
Доказів сплати відповідач ем штрафу у розмірі 17 000, 00 грн. су ду не надано.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Беручи до уваги те, що відпо відач у встановлені законода вством строки суму штрафу не сплатив, рішення про його зас тосування не оскаржив, доказ ів погашення відповідачем за значеної суми станом на день розгляду цього спору не нада но, а також те, що відповідачем не спростовано доводи позив ача, суд приходить до висновк у про обґрунтованість позовн их вимог та вважає їх такими, щ о підлягають задоволенню у п овному обсязі.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «А дміністратор пенсійного фон ду Максстимул»(04119, м. Київ, вул. Д егтярівська, 21а, ідентифікаці йний код ЄДРПОУ 33106577) на користь Державного бюджету України штраф у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) гривень 00 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова суду пер шої інстанції набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя О.В. Дегтярьова
Дата виготовлення та пі дписання повного тексту пост анови - 14 квітня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2010 |
Оприлюднено | 17.07.2010 |
Номер документу | 10037049 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні