Постанова
від 09.04.2010 по справі 2а-2145/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

09 квітня 2010 року 14:16 № 2а-2145/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,

при секретарі судового зас ідання Костик В.П.,

за участю представника поз ивача - Косякевич Ю. С. (довіреність від 10.01.2009р. № 41/9/10 -008),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної податкової інсп екції у Оболонському районі міста Києва

до Приватного підприємства «Текс Стіль»

про стягнення податкового бор гу в розмірі 3 428, 00 грн., -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улась ДПІ у Оболонському рай оні м. Києва з позовом до ПП «Т екс Стіль»про стягнення пода ткового боргу в розмірі 3 428, 00 гр н.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що у відповідача наявна забо ргованість з податку на приб уток в розмірі 1 360, 00 грн. та з под атку на додану вартість у роз мірі 2 068, 00 грн.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні та просив задовольнити позовні вимоги.

У судові засідання 23 березн я та 09 квітня 2010 року уповноваж ені представники відповідач а не з' явились.

Відповідач належним чином повідомлений судом про дату , час та місце судового розгля ду відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Від відповідача відзив на п озовну заяву, заперечень про ти позову, будь-яких пояснень , заяв чи клопотань до суду не надходило.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини справи, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню з огляду на таке.

Під час розгляду справи бул о встановлено та з матеріалі в справи вбачається, що ПП «Те кс Стіль»перебуває на обліку як платник податків в ДПІ у Об олонському районі м. Києва.

21 березня 2008 року ДПІ у Оболон ському районі м. Києва провел а невиїзну документальну пер евірку своєчасності подання податкової звітності платни ка податку на прибуток ПП «Те кс Стіль», за результатами як ої було складено акт № 1268/15-109 від 21 березня 2008 року.

В акті перевірки було встан овлено порушення підпункту 4 .1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»та п. 16.4 ст. 16 Зако ну України «Про оподаткуванн я прибутку підприємств», що м ало вираз у неподанні податк ових декларацій з податку на прибуток 8 разів за період з І ІІ кварталу 2006 року по 2008 року.

21 березня 2008 року ПП «Текс Ст іль»був направлений лист № 6513 /10/15-105 з повідомленням про склад ання зазначеного акта та зап рошено посадових осіб підпри ємства для прийняття рішення по акту на 07 квітня 2008 року об 10 г од. 00 хв.

В зазначений у листі час пос адові особи ПП «Текс Стіль»д о податкового органу не з' я вились, про що було складено а кт відмови від підпису акта п еревірки № 182-15-1 від 09 квітня 2008 ро ку.

09 квітня 2008 року ДПІ у Оболонс ькому районі м. Києва на підст аві акта перевірки прийняла податкове повідомлення - рі шення № 0017891500/0, яким згідно з підп унктом 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»заст осувала до ПП «Текс Стіль»су му штрафних (фінансових) санк цій в розмірі 1 360, 00 грн. (170х8).

Як вбачається з матеріалів справи, вказане податкове по відомлення - рішення було на діслано відповідачу листом з повідомленням про вручення, проте повернуто відділом по штового зв' язку податковом у органу з відміткою «за зазн аченою адресою не знаходитьс я».

У зв' язку із встановлення м факту невручення податково го повідомлення - рішення по причині незнаходження платн ика податку за місцезнаходже нням податкове повідомлення - рішення № 0017891500/0 від 09 квітня 200 8 року було розміщено на дошці податкових оголошень (повід омлень) 17 квітня 2008 року, про що б уло складено відповідний акт № 133/15-110 від 17 квітня 2008 року.

Крім того, 21 березня 2007 року ДП І у Оболонському районі м. Киє ва провела невиїзну документ альну перевірку своєчасност і подання декларацій з подат ку на додану вартість ПП «Тек с Стіль», за результатами яко ї було складено акт № 887/15-215 від 21 березня 2007 року.

В акті перевірки було встан овлено порушення відповідач ем підпункту 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами»т а п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підп риємств», що мало вираз у непо данні декларацій з податку н а додану вартість 13 разів за л ютий-грудень 2006 року та січень -лютий 2007 року.

Зазначений акт був направл ений ПП «Текс Стіль»поштою з а юридичною адресою рекоменд ованим листом, однак вручити виявилось неможливим у зв' язку з відсутністю адресата.

17 квітня 2007 року ДПІ у Оболонс ькому районі м. Києва на підст аві акта перевірки прийняла податкове повідомлення - рі шення № 3641502, яким згідно з підпу нктом 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»засто сувала до ПП «Текс Стіль»сум у штрафних (фінансових) санкц ій в розмірі 2 210, 00 грн. (170х13).

Як вбачається з матеріалів справи, вказане податкове по відомлення - рішення було на діслано відповідачу листом з повідомленням про вручення, проте повернуто відділом по штового зв' язку податковом у органу з відміткою «за зазн аченою адресою не знаходитьс я».

У зв' язку із встановлення м факту невручення податково го повідомлення - рішення по причині незнаходження платн ика податку за місцезнаходже нням податкове повідомлення - рішення № 3641502 від 17 квітня 2007 р оку було розміщено на дошці п одаткових оголошень (повідом лень) 08 травня 2007 року, про що бул о складено відповідний акт № 91 від 08 травня 2007 року.

Відповідно до п. 16.4. ст. 16 Закон у України «Про оподаткування прибутку підприємств»(в ред акції на момент спірних прав овідносин) платники податку у строки, визначені законом, п одають до податкового органу податкову декларацію про пр ибуток за звітний період, роз раховану наростаючим підсум ком з урахуванням від' ємног о значення об' єкта оподатку вання минулих податкових пер іодів у разі його наявності в ідповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за зв ітні квартал, півріччя та три квартали платники податку п одають спрощену декларацію, а за результатами звітного р оку - повну.

Відповідно до п. 7.8.1 п. 7.8 ст. 7 Зак ону України «Про податок на д одану вартість»(в редакції н а момент спірних правовіднос ин) податковим (звітним) періо дом для податку на додану вар тість є календарний місяць.

Відповідно до пп. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»податкові декларації п одаються за базовий податков ий (звітний) період, що дорівню є:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків),- протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;

г) календарному року для платників податку н а доходи фізичних осіб (прибу ткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Таким чином, діючим законод авством на платників податкі в покладено обов' язок подав ати податкові декларації, в т ому числі з податку на прибут ок та податку на додану варті сть.

Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зобо в' язань юридичних або фізич них осіб перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами з податків і зборів (обов' яз кових платежів), включаючи зб ір на обов' язкове державне пенсійне страхування та внес ки на загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що засто совуються до платників подат ків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сф ері зовнішньоекономічної ді яльності, та визначає процед уру оскарження дій органів с тягнення є Закон України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами».

Згідно з підпунктом 1.11 ст. 1 ви щезазначеного Закону під под атковою декларацією розуміє ться документ, що подається п латником податків до контрол юючого органу у строки, встан овлені законодавством, на пі дставі якого здійснюється на рахування та/або сплата пода тку, збору (обов' язкового пл атежу).

Відповідно до підпункту 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 цього ж Закону платник податків, що не подає податко ву декларацію у строки, визна чені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян за кожне таке не подання або її затримку.

При цьому, п. 17.3 ст. 17 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»(в редакції на момент спірних п равовідносин) передбачено, щ о сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією с таттею, прирівнюється до спл ати (стягнення) податку та оск арження їх сум.

Згідно з п. 6.1 ст. 6 вищезгадано го Закону у разі коли сума под аткового зобов' язання розр аховується контролюючим орг аном відповідно до статті 4 ць ого Закону, такий контролююч ий орган надсилає платнику п одатків податкове повідомле ння, в якому зазначаються під става для такого нарахування , посилання на норму податков ого закону, відповідно до яко ї був зроблений розрахунок а бо перерахунок податкових зо бов' язань, сума податку чи з бору (обов' язкового платежу ), належного до сплати та штраф них санкцій за їх наявності, г раничні строки їх погашення, а також попередження про нас лідки їх несплати в установл ений строк та граничні строк и, передбачені законом для ос карження нарахованого подат кового зобов' язання (штрафн их санкцій за їх наявності).

Відповідно до підпункту 5.2.1 п . 5.2. ст. 5 цього ж Закону податков е зобов' язання, нараховане контролюючим органом відпов ідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узг одженим у день отримання пла тником податків податкового повідомлення, з винятком вип адків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.

Абзацом першим підпункту 5.2 .2 п. 5.2 ст. 5 вищезгаданого Закону передбачено, що платник пода тків має право звернутися до контролюючого органу із ска ргою про перегляд рішення, як а подається у письмовій форм і, у разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов' язання або п рийняв будь-яке інше рішення , що суперечить законодавств у з питань оподаткування або виходить за межі його компет енції, встановленої законом.

З урахуванням строків давн ості платник податків має пр аво оскаржити до суду рішенн я контролюючого органу про н арахування податкового зобо в' язання у будь-який момент після отримання відповідног о податкового повідомлення. У цьому випадку зазначене рі шення контролюючого органу н е підлягає адміністративном у оскарженню (абзац перший пі дпункту 5.2.5. п. 5.2 ст. 5 цього ж Зако ну).

За змістом п. 1.3 ст. 1 та підпунк ту 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 цього ж Закону узг оджена сума податкового зобо в' язання (з урахуванням штр афних санкцій за їх наявност і), не сплачена платником пода тків у встановлений строк, ви знається сумою податкового б оргу платника податків.

Податкові повідомлення - рішення ДПІ у Оболонському р айоні м. Києва № 0017891500/0 від 09 квітн я 2008 року та № 3641502 від 17 квітня 2007 ро ку відповідно до вимог підпу нкту 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 вищезгаданого З акону вважаються врученими в ідповідачу, а тому сума подат кового зобов' язання, визнач ена в цих податкових повідом леннях - рішеннях, з урахува нням того, що відповідачем вк азані податкові повідомленн я - рішення не оскаржувались в адміністративному або суд овому порядку, є узгодженою с умою податкового зобов' яза ння, яка не була сплачена у вст ановлені строки, і визнаєтьс я податковим боргом.

На день розгляду справи сум а податкового боргу відповід ачем не погашена.

У зв' язку з тим, що у відпов ідача існувала переплата по податку на додану вартість у розмірі 312, 00 грн., недоїмка по ць ому податку становить 1 898,00 грн . (2 210,00 - 312,00).

Крім того, відповідачем на п орушення п. 9.8 ст. 9 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість»не було повернуто пода тковому органу реєстраційне свідоцтво платника податку на додану вартість.

Відповідно до підпункту «г »п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про п одаток на додану вартість»(в редакції на момент спірних п равовідносин) реєстрація діє до дати її анулювання, яка від бувається, зокрема, якщо особ а, зареєстрована як платник п одатку, не надає податковому органу декларації з цього по датку протягом дванадцяти по слідовних податкових місяці в або подає таку декларацію (п одатковий розрахунок), яка (я кий) свідчить про відсутніст ь оподатковуваних поставок п ротягом такого періоду, а так ож у випадках, визначених зак онодавством стосовно порядк у реєстрації суб'єктів госпо дарювання.

У зв' язку з неподанням ПП « Текс Стіль»податкових декла рацій за період з лютого 2006 рок у по лютий 2007 року його реєстра цію, як платника податку на до дану вартість, було анульова но.

Відповідно до п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на дода ну вартість»платник податку зобов' язаний повернути под атковому органу реєстраційн е свідоцтво якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового орг ану, - протягом двадцяти кален дарних днів від дня прийнятт я рішення про анулювання. У ць ому випадку затримка у повер ненні такого свідоцтва прирі внюється до затримки у надан ні податкової звітності з ць ого податку.

По даному факту 15 квітня 2007 ро ку ДПІ у Оболонському районі м. Києва провела невиїзну док ументальну перевірку щодо не повернення Свідоцтва про реє страцію платника податку на додану вартість ПП «Текс Сті ль», за результатами якої бул о складено акт № 1442/15-215 від 15 трав ня 2007 року.

11 червня 2007 року ДПІ у Оболонс ькому районі м. Києва на підст аві акта перевірки прийняла податкове повідомлення - рі шення № 4541502, яким згідно з підпу нктом 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»засто сувала до ПП «Текс Стіль»сум у штрафних (фінансових) санкц ій в розмірі 170, 00 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, вказане податкове по відомлення - рішення було на діслано відповідачу листом з повідомленням про вручення, проте повернуто відділом по штового зв' язку податковом у органу з відміткою «за зазн аченою адресою не знаходитьс я».

У зв' язку із встановлення м факту невручення податково го повідомлення - рішення по причині незнаходження платн ика податку за місцезнаходже нням податкове повідомлення - рішення № 4541502 від 11 червня 2007 р оку було розміщено на дошці п одаткових оголошень (повідом лень) 24 вересня 2007 року, про що бу ло складено відповідний акт № 187 від 24 вересня 2007 року.

Таким чином, відповідачу бу ло направлено вказане повідо млення - рішення у встановл еному законом порядку і вваж ається врученими, а тому сума податкового зобов' язання, визначена в цьому податковом у повідомленні - рішенні, з у рахуванням того, що відповід ачем вказане податкове повід омлення - рішення не оскаржу валось в адміністративному а бо судовому порядку, є узгодж еною сумою податкового зобов ' язання, яка не була сплачен а у встановлені строки, і визн ається податковим боргом.

На день розгляду справи сум а цього податкового боргу ві дповідачем також погашена не була.

Згідно з підпунктом 3.1.1 п. 3.1. ст . 3 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»активи платника пода тків можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 цього ж З акону, є виключно податкові о ргани.

Згідно з п. 11 ст. 10 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»(в редакції н а момент виникнення спірних правовідносин) державні пода ткові інспекції в районах, мі стах без районного поділу, ра йонах у містах, міжрайонні та об' єднані державні податко ві інспекції подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.

Пунктом одинадцятим ст. 11 ць ого ж Закону передбачено пра во органів державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірах, встановлени х законами України.

Отже, враховуючи викладене , та з огляду на те, що відповід ачем не надано суду доказів, я кі б спростовували доводи по зивача, позовні вимоги про ст ягнення з відповідача податк ового боргу в сумі 3 428, 00 грн. (1 360, 00 грн. + 1 898,00 + 170,00) є обґрунтованими т а підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб' єкта владних пов новажень, суд присуджує з інш ої сторони всі здійснені нею документально підтвердженн і судові витрати, пов' язані із залученням свідків та про веденням судових експертиз.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають .

Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити по вністю.

2. Стягнути з Приватного під приємства «Текс Стіль»(04073, м. К иїв, вул. Куренівська, 2б ідент ифікаційний код ЄДРПОУ 32108421) до Державного бюджету України суму податкового боргу в роз мірі 3 428 грн. (три тисячі чотири ста двадцять вісім гривень) 00 коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова суду пер шої інстанції набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя О.В. Дегтярьова

Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 19 квітня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.04.2010
Оприлюднено17.07.2010
Номер документу10037058
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2145/10/2670

Ухвала від 18.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Постанова від 09.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні