Постанова
від 12.05.2010 по справі 2а-1783/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 травня 2010 року 12:30 № 2а-1783/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

Головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,

при секретарі судового зас іданні Патратій О.В.,

за участю представників:

позивача - Степанова Є.О . (довіреність від 14.04.2010р. № 100/5660),

прокуратури - Чирви О.О . (посвідчення від 08.07.2008р. № 126),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Заступника прокурора Дніп ровського району міста Києва в інтересах держави в особі Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку

до Закритого акціонерного т овариства «Страхова компані я «Енергогарант»

про стягнення штрафу в сумі 85 000, 00 гривень, -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн увся заступник прокурора Дні провського району м. Києва в і нтересах держави в особі Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку з позо вом до ЗАТ «Страхова компані я «Енергогарант»про стягнен ня штрафу в сумі 85 000, 00 грн.

Статтею 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що у випадках, в становлених законом, прокуро р можуть звертатися до адмін істративного суду із адмініс тративними позовами про захи ст прав, свобод та інтересів і нших осіб і брати участь у цих справах.

Стаття 121 Конституції Украї ни уповноважує прокуратуру з дійснювати функцію представ ництва інтересів громадянин а або держави в суді у випадка х, визначених законом.

Відповідно до ст. 36-1 Закону У країни «Про прокуратуру»від 05 листопада 1991 року № 1789-XІІ (із зм інами та доповненнями) предс тавництво прокуратурою інте ресів громадянина або держав и в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держа ви процесуальних та інших ді й, спрямованих на захист у суд і інтересів громадянина або держави у випадках, передбач ених законом.

Підставою представництва у суді інтересів держави - ная вність порушень або загрози порушень економічних, політ ичних та інших державних інт ересів внаслідок протиправн их дій (бездіяльності) фізичн их або юридичних осіб, що вчин яються у відносинах між ними або з державою.

Формами представництва є, з окрема звернення до суду з по зовами або заявами про захис т прав і свобод іншої особи, не визначеного кола осіб, прав ю ридичних осіб, коли порушуют ься інтереси держави.

В обґрунтування позовних в имог посилався на те, що відпо відачем не було сплачено в до бровільному порядку штраф в розмірі 85 000, 00 грн.

У судових засіданнях проку рор та представники позивача підтримали позовні вимоги.

Відповідач у судові засіда ння 23 лютого 2010 року, 18 березня, 06 квітня, 21 квітня та 12 травня 2010 р оку не з' явився, належним чи ном повідомлений про дату, ча с та місце судового розгляду відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 Ко дексу адміністративного суд очинства України.

Заслухавши пояснення пред ставників позивача та предст авника прокуратури, розгляну вши матеріали справи, всебіч но і повно з' ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юр идичне значення для розгляду і вирішення справи по суті, су д дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволен ню з таких підстав.

ЗАТ «Страхова компанія «Ен ергогарант»01.09.2008 р. було надано до Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку (надалі - ДКЦПФР) відомості п ро зміну складу посадових ос іб емітента, яка не відповіда є вимогам Положення про розк риття інформації емітентами цінних паперів, затверджено го рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 р. № 1591, зареєстрованого в Міністе рстві юстиції України 05.02.2007 р. з а № 97/13364.

Вказані дії відповідача ст али підставою для винесення ДКЦПФР розпорядження від 07 лю того 2009 року № 97-ДМ про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким відповіда ча зобов' язано у термін до 24 лютого 2009 року усунути поруше ння законодавства про цінні папери шляхом подачі до Комі сії Повідомлення відповідно до вимог вищевказаного Поло ження і до 25 лютого 2009 року пись мово поінформувати уповнова жену особу Комісії про викон ання цього розпорядження.

Однак, у встановлений термі н ЗАТ «Страхова компанія «Ен ергогарант»не було усунуто п орушення законодавства про ц інні папери.

У зв' язку із не виконанням відповідачем розпорядження від 07.02.2009 р. № 97-ДМ, ДКЦПФР було вин есено постанову про правопор ушення на ринку цінних папер ів від 03 квітня 2009 року, якою пор ушено справу про правопоруше ння на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ «Страхова ко мпанія «Енергогарант» та за пропоновано керівнику (або п овноважному представнику) з' явитись на підписання акта п ро правопорушення на ринку ц інних паперів та надати пись мові пояснення 10 квітня 2009 року .

Вищезазначені розпоряджен ня та постанова, прийняті ДКЦ ПФР, надсилались рекомендова ними листами на адресу відпо відача за адресою, яку відпов ідач повідомив ДКЦПФР листом від 04 серпня 2008 року № 040808, що підт верджується копіями реєстрі в відправки наявними в матер іалах справи за 09 лютого 2010 рок у та 03 квітня 2010 року відповідн о.

10 квітня 2009 року ДКЦПФР було с кладено Акт № 89-ДМ про правопо рушення на ринку цінних папе рів (далі - Акт).

В акті було встановлено, що ЗАТ «Страхова компанія «Енер гогарант»не виконано розпор ядження про усунення порушен ь законодавства про ціні пап ери від 07 лютого 2009 року № 97-ДМ, зг ідно з яким необхідно у термі н до 24 лютого 2009року усунути по рушення чинного законодавст ва про цінні папери, подати до центрального апарату Комісі ї особливу інформацію (відом ості про зміну складу посадо вих осіб емітента, дата вчине ння - 01.09.2008р.) відповідно до вим ог Положення про розкриття і нформації емітентами цінних паперів, затвердженого ріше нням Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку від 19 грудня 2006 року № 1591, зареє строваного в Міністерстві юс тиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364.

На момент підписання акта п ро правопорушення відомості щодо виконання ЗАТ «Страхов а компанія «Енергогарант»за значеного розпорядження від сутні.

Зазначений акт був направл ений відповідачу рекомендов аним листом від 13 квітня 2009 рок у № 13/02/5822 за адресою, яку відпові дач повідомив ДКЦПФР листом від 04 серпня 2008 року № 040808, що підт верджується копією реєстру в ідправки за 13 квітня 2010 року.

27 квітня 2009 року ДКЦПФР прийн яла постанову № 303-ДМ про накла дення санкцій за правопоруше ння на ринку цінних паперів, я ким за невиконання розпорядж ення уповноваженої особи ДКЦ ПФР щодо усунення порушень з аконодавства на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ «Ст рахова компанія «Енергогара нт»застосовано санкцію у виг ляді штрафу в розмірі 85 000, 00 грив ень. Окрім цього, у вказаній по станові зазначено, що предст авник відповідача на розгляд справи про правопорушення н а ринку цінних паперів не з' явився.

Постанова від 27 квітня 2009 рок у № 303-ДМ була направлена відпо відачу поштою рекомендовани м листом відповідно до реєст ру відправки від 29 квітня 2009 ро ку.

Відповідно до п. 6 Розділу ІІ Положення про розкриття інф ормації емітентами цінних па перів, затвердженого рішення м ДКЦПФР від 19.12.2006р. № 1591 (надалі - П оложення), емітенти цінних па перів зобов' язані розкрива ти особливу інформацію у фор мі повідомлення про виникнен ня особливої інформації про емітента (далі - Повідомлення ). Щодо кожного виду особливої інформації складається окре ме Повідомлення.

Відповідно до п. 14 Розділу По ложення про розкриття інформ ації емітентами цінних папер ів, затвердженого рішенням Д КЦПФР від 19.12.2006 р. № 1591, при поданні Інформації до Комісії еміте нт зобов' язаний надавати (н адсилати) таку Інформацію у п аперовій та електронній форм ах. Електронна форма Інформа ції складається з файлів, вст ановлених окремими наказами Голови Комісії. Електронна ф орма Інформації надається н а носії інформації (дискета 3,5 або лазерний диск).

Відповідно до п. 16 Розділу І в казаного Положення інформац ія вважається розкритою своє часно, якщо вона оприлюднена , опублікована та подана (наді слана) до Комісії у формі, поря дку та строки, встановлені ци м Положенням.

Подані відповідачем відом ості про зміну складу посадо вих осіб емітента не відпові дали вищевказаним вимогам По ложення, що й стало підставою для накладення ДКЦПФП санкц ій за правопорушення на ринк у цінних паперів.

Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України «Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні»від 30.10.1996 року № 448/96-ВР ( в редакції на момент спірних правовідносин) Державна ком ісія з цінних паперів та фонд ового ринку має право наклад ати адміністративні стягнен ня, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодав ства на юридичних осіб та їх с півробітників, аж до анулюва ння ліцензій на здійснення п рофесійної діяльності на рин ку цінних паперів.

Відповідно до п. 8 ст. 11 цього З акону за невиконання або не своєчасне виконання рішень ДКЦПФР або розпоряджень, пос танов або рішень уповноважен их осіб ДКЦПФР щодо усунення порушень законодавства на р инку цінних паперів Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує д о юридичних осіб фінансові с анкції у розмірі від тисячі д о п' яти тисяч неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян.

Відтак застосоване до відп овідача стягнення відповіда є розміру, визначеному Закон ом України «Про державне рег улювання ринку цінних папері в в Україні».

Згідно з ч. 5 ст. 11 Закону Украї ни «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні»рішення Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку про накладення штра фу може бути оскаржено в суді .

Проте, суду не надано доказі в оскарження постанови ДКЦПФ Р від 27 квітня 2009 року № 303-ДМ.

Відповідно до п. 2, п. 3, п. 4 розді лу 13 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавст ва на ринку цінних паперів, за тверджених рішенням ДКЦПФР в ід 11.12.2007р. № 2272, штраф має бути спла чений юридичною особою не пі зніше як через 15 днів з дати от римання ним постанови; юриди чні особи сплачують штрафи шляхом перерахування кошт ів до Державного бюджету.

Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п' я ти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділ у центрального апарату Коміс ії (відповідного підрозділу територіального органу Комі сії).

Відповідно до ч. 6 ст. 11 вищезг аданого Закону штрафи, накла дені Державною комісією з ці нних паперів та фондового ри нку, стягуються у судовому по рядку.

Доказів сплати відповідач ем штрафу у розмірі 85 000, 00 грн. су ду не надано.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Беручи до уваги те, що відпо відач у встановлені законода вством строки суму штрафу не сплатив, рішення про його зас тосування не оскаржив, доказ ів погашення відповідачем за значеної суми станом на день розгляду цього спору не нада но, а також те, що відповідачем не спростовано доводи позив ача, суд приходить до висновк у про обґрунтованість позовн их вимог та вважає їх такими, щ о підлягають задоволенню у п овному обсязі.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Закритого акці онерного товариства «Страхо ва компанія «Енергогарант»(м ісцезнаходження: 01103, м. Київ, ву л. Кіквідзе, 13, ідентифікаційн ий код 34578037) на користь Державно го бюджету України штраф у ро змірі 85 000 (вісімдесят п' ять т исяч) грн.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова суду пер шої інстанції набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя О.В. Дегтярьова

Дата виготовлення та пі дписання повного тексту пост анови - 18 травня 2010 року.

Дата ухвалення рішення12.05.2010
Оприлюднено17.07.2010
Номер документу10037061
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1783/10/2670

Ухвала від 11.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Постанова від 12.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні