Постанова
від 27.05.2010 по справі 2а-4910/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 травня 2010 року 10:52 № 2а-4910/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,

при секретарі судового зас ідання Патратій О.В.,

за участю представника поз ивача - Беляєвої Н.М. ( до віреність від 05.01.2010 р. № 31/08),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Управління Пенсійного фон ду України в Дарницькому рай оні міста Києва

до Спільного підприємства у формі товариства з обмежен ою відповідальністю «Комтра нс ЛТД»

про стягнення заборгованості зі страхових внесків в розмі рі 16 061, 46 грн., -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улось Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва з позовом до С П у формі ТОВ «Комтранс ЛТД»п ро стягнення заборгованості зі страхових внесків у розмі рі 16 061, 46 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що у відповідача наявна забо ргованості зі страхових внес ків у розмірі 16 061, 46 грн.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги та просив позов задовольнити.

У судові засідання 15 квітня , 13 травня та 27 травня 2010 року від повідач не з' явився, належн им чином повідомлений судом про дату, час та місце судовог о розгляду відповідно до вим ог ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.

Від відповідача заперечен ь проти позову, будь-яких пояс нень, заяв чи клопотань до суд у не надходило, тому суд відпо відно до ст. 71, ст. 128 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни суд вирішує справу за відсутності представника ві дповідача на основі наявних у справі доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини справи, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги є обґру нтованими та підлягають задо воленню, з огляду на таке.

Відповідно до ст. 1 та п. 1 ст. 14 З акону України «Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування» від 09 липня 2003 року № 4909-IV (в редакції на момент спірних правовідносин), який є спеціальним в сфері віднос ин, що виникають між суб' єкт ами системи загальнообов' я зкового державного пенсійно го страхування, страхувальни ками для осіб, зазначених у пу нктах 1, 10, 15 ст. 11 Закону, є, зокрем а роботодавці, до яких віднос яться підприємства незалежн о від форм власності, виду дія льності та господарювання, я кі використовують працю фізи чних осіб на умовах трудовог о договору (контракту) або на і нших умовах, передбачених за конодавством, або за договор ами цивільно-правового харак теру.

Частиною першою ст. 15 зазнач еного Закону передбачено, що страхувальники, зазначені в ст. 14 цього Закону, є платникам и страхових внесків. Набуття статусу платників страхових внесків відбувається з дня в зяття їх на облік територіал ьним органом Пенсійного фонд у (ч. 3 ст. 15 Закону).

СП у формі ТОВ «Комтранс ЛТД »є страхувальником в розумін ні зазначеного Закону та пер ебуває на обліку як платник с трахових внесків в Управлінн і Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва.

До обов' язків страхуваль ника згідно п. 6 ч. 2 ст. 17 вищезгад аного Закону віднесені обов' язки по нарахуванню, обчисле нню та сплаті страхових вне сків.

Статтею 19 цього ж Закону, яка визначає порядок нарахуванн я страхових внесків, визначе но, що страхові внески до солі дарної системи для роботодав ця нараховуються на суми фак тичних витрат на оплату прац і (грошового забезпечення) пр ацівників, що включають витр ати на виплату основної і дод аткової заробітної плати та інших заохочувальних та комп енсаційних виплат, у тому чис лі в натуральній формі, які ви значаються згідно з норматив но-правовими актами, прийнят ими відповідно до Закону Укр аїни «Про оплату праці», випл ату винагород фізичним особа м за виконання робіт (послуг) з а угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обк ладенню податком на доходи ф ізичних осіб, а також на суми о плати перших п' яти днів тим часової непрацездатності, як а здійснюється за рахунок ко штів роботодавця, та допомог и по тимчасовій непрацездатн ості.

Відповідно до п. 5.1 та п. 5.1.1 Інст рукції про порядок обчисленн я і сплати страхувальниками та застрахованими особами вн есків на загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання до Пенсійного фонду Укр аїни, затвердженої постаново ю правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21 -1 та зареєстрованої в Міністе рстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663 (в редакції на мо мент спірних правовідносин) (далі - Інструкція), яка розроб лена відповідно до Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування»та Закону України «Пр о збір на обов' язкове держа вне пенсійне страхування», о бчислення страхових внесків роботодавцями, як платникам и страхових внесків, здійсню ється щомісячно за ставками, визначеними пунктами 4.1, 4.2 ціє ї Інструкції, на підставі бух галтерських та інших докумен тів, відповідно до яких прова диться нарахування (обчислен ня) або які підтверджують нар ахування (обчислення) заробі тної плати (доходу) виходячи з розміру страхового внеску, щ о діє на день нарахування вип лат (доходу), та відповідно до ст. 4 Закону України «Про збір на обов' язкове державне пен сійне страхування».

Згідно з ч. 1, ч. 4 та ч. 5 ст. 20 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV (в редакції на момент спірн их правовідносин), яка визнач ає порядок обчислення та спл ати страхових внесків, страх ові внески обчислюються викл ючно в грошовій формі, у тому ч ислі з виплат (доходу), що здій снюються в натуральній формі .

Сплата страхових внесків з дійснюється виключно в грошо вій формі шляхом внесення ві дповідних сум страхових внес ків до солідарної системи на банківські рахунки виконавч их органів Пенсійного фонду.

Страхові внески сплачують ся страхувальниками шляхом п ерерахування безготівкових сум з їх банківських рахункі в.

Відповідно до положень абз аців 1-3 ч. 6 ст. 20 вищезгаданого За кону страхувальники зобов' язані сплачувати страхові вн ески, нараховані за відповід ний базовий звітний період, н е пізніше ніж через 20 календар них днів із дня закінчення ць ого періоду.

Базовим звітним періодом д ля страхувальників, зазначен их у п. 1 ст. 14 цього ж Закону (робо тодавці), є календарний місяц ь.

При цьому ч. 12 ст. 20 цього ж Зак ону передбачено, що страхові внески підлягають сплаті не залежно від фінансового стан у платника страхових внесків .

Пунктом 11.11 Інструкції перед бачено, що платники, зазначен і в підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї І нструкції, (роботодавці) щомі сяця складають у двох примір никах розрахунок суми страхо вих внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування, у якому зазначають самостійно обчислені суми с трахових внесків, за формою з гідно з додатком 23 цієї Інстру кції.

Розрахунки подаються зазн аченими платниками до органу Пенсійного фонду для реєстр ації за базовий звітний пері од, що дорівнює календарному місяцю, - не пізніше ніж через 20 календарних днів з дня закі нчення цього періоду.

Відповідно до ч. 2 та ч. 3 ст. 106 За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування» від 09 липня 2003 р оку № 1058-IV (із змінами та доповне ннями) суми страхових внескі в своєчасно не нараховані та /або не сплачені страхувальн иками у строки, визначені ста ттею 20 цього Закону, в тому чис лі обчислені територіальним и органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених час тиною третьою статті 20 цього З акону, вважаються прострочен ою заборгованістю із сплати страхових внесків (недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінан сових санкцій.

Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і у стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату.

Протягом десяти робочих дн ів із дня одержання вимоги пр о сплату недоїмки страхуваль ник зобов' язаний сплатити с уми недоїмки та суми фінансо вих санкцій.

Страхувальник у разі незго ди з розрахунком суми недоїм ки, зазначеної у вимозі про сп лату недоїмки, узгоджує її з о рганами Пенсійного фонду в п орядку, встановленому правлі нням Пенсійного фонду, а в раз і неузгодження вимоги із орг анами Пенсійного фонду має п раво на оскарження вимоги в с удовому порядку.

Про оскарження вимоги тери торіального органу Пенсійно го фонду про сплату недоїмки до виконавчої дирекції Пенс ійного фонду або в судовому п орядку страхувальник зобов' язаний письмово повідомити в ідповідний територіальний о рган Пенсійного фонду протяг ом трьох робочих днів із дня з вернення до виконавчої дирек ції Пенсійного фонду чи суду .

Узгодження вимоги територ іального органу Пенсійного ф онду про сплату недоїмки зді йснюється на підставі заяви страхувальника, яка розгляда ється територіальним орган ом Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів після її о тримання, та поданих страхув альником документів, що свід чать про неправильність обчи слення сум недоїмки, зазначе них у вимозі.

У разі узгодження страхува льником вимоги про сплату не доїмки з територіальним орга ном Пенсійного фонду цей орг ан зобов' язаний у строк, виз начений для розгляду заяви с трахувальника про узгодженн я вимоги, надіслати йому узго джену вимогу про сплату недо їмки, а страхувальник зобов' язаний сплатити узгоджену су му недоїмки протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги.

У разі якщо страхувальник, я кий одержав вимогу територіа льного органу Пенсійного фон ду про сплату недоїмки і прот ягом десяти робочих днів піс ля її отримання не сплатив за значену у вимозі суму недоїм ки разом з застосованою до нь ого фінансовою санкцією, вкл юченої до вимоги, або не узгод ив вимогу з відповідним орга ном Пенсійного фонду, або не о скаржив вимогу в судовому по рядку, а також у разі якщо стра хувальник узгодив вимогу, ал е не сплатив узгоджену суму н едоїмки протягом десяти робо чих днів після отримання узг одженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду зверт ається в установленому закон ом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповід ного підрозділу державної ви конавчої служби. У зазначени х випадках орган Пенсійного фонду також має право зверну тися до суду чи господарсько го суду з позовом про стягнен ня недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з по зовом про стягнення недоїмки до господарського суду пере дбачені законодавством захо ди досудового врегулювання с порів не застосовуються.

Пунктом другим ч. 9 ст. 106 вищез азначеного Закону передбаче но, що виконавчі органи Пенсі йного фонду застосовують до страхувальників фінансові с анкції за несплату (неперера хування) або несвоєчасну спл ату (несвоєчасне перерахуван ня) страхувальниками страхов их внесків, у тому числі донар ахованих страхувальниками а бо територіальними органами Пенсійного фонду, накладаєт ься штраф у розмірі 10 відсоткі в своєчасно не сплачених сум . Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахован их) страхових внесків і фінан сових санкцій нараховується пеня в розмірі 0, 1 відсотка заз начених сум коштів, розрахов ана за кожний день простроче ння платежу.

Згідно з ч. 13 ст. 106 цього ж Зако ну про нарахування пені та на кладення штрафів, передбачен их частинами дев' ятою і дес ятою цієї статті, посадові ос оби виконавчих органів Пенсі йного фонду в порядку, встано вленому правлінням Пенсійно го фонду, виносять рішення, як і протягом трьох робочих дні в із дня їх винесення надсила ються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.

Суми пені та штрафів, передб ачених частинами дев' ятою і десятою цієї статті, підляга ють сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка з дійснює виплату і доставку п енсій, протягом десяти робоч их днів з дня одержання відпо відного рішення. При цьому в ц ей же строк страхувальник, ба нк чи організація, яка здійсн ює виплату і доставку пенсій , має право оскаржити зазначе не рішення до вищого органу П енсійного фонду або в судово му порядку з одночасним обов ' язковим письмовим повідом ленням про це відповідного в иконавчого органу Пенсійног о фонду, яким прийнято це ріше ння.

Суми пені та фінансових сан кцій, застосованих за поруше ння порядку та строків обчис лення, нарахування та сплати страхових внесків стягуютьс я в тому ж порядку, що й недоїм ка із сплати страхових внеск ів (абзац третій ч. 14 цього ж Зак ону).

Під час судового розгляд бу ло встановлено та вбачається з матеріалів справи, що СП у ф ормі ТОВ «Комтранс ЛТД»подав ались до органу Пенсійного ф онду розрахунки суми страхов их внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування, що підлягають спла ті, із самостійно визначеною сумою страхових внесків, в то му числі за період з лютого по грудень 2009 року в загальному р озмірі 13 191, 10 грн.

Самостійно визначена сума страхових внесків не була сп лачена відповідачем в строки , встановлені законом, відтак відповідно до вищевикладени х положень вказана сума вваж ається простроченою заборго ваністю (недоїмкою).

З метою стягнення вищевказ аної заборгованості Управлі ння Пенсійного фонду України у Дарницькому районі м. Києва надсилало відповідачу ряд в имог про сплату боргу.

Так, 01 квітня 2009 року відповід ачу було виставлено вимогу п ро сплату боргу № Ю Ю-550-УП, згід но якої загальна сума борг пл атника страхових внесків ста ном на 01 квітня 2009 року складає 774, 40 грн.,

01 липня 2009 року відповідачу б уло виставлено вимогу про сп лату боргу № Ю-550-УП на суму 2 803,68 г рн.,

Корінці зазначених вимог

01 грудня 2009 року виставлено в имогу про сплату боргу № Ю-550-УП на суму 9 112, 36 грн.,

01 лютого 2010 року виставлено в имогу про сплату боргу № Ю-550-УП на суму 3 371,02 грн.

Корінці цих вимог

Доказів оскарження вищевк азаних вимог в судовому поря дку або їх узгодження з орган ом Пенсійного фонду України в адміністративному порядку , а також доказів сплати суми н едоїмки за цими вимогами від повідачем суду надано не бул о.

Недоїмка зі сплати страхов их внесків за цими вимогами н е була погашена відповідачем і на момент розгляду справи с кладає 13 191,10 грн., що також підтв ерджується даними картки осо бового рахунку страхувальни ка за період з 01 лютого 2009 року п о 26 травня 2010 року, копія якої на явна в матеріалах справи.

Крім того, Управління Пенсі йного фонду України у Дарниц ькому районі м. Києва рішення м про застосування фінансови х санкцій та нарахування пен і за несплату (неперерахуван ня) або несвоєчасну сплату (не своєчасне перерахування) стр ахувальниками страхових вне сків, у том числі донарахован их страхувальниками або орга ном Пенсійного фонду № 1288 від 19 червня 2009 року до СП у формі ТО В «Комтранс ЛТД»застосувало фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 695, 56 грн. та нар ахувало пеню у розмірі 458, 18 грн .

Рішенням про застосування фінансових санкцій та нарах ування пені за несплату (непе рерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерах ування) страхувальниками стр ахових внесків, у том числі до нарахованих страхувальника ми або органом Пенсійного фо нду № 2453 від 21 грудня 2009 року Упра вління Пенсійного фонду Укра їни у Дарницькому районі м. Ки єва до СП у формі ТОВ «Комтран с ЛТД»застосувало фінансові санкції у вигляді штрафу в ро змірі 368, 20 грн. та нарахувало пе ню у розмірі 1 348, 42 грн.

Суду не надано доказів на пі дтвердження оскарження зазн ачених вище рішень та сплати заборгованості в заявленій сумі.

Враховуючи вищевикладене, суд визнає позовні вимоги об ґрунтованими та дійшов висно вку про задоволення позову.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб' єкта владних пов новажень, суд присуджує з інш ої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов' язані і з залученням свідків та пров еденням судових експертиз.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати стягненню з відповідач а не підлягають.

Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити по вністю.

2. Стягнути з Спільного підп риємства у формі товариства з обмеженою відповідальніст ю «Комтранс ЛТД»(02093, м. Київ, вул . Бориспільська, 24, ідентифіка ційний код ЄДРПОУ 22862104) на корис ть Управління Пенсійного фон ду України в Дарницькому рай оні міста Києва (02091, м. Київ, вул. Вербицького, 9, ідентифікацій ний код ЄДРПОУ 26087926) суму заборг ованості зі страхових внескі в у розмірі 16 061,46 грн. (шістнадця ть тисяч шістдесят одна грив ня 46 коп.).

У тому числі

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова суду пер шої інстанції набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя О.В. Дегтярьова

Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 01 червня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.05.2010
Оприлюднено17.07.2010
Номер документу10037104
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4910/10/2670

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 04.10.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 29.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Постанова від 27.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні