ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 квітня 2010 року 11:58 № 2а-4180/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
Головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,
при секретарі судового зас іданні Костик В.П.,
за участю представника поз ивача - Миськів Н.В. (дові реність від 01.03.2010р. № 1535/9/10-008),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної податкової ін спекції у Оболонському район і міста Києва
до Приватного підприємства «Малюк»,
третя особа, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору: Оболонська районна у м. Києві державна а дміністрація, -
про припинення юридичної особ и, -
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улась ДПІ у Оболонському рай оні м. Києва з позовом до ПП «М алюк» про припинення юр идичної особи.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що відповідач був зареєстро ваний Оболонською районною д ержавною адміністрацією м. К иєва як юридична особа в квіт ні 1998 року, був взятий на податк овий облік в ДПІ у Оболонсько му районі м. Києва як платник п одатків 05 травня 1998 року, проте відсутній за своїм місцезна ходженням, що відповідно ст. 38 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в»є підставою для постановле ння судового рішення про при пинення юридичної особи.
22 квітня 2010 року у судовому за сіданні представник позивач а підтримав позовні вимоги т а просив їх задовольнити. Пре дставник позивача в обґрунту вання позовних вимог також п осилався на неподання відпов ідачем до податкового органу більше року звітності.
Відповідач у судові засіда ння 07 квітня та 22 квітня 2010 року не з' явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду від повідно до вимог ч. 8 ст. 35 Кодек су адміністративного судочи нства України.
Від відповідача відзив на п озовну заяву, заперечень про ти позову, будь-яких пояснень , заяв чи клопотань до суду не надходило.
Третя особа у судові засіда ння 07 квітня та 22 квітня 2010 року не з' явилась, належним чино м повідомлена про дату, час та місце судового розгляду, до с уду подала письмове клопотан ня про розгляд справи за відс утності її представника.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, всебічн о і повно з' ясувавши всі фак тичні обставини, на яких ґрун тується позов, об' єктивно о цінивши докази, які мають юри дичне значення для розгляду і вирішення справи по суті, су д дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволен ню з таких підстав.
Статтею 104 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни передбачено, що до адмініс тративного суду має право зв ернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-пр авових відносин. Суб' єкт вл адних повноважень має право звернутися до адміністратив ного суду у випадках, встанов лених законом.
Згідно з ч. 4 ст. 50 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни громадяни України, ін оземці чи особи без громадян ства, їх об' єднання, юридичн і особи, які не є суб' єктами в ладних повноважень, можуть б ути відповідачами лише за ад міністративним позовом суб' єкта владних повноважень: 1) пр о тимчасову заборону (зупине ння) окремих видів або всієї д іяльності об'єднання громадя н; 2) про примусовий розпуск (лі квідацію) об' єднання громад ян; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громад янства з України; 4) про обмеже ння щодо реалізації права на мирні зібрання збори, мітинг и, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, встановлен их законом.
З системного аналізу вищез азначених норм права вбачаєт ься, що суб' єкт владних повн оважень може звернутись до а дміністративного суду з позо вом виключно у випадках та з п ідстав, передбачених законом .
Обґрунтовуючи своє право н а пред' явлення даного позов у ДПІ у Оболонському районі м . Києва посилалась п. 17 ч. 1 ст. 11 За кону України «Про державну п одаткову службу», яким перед бачено право органів державн ої податкової служби у випад ках, в межах компетенції та у п орядку, встановлених законам и України звертатися у перед бачених законом випадках до судових органів із заявою пр о скасування державної реєст рації суб' єкта підприємниц ької діяльності.
Як на підставу своїх позов них вимог ДПІ у Оболонському районі м. Києва посилалась на положення ч. 2 ст. 38 Закону Укра їни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців»щодо наяв ності в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь за вказаним її місцезнаход женням.
Водночас, Законом України « Про державну податкову служб у», який є єдиним Законом, який визначає статус державної п одаткової служби в Україні, ї ї функції та правові основи д іяльності, не передбачено та ких функцій органів державно ї податкової служби, як контр оль щодо підтвердження відом остей про місцезнаходження ю ридичної особи в Єдиному дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців.
Таких функцій органів держ авної податкової служби не п ередбачено і в Законі Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців».
Такі функції належать держ авному реєстратору на терито рії відповідної адміністрат ивно-територіальної одиниці відповідно до ст. 6 та ст. 19 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців».
З огляду на викладене суд пр иходить до висновку, що позив ач не наділений законом повн оваженням на звернення до су ду з вимогами про припинення юридичної особи у зв' язку з внесенням до Єдиного держав ного реєстру запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Водночас, згідно з п. 1.1 Поряд ку обліку платників податків , зборів (обов' язкових плате жів), затвердженого Наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 19 лютого 1998 року № 80 (в редакції наказу Дер жавної податкової адміністр ації України від 17 листопада 1 998 року № 552), платники податків - це юридичні особи, їх філії, ві дділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають стату су юридичної особи, на яких зг ідно із законами покладено о бов' язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (о бов' язкові платежі), пеню та штрафні санкції.
Відповідно до абзацу першо го п. 4.1 вищезазначеного Поряд ку узяття на облік як платник ів податків - юридичних осіб т а відокремлених підрозділів юридичних осіб здійснюється за їх місцезнаходженням від повідними органами державно ї податкової служби після вн есення відомостей про них до Єдиного державного реєстру або, у випадках, передбачених законодавством, після присв оєння ідентифікаційних коді в за Єдиним державним реєстр ом підприємств та організаці й України.
Як встановлено в ході судов ого розгляду та вбачається з матеріалів справи ПП «Малюк » (ідентифікаційний код ЄДРП ОУ 25587437) є юридичною особою, заре єстровано Мінською районною державною адміністрацією 23 к вітня 1998 року, про що було зробл ено запис в журналі обліку ре єстрації за номером 06901.
ПП «Малюк» узято на облік як платник податку в органі дер жавної податкової служби 05 тр авня 1998 року.
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання»від 25 червня 1991 року № 1251-ХІ І (в редакції на момент спірни х правовідносин) платники по датків і зборів (обов' язков их платежів) зобов' язані: 1) в ести бухгалтерський облік, с кладати звітність про фінанс ово-господарську діяльність і забезпечувати її зберіган ня у терміни, встановлені зак онами; 2) подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідн о до законів декларації, бухг алтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів (обов' яз кових платежів); 3) сплачувати належні суми податків і збор ів (обов' язкових платежів) у встановлені законами термін и; 4) допускати посадових осіб державних податкових органі в до обстеження приміщень, що використовуються для одержа ння доходів чи пов' язані з у триманням об' єктів оподатк ування, а також для перевірок з питань обчислення і сплати податків і зборів (обов' язк ових платежів).
Як встановлено у ході судов ого розгляду та вбачається з матеріалів справи, зокрема, д овідки ДПІ у Оболонському ра йоні м. Києва від 13 березня 2010 ро ку № 1814/9/29-105 відповідач не звітує до податкового органу більш е трьох років.
Таким чином, строк, упродовж якого відповідач не подає зв ітність до податкового орган у, перевищує один рік.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців»від 15 травня 2003 року № 755-ІV (в редакції на момент спі рних правовідносин) підставо ю для постановлення судового рішення щодо припинення юри дичної особи, що не пов' язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема, є неподання про тягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону.
Пунктом 17 ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу»від 04 грудня 1990 року № 509-ХІ І (в редакції на момент спірни х правовідносин) органам дер жавної податкової служби над ано право звертатися у перед бачених законом випадках до судових органів з заявою (поз овною заявою) про скасування державної реєстрації суб' є кта підприємницької діяльно сті.
Згідно з пунктом 8.6. Порядку о бліку платників податків, зб орів (обов' язкових платежів ), затвердженого Наказом Держ авної податкової адміністра ції України від 19 лютого 1998 рок у № 80 (в редакції наказу Держав ної податкової адміністраці ї України від 17 листопада 1998 ро ку № 552), якщо платник податків н е має заборгованості перед б юджетом, та у разі неподання п ротягом року в органи держав ної податкової служби податк ових декларацій, документів податкової звітності, керівн ик органу державної податков ої служби приймає рішення у в игляді розпорядження віднос но платника податків - про зве рнення до суду або господарс ького суду із заявою (позовно ю заявою) про постановлення с удового рішення про припинен ня юридичної особи чи підпри ємницької фізичної особи - пі дприємця.
Заборгованість по податка х і зборах (обов' язкових пла тежах) до бюджету відповідно до довідки ДПІ у Оболонськом у районі м. Києва від 13 березня 2010 року № 1814/9/29-105 та довідки про ст ан розрахунків з бюджетом ст аном на 10 березня 2010 року у відп овідача відсутня.
Отже, враховуючи неподання відповідачем більше року ор ганам державної податкової с лужби документів фінансової звітності, відсутність у від повідача податкової заборго ваності, а також право органі в державної податкової служб и на звернення до суду з заяво ю (позовною заявою) про припин ення юридичної особи, суд зад овольняє позовні вимоги.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»від 15 травня 2003 року № 755-ІV (в редакці ї на момент спірних правовід носин) суд, який постановив рі шення про припинення юридичн ої особи, що не пов' язане з ба нкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенн ям законної сили направляє й ого копію державному реєстр атору за місцезнаходженням ю ридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстр у запису про судове рішення.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити по вністю.
2. Припинити юридичну особу - Приватне підприємство «Ма люк»(04205, м. Київ, вул. Тимошенк а, 15, кв. 16, ідентифікаційний к од ЄДРПОУ 25587437).
3. Копію постанови, у день наб рання постановою законної си ли, надіслати державному реє стратору Дніпровської район ної у м. Києві державної адмін істрації для внесення до Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців запису про судове рішення щодо припинення При ватного підприємства «Малюк » відповідно до встановленог о законом порядку.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова суду пер шої інстанції набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя О.В. Дегтярьова
Дата виготовлення та пі дписання повного тексту пост анови - 26 квітня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2010 |
Оприлюднено | 17.07.2010 |
Номер документу | 10037132 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні