ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
11 травня 2010 року 16:57 № 2а-1695/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
Головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,
при секретарі судового зас іданні Патратій О.В.,
за участю представника поз ивача - Чубатюк С.С. (дові реність від 23.02.2010р. № 11-1630), розгл янувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву
за позовом Київського міського цен тру зайнятості
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Надія 200»
про стягнення коштів у розмір і 522, 67 гривень, -
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн увся Київський міський центр зайнятості з позовом до ТОВ «Надія 200»про стягнення кошті в у розмірі 522, 67 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що колишньому працівнику ві дповідача ОСОБА_3 на підс таві ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення» було н адано статус безробітного та призначено виплату допомоги по безробіттю з 09 червня 2009 рок у, однак в результаті перевір ки достовірності даних, які б ули підставою для надання ос обі статусу безробітного, з' ясувалось, що ТОВ «Надія 200»з 01 грудні 2008 року не сплачує внес ки на загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня, що відповідно до ст. 35 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття»є підставою для стягненн я з нього суми виплаченого за безпечення.
11 травня 2010 року представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задоволь нити.
У судові засідання 23 лютого , 26 березня, 13 квітня та 11 травня 2010 року відповідач не з' явив ся, належним чином повідомле ний про дату, час та місце судо вого розгляду відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни.
З огляду на вищенаведене, су д відповідно до ст. 71, ст. 128 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд вирішує с праву за відсутності предста вника відповідача на основі наявних у справі доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини справи, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню з огляду на таке.
Під час розгляду справи бул о встановлено та з матеріалі в справи вбачається, що ОСО БА_3 09 червня 2009 року звернула сь до Дніпровського районног о центру зайнятості з заявою про надання їй статусу безро бітного.
Останнім місцем роботи О СОБА_3 було ТОВ «Надія 200», з як ого вона була звільнена на пі дставі п. 1 ст. 40 Кодексу законів України про працю.
Згідно довідки ТОВ «Надія 20 0»№ 27 від 10 квітня 2009 року про сер едню заробітну плату (дохід) ОСОБА_3 з жовтня 2008 року по кв ітень 2009 року нараховано заро бітну плату в розмірі 4 379, 10 грн. та сплачено страхові внески до Фонду загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання України на випадок без робіття в розмірі 24, 57 грн.
Наказом Дніпровського рай онного центру зайнятості № 8598 від 09 червня 2009 року ОСОБА_3 було надано статус безробіт ного та призначено допомогу по безробіттю.
Дніпровським районним цен тром зайнятості було проведе но перевірку достовірності д аних, які були підставою для н адання особі статусу безробі тної, про що складено Акт № 133 ві д 08 вересня 2009 року, яким встано влено, що ТОВ «Надія 200»з 01 груд ня 2008 року до Фонду загальнооб ов' язкового державного соц іального страхування Україн и на випадок безробіття звіт ів не подавало, страхові внес ки не перераховувало, довідк а від 10.04.2009р. недійсна для нарах ування.
Такти чином, відповідач над ав недостовірні відомості пр о сплату страхових внесків, о скільки відповідачем з 01 груд ня 2008 року страхові внески до Ф онду загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня України на випадок безроб іття не сплачувались.
Наказом Дніпровського рай онного центру зайнятості від 08 жовтня 2009 року № 14611 ОСОБА_3 б уло знято з обліку громадян, я кі шукають роботу, у зв' язку з виявленням факту подання н едостовірних даних, що мав мі сце під час одержання допомо ги по безробіттю.
Згідно довідки-розрахунку Дніпровського районного цен тру зайнятості № 1407-07/27 від 12 квіт ня 2010 року сума безпідставно в иплаченої ОСОБА_3 допомог и по безробіттю становить 522, 67 грн.
Дніпровським районним цен тром зайнятості було направл ено відповідачу лист № 5543-07/26 від 04 грудня 2009 року, яким повідомл ено про необхідність поверне ння грошових коштів у розмір і 522, 67 грн. протягом 15 днів після отримання повідомлення.
Як вбачається з матеріалів справи, вказаний лист було от римано відповідачем 15 грудня 2009 року, що підтверджується пі дписом представника відпові дача на повідомленні про вру чення поштового відправленн я.
Однак, відповідач у встанов лений термін виплачену допом огу не відшкодував, що стало п ідставою для звернення позив ача до суду з даним позовом.
Положенням ч. 1 ст. 1 Закону «П ро зайнятість населення»(в р едакції на момент спірних пр авовідносин) визначено понят тя «зайнятість»- це діяльніс ть громадян, пов' язана із за доволенням особистих та сусп ільних потреб і така, що, як пр авило, приносить їм доход у гр ошовій або іншій формі.
В ч. 3 ст. 1 вищезгаданого Зако ну визначено, що в Україні до зайнятого населення належат ь громадяни, що проживають на території держави на законн их підставах:
а) працюючі по найму на умов ах повного або неповного роб очого дня (тижня) на підприємс твах, в установах і організац іях, незалежно від форм власн ості, у міжнародних та інозем них організаціях в Україні і за кордоном у фізичних осіб;
б) громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, в ключаючи підприємців, осіб, з айнятих індивідуальною труд овою діяльністю, творчою дія льністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селя нських господарств, діяльніс ть яких здійснюється відпові дно до Закону України «Про ос обисте селянське господарст во»;
в) обрані, призначені або за тверджені на оплачувану поса ду в органах державної влади , управління та громадських о б' єднаннях;
г) які проходять службу в Зб ройних Силах України, Службі безпеки України, Державній п рикордонній службі України, військах внутрішньої та конв ойної охорони і Цивільної об орони України, органах внутр ішніх справ України, інших ві йськових формуваннях, створе них відповідно до законодавс тва України, Державній служб і спеціального зв'язку та зах исту інформації України, аль тернативну (невійськову) слу жбу;
е) які проходять професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації з відривом від виробництва; на вчаються в денних загальноос вітніх школах і вищих навчал ьних закладах;
ж) працюючі громадяни інших країн, які тимчасово перебув ають в Україні і виконують фу нкції, не пов' язані із забез печенням діяльності посольс тв і місій.
Законом України «Про зайня тість населення» визначено і поняття безробітних. Згідно з ч. 1 ст. 2 безробітними визнают ься працездатні громадяни пр ацездатного віку, які через в ідсутність роботи не мають з аробітку або інших передбаче них законодавством доходів і зареєстровані у державній с лужбі зайнятості як такі, що ш укають роботу, готові та здат ні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнают ься також інваліди, які не дос ягли пенсійного віку, не прац юють та зареєстровані як так і, що шукають роботу.
На підставі вищевказаних п оложень Закону України «Про зайнятість населення»ОСО БА_3 було надано статус безр обітного.
Згідно з положення ч. 1 ст. 18 ць ого ж Закону для реалізації д ержавної політики зайнятост і населення, професійної орі єнтації, підготовки і перепі дготовки, працевлаштування т а соціальної підтримки тимча сово не працюючих громадян у порядку, що визначається Каб інетом Міністрів України, ст ворюється державна служба за йнятості, діяльність якої зд ійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціа льної політики України, місц евих державних адміністраці й та органів місцевого самов рядування.
На Державну службу зайнято сті відповідно абзацу дев' я того ч. 1 ст. 19 Закону покладени й обов' язок реєструвати бе зробітних і подавати їм у меж ах своєї компетенції допомог у, в т. ч. і грошову.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття»(в редакції на момент спі рних правовідносин) допомога по безробіттю виплачується з 8-го дня після реєстрації зас трахованої особи в установле ному порядку в державній слу жбі зайнятості.
Відповідно до ч. 1, ч. 3 ст. 23 вказ аного Закону застрахованим о собам розмір допомоги по без робіттю визначається у відсо тках до їх середньої заробіт ної плати (доходу), визначеної відповідно до порядку обчис лення середньої заробітної п лати (доходу) для розрахунку в иплат за загальнообов' язко вим державним соціальним стр ахуванням, затвердженого Каб інетом Міністрів України, за лежно від страхового стажу. Д опомога по безробіттю особам , які звільнилися з останньог о місця роботи за власним баж анням без поважних причин, пр изначається з 91-го календарно го дня.
Згідно з ч. 2 ст. 35 вищезазначе ного Закону роботодавець зоб ов' язаний своєчасно та в по вному розмірі сплачувати стр ахові внески та надавати вик онавчій дирекції Фонду відом ості в установленому порядку про прийняття на роботу прац івників; заробітну плату пра цівників, використання робоч ого часу тощо; сплату страхов их внесків, у тому числі застр ахованими особами.
Достовірність зазначених у документах даних перевіряє ться виконавчою дирекцією Фо нду. У разі їх недостовірност і роботодавець добровільно ч и на підставі рішення суду по винен відшкодувати страхови ку заподіяну шкоду (ч. 3 ст. 35 цьо го ж Закону).
Відповідно до ч. 2 ст. 12 цього ж Закону передбачено, що функц ії робочих органів виконавчо ї дирекції Фонду покладаютьс я на центр зайнятості Автоно мної Республіки Крим, обласн і, Київський і Севастопольсь кий міські, районні, міськрай онні, міські та районні у міст ах центри зайнятості.
Виконавча дирекція Фонду т а її робочі органи, зокрема ко нтролюють правильність нара хування, своєчасність сплати страхових внесків, а також ви трат за страхуванням на випа док безробіття, проводять ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла ти матеріального забезпечен ня в порядку, встановленому ц ентральними органами викона вчої влади у сфері праці та со ціальної політики, державної податкової політики, Пенсій ним фондом України за погодж енням з правлінням Фонду.
Відповідно до ст. 39 Закону «П ро загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття»спори , що виникають із правовіднос ин за цим Законом вирішуютьс я в судовому порядку.
Відповідно до п. 6 Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла ти матеріального забезпечен ня відповідно до Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 20 березня 2006 року № 357, якщо відо мості про доходи особи, на під ставі яких призначено матері альне забезпечення, є недост овірними з вини роботодавця, центри зайнятості проводять перерахунок страхових випла т з дня їх призначення. Суми не законно виплачених коштів ві дшкодовуються роботодавцем .
Протягом двох робочих днів після прийняття рішення про відшкодування коштів робото давцем центр зайнятості надс илає роботодавцю повідомлен ня про необхідність відшкоду вання незаконно виплачених о собі коштів протягом 10 календ арних днів після отримання п овідомлення.
У разі відмови особи поверн ути кошти або відмови робото давця відшкодувати кошти, а т акож у разі неповернення (нев ідшкодування) їх у встановле ний строк стягнення таких ко штів здійснюється у судовом у порядку відповідно до зако нодавства.
Рішення центру зайнятості щодо повернення коштів може бути оскаржено відповідно д о законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем запропоно вано відповідачу добровільн о повернути кошти в розмірі 522 ,67 грн. на рахунок Дніпровсько го районного центру зайнятос ті, однак відповідачем не бул и повернені дані кошти.
Таким чином, суд погоджуєть ся з позицією позивача щодо п равомірності стягнення з від повідача безпідставно сплач еної допомоги по безробіттю в розмірі 522, 67 грн.
Враховуючи вищенаведене, с уд прийшов до висновку про за доволення позовних вимогах в повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб' єкта владних пов новажень, суд присуджує з інш ої сторони всі здійснені нею документально підтвердженн і судові витрати, пов' язані із залученням свідків та про веденням судових експертиз.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають .
Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити по вністю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Н адія 200»(04073, м. Київ, вул. Фрунзе, 160, ідентифікаційний код 30729786) на к ористь Київського міського ц ентру зайнятості (01033, м. Київ, ву л. Жилянська, 47б, ідентифікаці йний код 03491091) кошти в сумі 522, 67 грн . ( п' ятсот двадцять дві) грн. 67 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова суду пер шої інстанції набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя О.В. Дегтярьова
Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 13 травня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2010 |
Оприлюднено | 04.08.2010 |
Номер документу | 10037189 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні