Постанова
від 14.05.2010 по справі 2а-5211/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 травня 2010 року 09:38 № 2а-5211/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,

при секретарі судового зас ідання Патратій О.В.,

за участю представника поз ивача - Литвинчук В. О. (довіреність від 10.03.2010р. № 63),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної податкової інсп екції у Дарницькому районі м іста Києва

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Ево Груп»

про стягнення податкового бор гу в розмірі 2 947, 80 грн., -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улась ДПІ у Дарницькому райо ні м. Києва з позовом до ТОВ «Е во Груп»про стягнення податк ового боргу в розмірі 2 947, 80 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що у відповідача наявна забо ргованість з податку на дода ну вартість у розмірі 2 947, 80 грн.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні та просив задовольнити позовні вимоги.

У судові засідання 16 квітня та 14 травня 2010 року уповноваже ні представники відповідача не з' явились.

Відповідач належним чином повідомлений судом про дату , час та місце судового розгля ду відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Від відповідача відзив на п озовну заяву, заперечень про ти позову, будь-яких пояснень , заяв чи клопотань до суду не надходило.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини справи, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню з огляду на таке.

Під час розгляду справи бул о встановлено та з матеріалі в справи вбачається, що ТОВ «Е во Груп»перебуває на обліку як платник податків в ДПІ у Да рницькому районі м. Києва.

28 квітня 2009 року ДПІ у Дарниць кому районі м. Києва провела п еревірку дотримання вимог по датково законодавства в част ині своєчасності подання под аткових декларацій, розрахун ків ТОВ «Ево Груп», за результ атами якої було складено акт № 2266/1502/35198523 від 28 квітня 2009 року.

В акті перевірки було встан овлено порушення відповідач ем підпункту 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами», що мало вираз у порушені стро ків своєчасності подання дек ларацій з податку на додану в артість за січень-березень 2009 року.

28 квітня 2009 року ДПІ у Дарниць кому районі м. Києва на підста ві акта перевірки прийняла п одаткове повідомлення - ріш ення № 0060061502/0, яким згідно з підпу нктом 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»засто сувала до ТОВ «Ево Груп»суму штрафних (фінансових) санкці й в розмірі 510, 00 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, вказане податкове по відомлення - рішення було вр учено директору ТОВ «Ево Гру п»особисто 28 квітня 2009 року.

Крім того, 26 жовтня 2009 року ДПІ у Дарницькому районі м. Києва провела перевірку дотриманн я вимог податкового законода вства в частині своєчасності подання платіжних доручень до установи банку ТОВ «Ево Гр уп», за результатами якої бул о складено акт № 5199 від 26 жовтня 2009 року.

26 жовтня 2009 року ДПІ у Дарниць кому районі м. Києва на підста ві акта перевірки прийняла п одаткове повідомлення - ріш ення № 0069691502/0, яким згідно з підпу нктом 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»засто сувала до ТОВ «Ево Груп»суму штрафних (фінансових) санкці й в розмірі 2 440, 50 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, вказане податкове по відомлення - рішення було на діслано відповідачу листом з повідомленням про вручення, проте повернуто відділом по штового зв' язку податковом у органу.

У зв' язку із встановлення м факту невручення податково го повідомлення - рішення по причині незнаходження платн ика податку за місцезнаходже нням податкове повідомлення - рішення № 0069691502/0 від 26 жовтня 200 9 року було розміщено на дошці податкових оголошень (повід омлень) 08 грудня 2009 року, про що б уло складено відповідний акт № 65 від 08 грудня 2009 року.

Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зобо в' язань юридичних або фізич них осіб перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами з податків і зборів (обов' яз кових платежів), включаючи зб ір на обов' язкове державне пенсійне страхування та внес ки на загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що засто совуються до платників подат ків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сф ері зовнішньоекономічної ді яльності, та визначає процед уру оскарження дій органів с тягнення є Закон України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами».

Відповідно до підпункту 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами»податкові декл арації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;

г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.

Відповідно до підпункту 7.8.1 п . 7.8 ст. 7 Закону України «Про под аток на додану вартість»пода тковим періодом для податку на додану вартість є один кал ендарний місяць.

Згідно з підпунктом 5.3.1 п. 5.3 ст . 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»платник податків зоб ов' язаний самостійно сплат ити суму податкового зобов' язання, зазначену у поданій н им податковій декларації, пр отягом десяти календарних дн ів, наступних за останнім дне м відповідного граничного ст року, передбаченого підпункт ом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього За кону для подання податкової декларації.

Таким чином, діючим законод авством на платників податкі в покладено обов' язок подав ати податкові декларації, в т ому числі з податку на додану вартість, а також сплачувати самостійно визначену суму п одаткового зобов' язання пр отягом граничних строків, вс тановлених в законодавстві.

Згідно з підпунктом 1.11 ст. 1 ви щезазначеного Закону під под атковою декларацією розуміє ться документ, що подається п латником податків до контрол юючого органу у строки, встан овлені законодавством, на пі дставі якого здійснюється на рахування та/або сплата пода тку, збору (обов' язкового пл атежу).

Відповідно до підпункту 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 цього ж Закону платник податків, що не подає податко ву декларацію у строки, визна чені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян за кожне таке не подання або її затримку.

Підпунктом 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 цього ж Закону передбачена відповід альність платника податку за несвоєчасну сплату суми под аткового зобов' язання про тягом граничних строків, вст ановлених в законодавстві.

При цьому, п. 17.3 ст. 17 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»(в редакції на момент спірних п равовідносин) передбачено, щ о сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією с таттею, прирівнюється до спл ати (стягнення) податку та оск арження їх сум.

Згідно з п. 6.1 ст. 6 вищезгадано го Закону у разі коли сума под аткового зобов' язання розр аховується контролюючим орг аном відповідно до статті 4 ць ого Закону, такий контролююч ий орган надсилає платнику п одатків податкове повідомле ння, в якому зазначаються під става для такого нарахування , посилання на норму податков ого закону, відповідно до яко ї був зроблений розрахунок а бо перерахунок податкових зо бов' язань, сума податку чи з бору (обов' язкового платежу ), належного до сплати та штраф них санкцій за їх наявності, г раничні строки їх погашення, а також попередження про нас лідки їх несплати в установл ений строк та граничні строк и, передбачені законом для ос карження нарахованого подат кового зобов' язання (штрафн их санкцій за їх наявності).

Відповідно до підпункту 5.2.1 п . 5.2. ст. 5 цього ж Закону податков е зобов' язання, нараховане контролюючим органом відпов ідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узг одженим у день отримання пла тником податків податкового повідомлення, з винятком вип адків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.

Абзацом першим підпункту 5.2 .2 п. 5.2 ст. 5 вищезгаданого Закону передбачено, що платник пода тків має право звернутися до контролюючого органу із ска ргою про перегляд рішення, як а подається у письмовій форм і, у разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов' язання або п рийняв будь-яке інше рішення , що суперечить законодавств у з питань оподаткування або виходить за межі його компет енції, встановленої законом.

З урахуванням строків давн ості платник податків має пр аво оскаржити до суду рішенн я контролюючого органу про н арахування податкового зобо в' язання у будь-який момент після отримання відповідног о податкового повідомлення. У цьому випадку зазначене рі шення контролюючого органу н е підлягає адміністративном у оскарженню (абзац перший пі дпункту 5.2.5. п. 5.2 ст. 5 цього ж Зако ну).

За змістом п. 1.3 ст. 1 та підпунк ту 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 цього ж Закону узг оджена сума податкового зобо в' язання (з урахуванням штр афних санкцій за їх наявност і), не сплачена платником пода тків у встановлений строк, ви знається сумою податкового б оргу платника податків.

Податкові повідомлення - рішення, якими були застосов ані до відповідача штрафні с анкції на підставі підпункту 17.1.1, підпункту 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами », відповідно до вимог підпун кту 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 цього ж Закону та п. 4.6, п. 4.8 та п. 4.9 Порядку направле ння органами державної подат кової служби України податко вих повідомлень платниками п одатків та рішень про застос ування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого нака зом Державної податкової адм іністрації від 21 червня 2001 року № 253 (у редакції наказу Держа вної податкової адміністрац ії України від 27 травня 2003 року № 247), вважаються такими, що вр учені відповідачу.

Таким чином, сума податково го зобов' язання, визначена в цих податкових повідомлен нях - рішеннях, з урахування м того, що відповідачем вказа ні податкові повідомлення - рішення не оскаржувались в а дміністративному або судово му порядку, є узгодженою сумо ю податкового зобов' язання , яка не була сплачена у встано влені строки, і визнається по датковим боргом.

Згідно поданої податкової декларацій з податку на дода ну вартість № 85856 від 20 травня 2009 р оку відповідачем було самост ійно в рядку 27 визначено суму податку до сплати в бюджет в р озмірі 111, 00 грн.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »(в редакції на момент виникн ення спірних правовідносин), який є спеціальним законом з питань оподаткування, який у становлює порядок погашення зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами з податків і зборів (обо в' язкових платежів), включа ючи збір на обов' язкове дер жавне пенсійне страхування т а внески на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування, нарахування і сплат и пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими орга нами, у тому числі за порушенн я у сфері зовнішньоекономічн ої діяльності, та визначає пр оцедуру оскарження дій орган ів стягнення, податкове зобо в' язання, самостійно визнач ене платником податків у под атковій декларації, вважаєть ся узгодженим з дня подання т акої податкової декларації.

Платник податків зобов' я заний самостійно сплатити су му податкового зобов' язанн я, зазначену у поданій ним под атковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації (абзац перший підпунк ту 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 вищезгаданого Зак ону).

Згідно підпункту 7.8.1 п. 7.8 ст. 7 З акону України «Про податок н а додану вартість»(в редакці ї на момент виникнення спірн их правовідносин) звітним пе ріодом для податку на додану вартість є календарний міся ць.

Відповідно до підпункту «а »підпункту 4.1.4 п.4.1.ст 4 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»(в редакції на момент виникненн я спірних правовідносин) под аткові декларації за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює календарному міся цю, подаються протягом 20 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) місяця.

Податковим боргом в розумі нні вищезгаданого Закону виз нається податкове зобов' яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), само стійно узгоджене платником п одатків або узгоджене в адмі ністративному чи судовому по рядку, але не сплачене у встан овлений строк, а також пеня, на рахована на суму такого пода ткового зобов' язання (п. 1.3 ст . 1 та підпункт 5.4.1 п. 5.4 ст. 5).

Під час судового розгляд бу ло встановлено, що у відповід ача існувала переплата з под атку на додану вартість в сум і 2, 50 грн., а також відповідачем було сплачено 112, 00 грн. податку на додану вартість, що підтве рджується довідкою позивача .

Відповідно до ст. 16 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»ві дповідачу була нарахована пе ня в розмірі 0, 80 грн., що підтвер джується довідками позивача та копією облікової картки в ідповідача (зворотній бік) ст аном на 17 березня 2010 року.

Відповідно до абзацу першо го підпункту 6.2.1. п. 6.2. ст. 6 вищеза значеного Закону у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов' язання в установлені строки, податковий орган над силає такому платнику податк ів податкові вимоги.

ДПІ у Дарницькому районі м. Києва виставило відповідачу першу податкову вимогу № 1/1175 в ід 12 травня 2009 року на суму борг у 507, 50 грн., а також другу податко ву вимогу № 2/1967 від 01 вересня 2009 р оку на суму 507, 30 грн., які не були отримані відповідачем у зв' язку з відсутністю за місцем знаходження та були розміще ні на дошці податкових оголо шень 30 липня 2009 року та 04 вересня 2009 року відповідно, про що були складені відповідні акти № 1 175 від 30 липня 2009 року та № 2/1967 від 04 вересня 2009 року.

Отже, податкові вимоги вваж аються такими, що вручені від повідачу відповідно до вимог підпункту 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» та п. 5.8 розділу 5 Порядку направле ння органами державної подат кової служби України податко вих вимог платникам податків , затвердженого наказом Держ авної податкової адміністра ції України від 03 липня 2001 року № 266.

Згідно з підпунктом 3.1.1 п. 3.1. ст . 3 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»активи платника пода тків можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 цього ж З акону, є виключно податкові о ргани.

Згідно з п. 11 ст. 10 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»(в редакції н а момент виникнення спірних правовідносин) державні пода ткові інспекції в районах, мі стах без районного поділу, ра йонах у містах, міжрайонні та об' єднані державні податко ві інспекції подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.

Пунктом одинадцятим ст. 11 ць ого ж Закону передбачено пра во органів державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірах, встановлени х законами України.

Отже, враховуючи викладене , та з огляду на те, що відповід ачем не надано суду доказів, я кі б спростовували доводи по зивача, а також з урахуванням відсутності доказів сплати податкового боргу, позовні в имоги про стягнення з відпов ідача податкового боргу з по датку на додану вартість в су мі 2 947, 80 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб' єкта владних пов новажень, суд присуджує з інш ої сторони всі здійснені нею документально підтвердженн і судові витрати, пов' язані із залученням свідків та про веденням судових експертиз.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають .

Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити по вністю.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Е во Груп»(02121, м. Київ, п-т. Бажана, 7д , ідентифікаційний код 35198523) до Державного бюджету України суму податкового боргу з под атку на додану вартість в роз мірі 2 947 (дві тисячі дев' ятсот сорок сім) грн. 80 коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова суду пер шої інстанції набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя О.В. Дегтярьова

Дата виготовлення та пі дписання повного тексту пост анови - 19 травня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.05.2010
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу10037263
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5211/10/2670

Ухвала від 01.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Постанова від 14.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні