Постанова
від 14.05.2010 по справі 2а-5212/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 травня 2010 року 09:29 № 2а-5212/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,

при секретарі судового зас ідання Патратій О.В.,

за участю представника поз ивача - Литвинчук В. О. (довіреність від 10.03.2010р. № 63),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної податкової інсп екції у Дарницькому районі м іста Києва

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «БК Трансін жбуд»

про стягнення податкового бор гу в розмірі 335, 81 грн., -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улась ДПІ у Дарницькому райо ні м. Києва з позовом до ТОВ «Б К Трансінжбуд»про стягнення податкового боргу в розмірі 335, 81 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що у відповідача наявна забо ргованість з податку на дода ну вартість у розмірі 335, 81 грн.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні та просив задовольнити позовні вимоги.

У судові засідання 16 квітня та 14 травня 2010 року уповноваже ні представники відповідача не з' явились.

Відповідач належним чином повідомлений судом про дату , час та місце судового розгля ду відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Від відповідача відзив на п озовну заяву, заперечень про ти позову, будь-яких пояснень , заяв чи клопотань до суду не надходило.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини справи, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню з огляду на таке.

Під час розгляду справи бул о встановлено та з матеріалі в справи вбачається, що ТОВ «Б К Трансінжбуд»перебуває на о бліку як платник податків в Д ПІ у Дарницькому районі м. Киє ва.

24 квітня 2008 року та 23 травня 2008 р оку ДПІ у Дарницькому районі м. Києва провела невиїзні док ументальні перевірки своєча сності подання декларацій з податку на додану вартість Т ОВ «БК Трансінжбуд», за резул ьтатами яких були складені а кти № 1977 та № 2263 від 28 квітня та 23 тр авня 2009 року відповідно.

В актах перевірки було вста новлено порушення відповіда чем підпункту 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами », що мало вираз у порушені стр оків своєчасності подання де кларацій з податку на додану вартість за березень та трав ень 2009 року.

ДПІ у Дарницькому районі м. Києва на підставі актів пере вірки прийняла податкові пов ідомлення - рішення № 0017891502/0 ві д 05 травня 2008 та № 0018811502/0/23770 від 23 трав ня 2008 року, якими згідно з підпу нктом 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»засто сувала до ТОВ «БК Трансінжбу д»суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 170, 00 грн. та 170 , 00 грн. відповідно.

Як вбачається з матеріалів справи, вказані податкові по відомлення - рішення були вр учені директору ТОВ «БК Тран сінжбуд»особисто.

Відповідно до підпункту 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами»податкові декл арації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків),- протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом «г»підпункту 4.1.4 цього пу нкту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарни м днем звітного (податкового ) року;

г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня р оку, наступного за звітним.

Відповідно до підпункту 7.8.1 п . 7.8 ст. 7 Закону України «Про под аток на додану вартість»пода тковим періодом для податку на додану вартість є один кал ендарний місяць.

Таким чином, діючим законод авством на платників податкі в покладено обов' язок подав ати податкові декларації, в т ому числі з податку на додану вартість.

Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зобо в' язань юридичних або фізич них осіб перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами з податків і зборів (обов' яз кових платежів), включаючи зб ір на обов' язкове державне пенсійне страхування та внес ки на загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що засто совуються до платників подат ків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сф ері зовнішньоекономічної ді яльності, та визначає процед уру оскарження дій органів с тягнення є Закон України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами».

Згідно з підпунктом 1.11 ст. 1 ви щезазначеного Закону під под атковою декларацією розуміє ться документ, що подається п латником податків до контрол юючого органу у строки, встан овлені законодавством, на пі дставі якого здійснюється на рахування та/або сплата пода тку, збору (обов' язкового пл атежу).

Відповідно до підпункту 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 цього ж Закону платник податків, що не подає податко ву декларацію у строки, визна чені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян за кожне таке не подання або її затримку.

При цьому, п. 17.3 ст. 17 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»(в редакції на момент спірних п равовідносин) передбачено, щ о сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією с таттею, прирівнюється до спл ати (стягнення) податку та оск арження їх сум.

Згідно з п. 6.1 ст. 6 вищезгадано го Закону у разі коли сума под аткового зобов' язання розр аховується контролюючим орг аном відповідно до статті 4 ць ого Закону, такий контролююч ий орган надсилає платнику п одатків податкове повідомле ння, в якому зазначаються під става для такого нарахування , посилання на норму податков ого закону, відповідно до яко ї був зроблений розрахунок а бо перерахунок податкових зо бов' язань, сума податку чи з бору (обов' язкового платежу ), належного до сплати та штраф них санкцій за їх наявності, г раничні строки їх погашення, а також попередження про нас лідки їх несплати в установл ений строк та граничні строк и, передбачені законом для ос карження нарахованого подат кового зобов' язання (штрафн их санкцій за їх наявності).

Відповідно до підпункту 5.2.1 п . 5.2. ст. 5 цього ж Закону податков е зобов' язання, нараховане контролюючим органом відпов ідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узг одженим у день отримання пла тником податків податкового повідомлення, з винятком вип адків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.

Абзацом першим підпункту 5.2 .2 п. 5.2 ст. 5 вищезгаданого Закону передбачено, що платник пода тків має право звернутися до контролюючого органу із ска ргою про перегляд рішення, як а подається у письмовій форм і, у разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов' язання або п рийняв будь-яке інше рішення , що суперечить законодавств у з питань оподаткування або виходить за межі його компет енції, встановленої законом.

З урахуванням строків давн ості платник податків має пр аво оскаржити до суду рішенн я контролюючого органу про н арахування податкового зобо в' язання у будь-який момент після отримання відповідног о податкового повідомлення. У цьому випадку зазначене рі шення контролюючого органу н е підлягає адміністративном у оскарженню (абзац перший пі дпункту 5.2.5. п. 5.2 ст. 5 цього ж Зако ну).

За змістом п. 1.3 ст. 1 та підпунк ту 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 цього ж Закону узг оджена сума податкового зобо в' язання (з урахуванням штр афних санкцій за їх наявност і), не сплачена платником пода тків у встановлений строк, ви знається сумою податкового б оргу платника податків.

Податкові повідомлення - рішення ДПІ у Дарницькому ра йоні м. Києва № 0017891502/0 від 05 травня 2008 та № 0018811502/0/23770 від 23 травня 2008 року відповідно до вимог підпунк ту 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 вищезгаданого Зак ону вважаються врученими від повідачу, а тому сума податко вого зобов' язання, визначен а в цих податкових повідомле ннях - рішеннях, з урахуванн ям того, що відповідачем вказ ані податкові повідомлення - рішення не оскаржувались в а дміністративному або судово му порядку, є узгодженою сумо ю податкового зобов' язання , яка не була сплачена у встано влені строки, і визнається по датковим боргом.

Крім того, відповідачем бул о частково погашено заборгов аність на 5, 00 грн.

Відповідно до вимог ст. 16 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами»відповідачу була нарахо вана пеня, залишок якої на мом ент розгляду справи складає 0, 81 грн.

У зв' язку з виникненням по даткового боргу та відповідн о до підпункту 6.2.1. п. 6.2. ст. 6 вищез гаданого Закону ДПІ у Дарниц ькому районі м. Києва було над іслано першу податкову вимог у № 1/1104 від 19 травня.2008р. на суму бо ргу 170, 00 грн., а відповідно до п. 6.2 .3 п. 6.2 ст.6 цього ж Закону ДПІ у Да рницькому районі виставлено другу податкову вимогу № 2/1889 в ід 27 серпня 2008р. на суму 340, 00 грн., я кі не були отримані відповід ачем та розміщені на дошці по даткових оголошень, про що по датковим органом були складе ні акти № 1104 від 09 липня 2008 року та № 1889 від 10 жовтня 2008 року.

Відповідно до Закону у разі , коли платник податків не спл ачує узгоджену суму податков ого зобов' язання в установл ені строки, податковий орган надсилає такому платнику по датків податкові вимоги.

Відповідно до підпункту 6.2.4 п . 6.2 ст.6 Закону, підпункту 5.8 Поря дку направлення органами дер жавної податкової служби Укр аїни податкових вимог платни кам податків, затвердженого наказом Державної податково ї адміністрації України від 03.07.2001р. № 266 (із змінами та доповне ннями) у разі коли податковий орган чи пошта не може вручит и платнику податків податков і вимоги у зв' язку з незнахо дженням посадових осіб, пода тковий орган розміщує податк ові вимоги на дошці податков их оголошень. При цьому день р озміщення такої податкової в имоги вважається днем її вру чення.

Відповідно до абзацу «б»пі дпункту 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»друг а податкова вимога надсилаєт ься не раніше тридцятого кал ендарного дня від дня вручен ня першої податкової вимоги. Але, згідно пункту 5.8 вищезазн аченого Порядку якщо за резу льтатами перевірки фактично го місцезнаходження платник а податків за його юридичною адресою не встановлено, друг а податкова вимога разом із т ретім екземпляром акту підро зділом стягнення податковог о боргу передаються структур ному підрозділу, до функцій я кого входить реєстрація вхід ної кореспонденції, для розм іщення її на дошці податкови х оголошень.

Отже, перша та друга податко ва вимога вважаються такими, що вручені відповідачу.

Податковим боргом (недоїмк а) в розумінні Закону України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами»вважає ться податкове зобов' язанн я (з урахуванням штрафних сан кцій за їх наявності), самості йно узгоджене платником пода тків або узгоджене в адмініс тративному чи судовому поряд ку, але не сплачене у встановл ений строк, а також пеня, нарах ована на суму такого податко вого зобов' язання (п. 1.3 ст. 1 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»).

У зв' язку з тим, що відпові дачем було частково погашен о податковий борг на 5, 00 грн., по датковий борг з податку на до дану вартість на час розгляд у справи становить 335, 81 грн. (340, 00 - 5,00 + 0,81).

На день розгляду справи сум а податкового боргу відповід ачем не погашена.

Згідно з підпунктом 3.1.1 п. 3.1. ст . 3 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»активи платника пода тків можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 цього ж З акону, є виключно податкові о ргани.

Згідно з п. 11 ст. 10 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»(в редакції н а момент виникнення спірних правовідносин) державні пода ткові інспекції в районах, мі стах без районного поділу, ра йонах у містах, міжрайонні та об' єднані державні податко ві інспекції подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.

Пунктом одинадцятим ст. 11 ць ого ж Закону передбачено пра во органів державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірах, встановлени х законами України.

Отже, враховуючи викладене , та з огляду на те, що відповід ачем не надано суду доказів, я кі б спростовували доводи по зивача, позовні вимоги про ст ягнення з відповідача податк ового боргу в сумі 335, 81 грн. є обґ рунтованими та підлягають за доволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб' єкта владних пов новажень, суд присуджує з інш ої сторони всі здійснені нею документально підтвердженн і судові витрати, пов' язані із залученням свідків та про веденням судових експертиз.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають .

Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити по вністю.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Б К Трансінжбуд»(місцезнаходж ення: 02088, м. Київ, провулок Геофі зиків,12 ідентифікаційний код 35758277) до Державного бюджету Укр аїни суму податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 335 (триста тридцять п ' ять) грн. 81 коп.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова суду пер шої інстанції набирає законн ої сили після закінчення цьо го строку. У разі подання апел яційної скарги судове рішенн я, якщо його не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання за правилам и, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного с удочинства України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя О.В. Дегтярьова

Дата виготовлення та пі дписання повного тексту пост анови - 19 травня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.05.2010
Оприлюднено14.07.2010
Номер документу10037266
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5212/10/2670

Постанова від 14.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні