Ухвала
від 19.10.2021 по справі 45/96б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


У Х В А Л А

у справі про банкрутство

19.10.2021 Справа № 45/96б

Господарський суд Донецької області у складі судді Лейби М.О., при секретарі судового засідання Григор`євій М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні

клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області, м.Маріуполь, Донецька область б/н від 24.09.2021 про заміну кредитора у справі

за заявою кредитора (заявника) Державної податкової інспекції у Новоазовському районі Донецької області, м.Новоазовськ, Донецька область

до боржника Колективного сільськогосподарського підприємства «ім.Леніна» , с.Хомутово, Новоазовський район, Донецька область

про банкрутство

ліквідатор - арбітражний керуючий Вихор Ю.С.

Представники сторін: не з`явилися

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Господарського суду Донецької області на стадії ліквідаційної процедури знаходиться справа про банкрутство КСП «ім.Леніна» , повноваження ліквідатора виконує арбітражний керуючий Вихор Ю.С.

29.09.2021 до канцелярії суду надійшло клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області б/н від 24.09.2021 про заміну кредитора ДПІ у Новоазовському районі м.Новоазовськ, Донецька область на Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП: 44070187). Вказане клопотання призначено до розгляду в судовому засіданні 19.10.2021.

06.10.2021 на електронну адресу суду з накладанням кваліфікованого електронного підпису від ліквідатора надійшов відзив на клопотання про заміну кредитора, згідно якого ліквідатор щодо заміни кредитора не заперечує.

У засідання суду 19.10.2021 представники сторін не з`явилися; про місце, час та дату розгляду клопотання сторони були повідомлені належним чином.

Враховуючи, що явка представників сторін у судове засідання обов`язковою не визнавалася, суд вважає за можливе розгляду клопотання про заміну кредитора за відсутності представників сторін за наявними матеріалами справи.

Дослідивши клопотання про заміну кредитора та наявні матеріали справи, судом встановлено наступне:

В наданому клопотанні заявник просить замінити кредитора ДПІ в Новоазовському районі на Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП: 44070187) на підставі статті 52 ГПК України.

В обґрунтування поданого клопотання, заявник посилається на те, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» реорганізовано органи Державної фіскальної служи шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби. Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби України. Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положенням про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 3 Постанови №893).

Суд зазначає, що правонаступництво кредитора у справі про банкрутство здійснюється на підставі спеціальної процесуальної норми яку містить Кодекс України з процедур банкрутства, яка підлягає переважному застосуванню щодо норм ГПК України, оскільки існує відмінність між регулюванням правонаступництва у справі про банкрутство, передбаченого статтею 43 Кодексу України з процедур банкрутства і процесуальним правонаступництвом, передбаченим статтею 52 ГПК України.

Згідно зі статтею 43 Кодексу України з процедур банкрутства здійснюється правонаступництво кредитора у справі про банкрутство. Заміна кредитора у справі про банкрутство правонаступником відповідно до статті 47 Кодексу України з процедур банкрутства тягне за собою внесення змін до затвердженого ухвалою господарського суду реєстру вимог кредиторів щодо особи кредитора.

Процесуальне правонаступництво за статтею 52 ГПК України допускає заміну сторін у справі - позивача, відповідача, і не має наслідком внесення змін до затвердженого ухвалою місцевого суду реєстру вимог кредиторів щодо особи кредитора.

Відповідно до статті 43 Кодексу України з процедур банкрутства , у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Відповідно до матеріалів ініціюючим кредитором у справі є ДПІ у Новоазовському районі Донецької області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.2011 №981 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, згідно з додатками 1 - 3, в тому числі утворена Новоазовська міжрайонна державна податкова інспекція Донецької області, реорганізовано ДПІ у Новоазовському районі Донецької області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 №229 Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства доходів і зборів згідно з додатком 1, в тому числі Новоазовську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів; реорганізовано шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Міністерства доходів і зборів територіальні органи Державної податкової служби та Державної митної служби згідно з додатком 2, в тому числі Новоазовська міжрайонна державна податкова інспекція шляхом приєднання до Новоазовської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України» утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1 (пункт 1 постанови), в тому числі утворено Новоазовську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області; реорганізовані територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2 (пункт 2 постанови), в тому числі реорганізовано Новоазовську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів шляхом приєднання до Новоазовської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області.

Відповідно до пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, а також інших платежів з рахунків, відкритих в органах Казначейства» (із мінами, внесеними згідно з Постановами КМ №109 від 11.03.2015, №239 від 08.04.2015 ), міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, місцеві державні адміністрації зобов`язано забезпечити до 1 грудня 2014 р. переміщення бюджетних установ, підприємств та організацій, що належать до сфери їх управління, з населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, в населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі.

Пунктом 3 наказу Державної фіскальної служби України від 07.11.2014 №256 «Про переміщення та закінчення простою» , на виконання вищезазначеної постанови, функціональні обов`язки з обслуговування платників податків, які перебувають на обліку у територіальних органах, що переміщуються, покладено у межах компетенції на територіальні органи відповідно до додатка, в тому числі виконання функціональних обов`язків Новоазовської ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області покладено на Мангуську ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 №296 «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби» реорганізовані деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурні підрозділи до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком, в тому числі, в тому числі реорганізовано Мангуську ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Донецькій області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1 (пункт 1 постанови), в тому числі утворено Головне управління ДПС у Донецькій області; реорганізовані територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2 (пункт 2 постанови), в тому числі реорганізовано Головного управління ДФС у Донецькій області шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Донецькій області.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, вбачається, що 31.07.2019 здійснено державну реєстрацію юридичної особи Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826).

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р, функції Головного управління ДФС у Донецькій області, в т.ч. щодо адміністрування податків, зборів та платежів, стягнення податкового боргу тощо, перейшли до Головного управління ДПС у Донецькій області.

Наказом Державної податкової служби України №14 від 12.07.2019 «Про затвердження Положення про територіальні органи ДПС» затверджено Положення про Головне управління ДПС у Донецькій області, відповідно до пункту 1 якого Головне управління ДПС у Донецькій області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Донецькій області.

Наказом Головного управління ДПС у Донецькій області №6 від 29.08.2019 «Про початок діяльності Головного управління ДПС у Донецькій області» розпочато здійснення Головним управлінням ДПС у Донецькій області функцій і повноважень Головного управління ДФС у Донецькій області, що припиняється.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби України. Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положенням про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 3 Постанови №893).

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 «Про деякі питання територіальних органів ДПС» , наказу ДПС України від 08.10.2020 №556 «Про ліквідацію територіальних органів ДПС» 20.10.2020 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис 1002741100011017695, щодо державної реєстрації рішення про припинення Головного управління ДПС у Донецькій області в результаті її ліквідації (Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації).

Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 №529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" було утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи згідно з додатком, в тому числі і Головне управління ДПС у Донецькій області, як відокремлений підрозділ ДПС.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровано філію (інший відокремлений підрозділ) Державної податкової служби України - Головне управління ДПС у Донецькій області, з ідентифікаційним кодом відокремленого підрозділу 44070187 (дата створення: 30.09.2020; номер запису:1000741030008085321).

Отже, факт внесення відомостей про нового кредитора підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» , повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови №893, розпочато з 01.01.2021 відповідно до наказу Державної податкової служби України №755 від 24.12.2020 «Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій» .

Крім цього, наказом ДПС №643 від 12.11.2020 "Про затвердження положень територіальних органів ДПС" встановлено, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується.

Тобто, ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Донецької області; є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ 43142826); відповідно до покладених на нього завдань, серед іншого, проводить роботу щодо застосування до платників податків (платників єдиного внеску) процедур банкрутства відповідно до законодавства з питань банкрутства; забезпечує самопредставництво ДПС та ГУ ДПС у судах через начальника ГУ ДПС, а також без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС через їхніх заступників, державних службовців підрозділів до функціональних повноважень яких належить представництво в судах інтересів ГУ ДПС відповідно до положень про такі підрозділи, які забезпечують самопредставництво інтересів ДПС та ГУ ДПС в судах без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС. ГУ ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів.

Таким чином у даному випадку відбулось передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого. Функції Головного управління ДПС у Донецькій області, в тому числі щодо адміністрування податків, зборів та платежів, стягнення податкового боргу тощо перейшли до Головного управління ДПС у Донецькій області як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

Враховуючи викладене клопотання про заміну кредитора підлягає задоволенню.

Також з урахуванням того, що до повноважень ліквідатора віднесено, зокрема, ведення реєстру вимог кредиторів, суд зобов`язує ліквідатора банкрута внести відомості до реєстру вимог кредиторів, з урахуванням здійсненої даною ухвалою заміни кредитора правонаступником, реєстр з відповідними відомостями подати до суду.

Керуючись статтями 1, 2, 9, 43, 60, 61 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд

У Х В А Л И В :

Клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області б/н від 24.09.2021 про заміну кредитора задовольнити.

Замінити кредитора ДПІ у Новоазовському районі, м.Новоазовськ, Донецька область на Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП: 44070187).

Ліквідатору внести до реєстру вимог кредиторів відомості про заміну кредитора правонаступником. Реєстр з відповідними відомостями подати до суду.

Ухвала набрала законної сили 19.10.2021 та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Східного апеляційного господарського суду в порядку та строки передбачені ГПК України.

Суддя М.О. Лейба

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення19.10.2021
Оприлюднено20.10.2021
Номер документу100393771
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —45/96б

Ухвала від 31.05.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Судовий наказ від 31.01.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 31.05.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 01.02.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Судовий наказ від 01.02.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 01.02.2022

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 21.12.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 19.10.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 01.10.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 15.09.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні