Рішення
від 07.10.2021 по справі 160/12811/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 жовтня 2021 року Справа № 160/12811/21 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кальника В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Чумаківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

07 липня 2021 року ОСОБА_1 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Чумаківської сільської ради, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Чумаківської сільської ради (код ЄДРПОУ: 04339793, місцезнаходження: 52020, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, с. Чумаки, вул. Шкільна) №110-8/VІІІ від 22.06.2021;

- зобов`язати Чумаківську сільську раду (код ЄДРПОУ: 04339793, місцезнаходження: 52020, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, с. Чумаки, вул. Шкільна) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у власність за вх.№1642 від 17.05.2021.

Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що 06 квітня 2021 року Чумаківська сільська рада своїм рішенням №64-6/VІІІ надала ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності у приватну власність для ведення особистого селянського господарства шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001. Позивачем було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2 га. шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001. 20 квітня 2021 року за заявою позивача ЗВ-9704745522021 від 20.04.2021 було проведено реєстрацію земельної ділянки, присвоєно кадастровий номер 1221488000:01:085:0004 та видано витяг з Державного земельного кадастру за номером НВ-1215857062021. Для завершення процедури отримання земельної ділянки у власність позивач подав відповідачу заяву про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у власність (вх.№1642 від 17.05.2021) з доданими матеріалами. Отже, на думку позивача, ним належним чином було виконані всі умови, пройдено всі етапи та надано відповідачу належний пакет документів для завершення процесу отримання у власність земельної ділянки, підтвердженням цього є висновок профільної комісії Чумаківської сільської ради з земельних питань, оформлений Протоколом №8 від 17.06.2021. Проте Рішенням відповідача №110-8/VІІІ від 22.06.2021 позивачу було відмовлено у передачі земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004. Позивач вважає, що Рішення відповідача №110-8/VІІІ від 22.06.2021 не містить законних підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою, а тому, на думку позивача, воно є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.08.2021 року відкрито провадження в адміністративній справі та ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

07.09.2021 року відповідачем надано відзив на позов, в якому він, просив в задоволенні позову відмовити. Вказав, що 20.04.2021 року позивач звернувся до відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства. За заявою розробника державним реєстратором було сформовано земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001. Також зазначив, що шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001 було утворено інші земельні ділянки проекти землеустрою та надані до відділу у Дніпровському районні Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області. В подальшому, 17.05.2021 року позивач звернувся до відповідача з заявою про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність. Однак при перевірці поданих позивачем документів було виявлено, що відведена земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004 на Публічній кадастровій карті України перенесена до архіву. На підставі виявлених фактів щодо відсутності земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004, Чумаківська сільська рада прийняла рішення від 22.06.2021 року про відмову позивачу у передачі земельної ділянки площею 2,0000 га (кадастровий номер: 1221488000:01:085:0004) у власність, у зв`язку з тим, що за даними Публічної кадастрової карти земельна ділянка з кадастровим номером: 1221488000:01:085:0004 була перенесена до архіву з 27.04.2021 року та її державна реєстрація була скасована.

Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до наказу №40-ОТГ від 27.01.2021 року, Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, передало у власність Чумаківської сільської ради земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001.

22.03.2021 року на розгляд до Чумаківської сільської ради від позивача надійшло клопотання про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства.

Рішенням Чумаківської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області від 06.04.2021 року №64-6/VІІІ надано дозвіл позивачу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2 га, за рахунок поділу земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером - 1221488000:01:084:0001, загальною площею 10,0197 га.

20.04.2021 року позивач звернувся до відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, розробленим ФОП ОСОБА_2 .

За заявою розробника державним реєстратором було сформовано земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001.

17.05.2021 року (вх. № 1642) позивач звернувся до відповідача з заявою, в якій просив:

- затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею - 2 га (кадастровий номер: 1221488000:01:085:0004) для ведення особистого селянського господарства код (КВЦПЗ - 01.03) на території Чумаківської сільської ради, за адресою: Дніпропетровська область, Дніпровський район, Чумаківська сільська рада;

- передати земельну ділянку загальною площею - 2 га (кадастровий номер: 1221488000:01:085:0004) у власність.

Рішенням відповідача №110-8/VІІІ від 22.06.2021 позивачу було відмовлено у передачі у власність земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004 у зв`язку з тим, що за даними Публічної кадастрової карти земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004 перенесена до архіву з 27.04.2021 року.

Позивач не погодився з вищезазначеним рішенням та діями, звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи заявлений спір по суті, суд зазначає наступне.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру визначено Законом України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011 р. № 3613-VI (далі - Закон № 3613-VI).

Відповідно до ст.1 Закону № 3613-VI державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Частиною 5 статті 5 Закону № 3613-VI встановлено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.

Частиною 1 статті 6 Закону № 3613-VI визначено, що ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону № 3613-VI, внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За змістом ч.4 ст.9 Закону № 3613-VI, до повноважень державного кадастрового реєстратора входить: здійснення реєстрації заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевірка на відповідність поданих документів вимогам законодавства; формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів до них, забезпечення зберігання цих книг; внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надання відмови щодо внесення; присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам; надання відомостей із Державного земельного кадастру й відмови в наданні; виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передання органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомостей про земельні ділянки.

Відповідно до ч. 6, 7 ст. 9 Закону України Про Державний земельний кадастр , Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов`язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється.

У відповідності до ч. 1 ст. 11 Закону, відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів.

Статтею 16 Закону України Про Державний земельний кадастр передбачено, що земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі. Система кадастрової нумерації земельних ділянок є єдиною на всій території України. Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера. Скасований кадастровий номер земельної ділянки не може бути присвоєний іншій земельній ділянці. Інформація про скасовані кадастрові номери земельних ділянок зберігається у Державному земельному кадастрі постійно.

Відповідно до ч.3 ст. 24 Закону, державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи; власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності).

Частиною десятою статті 24 Закону України Про Державний земельний кадастр визначено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок.

Постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру (далі - Порядок; на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до п. 114 Порядку, відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації: набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора; відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи; зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.

Отже, Порядком ведення Державного земельного кадастру (пункт 114) передбачено, що відомості щодо відповідних земельних ділянок, державна реєстрація яких скасована, набувають статус архівних.

Відповідно до п. 9. ст. 79-1 Земельного кодексу України, земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Відповідно до п. 13 ст. 79-1 Земельного кодексу України, земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі поділу або об`єднання земельних ділянок.

Відповідно до ч. 8 ст. 186 Земельного кодексу України, підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Так, судом з матеріалів справи встановлено, що Рішенням відповідача №110-8/VІІІ від 22.06.2021 позивачу було відмовлено у передачі земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004 на підставі того, що за даними Публічної кадастрової карти земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004 була перенесена до архіву з 27.04.2021 року.

Для з`ясування обставин щодо архівування спірної земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004, 15.07.2021 року Чумаківська сільська рада звернулась до Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області.

Листом від 20.07.2021 року № 18-4-0.61-6187/2-21 Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області повідомило відповідача, зокрема, про те, що на розгляд до відділу у Дніпровському районні Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надійшов проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистою селянського господарства, розроблений ФОН ОСОБА_2 . За заявою розробника державним реєстратором було сформовано земельні ділянки з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0005, 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:085:0004, 1221488000:01:084:0003 шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001. Проте, внесені відомості про земельні ділянки містили помилки, які були допущені при реєстрації поділу земельної ділянки - 1221488000:01:084:0001, а тому державний реєстратор здійснив утворення земельної ділянки 1221488000:01:084:0007 за рахунок об`єднання наступних земельних ділянок: 1221488000:01:084:0004; 1221488000:01:085:0005; 1221488000:01:084:0006; 1221488000:01:085:0004; 1221488000:01:084:0003.

В листі також зазначено, що вказані земельні ділянки були перенесені до архіву, а їх державна реєстрація була скасована. Натомість шляхом поділу земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 було здійснено реєстрацію земельних ділянок: 1221488000:01:084:0011; 1221488000:01:084:0009; 1221488000:01:084:0010; 1221488000:01:084:0008; 1221488000:01:085:0006.

Таким чином, на час виникнення спірних правовідносин та розгляду справи, державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004 була скасована та інформація щодо неї з 27.04.2021 року перенесена до архіву, що підтверджується долученою до матеріалів справи інформацією з Публічної кадастрової карти України.

Окрім цього, з матеріалів справи вбачається, що станом на час розгляду справи діє заборона на підставі ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.06.2021 року по справі №160/9380/21 Чумаківській сільській раді Дніпровського району Дніпропетровської області та її виконавчим органам, постійним комісіям, Чумаківському сільському голові тощо, вносити у порядок денний та розглядати на сесії питання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0007, 1221488000:01:084:0011, 1221488000:01:084:0009, 1221488000:01:084:0010, 1221488000:01:084:0008 та 1221488000:01:085:0006 та іншими земельними ділянками, що можуть бути утворені за рахунок зазначених вище ділянок, в тому числі в результаті поділу та/або об`єднання, до набрання рішенням суду законної сили.

Враховуючи наведене вище, а також той факт, що земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004 припинила існування як об`єкт цивільних прав у зв`язку з скасуванням державної реєстрації земельної ділянки, враховуючи приписи ч.8 ст.186 Земельного кодексу України, суд приходить до висновку, що Чумаківська сільська рада не мала законних підстав для затвердження проекту землеустрою та передачі земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:085:0004 у власність позивача.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено).

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За встановлених в цій справі обставин, та з урахуванням правового регулювання спірних правовідносин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є не обґрунтованими і не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вищезазначеного.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З урахуванням відмови в задоволенні позову повністю, судові витрати, сплачені позивачем, не стягуються.

Керуючись ст. ст. 72-77, 134, 139, 242-246, 250, 255, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Чумаківської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Розподіл судових витрат у справі не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Кальник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2021
Оприлюднено20.10.2021
Номер документу100400488
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/12811/21

Ухвала від 20.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 04.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 07.10.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

Ухвала від 02.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кальник Віталій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні