Копія
Справа № 560/5347/21
РІШЕННЯ
іменем України
18 жовтня 2021 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Вовковинецької селищної ради Деражнянського району Хмельницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Вовковинецької селищної ради Деражнянського району Хмельницької області, в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Вовковиненької селищної ради Хмельницького району Хмельницької області щодо не затвердження ОСОБА_1 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною цільового призначення до земельні ділянки кожної категорії земель, які не передані у власність або користування громадянам чи юридичним особам 16.00 на для ведення особистого селянського господарства 01.03 за межами населеного пункту с. Кориченці Деражнянського району Хмельницької області з кадастровим номером 6821585600:02:018:0020;
- зобов`язати Вовковинецьку селищну раду Хмельницького району Хмельницької області повторно належним чином розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною цільового призначення до земельні ділянки кожної категорії земель, які не передані у власність або користування громадянам чи юридичним особам 16.00 на для ведення особистого селянського господарства 01.03 за межами населеного пункту с. Кориченці Деражнянського району Хмельницької області, з кадастровим номером 6821585600:02:018:0020 та прийняти обґрунтоване та вмотивоване рішення в межах, в спосіб встановлених законодавством України, з урахуванням висновків суду.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що звернулась до Вовковинецької селищної ради із заявою про отримання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га за кадастровим № 6821585600:02:018:0020, що розташована за межами населених пунктів Вовковинецької селищної ради с. Кориченць Деражнянського району Хмельницької області, із земель комунальної власності з зміною цільового призначення: 16.00 землі запасу, (земельні ділянки кожної категорії земель, які не передані у власність або користування громадян чи юридичним особам) на землі запасу на 01.03. для ведення особистого селянського господарства. До заяви позивач долучив викопіювання з кадастрової карти (плану), на якій зазначене бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, копії паспорту та ідентифікаційного коду позивача. 16.10.2020 Вовковиненька селищна рада Деражнянського району Хмельницької області прийняла рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою. 03.12.2018 позивач звернувся до ПП Діоріт Плюс 1 із заявою про розробку проекту землеустрою. Після виготовлення проекту землеустрою позивач звернувся до Вовковинецької селищної ради із заявою про затвердження розробленого проекту землеустрою. Проте, за результатами розгляду звернення позивача, відповідач надав відмову, оформлену листом від 12.04.2021 № 356 де повідомив про те, що депутати вирішили відмовити ОСОБА_1 у затвердженні проекту, відмову обґрунтована тим, що ОСОБА_2 не являється жителькою Вовковинецької селищної ради. Позивач вважає таке рішення відповідача протиправним, оскільки воно не містить посилання на будь-яку з підстав, передбачених Земельним кодексом України для відмови у затвердженні проекту землеустрою
Ухвалою суду від 11.05.2021 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Відповідач правом на подання відзиву не скористався, жодних пояснень по суті позовної заяви до суду не надав.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Позивач звернулась до Вовковинецької селищної ради Деражнянського району Хмельницької області з заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність із зміною цільового призначення орієнтовною площею 2,0000 га із земель "16.00 Землі запасу, (земельні ділянки кожної категорії земель, які не передані у власність або користування громадян чи юридичним особам)" землі запасу на "01.03. для ведення особистого селянського господарства" кадастровий №6821585600:02:018:0020, яка розташована за межами населених пунктів Вовковинецької селищної ради Деражнянського району Хмельницької області.
Рішенням 28 сесії VII скликання Вовковинецької селищної ради Деражнянського району Хмельницької області від 16.10.2020 №187-28/2020 позивачу надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність із зміною цільового призначення орієнтовною площею 2,0000 га із земель "16.00 Землі запасу, (земельні ділянки кожної категорії земель, які не передані у власність або користування громадян чи юридичним особам)" землі запасу на "01.03. для ведення особистого селянського господарства" кадастровий №6821585600:02:018:0020, яка розташована за межами населених пунктів Вовковинецької селищної ради Деражнянського району Хмельницької області.
На замовлення позивача ПП Діоріт Плюс 1 виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною виду цільового призначення до земельні ділянки кожної категорії земель, які не передані у власність або користування громадянам чи юридичним особам 16.00 на для ведення особистого селянського господарства 01.03 за межами населеного пункту с. Кориченці Деражнянського району Хмельницької області з кадастровим номером 6821585600:02:018:0020, розмір земельної ділянки 2,00 га.
Позивач звернулась до Вовковинецької селищної ради Деражнянського району Хмельницької області із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
На засідання 5-ї позачергової сесії Вовковинецької селищної ради VIIІ скликання 30.03.2021 позивачу відмовлено у затвердженні проекту землеустрою. В якості підстави для відмови відповідач зазначив, що гр. ОСОБА_1 не являється жителькою Вовковинецької селищної ради.
Проте, Вовковинецька селищна рада не прийняла рішення щодо вказаної заяви.
Вважаючи таку бездіяльність відповідача протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
Згідно з частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність (частина дев`ята статті 118 Земельного кодексу України).
Відповідно до частини 10 статті 118 Земельного кодексу України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність не підтверджує наявність на неї права власності, а створює передумови для подальшого передачі цієї ділянки у власність.
Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі по тексту - Закон №280/97-ВР) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Відповідно до частини 1 статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Отже, розгляд клопотання заінтересованої особи повинен прийматись у формі рішення, що є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування чи органів виконавчої влади виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Аналогічна правова позиція вказана в постанові Верховного Суду від 23.11.2018 по справі №826/8844/16.
Позивач 04.01.2021 подав до Вовковинецької селищної ради заяву про затвердження "проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною виду цільового призначення до земельні ділянки кожної категорії земель, які не передані у власність або користування громадянам чи юридичним особам 16.00 на для ведення особистого селянського господарства 01.03 за межами населеного пункту с. Кориченці Деражнянського району Хмельницької області з кадастровим номером 6821585600:02:018:0020, розмір земельної ділянки 2,00 га.".
Проте, Вовковинецької селищна рада не здійснила належного розгляду клопотання позивача та не прийняла жодного рішення.
Вказане, на думку суду, не відповідає вимогам закону, оскільки відповідач належним чином не вирішив питання за результатом звернення позивача згідно з вимогами статті 118 Земельного кодексу України.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку про необхідність визнання бездіяльності Вовковинецької селищної ради, що полягає у не розгляді клопотання позивача від 04.01.2021 протиправною, тому позовні вимоги в цій частині необхідно задовольнити.
При цьому, суд вважає, що порушені права необхідно поновити шляхом зобов`язання відповідача розглянути клопотання позивача від 04.01.2021 та прийняти одне з рішень, передбачених статтею 118 Земельного кодексу України.
Згідно статті 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У відповідності до частини 1 статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Позивач сплатив судовий збір у розмірі 908,00 гривень та надав докази оплати правової допомоги в сумі 1425,00 гривень, тому ці витрати необхідно присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Вовковинецької селищної ради Деражнянського району Хмельницької області щодо неприйняття рішення про затвердження чи відмову у затвердженні ОСОБА_1 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність зі зміною цільового призначення до земельні ділянки кожної категорії земель, які не передані у власність або користування громадянам чи юридичним особам 16.00 на для ведення особистого селянського господарства 01.03 за межами населеного пункту с. Кориченці Деражнянського району Хмельницької області з кадастровим номером 6821585600:02:018:0020.
Зобов`язати Вовковинецьку селищну раду Деражнянського району Хмельницької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 04.01.2021 та прийняти рішення відповідно до вимог Земельного кодексу України та Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні".
Стягнути на користь ОСОБА_1 судові витрати в розмірі 2333 (дві тисячі триста тридцять три) гривні 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Вовковинецької селищної ради Деражнянського району Хмельницької області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Вовковинецька селищна рада Деражнянського району Хмельницької області (вул. Миру, 24, с. Вовковинці, Деражнянський район, Хмельницька область, 32223 , код ЄДРПОУ - 04406222)
Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2021 |
Оприлюднено | 20.10.2021 |
Номер документу | 100404766 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Тарновецький І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні