Рішення
від 18.10.2021 по справі 620/9330/21
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 жовтня 2021 року Чернігів Справа № 620/9330/21

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративну справу

за позовомГоловного управління Державної податкової служби у Чернігівській області доФізичної особи - підприємця ОСОБА_1 простягнення податкового боргу, У С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної податкової служби у Чернігівській області (надалі також - позивач, ГУ ДПС у Чернігівській області) звернулось до суду з позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (надалі також - відповідач, ФОП ОСОБА_1 ), в якому просить стягнути з відповідача податковий борг по єдиному податку з фізичних осіб в розмірі 64490,81 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що з 28.12.2000 відповідач перебував на обліку у податковому органі та несвоєчасно і не в повному обсязі сплачує до бюджету належні суми платежів. Так, відповідач має податковий борг по орендній платі з фізичних осіб у розмірі 64490,81 грн. Зазначений податковий борг підтверджується податковим повідомленням-рішенням, яким визначено суму податкового зобов`язання з орендної плати з фізичних осіб за 2020 рік у розмірі - 61820,48 грн та податковим повідомленням-рішенням, яким платнику контролюючим органом у зв`язку із несплатою узгодженого податкового зобов`язання з орендної плати з фізичних осіб нараховано штрафну санкцію в розмірі - 4127,67 грн. Разом з тим, у зв`язку із наявністю у платника податків переплати, яка рахувалась по особовому рахунку в сумі 1457,34 грн відповідно до інформаційної бази Податковий блок розмір неоплаченої штрафної санкції склав 2670,33 грн. Також зауважує, що відповідно до норм статті 59 Податкового кодексу України контролюючим органом було направлено на адресу відповідача податкову вимогу, яка ним була отримана 26.12.2020.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 18.08.2021 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Також встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі відповідачу для подання відзиву на позов або заяви про визнання позову.

Зазначена ухвала про відкриття провадження у справі надсилалася відповідачу за адресою, вказаною у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 02.07.2021, а саме: АДРЕСА_1 (а.с. 7-8, 18) та була отримана відповідачем 25.08.2021, що підтверджується Рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 20).

Правом подання до суду відзиву відповідач не скористався.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 02.07.2021 ОСОБА_1 27.12.2000 зареєстрована як фізична особа-підприємець, основним видом економічної діяльності якої є 47.76 Роздрібна торгівля квітами, рослинами, насінням, добривами, домашніми тваринами та кормами для них у спеціалізованих магазинах. З 28.12.2000 її взято на облік в податковому органі (а.с. 7-8).

Вказане також підтверджується Ідентифікаційними даними ГУ ДПС у Чернігівській області (а.с. 9).

15.05.2020 ГУ ДПС у Чернігівській області на ім`я відповідача сформовано Податкове повідомлення-рішення № 5851368-5305-2522, відповідно до якого визначено суму податкового зобов`язання з орендної плати з фізичних осіб за 2020 рік у розмірі 61820,48 грн. Вказане ППР позивачем направлялося відповідачу, однак було повернуто відправнику за закінченням терміну зберігання, що підтверджується копією конверту (а.с. 11).

10.04.2020 ГУ ДПС у Чернігівській області на ім`я відповідача сформовано Податкове повідомлення-рішення № 0023595305, відповідно до якого встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з орендної плати з фізичних осіб та зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20 % у сумі 4127,67 грн. Вказане ППР позивачем направлялося відповідачу та було отримано 13.05.2020, що підтверджується копією Рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 10).

Згідно копії Довідки ГУ ДПС у Чернігівській області по запиту користувача загальна сума заборгованості відповідача становить 64490,81 грн (а.с. 5).

23.12.2020 позивачем сформовано Податкову вимогу форми Ф № 9322-13, яку було направлено відповідачу за адресою: АДРЕСА_1 . Вказана вимога 26.12.2021 отримана відповідачем, що підтверджується копією Рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 6).

11.04.2016 між Чернігівською міською радою (Орендодавець) та ОСОБА_1 (Орендар) укладено Договір оренди земельної ділянки № 4250 (а.с. 12), відповідно до умов якого: 1. Орендодавець надає, а Орендар приймає в оренду земельну ділянку (кадастровий номер 7410100000:01:036:0526) в АДРЕСА_2 для експлуатації об`єктів нерухомості - адмінбудівлі та складу; 6. Договір укладено терміном до 25 лютого 2021 року; 7. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 4,0 відсотка нормативної грошової оцінки землі, що становить 58321.21 грн. (27.3680 грн. за 1 кв.м.) на рік; 8. Орендна плата вноситься Орендарем в строки встановленні статтею 287 Податкового кодексу України на рахунок, вказаний Орендодавцем (одержаний в ДПІ у м. Чернігові головного управління ДФС у Чернігівській області).

Надаючи нормативно-правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідач у відповідності до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України (надалі також - ПК України, в редакції, що діяла на момент виникнення спірного податкового боргу) є платником податку та згідно підпунктів 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 цього Кодексу зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.

Грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня (підпункт 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Згідно із статтею 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;

не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (пункт 285.1 статті 285 ПК України).

Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу (пункт 286.5 статті 286 ПК України).

Відповідно до пунктів 287.2 та 287.5 статті 287 ПК України облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня.

Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право: застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з абз. 3 пункту 126.1 статті 126 ПК України (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до пунктів 42.1, 42.2, 42.5 статті 42 ПК України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображатися в електронному кабінеті.

Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Пунктами 59.1, 59.3, 59.5 статті 59 ПК України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

На виконання вказаних норм позивачем надіслано відповідачу Податкову вимогу форми Ф від 23.12.2020 № 9322-13. Копією Рекомендованого повідомлення про вручення підтверджується, що вказана вимога була отримана 26.12.2020.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач має податковий борг в загальному розмірі 64490,81 грн, що підтверджується, зокрема: Договором оренди земельної ділянки від 11.04.2016 № 4250, укладеним між Чернігівською міською радою (Орендодавець) та ОСОБА_1 (Орендар); ППР від 15.05.2020 № 5851368-5305-2522 та ППР від 10.04.2020 № 0023595305; Довідкою ГУ ДПС у Чернігівській області по запиту користувача.

Суд зауважує, що копіями Рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення та конверту підтверджується, що вказані вище ППР податковим органом направлялися відповідачу та в розумінні положень статті 42 ПК України є належним чином врученими.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що податковий борг на загальну суму 64490,81 грн виник внаслідок несплати відповідачем узгодженого податкового зобов`язання.

Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 стаття 20 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, а саме податкові органи, мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 87.11 статті 87 Податкового кодексу України орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного правового аналізу положень законодавства України та доказів, які містяться у матеріалах справи, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позову в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути в дохід бюджету з рахунків фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) в банках, що обслуговують такого платника податків, кошти у сумі 64490,81 грн (шістдесят чотири тисячі чотириста дев`яносто грн. 81 коп.) гривень для погашення податкового боргу з орендної плати з фізичних осіб на р/р UA898999980334189815000025739; отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг м.Чернігів/18010900, код ЄДРПОУ - 37972475, банк отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач: Головне управління Державної податкової служби у Чернігівській області, вул. Реміснича, буд. 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ ВП 44094124.

Відповідач: Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Дата складення повного рішення суду - 18.10.2021.

Суддя Ю. О. Скалозуб

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2021
Оприлюднено20.10.2021
Номер документу100405628
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/9330/21

Рішення від 18.10.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 18.08.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні