Постанова
від 13.10.2021 по справі 340/541/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

13 жовтня 2021 року м. Дніпросправа № 340/541/20

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Прокопчук Т.С. (доповідач),

суддів: Малиш Н.І., Шлай А.В.,

розглянувши у письмовому провадженні в місті Дніпрі апеляційну скаргу відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради

на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2021 року (головуючий суддя: Казанчук Г.П.) в адміністративній справі № 340/541/20 , розглянутої в порядку спрощеного позовного провадження

за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області до дошкільного навчального закладу № 8 Світлячок Знам`янської міської ради ,3 особи відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ:

Позивач Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області (далі УДСНС у Кіровоградській області) 17.02.2020 року звернулось до суду з позовом до відповідача дошкільного навчального закладу № 8 Світлячок Знам`янської міської ради ( далі ДНЗ № 8 Світлячок ), в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді заборони роботи (експлуатації) будівлі дошкільного навчального закладу № 8 Світлячок Знам`янської міської ради, що розташована за адресою: Кіровоградська область, м. Знам`янка, вул. Калинова, 115, заборони її використання (експлуатації) та опечатування (опломбування) вхідних дверей до вказаної будівлі.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що у ході проведення перевірки відповідача виявлено факти порушення ним законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Відзив на позов від відповідача ДНЗ № 8 Світлячок не надходив.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2021 року позов задоволено частково, застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом заборони використання (експлуатації). ДНЗ № 8 Світлячок за адресою: : Кіровоградська область, м. Знам`янка, вул. Калинова, 115. У задоволенні решти вимог відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, 3 особою відділом освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить рішення скасувати з підстав порушення судом норм матеріального права, та прийняти постанову, якою в задоволенні позову відмовити

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч.1, 2, 3 ст. 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Крім того, ст. 2 та ч. 4 ст. 242 КАС України встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Зазначеним вимогам процесуального закону рішення суду першої інстанції відповідає, а вимоги апеляційної скарги не є обґрунтованими з огляду на наступне.

Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади АРК, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Положенням про Державну службу України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 1052 від 16.12.2015 року визначено, що зазначений орган є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Статтею 2 Закону України Про пожежну безпеку визначено, що забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором.

Статтею 66, ч.2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль), шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Із матеріалів справи вбачається, що на підставі наказу УДСНС України від 12.12.2019 року №230 , наказу Знам`янського міськрайонного відділу УДСНС України у Кіровоградській області від 12.12.2019 року №56, посвідчення від 03.02.2020 року № 3/24 посадовою особою відповідача державним інспектором з нагляду у сфері пожежної та техногенної безпеки у Знам`янському районі Громком С.А. в період з 03 по 04 лютого 2020 року проведено позаплановий захід державного нагляду щодо дотримання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки ДНЗ № 8 Світлячок , в ході якої перевірено стан будівель та приміщень дошкільного закладу за адресою: : Кіровоградська область, м. Знам`янка, вул. Калинова, 115.

За результатами перевірки складено акт №55 від 04.02.2020 року, яким встановлено низку порушень, допущених ДНЗ № 8 Світлячок при експлуатації будівель за вищезазначеною адресою, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме: - приміщення будівлі дошкільного закладу не обладнано системою протипожежного захисту (системою автоматичної пожежної сигналізації) (пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ; пункт 6 розділ VI ППБ для навчальних закладів та установ освіти України, пункт 7.2 таблиці А1 додатка А ДБН В.2.5-56:2014);

- дерев`яні елементи будівлі дошкільного закладу не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (пункт 2.5 глави II розділу III ППБУ);

- не виконано захист будівлі дошкільного закладу від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів (пункт 1.21 глави 1 розділу V ППБУ);

- не проведено коригування плану (схеми) евакуації людей на випадок пожежі (пункт 6 розділ II ППБУ; пункт 10 розділу V ППБ для навчальних закладів та установ освіти України);

- приміщення закладу не забезпечено інструкціями про заходи пожежної безпеки (пункт 4 розділу II ППБУ);

- будівлю, а також приміщення закладу не забезпечено відповідними знаками безпеки згідно з вимогами ДСТУ 180 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (180 6309:1987, ГОТ) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности (пункт 8 розділу II ППБУ);

- не забезпечено розміщення переносних вогнегасників шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення (пункт 3.10 глави 3 розділу V ППБУ);

- на території закладу, площа якого більше 200 м2, не встановлені пожежні щити з розрахунку один щит на 5000 м2 захищуваної площі (пункт 3.11 глави 3 розділу V ППБУ);

- наявний пожежний щит не забезпечено відповідними засобами пожежогасіння (пункт 3.11 глави 3 розділу V ППБУ);

- на пожежному щиті не вказано його порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів (пункт 3.12 глави 3 розділу V ППБУ);

- особами, що залучаються до проведення інструктажів, навчання і перевірки знань з питань пожежної безпеки, не пройдено спеціальну підготовку у навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (пункт 16 розділу II ППБУ; пункт 11, пункт 14, пункт 16 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях);

- особами, які задіяні на роботі, пов`язаній з підвищеною пожежною небезпекою (кочегарами), попередньо (до початку самостійного виконання роботи) не пройдено спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум) (пункт 15 розділу II ППБУ; пункт 11 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях);

- приміщення закладу не забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно з нормами належності (пункт 3.6 глави III розділу V ППБУ; пункт 1 розділу V, пункти 5 і 6 розділу VI Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників);

- не визначено обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, не призначено відповідальних за пожежну безпеку окремих приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту (пункт 2 розділу II ППБУ);

- допускається захаращення шляхів евакуації з приміщень групи Веселята меблями, що зменшують ширину евакуаційного виходу (пункти 2.23 та 2.27 глави II розділу III ПГІБУ; пункт 9 розділу III ППБ для навчальних закладів та установ системи освіти України);

- в приміщенні коридору закладу біля основного виходу з будівлі допускається застосування будівельних матеріалів (облицювальний профіль МДФ) з вищими показниками пожежної небезпеки ніж передбачено п. 7.3.3 ДБН В. 1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва (пункт 2.23 глави II розділу III ППБУ, пункт 7.3.3 глави 7.3 розділу VII ДБН В. 1.1-7-2016, пункт 9 розділу III ППБ для навчальних закладів та установ системи освіти України);

- для будівлі котельні не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В. 1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок , які не позначено на вхідних дверях до приміщення (пункт 2.9 глави II розділу III ППБУ);

- працюючий персонал не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання з непростроченим терміном використання (зберігання) (пункт 2 частини І статті 20 КЦЗУ, пункт 2 розділу III ГІТБ);

- допускається розвішування у сходових клітках на стінах картин та інших горючих матеріалів (пункт 2.37 глави II розділу III ППБУ, пункт 9 розділу III ППБ для навчальних закладів та установ системи освіти України);

- допускається влаштування незаповнених отворів в протипожежній перешкоді (не встановлено протипожежні двері), яка відокремлює електрощитову (пункт 1.24 глави І розділу IV ППБУ, пункти 6.2 та 6.4 розділу VI ДБН В. 1.1-7-2016) (а.с.31-35).

Із матеріалів справи вбачається, що судом першої інстанції наданий час для усунення порушень вимог пожежної безпеки, але доказів усунення таких порушень у повному обсязі протягом більше як одного року відповідач не надав, 5 порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту відповідачем не усунено, що підтверджено актом позапланової перевірки відповідача від 22.03.2021 року №23, а саме: приміщення будівлі дошкільного закладу не обладнано системою протипожежного захисту (системою автоматичної пожежної сигналізації),

дерев`яні елементи будівлі дошкільного закладу не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефекти будівлю,

особами, що залучаються до проведення інструктажів, навчання і перевірки знань з питань пожежної безпеки, не пройдено спеціальну підготовку у навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності,

працюючий персонал не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання з непростроченим терміном використання (зберігання) допускається влаштування незаповнених отворів в протипожежній перешкоді (не встановлено протипожежні двері), яка відокремлює електрощитову.

допускається влаштування незаповнених отворів в протипожежній перешкоді (не встановлено протипожежні двері), яка відокремлює електрощитову

Суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що виявлені порушення правил пожежної безпеки створюють загрозу життю та/або здоров`ю як дошкільнят та вихователів, так і іншого працюючого персоналу разом з іншими громадяни, які можуть знаходитись в будівлі ДНЗ № 8 Світлячок .

Оскільки відповідачем не надано доказів усунення усіх виявлених порушень у сфері пожежної безпеки та цивільного захисту, зафіксованих в акті позивача від №55 від 04.02.2020 року, суд першої інстанції правомірно застосував заходи реагування у вигляді заборони використання (експлуатації) приміщень ДНЗ № 8 Світлячок за адресою: : Кіровоградська область, м. Знам`янка, вул. Калинова, 115.

Доводами апеляційної скарги зазначені обставини не спростовано, оскільки згідно акту позапланової перевірки відповідача від 19.05.2021 року №86, три порушення вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту відповідачем не усунено.

Оскільки судом першої інстанції у повному обсязі встановлено обставини, що мають значення для справи та прийнято рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради - залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2021 року в адміністративній справі № 340/541/20 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 13 жовтня 2021 року, та оскарженню в касаційному порядку не підлягає згідно ч.5 ст.328 КАС України.

Головуючий - суддя Т.С. Прокопчук

суддя Н.І. Малиш

суддя А.В. Шлай

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2021
Оприлюднено21.10.2021
Номер документу100407075
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/541/20

Постанова від 13.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 26.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 23.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Рішення від 23.04.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

Ухвала від 29.03.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

Ухвала від 13.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

Ухвала від 21.02.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні