Ухвала
від 19.10.2021 по справі 420/7713/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7713/19

У Х В А Л А

19 жовтня 2021 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Одесі за правилами загального позовного провадження у підготовчому засіданні клопотання представника відповідача про залишення без розгляду позову Товариства з обмеженою відповідальністю Техніком-Т до Головного управління ДФС в Одеській області, Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 00916151062 від 17 липня 2019 року

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Техніком-Т до Головного управління ДФС в Одеській області, Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 00916151062 від 17 липня 2019 року.

Підготовче засідання по справі призначено на 20 січня 2020 року о 10 годині 00 хвилин.

13 квітня 2020 року ухвалою суду провадження у справі зупинено до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

21.01.2021 року від представника відповідача надійшло клопотання про залишення позовної заяви без розгляду. Представник відповідача зазначає, що товариством позивача було подано скаргу на податкове повідомлення-рішення у серпні 2019 року, за результатом розгляду якої ДПС України прийнято рішення від 25.10.2019 року №6961/6/99-00-08-05-05 про залишення без змін податкового повідомлення-рішення, а скаргу залишено без задоволення.

Адміністративний позов ТОВ Техніком-Т , за яким відкрито провадження по справі № 420/7713/19, подано до Одеського окружного адміністративного суду, лише, 18.12.2019 року, тобто після спливу місячного строку, передбаченого статтею 56 Податковий кодекс України на судове оскарження.

19.10.2021 року від представника позивача надійшли письмові заперечення щодо клопотання про залишення позову без розгляду, з огляду на які, позовна заява була подана з дотриманням місячного строку для звернення до суду із вказаним позовом, так як так як позивач отримав Рішення Державної податкової служби України тільки 19 листопада 2019 року.

Суд, дослідив матеріали справи в частині заявленого клопотання та робить наступний висновок.

Згідно з положеннями ч. ч. 1,2 ст. 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України, якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень. Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб`єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб`єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

Відносини у сфері оподаткування, права та обов`язки платників податків і зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження та обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Спеціальною нормою, яка встановлює порядок оскарження рішень контролюючих органів, є стаття 56 ПК України. З її змісту вбачається, що у платника податків є право розсуду в обранні адміністративного та/або судового порядку оскарження такого рішення після його отримання. Обрання платником податків в першу чергу адміністративного порядку оскарження рішення не виключає можливості надалі звернутися до суду з відповідним позовом, що визнається досудовим порядком вирішення спору. Водночас якщо після отримання рішення контролюючого органу платник податків звертається до суду з позовом, його право на адміністративне оскарження такого рішення втрачається.

Відповідно до пункту 56.19 статті 56 ПК України, у разі коли до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов`язання протягом місяця, що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження відповідно до пункту 56.17 цієї статті.

Зі змісту пунктів 56.2, 56.3, 56.17 статті 56, пункту 57.3 статті 57 ПК України вбачається, що процедура адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення розпочинається з дня подання скарги до контролюючого органу вищого рівня, яка засвідчує безпосередню незгоду платника з визначеними йому грошовими зобов`язаннями, і закінчується настанням однієї з подій, передбачених пунктом 56.17 статті 56 ПК України. Строк для подачі первинної скарги за загальним правилом становить 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення.

У цій справі процедура адміністративного оскарження позивачем податкового повідомлення-рішення закінчилася днем отримання позивачем рішення ДПС України за результатами розгляду скарги (підпункт 56.17.3 пункту 56.17 статті 56 ПК України), тобто 19.11.2020 року, про що свідчить роздруківка з офіційного веб-сайту АТ Укрпошта за трек-номером 0405343809018, з огляду на яку відправлення вручено 19.11.2019 року о 09:43:00.

Суд зазначає, що норма пункту 56.19 статті 56 ПК України є спеціальною нормою, яка регулює визначену її предметом групу правовідносин - оскарження податкових повідомлень-рішень та інших рішень контролюючих органів про нарахування грошових зобов`язань за умови використання платником податків досудового порядку вирішення спору.

Тобто, для звернення до суду із позовом про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, у випадку використання процедури адміністративного оскарження, встановлюється місячний строк з дня отримання рішення про результати розгляду відповідної скарги.

Вказані висновки суду відповідають висновкам Верховного суду у складі судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду, що наведені у постанові від 26.11.2020 року у справі № 500/2486/19, висновкам Верховного Суду, що наведені у постанові від 11.10.2019 року у справі № 640/20468/18.

Згідно з ч. 9 ст. 120 КАС України, строк не вважається пропущеним, якщо до його закінчення позовна заява, скарга, інші документи чи матеріали або грошові кошти здано на пошту чи передані іншими відповідними засобами зв`язку.

Товариство з обмеженою відповідальністю Техніком-Т звернулося до суду із вказаним позовом 18.12.2019 року, тобто в місячний строк з дня отримання 19.11.2019 року рішення ДПС України, за результатом процедури адміністративного оскарження, у зв`язку із чим, клопотання представника відповідача про залишення позову без розгляду до задоволення не належить.

Керуючись ст. ст. 14, 240, 241, 248, 256 КАС України суд

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні клопотання представника відповідача про залишення без розгляду позову Товариства з обмеженою відповідальністю Техніком-Т до Головного управління ДФС в Одеській області, Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 00916151062 від 17 липня 2019 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складений та підписаний судом 19 жовтня 2021 року.

Суддя Н.В. Бжассо

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2021
Оприлюднено22.10.2021
Номер документу100443951
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/7713/19

Ухвала від 11.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 26.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 25.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 30.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 19.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні