Ухвала
від 19.10.2021 по справі 420/517/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/517/19

УХВАЛА

19 жовтня 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.

Розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника відповідача про заміну сторони виконавчого провадження у справі за адміністративною позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Укртехбезпека» до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 27.05.2019 року у справі №420/517/19 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Укртехбезпека» (вул. Середньофонтанська, 32, м. Одеса, 65039) до Головного управління ДФС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) про скасування податкового повідомлення-рішення - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області від 14 грудня 2018 року № 0055831407, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Укртехбезпека» донараховано податкових зобов`язань з податку на додану вартість у сумі 464 759 грн. та штрафні санкції на суму 116 190 грн., у загальному розмірі 580 949 грн.

Стягнуто з Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, ідентифікаційний код 39398646) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Укртехбезпека» (вул. Середньофонтанська, 32, м. Одеса, 65039, ідентифікаційний код 35067514) 8705 (вісім тисяч сімсот п`ять)грн.24коп. судового збору, сплаченого при поданні позовної заяви.

Рішення набрало законної сили 09.07.2019 року.

18.07.2019 року Одеським окружним адміністративним судом було видано виконавчі листи №420/517/19 про стягнення з Головного управління ДФС в Одеській області судових витрат.

23.09.2021 року за вх.№52581/21 від представника відповідача надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження.

Для розгляду вказаної заяви було призначено судове засідання на 05.10.2021 року, яке було відкладено на 19.10.2021 року, однак сторони до суду не з`явились. Про дату, час та місце судового засідання сповіщались належним чином та завчасно.

Розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління ДФС в Одеській області про заміну сторони виконавчого провадження, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Аналогічна норма передбачена положеннями Закону України «Про виконавче провадження» , згідно ч. 5 ст. 15 якого у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до ч.2 ст.379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Згідно з ч.4 ст. 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Вирішуючи питання щодо наявності підстав для заміни боржника, суд виходить з наступного.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1200 від 18.12.2018 р. «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 537 від 19.06.2019 р. «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» Головне управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) приєднано до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5).

Таким чином, Головне управління ДПС в Одеські області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) є правонаступником всіх прав та обов`язків припиненого Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5).

Разом з тим, п.1 постанови Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 р. "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема Головне управління ДПС в Одеській області.

Пунктом 2 цієї постанови установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій; права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 р. "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" постановлено Державній податковій службі забезпечити: утворення комісій з ліквідації територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови; здійснення заходів щодо ліквідації територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови; утворення територіальних органів Державної податкової служби відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".

Наказом голови Державної податкової служби №529 від 30.09.2020 р. "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи, зокрема Головне управління ДПС в Одеській області.

Відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, можуть утворюватися в межах граничної чисельності державних службовців та працівників відповідного центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на утримання центрального органу виконавчої влади, ліквідовуватися, реорганізовуватися керівником відповідного центрального органу виконавчої влади як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади.

Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.

Положення про територіальний орган як відокремлений підрозділ центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, положення про територіальний орган як відокремлений підрозділ центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, затверджуються керівником відповідного центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність такого центрального органу виконавчої влади.

Керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може делегувати керівнику територіального органу як відокремленого підрозділу такого центрального органу виконавчої влади окремі повноваження відповідно до положення про такий територіальний орган.

Територіальні органи як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, територіальні органи як відокремлені підрозділи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, створюються і припиняються в порядку, визначеному законодавством.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) як юридична особа з 16.10.2020 р. перебуває у стані припинення. В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.09.2020 р. зареєстроване Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України.

Наказом голови Державної податкової служби України №643 від 12.11.2020 р. затверджено Положення про Головне управління ДПС в Одеській області. Відповідно до цього Положення Головне управління ДПС в Одеській області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу ДПС, забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Одеської області, є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370).

Наказом голови Державної податкової служби України №755 від 24.12.2020 р."Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій" наказано розпочати з 01.01.2021 р. здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС №529 від 30.09.2020 р. "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби України", повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 р. "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби".

Таким чином, у зв`язку з реформуванням системи органів податкової служби наразі діяльність та адміністративна компетенція юридичних осіб - Головного управління ДФС в Одеській області та Головного управління ДПС в Одеській області як суб`єктів владних повноважень припинилася, а їхні функції і зобов`язання у публічно-правових відносинах, зокрема, з реалізації державної податкової політики, перейшли до іншого суб`єкта владних повноважень - відокремленого підрозділу Державної податкової служби України - Головного управління ДПС в Одеській області, який є їхнім правонаступником у спірних правовідносинах.

Відповідно до ч. 1 ст. 379 КАС України в редакції Закону № 2147-VIII від 03.10.2017 р., у разі вибуття однієї з сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно з ч. 4 ст. 379 КАС України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Також відповідно до ч.5 ст.15 Закону України «Про виконавче провадження» , у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Приймаючи до уваги вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність процесуальних підстав для заміни сторони виконавчого провадження за виконавчим листом від 18.07.2019 року з Головного управління ДФС в Одеській області на відокремлений підрозділ Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044).

Керуючись ст.ст.7, 205, 248, 295, 379 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Заяву представника Головного управління ДФС в Одеській області про заміну сторони виконавчого провадження по справі №420/517/19, - задовольнити.

Замінити боржника у виконавчому листі №420/517/19 від 18.07.2019 року про стягнення з Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, ідентифікаційний код 39398646) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Укртехбезпека» (вул. Середньофонтанська, 32, м. Одеса, 65039, ідентифікаційний код 35067514) 8705 (вісім тисяч сімсот п`ять)грн.24коп. судового збору, сплаченого при поданні позовної заяви, з Головного управління ДФС в Одеській області на відокремлений підрозділ Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП44069166; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) як правонаступника.

Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена у відповідності до положень ст.ст. 295, 297 КАС України в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду .

Суддя М.М. Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2021
Оприлюднено22.10.2021
Номер документу100443959
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/517/19

Ухвала від 19.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 27.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Судовий наказ від 19.04.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Чалий А. В.

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні