Ухвала
від 18.10.2021 по справі 902/1075/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 E-mail: inbox@vn.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про задоволення заяви щодо заміни сторони

виконавчого провадження

"18" жовтня 2021 р. Cправа № 902/1075/20

Господарський суд Вінницької області у складі судді Матвійчука Василя Васильовича,

при секретарі судового засідання Марущак А.О., за відсутності представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали заяви № 01-02/793 від 05.10.2021 Комунальної організації "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву" про заміну сторони боржника у справі

за позовом : Комунальної організації "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву" (вул. Замостянська/пр. Коцюбинського, 26/58, м. Вінниця, 21009)

до : Комунального підприємства "Відродження" Сальницької сільської ради (вул. Вишнева, 34, с. Сальник, Калинівський район, Вінницька область, 22460)

до: Сальницької сільської ради Калинівського району Вінницької області (вул. Вишнева, 34, с. Сальник, Калинівський район, Вінницька область, 22460)

про стягнення 574213,67 грн.

В С Т А Н О В И В :

Господарським судом Вінницької області в порядку загального позовного провадження розглянуто справу № 902/1075/20 за позовом Комунальної організації "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву" з вимогами про солідарне стягнення з Комунального підприємства "Відродження" Сальницької сільської ради та Сальницької сільської ради Калинівського району Вінницької області заборгованості у розмірі 574 213,67 грн, з яких: сума основного боргу - 474 499,29 грн, 6% річних - 67 705,08 грн, пеня - 32 009,30 грн, яка виникла у зв`язку з невиконанням умов договору № 07пв-1-1-404 від 22.09.2016.

Ухвалою суду від 03.12.2020 затверджено Мирову угоду та закрито провадження у справі № 902/1075/20 на підставі п. 7 ч.1 ст.231 ГПК України.

07.10.2021 до канцелярії суду подано заяву № 01-02/793 від 05.10.2021 Комунальної організації "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву" про заміну сторони боржника в ухвалі суду від 03.12.2020 з Сальницької сільської ради Калинівського району Вінницької області на її правонаступника - Калинівську міську раду.

Ухвалою суду від 08.10.2021 заяву Комунальної організації "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву" призначено до розгляду в судовому засіданні на 18.10.2021.

На визначену судом дату представники учасників не з`явились. При цьому суд зважає, що про дату, час та місце розгляду заяви учасники повідомлені у визначений ГПК України спосіб, ухвалою від 08.10.2021, яка направлена рекомендованою кореспонденцією.

Згідно із абз. 2 ч. 3 ст. 334 ГПК України неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

З врахуванням наведеного, суд дійшов висновку про можливість розгляду заяви за відсутності представників учасників, оскільки їх неявка не перешкоджає такому розгляду.

Розглянувши заяву Комунальної організації "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву" № 01-02/793 від 05.10.2021 про заміну сторони боржника, суд дійшов наступних висновків.

Як зазначалося судом вище, ухвалою суду від 03.12.2020 затверджено Мирову угоду від 01.12.2020 року, укладену між Комунальною організацією Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву , Комунальним підприємством Відродження Сальницької сільської ради та Сальницькою сільською радою Калинівського району Вінницької області.

Згідно умов н.1.3 вищезазначеної Мирової угоди, сторони домовилися про погашення суми боргу в добровільному порядку у термін до і .12.202 І р в такій послідовності:

до 01 квітня 2021 року - 100 000,00 грн.;

до 01 липня 2021 року - 120 000,00 грн.;

до 01 жовтня 2021 року - 150 000.00 грн.;

до 31 грудня 2021 року - 212 826,88 гри

Провадження у справі № 902/1075/20 закрито на підставі п. 7 ч.1 ст.231 ГПК України.

Відтак, заборгованість боржників перед позивачем (стягувачем) визнана та підтверджена ухвалою суду.

Відповідно до ст. 193 ГПК України, виконання мирової угоди здійснюється особами, які її уклали, в порядку і строки, передбачені цією угодою. Ухвала про затвердження мирової угоди є виконавчим документом та має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим Законом України "Про виконавче провадження". У разі невиконання затвердженої судом мирової угоди ухвала суду про затвердження мирової угоди може бути подана для її примусового виконання в порядку, передбаченому законодавством для виконання судових рішень.

Як зазначає позивач в заяві, у зв`язку із порушенням боржником 1 та боржником 2 взятих, згідно Мирової угоди на себе зобов`язань в частині сплати боргу, Фонд має намір реалізувати своє право на звернення до органів стягнення з метою примусового виконання ухвали господарського суду про затвердження Мирової угоди.

Поряд з цим, у зв`язку із проведенням процедури децентралізації в частині зміни адміністравтивних центрів та затвердження територій територіальних громад у Вінницькій області, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України №707-р від 12.06.2020 та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Сальницька територіальна громада ввійшла до Калинівського району, і наразі функції та повноваження Сальницької сільської ради, яка припиняється, здійснюються Калинівською міською радою.

Відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Відповідно до ч.ч. 1-4 ст. 8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад об`єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об`єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об`єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.

Повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою.

Об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.

У разі об`єднання всіх територіальних громад одного району в одну об`єднану територіальну громаду все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об`єднаної територіальної громади, а пов`язані з таким майном права та обов`язки належать об`єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.

З дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, та розміщених поза адміністративним центром об`єднаної територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільські, селищні, міські ради припиняються у порядку, визначеному цим Законом.

Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків всіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою.

Матеріали справи свідчать про те, що рішенням Калинівської міської ради № 48 від 27.11.2020 "Про початок реорганізації сільських рад шляхом приєднання до Калинівської міської ради" розпочато процедуру реорганізації сільських рад шляхом приєднання до Калинівської міської ради.

Згідно підпункту 1.19. пункту 1 Рішення розпочато процедуру реорганізації шляхом приєднання до Калинівської міської ради (22400, м. Калинівка, вул. В.Нсстерчука, 19, код ЄДРПОУ 04326106) Сальницької сільської ради (вул. Вишнева, 34, с. Сальник, Калинівський р-н., Вінницька обл., 22460, код ЄДРПОУ 04328714).

Пунктом 2 Рішення встановлено, що Калинівська міська рада с правонаступником всього майна, прав та обов`язків, серед інших і Сальницької сільської ради.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань судом встановлено, що юридична особа Сальницька сільська рада (ідентифікаційний код 04328714) з 24.12.2020 перебуває в стані припинення в результаті реорганізації (номер запису:1001531270012000577).

Статтями 73, 74 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, про їх достатність для встановлення факту, що Калинівська міська рада є правонаступником Сальницької сільської ради.

Відповідно до статті 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

За загальним правилом, правонаступництво - це перехід прав і обов`язків від одного суб`єкта до іншого. Правонаступництво є самостійною підставою заміни кредитора у зобов`язанні, його слід розглядати як певний юридичний механізм похідного правонабуття, за яким до правонаступника переходять суб`єктивні права та обов`язки попередника. Правонаступництво для юридичних осіб може наставати в разі їх припинення з правонаступництвом. Припинення юридичної особи з правонаступництвом, тобто реорганізація юридичної особи, може проводитися у формі злиття, приєднання, поділу або перетворення.

Водночас процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні. Процесуальне правонаступництво випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником) і відображає зв`язок матеріального і процесуального права. Для вирішення судом питання про процесуальну заміну сторони у справі (у тому числі на стадії виконання судового рішення) необхідною умовою є наявність відповідних первинних документів, які підтверджують факт вибуття особи з матеріального правовідношення та перехід її прав та обов`язків до іншої особи - правонаступника.

Отже, правонаступництвом є перехід прав і обов`язків від одного суб`єкта до іншого. Розрізняють дві форми правонаступництва: універсальне та часткове (сингулярне). При універсальному правонаступництві до правонаступника (фізичної або юридичної особи) разом з правами первісного кредитора переходять і його обов`язки. Таке правонаступництво має місце у разі спадкування, реорганізації юридичної особи шляхом перетворення, злиття, приєднання. При частковому (сингулярному) правонаступництві, до правонаступника переходять тільки певні права та обов`язки кредитора.

Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини (п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України).

Відповідно до п. 4 ст. 6.1 Прикінцевих та перехідних положень закону "Про місцеве самоврядування в Україні" сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту.

Відповідно до правових висновків викладених у постанові Верховного Суду у складі об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 09.12.2019 у справі 2-3627/09, зміна сторони виконавчого провадження її правонаступником може відбуватися як при відкритому виконавчому провадженні, так і при відсутності виконавчого провадження, тобто може бути проведена на будь-якій стадії процесу. Без зміни сторони виконавчого провадження правонаступник позбавлений процесуальної можливості ставити питання про відкриття виконавчого провадження та вчиняти інші дії згідно із Законом України "Про виконавче провадження".

У постанові Великої Палати Верховного Суду від 16 червня 2020 року в справі № 910/5953/17 (провадження № 12-98гс19) вказано, що при реорганізації в формі злиття немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків. Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий.

Також у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16 червня 2020 року в справі № 922/4519/14 (провадження № 12-34гс20) зазначено, що забезпечення остаточності судового рішення та його неухильного виконання спрямоване на дотримання таких вимог верховенства права, як забезпечення прав і свобод людини, правової визначеності, доступу до правосуддя, законності. Порушення принципу обов`язковості виконання судового рішення суперечить вимогам правової визначеності.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заяви № 01-02/793 від 05.10.2021 Комунальної організації "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву" про заміну сторони боржника його правонаступником у справі №902/1075/20.

Керуючись ст.ст. 233, 234, 235, 242, 255, 326, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В :

1. Заяву Комунальної організації "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву" № 01-02/793 від 05.10.2021 про заміну сторони боржника його правонаступником у справі №902/1075/20 задовольнити.

2. Замінити боржника у справі № 902/1075/20 - Сальницьку сільську раду Калинівського району Вінницької області (Ідентифікаційний код юридичної особи 04328714, місцезнаходження: вул. Вишнева, 34, с. Сальник, Калинівський район, Вінницька область, 22460) на його правонаступника - Калинівську міську раду (Ідентифікаційний код юридичної особи 04326106, місцезнаходження: вул. В. Нестерчука,19, м. Калинівка, 22400).

3. Копію ухвали надіслати рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та на відомі суду адреси електронної пошти: стягувача - fondsib@gmail.com; Калинівської міської ради - kalynivskaotg8@gmail.com.

Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 235 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України .

Повний текст ухвали підписано 21.10.2021.

Суддя Василь МАТВІЙЧУК

віддрук. прим.:

1 - до справи

2 - позивачу (вул. Замостянська/пр. Коцюбинського, 26/58, м. Вінниця, 21009)

3 - відповідачу 1 (вул. Вишнева, 34, с. Сальник, Калинівський район, Вінницька область, 22460)

4 - відповідачу 2 (вул. Вишнева, 34, с. Сальник, Калинівський район, Вінницька область, 22460)

5 - Калинівській міській раді (вул. В.Нестерчука, буд. 19, м. Калинівка, Калинівський район, Вінницька область, 22400)

Дата ухвалення рішення18.10.2021
Оприлюднено22.10.2021
Номер документу100454379
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —902/1075/20

Ухвала від 18.10.2021

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 08.10.2021

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 03.12.2020

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 09.11.2020

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні