ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
20 жовтня 2021 року м. Дніпросправа № 340/696/21
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач),
суддів: Шлай А.В., Щербака А.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 травня 2021 року (суддя 1-ї інстанції Дегтярьова С.В.) у справі №340/696/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Делівері Прайм" до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, Державної податкової служби України про скасування рішення та зобов`язати вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Делівері Прайм" звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, Державної податкової служби України, в якому просило:
визнати протиправними та скасувати рішення ГУ ДПС у Кіровоградській області від 04.12.2020 року №2203515/41958509, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 29.05.2020 року, складеної на ТДВ «Запорізький хлібозавод №5» ;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 29.05.2020 року складену ТОВ «Делівері Прайм» , датою її фактичного отримання.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що позивачем за договором комісії №К-1405-ДЗ5, укладеним з ТДВ «Запорізький хлібозавод №5» , та за фактом отримання комісійної винагороди склало податкову накладну №4 від 29.05.2020 яку направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Оскільки реєстрацію податкової накладної було зупинено з підстав відповідності позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, позивач 30.11.2020 року направив пояснення та копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій за цією податковою накладною. Проте рішенням комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 04.12.2020 року №2203515/41958509 у реєстрації податкової накладної відмовлено. Позивач не погоджується з таким рішенням, посилаючись на те, що відповідач протиправно зупинив реєстрацію податкової накладної, за відсутності даних про відповідність платника та господарських операцій критеріям ризиковості. Позивач стверджує, що він є сумлінним платником податків, має необхідні умови для здійснення господарської діяльності, а на вимогу контролюючого органу надав усі необхідні документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 травня 2021 року позов задоволено.
Головне управління ДПС у Кіровоградській області не погодившись з рішенням суду подало апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позову відмовити повністю.
В обґрунтування апеляційної скарги відповідач вказує на законність спірного рішення, яке прийняте відповідно до норм Податкового кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» . Вказує, що позивача внесено до переліку ризикових платників через недостатність працюючого персоналу для здійснення відповідного виду господарської діяльності, а також вказує на той факт, що сума ПДВ по вищезазначеній зупиненій податковій накладній не включена підприємством до складу податкових зобов`язань у відповідних звітних періодах. Це стало підставою для віднесення позивача до категорії ризикових платників податків та для зупинення реєстрації його податкової накладної. Також відповідач наполягає на тому, що позивач після зупинення реєстрації податкової накладної не надав до податкового органу повного пакету первинних документів на підтвердження реальності господарських операцій з надання послуг.
Позивач не скористався правом подання відзиву на апеляційну скаргу.
Сторони повідомлені про день розгляду справи.
Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, у відповідності до вимог ст. 311 КАС України.
Розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що така не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Делівері Прайм» зареєстроване 22.02.2018 року як юридична особа, основним видом його економічної діяльності є, зокрема, діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною та напівфабрикатами, діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами (а.с.36-41).
14 травня 2020 року між ТДВ Запорізький хлібозавод №5 (Комітент) та ТОВ «Делівері Прайм» (Комісіонер) укладено договір комісії №К-1405-ДЗ5 (а.с.50-54).
За умовами вказаного Договору Комісіонер зобов`язується за дорученням Комітента здійснювати від свого імені та за рахунок Комітента за обумовлену цим Договором винагороду, такі дії:
- реалізовувати продукцію, що належить Комітенту на експорт. Найменування, кількість, ціна та інші характеристики зазначеного товару визначаються в додатках до цього Договору, які є його невід`ємною частиною;
- укладати експортні зовнішньоекономічні договори купівлі-продажу Товару з нерезидентами. Мінімальна ціна продажу комісійного товару погоджується з Комітентом в Додатках до цього договору, які є його невід`ємною частиною;
- зберігати та транспортувати товар, відповідно до базису поставки, за укладеними договорами/контрактами;
- укладати необхідні договори митного оформлення товару та виконувати всі необхідні митні платежі (пункт 1 Договору).
Згідно пункту 1.2 та 1.3 даного Договору товар, що передається Комітентом Комісіонеру, є власністю Комітента, а після його продажу (експорту) за контрактом переходить у власність покупця.
Товар, що є предметом цього Договору, передається Комітентом Комісіонеру за Актом приймання-передачі відповідними партіями товару та/або частинами партії товару згідно додатку, який складається на кожну партію товару окремо.
Відповідно до пункту 3.6 договору визначено, що за послуги, надані за цим договором, Комітент сплачує Комісіонеру комісійну винагороду за кожну реалізовану партію товару в розмірі та порядку, що визначається Комісіонером у Додатках, а також компенсує Комісіонеру всі додаткові витрати, понесені ним у зв`язку з виконанням цього Договору. Додаткові витрати, понесені Комісіонером у зв`язку з виконанням цього договору та послуги поручительства, передбачені п.3.3 цього договору, включаються в суму комісійної винагороди. Комітент зобов`язується сплатити Комісіонеру комісійну винагороду протягом 30 календарних днів після затвердження звіту комісіонера.
Для виконання договору №К-1405-ДЗ5 від 14.05.2020 року сторонами укладено додаток №1 від 14.05.2020 до договору, відповідно до змісту якого Комітент доручає Комісіонеру продати олію соняшникову сиру, нерафіновану з насіння врожаю 2019 року в кількості 450 т (а.с.55).
На виконання досягнутої домовленості Комітент передав, а Комісіонер прийняв товар, що підтверджується актом приймання-передачі товару №1 від 15.05.2020 р. (а.с.56).
На виконання договору комісії №К-1405-ДЗ5 від 14.05.2020 позивачем укладено контракт №Z5-1405-ВР від 14.05.2020 з компанією ALPEX PROJECT LTD на реалізацію товару (олія соняшникова нерафінована, з насіння врожаю 2019) в кількості 450 тон. (а.с.65-69).
На виконання контракту №Z5-1405-ВР від 14.05.2020 позивачем здійснено господарські операції та складено наступні документи: рахунок-фактура №Z5-2605 від 26.05.2020 р., повідомлення про фактичне вивезення №UA508140/2020/001231 від 23.05.2020 р., вантажна митна декларація (ЕК 10 ДР) №UA508140/2020/001273 від 29.05.2020 р. (а.с.70-73).
Крім того, на виконання договору комісії №К-1405-ДЗ5 від 14.05.2020 року ТОВ «Делівері Прайм» укладено з ТОВ Миколаївське підприємство Термінал-Укрхарчозбутсировина » договір на виконання послуг по декларуванню і митному оформленню предметів, що переміщуються через митний кордон України від 12.03.2020 р. №12/03 (а.с.87-88).
На виконання умов договору від 12.03.2020 р. №12/03 складено наступні документи: акт виконання робіт (надання послуг) №403 від 29.05.2020 р., рахунок на оплату №314 від 29.05.2020 р. (а.с.89-90).
ТОВ «Делівері Прайм» перераховано кошти ТОВ Миколаївське підприємство Термінал-Укрхарчозбутсировина » за оформлення вантажно-митних декларацій, що підтверджується платіжним дорученням (а.с.91).
Свої зобов`язання перед Комісіонером позивач виконав, що підтверджується актом здачі-приймання робіт (надання послуг) №4 від 29.05.2020 р., звітом комісіонера №1 від 29.05.2020 р., рахунком на оплату №4 від 29.05.2020 р. (а.с.57-59).
Оплата ТОВ «Запорізький хлібозавод №5» комісійної винагороди ТОВ «Делівері Прайм» здійснена в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням (а.с.60).
ТОВ «Делівері Прайм» перераховано кошти ТОВ «Запорізький хлібозавод №5» за реалізований товар згідно договору комісії №К-1405-ДЗ5 від 14.05.2020 р., що підтверджується платіжними дорученнями (а.с.61-64).
На дату виникнення податкових зобов`язань за датою надання послуг (комісійна винагорода за реалізований товар) позивач склав податкову накладну №4 від 29.05.2020 р. та в електронній формі засобами телекомунікаційного зв`язку 16.10.2020 року направив її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с.42-44).
За результатами обробки цих податкових накладних автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України 16.10.2020 року позивачу надіслано квитанції про зупинення її реєстрації на підставі п.201.16 ст.201 ПК України з тієї причини, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.44).
У зв`язку з цим позивач 30.11.2020 року направив до контролюючого органу пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій за цією податковою накладною (а.с.45-47).
За наслідками розгляду цих документів комісією регіонального рівня - комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Кіровоградській області 04.12.2020 року прийнято рішення №2203515/41958509 про відмову в реєстрації податкової накладної (а.с.48-49).
Не погодившись з таким рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Суд першої інстанції задовольняючи позов виходив з того, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, оскільки зі змісту спірного рішення не вбачається дійсних та об`єктивних підстав для відмови у реєстрації означеної накладної, що підтверджували б відсутність у платника податків права на відображення у податковому обліку з ПДВ заявленої операції, а, отже, й підтверджували б правомірність відмови в такій реєстрації.
Колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про задоволення позову з наступних підстав.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
В силу пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Функціонування Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) відбувається в автоматизованому режимі за правилами, визначеними Порядком ведення єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246), а також Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 р. (далі - Порядок №569).
Зокрема, пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено, що саме в автоматизованому режимі здійснюється перевірка одержаної від платника податків податкової накладної на предмет наявності підстав для зупинення реєстрації.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі - Порядок № 1165).
За визначенням пункту 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Відповідно до пунктів 6 та 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4). У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
При цьому, на відміну від зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування), яке відбувається в автоматизованому режимі засобами програмного забезпечення ДФС України, прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) потребує проведення комісією регіонального рівня відповідного засідання, на якому членами комісії розглядаються та аналізуються надані платником податків документи та пояснення з метою прийняття обґрунтованого рішення зі спірного питання.
Відповідно до пунктів 8, 9 Порядку №1165 платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет.
Пунктом 10 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до пункту 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Аналіз вказаних норм свідчить, що контролюючий орган після надходження податкової накладної до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій. Автоматизований моніторинг відповідності платника податку, яким складено податкову накладну, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку №1156).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року №520. Приписами вказаного Порядку визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній /розрахунку коригування. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. Так, оскаржувані рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті, у зв`язку із ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Разом з тим, форма рішень передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені, а також, к разу наявності, обставин заповнюється відповідна графа Додаткова інформація .
В порушення наведених вимог законодавства оскаржуване рішення містять лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення (додаток до вказаного Порядку), і підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надано.
Як вбачається з матеріалів справи, підставою для зупинення 16.10.2020 року реєстрації податкової накладної стали висновки контролюючого органу про відповідність позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.
Суд зазначає, що згідно протоколу засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області №131 від 04.12.2020 року, на якому прийнято спірне рішення, комісією розглядалось повідомлення ТОВ «Делівері Прайм» щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції за податковою накладною №4 від 29.05.2020 року та вирішено відмовити у її реєстрації через відсутність повного пакету документів щодо податкового кредиту та податкових зобов`язань, встановлено невідповідність даних в поданих документах по операціях в призупинених податкових накладних, наявність в органах державної податкової служби України податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій (а.с.97-100).
Будь-яких доказів на підтвердження цих обставин відповідач суду не надав, протокол засідання таких доказів не містить також.
Відповідачами не зазначено, яка саме податкова інформація, наявна у контролюючого органу, стала підставою для висновків комісії регіонального рівня про ризиковість здійснення господарських операцій, зазначених у поданій позивачем для реєстрації податковій накладній №4 від 29.05.2020 року, та для віднесення позивача до переліку ризикових платників податку.
Доказів того, що господарські відносини позивача з ТОВ «Запорізький хлібозавод №5» щодо виконання договору комісії №К-1405-ДЗ5 від 14.05.2020 не підтверджуються, а вид, обсяг і якість операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, не відповідають дійсності, відповідачем не надано.
Крім того, Головне управління ДПС у Кіровоградській області не надало суду доказів того, що за наслідками засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Кіровоградській області щодо позивача прийнято рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, як це передбачено пунктом 6 Порядку №1165, за формою, установленою додатком 4 до Порядку №1165, та направлено позивачу через електронний кабінет.
Також відповідачем не надано інших доказів виявлення під час моніторингу об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем господарської операцій, дані про які зазначені у податковій накладній, та/або ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.
Між тим, ТОВ «Делівері Прайм» , одержавши квитанцію про зупинення реєстрації цієї податкової накладної, 30.11.2020 року направило до контролюючого органу пояснення на підтвердження реальності здійснення операцій зазначених у податковій накладній, реєстрація якої зупинена. Проте, комісія регіонального рівня - комісія Головного управління ДПС у Кіровоградській області, розглянувши ці документи, прийняла спірне рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, поданої ТОВ «Делівері Прайм» , в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відтак, в оскаржуваному рішенні міститься лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення, без зазначення тих документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надані.
Враховуючи викладене, контролюючий орган безпідставно застосував до позивача процедуру зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачену Порядком №1165, за відсутності об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з постачання послуг та ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку.
Разом з цим, зупинивши реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не довів відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або відповідність відображеної у податковій накладній операції критеріям ризиковості здійснення операцій, та не вказав на необхідний перелік документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, які позивач мав надати на пропозицію контролюючого органу.
Посилання відповідача у спірному рішенні на недостатність наданих позивачем копій документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, як підставу відмови у реєстрації податкових накладних, є безпідставним, оскільки позивачу не було повідомлено про конкретні документи, які він мав надати до комісії та які б були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Щодо вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, податковий орган реєструє податкову накладну, в тому числі, на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні. Таким чином ефективним та реальним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну, виписану ТОВ «Делівері Прайм» , яка 16.10.2020 останнім направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, датою її подання.
З урахуванням викладеного колегія суддів доходить висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.
Керуючись ст.ст. 315, ст. 316, ст.ст. 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області - залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 травня 2021 року у справі №340/696/21 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий - суддя Н.І. Малиш
суддя А.В. Шлай
суддя А.А. Щербак
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2021 |
Оприлюднено | 23.10.2021 |
Номер документу | 100469446 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Малиш Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні