Справа №295/13570/21
1-кс/295/6578/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21.10.2021 року м. Житомир
Слідчий суддя Богунського районного суду міста Житомира ОСОБА_1 ,
секретар судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши клопотання прокурора Житомирської окружної прокуратури ОСОБА_3 , винесене в кримінальному провадженні №12019060170000379 від 02.05.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор звернувся до суду з указаним клопотанням, в якому вказав, що у провадженні СВ відділу поліції № 1 Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесеного 02.05.2019 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019060170000379 за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами Оліївської сільської ради при безоплатній передачі у власність земельних ділянок комунальної власності, які входять до складу об`єднаної територіальної громади вказаної сільради на території сіл Оліївка та Довжик по масиву Крошенському, вулиці Малинській та Народицька в с. Оліївка, Житомирського району попри наявність на цих землях особливо цінних ґрунтів, а також попри те, що на більшості земельних ділянках згідно Детального плану заплановано будівництво школи та стадіону.
Досудовим розслідування встановлено, що на засідання 10-ї сесії Оліївської сільської ради місцевими депутатами розглядалось питання щодо доцільності будівництва школи у житловому масиві «Крошенський». На думку депутатів, будівництво школи у масиві «Крошенський» є недоцільним і ними прийнято рішення щодо розроблення містобудівної документації по будівництву опорної школи та адмінбудівлі ЦНАП в іншому місці, а саме: по вул. Зоряній, що у с. Оліївка. Саме з цих міркувань, рішенням Оліївської сільської ради від 21.12.2018 за №320 надані дозволи на розробку містобудівної документації, а саме на корегування детального плану території (ДПТ) розміщення групи багатоповерхових та малоповерхових житлових будинків по вул. Народицька на землях запасу Оліївської сільської ради. Надалі, рішенням Оліївської сільської ради від 18.03.2019 за № 491 затверджено Коригування детального плану території (ДПТ) щодо розміщення групи багатоповерхових та малоповерхових житлових будинків по вул. Народицька на землях запасу цієї сільської ради (розміщення кварталу житлової забудови і громадської забудови, об`єктів інфраструктури в с. Оліївка по вул. Малинській, Народицькій та житловому масиві Крошенський). Також, рішенням від 18.03.2019 за №493 надано дозвіл громадянам на розробку проектів землеустрою щодо відведення у приватну власність 14-ти земельних ділянок площею від 0,20 га до 0,25 га по АДРЕСА_1 та 4-ом особам надано дозволи на розробку проектів землеустрою щодо відведення їм у приватну власність земельних ділянок площею 0,01 га розташованих в с. Довжик для будівництва індивідуальних гаражів.
Згідно Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон) містобудівна документація це затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
Статтею 21 вищевказаного Закону передбачено порядок проведення громадських обговорень щодо врахування громадських інтересів.
Так, згідно частини першої ст. 21 Закону вбачається, що громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.
Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.
Також, цією статтею передбачено, що для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, може утворюватися погоджувальна комісія.
Разом, з тим, як вбачається з матеріалів провадження рішення Оліївської сільської ради «Про надання дозволів на розроблення та корегування містобудівної документації» за №320 прийнято 21.12.2018 та відповідно до пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні» від 25.05.2011 за №555 замовники (в даному випадку Оліївська сільрада) містобудівної документації оприлюднюють у двотижневий строк прийняті рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті замовника містобудівної документації. Однак, як вбачається з матеріалів провадження Народний депутат України ОСОБА_4 , який звернувся в інтересах ОСОБА_5 жительки с. Оліївка вказують про те, що депутати Оліївської сільської ради фактично забрали у місцевої громади землі, на яких повинні були б будуватися об`єкти соціальної інфраструктури у приватну власність.
Більше того, 15.03.2019 у приміщенні Оліївської сільради по вул. Садова, 4 с. Оліївка, відбулися громадські слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детальних планів території, на які жителів Оліївської громади не запрошували, погоджувальні комісії не створювалися, що фактично проведено з грубим порушенням вимог чинного законодавства.
Разом з цим, статтею 150 Земельного кодексу України передбачено, що до особливо цінних земель відносяться у складі земель сільськогосподарського призначення: чорноземи нееродовані несолонцюваті на лесових породах; лучно-чорноземні незасолені несолонцюваті суглинкові ґрунти; темно-сірі опідзолені ґрунти та чорноземи опідзолені на лесах і глеюваті; бурі гірсько-лісові та дерново-буроземні глибокі і середньо глибокі ґрунти; дерново-підзолисті суглинкові ґрунти; коричневі ґрунти Південного узбережжя Криму, дернові глибокі ґрунти Закарпаття;
Так, згідно наказу Державного комітету України по земельних ресурсах «Про затвердження переліку особливо цінних груп ґрунтів» №245 від 06.10.2003 за номером 12 шифр 41в до особливо цінних ґрунтів відносяться чорноземи опідзолені і слабореградовані.
Опрацюванням відомостей, розміщеними на інформаційному порталі Публічної кадастрової карти України (веб-ресурс http://map.land.gov.ua/kadastrova-karta), дані якого є відкритими та загальнодоступними на земельних ділянках за вищевказаними кадастровими номерами та кадастровими номерами:
1822085600:08:001:2524; 1822085600:08:001:2529; 1822085600:08:001:2525; 1822085600:08:001:2262; 1822085600:08:001:1234; 1822085600:08:001:1361; 1822085600:08:001:1366; 1822085600:08:001:1267; 1822085600:08:001:1953; 1822085600:08:001:1952; 1822085600:08:001:0685; 1822085600:08:001:0700; 1822085600:08:001:0699; 1822085600:08:001:2532; 1822085600:08:001:2356; 1822085600:08:001:1951; 1822085600:08:001:0690; 1822085600:08:001:0689; 1822085600:08:001:0694; 1822085600:08:001:0695; 1822085600:08:001:0696; 1822085600:08:001:2209; 1822085600:08:001:2207; 1822085600:08:001:2335; 1822085600:08:001:2047; 1822085600:08:001:2337; 1822085600:08:001:0835; 1822085600:08:001:0833, розміщені особливо цінні ґрунти, а саме чорноземи опідзолені.
Однак попри вимоги земельного законодавства вищевказані земельні ділянки Оліївською сільською радою передаються з порушенням процедури у власність та користування, у зв`язку з чим ухвалою слідчого судді Богунського районного суду від 31.08.2020 з метою збереження речового доказу накладено арешт з забороною вчинення щодо останніх неправомірних дій.
В ході досудового розслідування на встановлення обставин виконано наступні слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії:
- в порядку ст.ст. 131, 159, 160 КПК України 21.05.2019 до слідчого судді подано клопотання та отримано 28.05.2019 ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, на виконання якої 27.06.2019 отримано рішення, які прийнято Оліївською сільською радою пов`язаних з будівництвом та обслуговуванням будівель закладів освіти (опорна школа) та для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування (адміністративна будівля, ЦНАП);
- в порядку ст. 40 КПК України 27.05.2019 надано доручення про проведення слідчих (розшукових) дій на виконання якого допитано в якості свідка ОСОБА_6 та отримано документацію щодо корегування детального плану території (ДПТ) розміщення групи багатоповерхових та малоповерхових житлових будинків по АДРЕСА_2 на землях запасу Оліївської сільської ради;
- в порядку ст.ст. 131, 159, 160 КПК України до слідчого судді подано клопотання та отримано 13.03.2020 ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, щодо документації пов`язаної з коригуванням детального плану території (ДПТ) щодо розміщення групи багатоповерхових та малоповерхових житлових будинків по вул. Народицька на землях запасу цієї сільської ради (розміщення кварталу житлової забудови і громадської забудови, об`єктів інфраструктури в с. Оліївка по вул. Малинській, Народицькій та житловому масиві Крошенський), а також рішення від 18.03.2019 за №493 яким надано дозвіл громадянам на розробку проектів землеустрою щодо відведення у приватну власність 14-ти земельних ділянок площею від 0,20 га до 0,25 га по АДРЕСА_1 та 4-ом особам надано дозволи на розробку проектів землеустрою щодо відведення їм у приватну власність земельних ділянок площею 0,01 га розташованих в с. Довжик для будівництва індивідуальних гаражів;
- в порядку ст. 36 КПК України 17.03.2020 надано доручення про виконання ухвали суду від 13.03.2020 пов`язаної з вилученням документації в Оліївській сільській раді щодо коригування детального плану та будівництва індивідуальних гаражів;
- складено протокол тимчасового доступу до речей і документів від 10.04.2020 з вилученням документації в Оліївській сільській раді щодо коригування детального плану та будівництва індивідуальних гаражів;
- у відповідності до ст. 36, 100, 103 КПК України 15.04.2020 проведено огляд документів, що стосуються коригування детального плану території (ДПТ) щодо розміщення групи багатоповерхових та малоповерхових житлових будинків по вул. Народицька на землях запасу цієї сільської ради (розміщення кварталу житлової забудови і громадської забудови, об`єктів інфраструктури в с. Оліївка по вул. Малинській, Народицькій та житловому масиві Крошенський);
- у відповідності до ст. 36, 100, 103 КПК України 16.04.2020 проведено огляд документів, що стосуються будівництва індивідуальних гаражів в с. Довжик та коригування детального плану території (ДПТ) щодо розміщення групи багатоповерхових та малоповерхових житлових будинків по вул. Народицька на землях запасу цієї сільської ради (розміщення кварталу житлової забудови і громадської забудови, об`єктів інфраструктури в АДРЕСА_1 );
- у відповідності до ст. 36, 100, 103 КПК України 20.07.2020 проведено огляд інтернет-сайту http://map.land.gov.ua/kadastrova-karta, дані якого є відкритими та загальнодоступними, згідно якого, встановлено, що на інформаційному порталі Публічної кадастрової карти України на більшості земельних ділянках з кадастровими номерами:
1822085600:08:001:2502; 1822085600:08:001:2503; 1822085600:08:001:2507; 1822085600:08:001:2504; 1822085600:08:001:2505; 1822085600:08:001:2500; 1822085600:08:001:2501; 1822085600:08:001:2506; 1822085600:08:001:2485; 1822085600:08:001:1860; 1822085600:08:001:1858; 1822085600:08:001:1868, розміщені особливо цінні ґрунти, а саме чорноземи опідзолені;
- у відповідності до ст. 93 КПК України 19.08.2020 підготовлено ряд запитів до Житомирська філії державної установи «Інститут охорони ґрунтів України»та Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру про наявність на вказаних земельних ділянках особливо цінних ґрунтів;
- у відповідності до ст. 98 КПК України 25.08.2020 земельні ділянки з кадастровими номерами 1822085600:08:001:2502; 1822085600:08:001:2503; 1822085600:08:001:2507; 1822085600:08:001:2504; 1822085600:08:001:2505; 1822085600:08:001:2500; 1822085600:08:001:2501; 1822085600:08:001:2506; 1822085600:08:001:2485; 1822085600:08:001:1860; 1822085600:08:001:1858; 1822085600:08:001:1868 визнано речовими доказами;
- у відповідності до ст. 170 КПК України 27.07.2020 та 31.08.2020 з метою збереження речового доказу накладено арешт на земельні ділянки з кадастровими номерами:
1822085600:08:001:2502; 1822085600:08:001:2503; 1822085600:08:001:2507; 1822085600:08:001:2504; 1822085600:08:001:2505; 1822085600:08:001:2500; 1822085600:08:001:2501; 1822085600:08:001:2506; 1822085600:08:001:2485; 1822085600:08:001:1860; 1822085600:08:001:1858; 1822085600:08:001:1868, з забороною вчинення щодо останніх неправомірних дій.
В обґрунтування заявленого клопотання прокурор вказав, що враховуючи, що досудове розслідування у провадженні триває, строк досудового розслідування закінчується 22.10.2021, однак завершити досудове розслідування до вказаного строку не представляється можливим, оскільки у ході досудового розслідування необхідно витребувати розроблені та затверджені проекти землеустрою по вищевказаних земельних ділянках, встановити причини чому вони розроблені без урахування наявності на цих землях особливо цінних груп ґрунтів, витребувати з Житомирської ОДА, КП «Житомирбудзамовник» та проектно-вишукувального інституту Житомирагропроект відомості щодо розробки такої містобудівної документації, отримати у сільській раді рішення (чи завірені копії) Оліївської сільської ради від 27.12.2012, яким затверджено ДПТ масиву «Крошенський», згідно якого заплановано будівництво школи, стадіон для обслуговування населення, ДПТ та картографічні матеріали, допитати посадових осіб Олівської сільської ради. В подальшому з урахуванням отриманої документації необхідно вирішити питання щодо призначення комплексної ґрунтознавчої, земельно-технічної та експертиза з питань землеустрою. Неможливість проведення зазначених дій раніше, обумовлена складністю кримінального правопорушення, необхідністю проведення відповідного обсягу додаткових слідчих дій з метою надання оцінки діям посадових осіб Оліївської сільської ради та прийняття законних і обґрунтованих рішень відповідно до норм КПК України. Висновки зазначених судових експертиз та проведення за їх наслідками слідчих дій мають важливе значення для досудового розслідування щодо встановлення обставин вчинення злочину.
Тому прокурор просить продовжити строк досудового розслідування на шість місяців, а саме до 22.04.2022.
В судове засідання прокурор не з`явився, надав заяву про проведення розгляду клопотання без його участі.
Слідчий суддя, дослідивши додані до клопотання матеріали кримінального провадження, вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню частково з наступних підстав.
Як визначено, ч. 1 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження. Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:
1) шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку;
2) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості;
3) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Згідно з ч. 2 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченомупараграфом 4 глави 24цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати:
1) двох місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку;
2) шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину невеликої або середньої тяжкості;
3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 295-1 КПК України у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
02.05.2019 року до ЄРДР за № 12019060170000379 внесено відомості за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами Оліївської сільської ради при безоплатній передачі у власність земельних ділянок комунальної власності, які входять до складу об`єднаної територіальної громади вказаної сільради на території сіл Оліївка та Довжик по масиву Крошенському, вулиці Малинській та Народицька в с. Оліївка, Житомирського району попри наявність на цих землях особливо цінних ґрунтів, а також попри те, що на більшості земельних ділянках згідно Детального плану заплановано будівництво школи та стадіону.
Слідчим суддею встановлено, що у кримінальному провадженні № 12020060020003259 жодній особі не було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.
Строк досудового розслідування у даному кримінальному провадженні закінчується 22.10.2021 року, однак завершити досудове розслідування до вказаного строку є неможливим у зв`язку із складністю кримінального правопорушення, необхідністю проведення відповідного обсягу додаткових слідчих дій з метою надання оцінки діям посадових осіб Оліївської сільської ради та прийняття законних і обґрунтованих рішень відповідно до норм КПК України.
З огляду на те, що строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру у кримінальному провадженні щодо тяжкого та особливо тяжкого злочину становить вісімнадцять місяців, а ч. 1 ст. 294 КПК України передбачена можливість продовження строку досудового розслідування слідчим суддею за відповідним клопотанням прокурора або слідчого у разі якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у зазначений строк з об`єктивних причин, тому з урахуванням викладеного та з метою повного, всебічного і об`єктивного досудового розслідування наявні підстави для продовження строку досудового розслідування до шести місяців.
Керуючись ст. ст. 219, 294, 295-1 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019060170000379 від 02.05.2019, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, до шести місяців, тобто до 22.04.2022 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Богунський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2021 |
Оприлюднено | 02.02.2023 |
Номер документу | 100516369 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Богунський районний суд м. Житомира
Єригіна І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні