Cправа № 127/28339/21
Провадження № 1-кс/127/12394/21
У Х В А Л А
Іменем України
22 жовтня 2021 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницького області в складі
слідчого судді ОСОБА_1 ,
секретар судового засідання: ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчогоСУ Головногоуправління Національноїполіції уВінницькій областімайора поліції ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №62019240000000838, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 24.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчийСУ Головногоуправління Національноїполіції уВінницькій областімайор поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором ОСОБА_4 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №62019240000000838, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 24.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, на шість місяців, тобто до 24.04.2022.
Клопотання мотивовано тим, що слідчим управлінням ГУНП у Вінницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62019240000000838 від 24.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
На момент внесення відомостей до ЄРДР установлено, що працівники Вінницької та Рівненської митниць ДФС України, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, з метою отримання неправомірної вигоди, всупереч інтересам служби, сприяють ряду суб`єктів господарювання незаконному переміщенню через митний кордон України транспортних засобів, шляхом заниження їх митної вартості, що спричинило тяжкі наслідки.
Так, установлено, що ряд суб`єктів зовнішньо-економічної діяльності на території Вінницької області, а саме ТОВ «Лібра В» (код ЄДРПОУ 40954257), ТОВ «Імекс-Вінсервіс» (код ЄДРПОУ 39976288), ТОВ «Ліла-Трейд» (код ЄДРПОУ 41722636) у період з 2017 року по теперішній час здійснюють імпорт транспортних засобів та запасних частин до них із території Євросоюзу на митну територію України з заниженням митних платежів, шляхом укладення псевдоконтратктів на поставку транспортних засобів і запасних частин до них із Польською компанією нерезидентом «Cleaning Pro Sp z o.o.», в результаті чого на митну територію України імпортовано понад 60 транспортних засобів, розмитнення яких проводилось на Рівненській та Вінницькій митницях ДФС.
Відповідно до отриманих відомостей з митних органів Республіки Польща, виявлено розбіжності щодо заявленої в Україні та Польщі інформації про відправників, одержувачів та вартості ввезених в Україну товарів (транспортних засобів), а саме встановлено фізичних осіб, які безпосередньо здійснювали митне оформлення транспортних засобів відповідно до отриманих експортних декларацій у Республіці Польща та уподальшому діяли в інтересах ТОВ «Імекс-Вінсервіс» (код ЄДРПОУ 39976288) ТОВ «Ліла-Трейд» (код ЄДРПОУ 41722636), подаючи підроблений пакет документів на території України, де вже отримувачами зазначались вказані СГД, а експортером з Польської сторони компанія нерезидент «Cleaning Pro Sp z o.o.».
Таким чином встановлено обставини, що свідчать про вчинення зловживання своїм службовим становищем посадовими особами ТОВ «Лібра В», ТОВ «Імекс-Вінсервіс», ТОВ «Ліла-Трейд» під час ввезення транспортних засобів на митну територію України.
Так, у ході здійснення досудового розслідування проведено наступні слідчі та процесуальні дії:
-отримано пояснення від генерального директора Польської фірми нерезидента ОСОБА_5 , який повідомив, що є власником даної компанії, однак не мав жодних господарських операцій із ТОВ «Лібра В», ТОВ «Імекс-Вінсервіс», міжнародних договорів не підписував та відповідно транспортних засобів не митну територію України не поставляв;
-отримано відповідь митних органів Республіки Польща, під час опрацювання якої виявлено розбіжності щодо заявленої в Україні та Польщі інформації про відправників, одержувачів та вартості ввезених в Україну товарів (транспортних засобів), а саме: встановлено фізичних осіб, які безпосередньо здійснювали митне оформлення (виступали в якості отримувачів) транспортних засобів відповідно до отриманих експортних декларацій у Республіці Польща та в подальшому ймовірно діяли в цілях ТОВ «Лібра В», ТОВ «Імекс-Вінсервіс» подаючи підроблений пакет документів на території України, де вже отримувачем вказаних транспортних засобів зазначалась ТОВ «Лібра В», ТОВ «Імекс-Вінсервіс», а експортером з Польської сторони - компанія нерезидент «Cleaning Pro Sp z о.о.» (33-100 Tarnov, Wiezniow KL Auschwitz sq., 1, Poland, NIP: PL 8733250398, REGON: 122700898, KRS: 0000438679).
-отримано від офіційних представництв іноземних виробників транспортних засобів на території України, документальне підтвердження про не відповідність ряду імпортованих транспортних засобів дійсним рокам випуску, тобто під час розмитнення транспортних засобів службовими особами ТОВ «Лібра В» зазначався молодший рік випуску останніх з метою додаткового заниження сплати митних платежів.
Так, ухвалою Вінницького міського суду Вінницькій області строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні продовжено до 24.10.2021.
Водночас, досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у вищевказаний строк, оскільки необхідно провести ряд слідчих та процесуальних дій, за результатами яких будуть отримані докази, що матимуть значення для повного та неупередженого судового розгляду, а саме:
-допитати за обставинами кримінального провадження службових осіб ТОВ «Імекс-Вінсервіс» (код ЄДРПОУ 39976288), ТОВ «Ліла-Трейд» (код ЄДРПОУ 41722636);
-встановити місцезнаходження та допитати за обставинами взаємовідносин з ТОВ «Лібра В», ТОВ «Імекс-Вінсервіс», ТОВ «Ліла-Трейд службових осіб компанії нерезидента Cleaning Pro Sp z o.o.»;
-здійснити тимчасові доступи до документів щодо укладення договорів поставок транспортних засобів із Польською компанією нерезидентом «Cleaning Pro Sp z o.o.», їх ввезення на територію України та митного оформлення;
-допитати за обставинами кримінального провадження співробітників Рівненській та Вінницькій митницях ДФС;
-призначити за вилученими документами судово-економічну та почеркознавчу експертизи.
Вказані слідчі та процесуальні дії мають важливе значення для судового розгляду, та їх результати можуть бути використані для встановлення осіб причетних даного злочину.
Для проведення вище перерахованих слідчих та процесуальних дій необхідний додатковий строк у шість місяців, тому слідчий звернувся до суду з даним клопотанням.
Слідчий ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, однак 22.10.2021 звернувся до суду із заявою про розгляд клопотання у його відсутність, у якій також зазначив про те, що вказане клопотання останній підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити.
Відповідно до частини четвертої статті 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Враховуючи те, що слідчий в судове засідання не з`явився, слідчий суддя вважає за можливим розглянути дане клопотання без застосування технічних засобів фіксування.
Слідчий суддя, дослідивши вказане клопотання та матеріали кримінального провадження, дійшов висновку, про наявність підстав для задоволення клопотання, з огляду на таке.
Судом встановлено, що слідчим управлінням ГУНП у Вінницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62019240000000838 від 24.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
З витягу з ЄРДР слідує, що працівники однієї з митниць ДФС України, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, з метою отримання неправомірної вигоди, всупереч інтересам служби, сприяють ряду суб`єктів господарювання незаконному переміщенню через митний кордон України транспортних засобів, шляхом заниження їх митної вартості, що спричинило тяжкі наслідки.
Повідомлення про підозру у даному кримінальному провадженні жодній особі не вручено.
При цьому, як слідує з матеріалів клопотання, досудове розслідування у вказаному кримінальному провадженні першочергово здійснювалося Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому.
Постановою слідчого першого слідчого відділу слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_6 від 05 лютого 2021 року кримінальне провадження №62019240000000838 від 24.10.2019, закрито в частині вчинення співробітниками Вінницької та Рівненської митниць ДФС кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, на підставі п. 2 ч. 1 ст. 284 КПК України, у зв`язку із відсутністю в діянні складу кримінального правопорушення.
Постановою прокурора відділу Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_7 від 15 лютого 2021 року підслідність у кримінальному провадженні №62019240000000838 від 24.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, визначено за слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у Вінницькій області.
В подальшому, постановою прокурора відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержання законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю, Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_4 від 11 червня 2021 року змінено кваліфікацію кримінального правопорушення, розслідуваного у кримінальному провадженні №62019240000000838 від 24.10.2019 з ч. 2 ст. 364 КК України на ч. 2 ст. 212 КК України.
Разом з тим, постановою прокурора відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержання законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю, Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_4 від 14 червня 2021 року підслідність у кримінальному провадженні №62019240000000838 від 24.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 212 КК України визначено за СУ ФР ГУ ДФС у Вінницькій області.
Однак, постановою першого заступника керівника Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_8 від 03 серпня 2021 року постанову прокурора відділу Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_4 про зміну правової кваліфікації кримінального правопорушення у кримінальному провадженні №62019240000000838 від 24.10.2019 з ч. 2 ст. 364 КК України на ч. 2 ст. 212 КК України скасовано, змінено правову кваліфікацію кримінального правопорушення з ч. 2 ст. 212 КК України на ч. 2 ст. 364 КК України.
Таким чином, на даний час, досудове розслідування у кримінальному провадженні №62019240000000838 від 24.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України здійснюється слідчим управління ГУНП у Вінницькій області.
Відповідно до частини другої статті 219 КПК України строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:
1) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину;
2) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Як вбачається із витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань №62019240000000838, правова кваліфікація даного кримінального правопорушення визначена за ч.2ст.364 КК України.
Санкція частини другої статті 364 КК України передбачає покарання у виді позбавлення волі строком від трьох до шести років.
Таким чином, даний злочин відноситься до категорії тяжких злочинів, оскільки відповідно до частини п`ятої статті 12 КК України тяжким злочином є передбачене цим Кодексом діяння (дія чи бездіяльність), за вчинення якого передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше двадцяти п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше десяти років.
З матеріалів доданих до клопотання вбачається, що відомості по кримінальному провадженні №62019240000000838 були внесенні до Єдиного реєстру досудових розслідувань 24 жовтня 2019 року, а відтак з урахуванням положень статті 219 КПК України строк досудового розслідування у даному кримінальному провадженні закінчувався 24 квітня 2021 року.
Однак, ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 23.04.2021 по справі №127/10498/21 продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62019240000000838 від 24.10.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України на строк шість місяців, тобто до 24.10.2021.
Відповідно до частини першої статті 295-1 КПК України у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
Згідно з частиною першою статті 294 КПК України якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.
Відповідно до частини четвертої статті 219 КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати:
1) одного місяця з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку у випадках, передбачених пунктами 1 і 2 частини третьої цієї статті;
2) шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні нетяжкого злочину;
3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Наведене свідчить про те, що строк досудового розслідування по даному кримінальному провадженні, за наявності відповідних підстав, може бути неодноразово продовжений до дванадцяти місяців.
З поданого клопотання та доданих матеріалів слідує, що органом досудового розслідування по даному кримінальному провадженні частково проведено необхідні слідчі дії, спрямовані на всебічне, повне і неупереджене дослідження всіх обставин кримінального провадження, а саме
-отримано пояснення від генерального директора Польської фірми нерезидента ОСОБА_5 , який повідомив, що є власником даної компанії, однак не мав жодних господарських операцій із ТОВ «Лібра В», ТОВ «Імекс-Вінсервіс», міжнародних договорів не підписував та відповідно транспортних засобів не митну територію України не поставляв;
-отримано відповідь митних органів Республіки Польща, під час опрацювання якої виявлено розбіжності щодо заявленої в Україні та Польщі інформації про відправників, одержувачів та вартості ввезених в Україну товарів (транспортних засобів), а саме: встановлено фізичних осіб, які безпосередньо здійснювали митне оформлення (виступали в якості отримувачів) транспортних засобів відповідно до отриманих експортних декларацій у Республіці Польща та в подальшому ймовірно діяли в цілях ТОВ «Лібра В», ТОВ «Імекс-Вінсервіс» подаючи підроблений пакет документів на території України, де вже отримувачем вказаних транспортних засобів зазначалась ТОВ «Лібра В», ТОВ «Імекс-Вінсервіс», а експортером з Польської сторони - компанія нерезидент «Cleaning Pro Sp z о.о.» (33-100 Tarnov, Wiezniow KL Auschwitz sq., 1, Poland, NIP: PL 8733250398, REGON: 122700898, KRS: 0000438679).
-отримано від офіційних представництв іноземних виробників транспортних засобів на території України, документальне підтвердження про не відповідність ряду імпортованих транспортних засобів дійсним рокам випуску, тобто під час розмитнення транспортних засобів службовими особами ТОВ «Лібра В» зазначався молодший рік випуску останніх з метою додаткового заниження сплати митних платежів, однак повідомити особі про підозру та закінчити досудове розслідування в передбачений строк, а саме до 24.10.2021, не представляється можливим, оскільки необхідно отримати ще ряд доказів, які можуть бути використані у подальшому під час судового розгляду, та перевірити вже отримані докази, встановити осіб причетних до вчинення кримінального правопорушення.
Зокрема, в рамках даного кримінального провадження необхідно провести наступні слідчі та процесуальні дії, що потребують додаткового часу:
-допитати за обставинами кримінального провадження службових осіб ТОВ «Імекс-Вінсервіс» (код ЄДРПОУ 39976288), ТОВ «Ліла-Трейд» (код ЄДРПОУ 41722636);
-встановити місцезнаходження та допитати за обставинами взаємовідносин з ТОВ «Лібра В», ТОВ «Імекс-Вінсервіс», ТОВ «Ліла-Трейд службових осіб компанії нерезидента Cleaning Pro Sp z o.o.»;
-здійснити тимчасові доступи до документів щодо укладення договорів поставок транспортних засобів із Польською компанією нерезидентом «Cleaning Pro Sp z o.o.», їх ввезення на територію України та митного оформлення;
-допитати за обставинами кримінального провадження співробітників Рівненській та Вінницькій митницях ДФС;
-призначити за вилученими документами судово-економічну та почеркознавчу експертизи.
Як зазначив у своєму клопотанні слідчий, провести вказані слідчі та процесуальні дії у передбачений законом строк і прийняти рішення у кримінальному провадженні не представилося можливим, у зв`язку із складністю провадження.
На думку слідчого судді, вищевказані слідчі дії є необхідними для повного, всебічного та об`єктивного розслідування кримінального правопорушення, отримання належних та допустимих доказів, а також прийняття законного та обґрунтованого рішення.
В той же час, слідчим суддею встановлено, що досудове розслідування даного кримінального провадження не завершено, в тому числі у зв`язку з неодноразовою зміною прокурором органу досудового розслідування та кваліфікації кримінального правопорушення.
Таким чином, слідчим в клопотанні було доведено те, що досудове розслідування не завершено з об`єктивних, незажних від дій слідчого, причин.
З огляду на викладене, враховуючи обставин та ступінь тяжкості кримінального правопорушення, слідчий суддя вважає за необхідне клопотання задовольнити та продовжити строк досудового розслідування по кримінальному провадженні №62019240000000838, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 24.10.2019, на шість місяців, тобто до 24 квітня 2022 року.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 219, 294, 295-1, 309, 372, 395 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №62019240000000838, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 24.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України на 6 (шість) місяців, тобто до 24 квітня 2022 року.
Ухвала слідчого судді є остаточною та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2021 |
Оприлюднено | 02.02.2023 |
Номер документу | 100545441 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Вінницький міський суд Вінницької області
Гриневич В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні