Постанова
від 20.08.2007 по справі 1948-2007а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

1948-2007А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 322

ПОСТАНОВА

Іменем України

20.08.2007Справа №2-27/1948-2007А

За позовом СВК “Таврія”, Нижньогірський район, с. Чкалово, вул. Центральна, 58.

До відповідача:   ДПІ в Нижньогірському районі, с.м.т. Нижньогірський, вул. Шкільна, 16.

Про спонукання списати безнадійну податкову заборгованість.    

Суддя Н.В. Воронцова.

При секретарі Топоріщевої Т. П.

представники:

Від позивача –  Тимошенко А. Ю., дор. у справі; Белан А. П., дор. у справі.   

Від відповідача –Шрамко С. П., дор. у справі.  

Сутність спору:

Позивач звернувся до Господарського суду з позовною заявою до відповідача про спонукання списати безнадійну податкову заборгованість по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 93618,20 грн.. а також пеню в сумі 6472,02 грн. і штрафні санкції у розмірі 2404,14 грн.

          Позовні вимоги обгрунтовує тим, що відповідно до п. п.  18.2.1 ст. 18 Закону України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами”   безнадійний податковий борг підлягає списанню.

Позивач вказує, що  форс – мажорні обставини, які діяли протягом 3 – 5.04.2004 р. визнані форс – мажорними обставинами в у відповідності до Постанови КМУ від 24.03.2004 р. №368 «Про порядоку класифікації надзвичайних ситуацій» позивача включ- ено до переліку сільгоспвиробників,  що постраждали від надзвичайної ситуації.

Відповідач  проти позову заперечує і пояснив,  що ним було списано безнадійний податковий борг у розмірі по податку з  доходів найманих працівників позивача у 2002 – 2004 р. р. на суму 75706,16 грн.,  в тому числі 16940,86 грн. за 2004 р. Крім  того вказав на той факт, що п.п. 9 п. 3 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування» №398  від 30.11.2006 р.. зупинено дію п.п. «в» і «г» п.п. 18.2.1 п. 18.2 ст. 18 Закону України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” на 2007 р.

Позивачем було заявлено клопотання від 06.03.2007 р.,  відповідно до якого просив суд зупинити провадження по справі до закінчення судово – бухгалтерської експертизи, призначеної по справі №2-19/1244- 2007.

Вказане обґрунтовував  тим, що господарським судом АР Крим розглядається справа №2-19/1244 –2007 за позовом прокурора Нижньогірського району в інтересах держави в особі ДПІ в Нижньогірському районі до СВК “Таврія” про стягнення податкового боргу по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 242541,37 грн. за 2004 – 2005 р. р.  

22.02.2007 р. ухвалою ГС АР Крим провадження по справі №2-19/1244- 2007 зупинено та призначено судово – бухгалтерську експертизу для визначення розміру і строку виникнення заборгованості по податку з  доходів фізичних осіб СВК “Таврія”.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 156 КАСУ суд має право зупинити провадження у справі наявності   інших   причин  за  обґрунтованим  клопотанням сторони або  третьої  особи,  яка  заявляє  самостійні  вимоги  на предмет спору, - до терміну, встановленого судом.

 З урахуванням викладеного,  приймаючи до уваги, що  результат проведення судово – бухгалтерської експертизи, призначеною ухвалою від 22.02.2007 р. по  справі  №2-19/1244 – 2007  має суттєве значення для розгляду дійсної справи, суд ухвалою від 06.03.2007 р.     зупинив провадження по справі №2-27/1948 – 2007А   до закінчення проведення судово – бухгалтерської експертизи по  справі    №2-19/1244 – 2007.

Від позивача по справі надійшло клопотання від 06.08.2007 р. про поновлення провадження по справі в  зв'язку   поверненням матеріалів справи №2-19/1244 – 2007   з висновком №38/07 судово – економічної експертизи до ГС АР Крим.

В зв'язку з вказаним,  ухвалою  від 06.08.2007 р. провадження по справі було поновлено.

Позивач заявою від 06.08.2007 р. уточнив позовні вимоги та просить суд забовязати відповідача списати безнадійну податкову заборгованість по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 95569,91 грн.,  а також пеню в сумі 6472,02 грн. і штрафні санкції у розмірі 2404,14 грн.

Суд прийняв до уваги уточнення позивача, відповідач з вказаним уточненням був ознайомлений.

В судовому засіданні,  що відбулося 20.08.2007 р., позивач усно уточнив позовні вимоги та просить  забовязати відповідача списати безнадійну податкову заборгованість по податку з доходів фізичних осіб у розмірі у розмірі 95569,91 грн. Від позовних вимог про списання пені в сумі 6472,02 грн. і штрафних санкцій у розмірі 2404,14 грн. відмовився.

Суд прийняв вказане уточнення  і відмову від позову та ухвалою від 20.08.2007 р. провадження у справі в частині позовних вимог про  списання пені в сумі 6472,02 грн. і штрафних санкцій у розмірі 2404,14 грн. провадження по справі закрив.

       Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази,  заслухавши пояснення представників сторін, суд,  -     

       

В С Т А Н О В И В :

Сільськогосподарський виробничий кооператив  “Таврія” зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності Нижньогірською районною державною адміністрацією  відповідно до рішення №11301200000000124 від 28.03.2000 р.

Судом встановлено, що за відповідачем значиться заборгованість по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 95569,91 грн. Вказана сума заборгованості підтверджується висновком №38/07 судово – економічної експертизи по справі №2-19/1244-2007.   

Відповідно до п. 3.2 Статуту позивача предметом його діяльності є рослинництво: вирощування зернових, технічних культур, овочів, грибів та таке інше. А також  змішане сільське господарство.

Відповідно до п.п. 3.2.1 п. 3.2 ст. 3   Закону України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами”, №2181 від 21.12.00 р. ( з наступними змінами і доповненнями ), у будь-яких випадках,  коли платник податків згідно із законами  з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж),  якими оподатковуються інші  особи,  у тому   числі   податки   на   доходи   фізичних  осіб,  дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки,  що  утримуються з джерела виплати,  сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним  фондом,  який належить  державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.

Згідно до п. 1.3 ст. 1 Закону України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” податковий борг ( недоїмка ) – податкове забовязання ( з урахування штрафних санкцій за їх наявності ), самостійно  узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному або судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня на суму такого податкового забовязання.

Згідно до п.п. “г” п. 18.2 ст. 18 Закону України  “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” від 21.12.00 р. №2181 – III під терміном безнадійний податковий борг слід розуміти податковий борг фізичних та юридичних осіб, що виник внаслідок обставин непереборної сили ( форс – мажорних  обставин ). Зі змісту вказаної норми слідує, що безнадійний податковий борг виник внаслідок обставин непереборної сили, не з вини платника податку. Такі обставини неможливо попередити своїми силами ( безпосередньо вплинути на своєчасне виконання податкових забовязань ). Норми вказаної статті  поширюються на всіх платників податків незалежно від галузевого підпорядкування.

Заборгованість позивача  виникла внаслідок обставин непереборної сили, що підтверджується висновком Торгово - промислової палати України про форс – мажорні обставини від 05.05.2004 р. №1706/05 –4, згідно до якого підтверджено, що несприятливі погодні умови, що потягнули загибель та ушкодження сільськогосподарських культур   на площах СВК «Таврія»  станом на 3 – 5 квітня 2004 р.   є форс – мажорними обставинами, у відповідності до п. 18.2 ст. 18   Закону України  “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” від 21.12.00 р.;

Таким чином, наявність форс – мажорних обставин, яки привели до виникнення у платника податку податкового боргу, є підставою для списання такого боргу в повному обсязі  по всім платежам без обмежень.

Відповідно до п. 18.2 ст. 18 Закону України  “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” від 21.12.00 р. №2181 – III  було розроблено Порядок списання безнадійного податкового боргу платників податків №103 від  14.03.2001 р.

Відповідно до п. 4.5 Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків №103 від  14.03.2001 р. списанню   підлягає   податковий   борг  з  фіксованого сільськогосподарського  податку,   плати   (податку)   за   землю, комунального податку,  податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин  і  механізмів,  що  виникає  у  зв'язку  з непогашенням  податкових  зобов'язань за період після дня настання

обставин  непереборної  сили   (форс-мажорних   обставин)   і   до закінчення  термінів  його  сплати за бюджетний рік,  в якому такі обставини виникли.

Згідно до 4.6 Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків №103 від  14.03.2001 р. списанню  підлягає  борг  по  податку з доходів фізичних

осіб,  який знайшов  відображення  у  податковому  розрахунку  сум доходу,  нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку та  виник  у податкового    агента   внаслідок   обставин   непереборної   сили (форс-мажорних  обставин),  починаючи  з  відповідного   місячного податкового  періоду  звітного  кварталу,  в  якому такі обставини настали,  і  до  закінчення   відповідного   податкового   періоду (кварталу).

Згідно до п. 3.4 Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків №103 від  14.03.2001 р. податковий  борг  юридичних або фізичних осіб,  що виник внаслідок  обставин  непереборної  сили  (форс-мажорні  обставини, наприклад стихія, дія суспільного ворога, оголошена та неоголошена війна,  загроза  війни,  терористичний  акт,  блокада,  революція, заколот,  повстання,  масові заворушення, громадська демонстрація, блискавка,  пожежа,  буря,  повінь, землетрус, нагромадження снігу або ожеледь,  вибух тощо),  тобто не з вини платника податків, які неможливо попередити своїми заходами за умови,  що дані  обставини безпосередньо   вплинули   на   своєчасне   виконання   податкових  зобов'язань.  Такий факт непереборної сили підтверджується:  Торгово-промисловою палатою України - про настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха на території України

Висновком Торгово – промислової палати України факт непереборної сили підтверджено.

Відповідно до п. 2 Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків №103 від  14.03.2001 р. визначення та   списання   безнадійного   податкового   боргу органами державної податкової служби здійснюються щодо:      - податків  і  зборів  (обов'язкових  платежів),  контроль за своєчасністю,  достовірністю,  повнотою нарахування яких покладено на відповідні контролюючі органи згідно з законодавством;      - усіх видів пені  та штрафних санкцій,  що зараховуються  до бюджетів  усіх  рівнів  та державних цільових фондів (у тому числі пені  та  штрафних  санкцій,  нарахованих  за  порушення  термінів розрахунків     під    час    здійснення    операцій    у    сфері зовнішньоекономічної діяльності),  а також  плати  (процентів)  за наданий податковий кредит,  які  нараховані  платникам податків на податковий борг, який визнано безнадійним відповідно до Закону.

Відповідно до п. 1.5 Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків №103 від  14.03.2001 р. органами,  уповноваженим здійснювати процедуру  списання безнадійного податкового боргу, є виключно податкові органи.

Законодавством України передбачено певний порядок списання безнадійного податкового боргу, якого необхідно дотримуватися.

Відповідно до п. 5.1 Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків №103 від  14.03.2001 р. у випадках,  передбачених  підпунктами  3.3,  3.4  цього

Порядку,  платник  податків звертається до контролюючого органу за місцем обліку безнадійного податкового боргу або за  місцем  своєї реєстрації  (якщо  контролюючим  є  податковий  орган) з письмовою заявою, в якій зазначаються суми податків, зборів, інших платежів, які  просить  списати.  До   заяви  обов'язково  додається  будь-який  з  документів, зазначених   у  пункті  3  цього  Порядку,  який  підтверджує,  що податковий борг вважається безнадійним.

Відповідно до п. 5.3 Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків №103 від  14.03.2001 р. за    результатами    розгляду    документів,    наданих контролюючим  органом  або   безпосередньо   платником   податків, керівник  (його  заступник)  органу  державної  податкової  служби приймає рішення про списання безнадійного податкового  боргу,  яке оформляється на бланку за формою згідно з додатком 2. Рішення про   списання   безнадійного    податкового    боргу складається  в трьох примірниках:  перший - для платника податків, другий - для органу державної  податкової  служби,  третій  -  для контролюючого  органу.  У  тому  разі,  коли  контролюючий орган є податковим органом,  рішення складається у двох примірниках -  для платника податків і органу державної податкової служби.

У виконання вказаних вимог, позивач звернувся з  листом від 12.01.2007 р. №6 до відповідача по справі з вимогою провести списання заборгованості по податку з доходів фізичних осіб в сумі 110554,50 грн., а також нараховану  пеню у розмірі 6472,02 грн. і штрафні санкції у розмірі 2404,14 грн. за 2004 р.

Однак відповідач листом від 24.01.2007 р. №116/1024-02 у списанні вищевказаної заборгованості відмовив та послався на  п.п. 9 п. 3 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування» №398  від 30.11.2006 р., яким  зупинено дію п.п. «в» і «г» п.п. 18.2.1 п. 18.2 ст. 18 Закону України “Про порядок погашення забовязань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” на 2007 р.

Однак вважає таку відмову неправомірною, оскільки податковий борг виник у позивача за період 2004 – 2005 р. р.     

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАСУ кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги і заперечення.

За таких обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошено і підписано складом суду 20.08.06 р.

27.08.07 р. постанову було виготовлено у повному обсязі.                                       

          На  підставі викладеного та керуючись ст. ст.. 94, 98, 122, 158 – 164, 167  Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

     1.Забовязати ДПІ в Нижньогірському районі списати безнадійну податкову заборгованість по податку з доходів фізичних осіб у розмірі 95569,91 грн.

2. Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31115095700002 у банку отримувача: Управління Державного казначейства в АР Крим, отримувач: Держбюджет м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34740405) на користь  сільськогосподарського виробничого кооперативу  “Таврія”, Нижньогірський район, с. Чкалово, вул. Центральна, 58, ( ЗКПО 00854280, банківські реквізити не відомі )   1,70 грн. державного мита.

Виконавчий документ видати після вступу Постанови в закону силу.

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, Постанова вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст.. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.    

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Воронцова Н.В.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення20.08.2007
Оприлюднено10.10.2007
Номер документу1005496
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1948-2007а

Постанова від 20.08.2007

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Воронцова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні