ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 жовтня 2021 року м. Житомир справа № 240/1180/21
категорія 111030600
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
судді Романченка Є.Ю.,
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Екостройбуд Плюс" до Головного управління ДПС у Житомирській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
До Житомирського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю ЕКОСТРОЙБУД ПЛЮС (код ЄДРПОУ 41506364) із позовом, у якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ 43142501) про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- № 2217648/41506364 від 09.12.2020р. про відмову в реєстрації податкової накладної №58 від 12.11.2020р.;
- № 2217616/41506364від 09.12.2020р. про відмову в реєстрації податкової накладної №30 від 06.11.2020 року.;
- № 2226296/41506364 від 11.12.2020р. про відмову в реєстрації податкової накладної №56 від 12.11.2020 року.
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 30 від 06.11.2020 р.; № 58 від 12.11.2020 р.; № 56 від 12.11.2020 р; від ТОВ ЕКОСТРОЙБУД ПЛЮС та вважати прийнятими днем їх фактичного отримання.
В обгрунтування позовних вимог зазначено, що за наслідками подання до реєстрації податкових накладних: - № 30 від 06.11.2020 р.; - № 58 від 12.11.2020 р.; - № 56 від 12.11.2020 р., позивачем було отримано квитанції, у яких зазначено, що реєстрацію зупинено. Позивачем направлено пояснення та копії первинних документів на підтвердження проведення господарських операцій.
Проте, Головне управління ДПС у Житомирській області рішеннями:
- № 2217648/41506364 від 09.12.2020р.
- № 2217616/41506364 від 09.12.2020р.
- №2226296/41506364 від 11.12.2020р.,відмовило у реєстрації податкових накладних № 30 від 06.11.2020 р.; № 58 від 12.11.2020 р.; № 56 від 12.11.2020 р. - , оскільки позивач не надав копій первинних документів, щодо постачання/придбання послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Не погоджуючись із вказаними рішеннями, вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Ухвалою судді прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання у справі на 15.03.2021 о 11:00.
15.03.2021 підготовче засідання відкладено на 19.04.2021 у зв`язку з необхідністю витребування додаткових доказів.
Головним управлінням ДПС у Житомирській області подано до суду відзив на адміністративний позов, з проханням відмовити позивачу у задоволенні позову. Заперечуючи проти пред`явлених позовних вимог відповідач стверджує, що рішення про відмову в реєстрації є правомірними, оскільки позивачем не було надано на вимогу податкового органу копій первинних документів, що підтверджують безпосереднє здійснення господарської операції. Згідно з додатками до витягів з протоколів комісії Головного управління ДПС у Житомирській області причиною відмови в реєстрації податкових накладних стало те, що платником подано не повний пакет документів.
Представник Державної податкової служби України, відповідача, в судове засідання не прибув, про дату, час і місце проведення був повідомлений належним чином, відзив на позов не надав, про причини такого неподання суд не повідомляв.
19.04.2021 підготовче засідання відкладено на 28.04.2021 у зв`язку з заявою представника позивача про неможливість взяти участь в судовому засіданні та перенесення судового засідання на інший день.
28.04.2021 за результатами підготовчого засідання, судом, без виходу до нарадчої кімнати, постановлено ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті. Розгляд справи по суті призначено на 05.05.201.
Позивач позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх в повному обсязі посилаючись на досліджені докази та доводи викладені в позовній заяві, додаткових поясненнях.
Представник ГУ ДПС у Житомирській області у судовому засіданні позов не визнала, просила суд позовні вимоги залишити без задоволення, посилаючись на міркування наведені у відзиві.
Заслухавши пояснення представників сторін, суд, без виходу до нарадчої кімнати, постановив ухвалу про подальший розгляд справи в письмовому провадженні, яку занесено секретарем судового засідання до протоколу судового засідання.
27.05.2021 в межах письмового провадження до суду надійшла заява про уточнення позовних вимог.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ЕКОСТРОЙБУД ПЛЮС , було зареєстровано в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи, дата запису: 08.08.2017 р., Номер запису: 1305102000001442030.07.2020 року.
19 жовтня 2020 року, між ТОВ ЕКОСТРОЙБУД ПЛЮС код ЄДРПОУ 41506364 (надалі - Постачальник) та ПП Будівельна Фірма Золотий ключ код ЄДРПОУ 22053066 (надалі - Покупець), було укладено договір поставки №ЕП/191020, згідно з яким, Постачальник зобов`язується передати, а Покупець прийняти у власність товар - пісок (надалі іменується Товар ), сплатити повну вартість за даний товар.
29 жовтня 2020року було отримано від ПП Будівельна Фірма Золотий ключ грошові кошти у розмірі 200 000,00 грн. з урахуванням ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням № 461 від 29.10.2020 року, з яких частина коштів була віднесена на погашення боргу, а решта - як сума авансу.
06 листопада 2020 року ТОВ Екостройбуд Плюс було проведено реалізацію піску ПП Будівельна Фірма Золотий ключ згідно Договору №ЕП/191020 від 19.10.2020р., про що свідчить видаткова накладна №1140 від 06.11.2020р. на суму 25 920,00грн.. Поставка товару здійснювалася самовивозом.
Станом на 06.11.2020р. сума попередньої оплати (на яку було виписано раніше податкову накладну) ПП Будівельна Фірма Золотий ключ на користь ТОВ Екостройбуд Плюс становила 17 701,72 грн., тому при постачанні піску на суму 25 920,00 грн. податкова накладна №30 від 06.11.2020р. була виписана на різницю, а саме 8 218,28 грн. У свою чергу, факт оплати поставленого товару підтверджується Платіжним дорученням №461 від 29.10.2020 року.
Вище вказаний товар, який було реалізовано продавцем ТОВ Екостройбуд Плюс на користь ПП Будівельна Фірма Золотий ключ , був попередньо придбаний у постачальника ТОВ Атріум-Формс код ЄДРПОУ 42802497, який являється офіційним дилером ТОВ Еко-Нест Плюс , що підтверджується Видаткової накладної №1817 від 06.11.2020 року, на підставі Договору поставки №АФ-231219/3 від 23.12.2019р., у якому зазначено, що Постачальник (ТОВ Атріум-Формс ) протягом терміну дії договору зобовязується поставляти пісок (надалі Товар), а Покупець (ТОВ Екостройбуд Плюс ) прийняти у та оплачувати Товар у порядку і на умовах, визначених даним Договором. Окрім цього, факт оплати за придбаний товар підтверджується Платіжним дорученням №1311 від 02.11.2020 року та №1191 від 14.09.2020 року.
Проте згідно з квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9313931111 від 26.11.2020 року, реєстрація податкової накладної № 30 від 06.11.2020 була зупинена.
12 листопада 2020 року на рахунок ТОВ ЕКОСТРОЙБУД ПЛЮС було отримано грошові кошти від ПП Будівельна Фірма Золотий ключ у розмірі 100 000,00 грн. з урахуванням ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням № 502 від 12.11.2020 року, з яких частина коштів, а саме 38 088,20 грн. була віднесена на погашення попереднього боргу, а залишок коштів в сумі 61 911,80 грн. був віднесений в рахунок авансу за товар, що поставлятиметься в майбутньому, на підставі даної операції з отримання авансу, було виписано податкову накладну №58 від 12.11.2020 року.
Одночасно, 12 листопада 2020 року продавцем ТОВ Екостройбуд Плюс було поставлено пісок на суму 150 000,00грн., в рахунок попередньої оплати ПП Будівельна Фірма Золотий ключ згідно Договору №ЕП/191020 від 19.10.2020р., про що свідчить видаткова накладна №1150 від 12.11.2020р. Поставка товару здійснювалася самовивозом.
Вище вказаний товар, який було реалізовано продавцем ТОВ Екостройбуд Плюс на користь ПП Будівельна Фірма Золотий ключ був попередньо придбаний у постачальника ТОВ Атріум-Формс , який являється офіційним дилером ТОВ Еко-Нест Плюс , згідно з видатковою накладною №1821 від 12.11.2020 року та на підставі Договору поставки №АФ-231219/3 від 23.12.2019р., у якому зазначено, що Постачальник (ТОВ Атріум-Формс ) протягом терміну дії договору зобовязується поставляти пісок (надалі Товар), а Покупець (ТОВ Екостройбуд Плюс ) прийняти у та оплачувати Товар у порядку і на умовах, визначених даним Договором. Факт оплати, за поставлений товар від ТОВ Атріум-Формс підтверджується Платіжним дорученням №1311 від 02.11.2020 року та №1191 від 14.09.2020 року.
Проте згідно з квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9314942121 від 27.11.2020 року, реєстрація податкової накладної № 58 від 12.11.2020 була зупинена.
5 листопада 2019 року, між ТОВ ЕКОСТРОЙБУД ПЛЮС (надалі - Постачальник) та Приватне підприємство Б.В.В.-БУД код ЄДРПОУ 35558964, (надалі - Покупець), було укладено договір поставки №ЕП/051119, згідно з яким, Постачальник зобов`язується передати, а Покупець прийняти у власність товар - пісок, щебінь (надалі іменується Товар ), сплатити повну вартість за даний товар.
12 листопада 2020 року ТОВ Екостройбуд Плюс було проведено реалізацію піску ТОВ Б.В.В.-БУД згідно Договору поставки №ЕП/051119 від 05.11.2019р., про що свідчить видаткова накладна №1198 від 12.11.2020р., та Товарно-транспортні накладні №83 від 12.11.2020 року та №84 від 12.11.2020 року.
Доставка товару здійснювалася водіями ТОВ Екостройбуд Плюс на вантажних транспортних засобах, які орендуються згідно Договору №01/02-2019 від 01.02.2019р.
Вище вказаний товар, який було реалізовано продавцем ТОВ Екостройбуд Плюс на користь Приватне підприємство Б.В.В.-БУД був попередньо придбаний у постачальника ТОВ Атріум-Формс , який являється офіційним дилером ТОВ Еко-Нест Плюс , згідно з видатковою накладною №1821 від 12.11.2020 року та на підставі Договору поставки №АФ-231219/3 від 23.12.2019р., у якому зазначено, що Постачальник (ТОВ Атріум-Формс ) протягом терміну дії договору зобовязується поставляти пісок (надалі Товар), а Покупець (ТОВ Екостройбуд Плюс ) прийняти у та оплачувати Товар у порядку і на умовах, визначених даним Договором. Факт оплати, за поставлений товар від ТОВ Атріум-Формс підтверджується Платіжним дорученням №1311 від 02.11.2020 року та №1191 від 14.09.2020 року.
Проте згідно з квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9314938578 від 27.11.2020 року, реєстрація податкової накладної № 56 від 12.11.2020 була зупинена.
Позивачем направлено пояснення та копії первинних документів на підтвердження проведення господарських операцій.
Головне управління ДПС у Житомирській області рішеннями:
- № 2217648/41506364 від 09.12.2020р.
- № 2217616/41506364 від 09.12.2020р.
- №2226296/41506364 від 11.12.2020р.,
відмовило у реєстрації податкових накладних № 30 від 06.11.2020 р.; № 58 від 12.11.2020 р.; № 56 від 12.11.2020 р. - , оскільки позивач не надав копій первинних документів, щодо постачання/придбання послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач, вважаючи спірні рішення протиправними, звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755VI (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10. статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, серед іншого, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
За правилами пункту 6 Порядку № 1165, уразі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Пунктом 7 Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (пункт 8 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Відповідно до отриманого платником податків рішення комісії регіонального рівня операція, відображена у податковій накладній відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно пункту 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії державної податкової служби повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Судом встановлено, що в отриманих позивачем квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування:
- № 9313931111 від 26.11.2020 р.
- № 9314942121 від 27.11.2020 р.
- №9314938578 від 27.11.2020 р., - контролюючий орган вказав на те, що для реєстрації податкових накладнихКоди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2505, , відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
При цьому, у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.
Суд зазначає, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних ГУ ДПС в Житомирській області не вказано конкретного переліку документів, який платник податків має надати для обґрунтованого рішення щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Суд, при вирішенні справи, виходить із того, що спірне рішення Комісії є актом індивідуальної дії.
Правовий акт індивідуальної дії - це виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, який не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків лише чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому (яким) він адресований.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Крім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02.04.2019 року у справі № 822/1878/18.
Оскільки рішення суб`єкта владних повноважень не містить чіткої підстави його прийняття, це свідчить про його необґрунтованість.
Дослідивши матеріали справи та доводи сторін, суд вважає, що на підтвердження реальності здійснення господарської операції, позивачем подані пояснення з достатнім пакетом підтверджуючих документів.
А тому, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, та на те, що наданих контролюючому органу документів було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
Під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ЕКОСТРОЙБУД ПЛЮС - № 30 від 06.11.2020 р.; № 58 від 12.11.2020 р.; № 56 від 12.11.2020 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Щодо позовної вимоги в частині зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну, суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України від 02.12.2010 №2755-VI реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.
Між тим, згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Матеріалами справи підтверджено, що надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства були достатніми для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 30 від 06.11.2020 р.;№ 58 від 12.11.2020 р.;№ 56 від 12.11.2020 р., днем їх фактичного надходження.
Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Визначаючись щодо розподілу судових витрат суд виходив з того, що згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що позовні вимоги задоволено повністю, сплачений судовий збір належить стягнути на користь позивача солідарно за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
Керуючись статтями 2, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
вирішив:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЕКОСТРОЙБУД ПЛЮС (вул. Сергія Параджанова, 83, м.Житомир, 10000, ЄДРПОУ 41506364), до Головного управління ДПС у Житомирській області ВП (вул. Юрка Тютюнника, 7, м. Житомир, 10003, код ЄДРПОУ 44096781), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Житомирській області про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- № 2217648/41506364 від 09.12.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 58 від 12.11.2020;
- № 2217616/41506364від 09.12.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 30 від 06.11.2020;
- № 2226296/41506364 від 11.12.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної № 56 від 12.11.2020.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні № 58 від 12.11.2020, № 30 від 06.11.2020, № 56 від 12.11.2020 днем їх фактичного надходження.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Житомирській області ВП (вул. Юрка Тютюнника, 7, м. Житомир, 10003, код ЄДРПОУ 44096781) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЕКОСТРОЙБУД ПЛЮС (вул. Сергія Параджанова, 83, м.Житомир, 10000, ЄДРПОУ 41506364) сплачений судовий збір у розмірі 3405 (три тисячі чотриста п`ять) грн. 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код за ЄДРПОУ 43005393, адреса: Львівська площа, 8, м.Київ 53, 04053) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЕКОСТРОЙБУД ПЛЮС (вул. Сергія Параджанова, 83, м.Житомир, 10000, ЄДРПОУ 41506364) сплачений судовий збір у розмірі 3405 (три тисячі чотриста п`ять) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп.15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Є.Ю. Романченко
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2021 |
Оприлюднено | 27.10.2021 |
Номер документу | 100550694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні