Ухвала
від 19.10.2021 по справі 308/6795/21
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/6795/21

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 жовтня 2021 року м. Ужгород

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області в особі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2

прокурора ОСОБА_3

захисника адвоката ОСОБА_4

обвинуваченого ОСОБА_5

розглянувши у підготовчому судовому засіданні, в залі суду в м. Ужгороді, кримінальне провадження, внесене до ЄРДР за № 12020070000000248 від 22.09.2020 року про обвинувачення:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Ужгород Закарпатської області, громадянина України, працюючого на посаді начальника комунальної установи «Закарпатський обласний центр цивільного захисту, матеріальних резервів та централізованого оповіщення» Закарпатської обласної ради, мешканця АДРЕСА_1 , раніше не судимого

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Ужгородського міськрайонного суду знаходиться кримінальне провадження внесене до ЄРДР за № 12020070000000248 від 22.09.2020 року про обвинувачення ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України.

Згідно обвинувального акту ОСОБА_5 обвинувачується в тому, що він 02.03.2020, відповідно до наказу «Про вступ на посаду начальника Комунальної установи «Закарпатський обласний центр цивільного захисту, матеріальних резервів та централізованого оповіщення» Закарпатської обласної ради» № 01.1-02/01 (далі КУ «ЗОЦ ЦЗ» ЗОР), приступив до виконання обов`язків начальника даної комунальної установи на умовах контракту з 02.03.2020 по 01.03.2023, із посадовим окладом згідно штатного розпису (в подальшому начальник комунальної установи).

Відповідно до статуту КУ «ЗОЦ ЦЗ» ЗОР начальник установи у своїй діяльності керується розділом VII «Управління установою», а саме п. 7.6, підпунктом 7.6.1, згідно якого останній самостійно вирішує питання діяльності Установи, окрім тих, які належать до повноважень Власника, Уповноваженого органу управління майном та Галузевого органу управління; пп. 7.6.3 - здійснює керівництво Установою відповідно до статуту, чинного законодавства України та інших нормативно-правових актів, що визначають діяльність закладів, установ та організацій; пп. 7.6.4 - видає накази та доручення, які є обов`язковими до виконання всіма працівниками Установи; пп. 7.6.6 - приймає на роботу працівників та звільняє з роботи працівників Установи; пп. 7.6.7 - організовує фінансово-господарську діяльність Установи; пп. 7.6.14 - укладає договори, видає доручення та довіреності, відкриває та закриває рахунки Установи у банківських установах, відділеннях Державного казначейства України; пп. 7.6.19 - здійснює контроль за якістю роботи працівників Установи; пп. 7.6.20 - користується правом самостійно розпоряджатися коштами Установи щодо нарахування заробітної плати працівниками Установи, здійснення інших витрат, передбачених статутом, для забезпечення діяльності Установи, відповідно до цього статуту та в межах затверджених кошторисних призначень, якщо інше не передбачено рішеннями Власника та розпорядчими документами галузевого органу управління.

Також, ОСОБА_5 , як керівник КУ «ЗОЦ ЦЗ» ЗОР, відповідно до п. 3 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996 від 16.07.1999 (далі Закон № 996), є відповідальною особою за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, на яку, згідно п. 6 ст. 8, п. 8 ст. 9 Закону № 996 покладено обов`язок створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечення неухильного виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів, а також покладено відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, недостовірність відображених у них даних.

Таким чином, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника КУ «ЗОЦ ЦЗ» ЗОР, у зв`язку із виконанням вищенаведених організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, являється службовою особою.

Згідно пункту 71 підрозділу 2 розділу ХХ «Прикінцеві положення» Податкового Кодексу України, прийнятого Законом України № 530-ІХ від 17.03.2020 «Про внесеннязмін додеяких законодавчихактів України,спрямованих назапобігання виникненнюі поширеннюкоронавірусної хвороби(COVID-19)», тимчасово, на період, що закінчується останнім календарним днем місяця, в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та/або операції з постачання на митній території України товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України.

Згідно пункту 30.4 статті 30 податкового Кодексу України платник податків вправі відмовитися від використання податкової пільги (крім податкових пільг з податку на додану вартість) чи зупинити її використання на один або декілька податкових періодів, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Податкові пільги, не використані платником податків, не можуть бути перенесені на інші податкові періоди, зараховані в рахунок майбутніх платежів з податків та зборів або відшкодовані з бюджету.

Постановою Кабінету Міністрів України № 224 від 20.03.2020 затверджено Перелік товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість.

До зазначеного Переліку станом, на 15.04.2020, входили наступні медичні засоби, зокрема маски медичні (код згідно з УКТЗЕД 6307909800), костюми біологічного захисту/комбінезони (код згідно з УКТЗЕД 3926200000, 6210109200, 6210109800), рукавички оглядові (код згідно з УКТЗЕД 3926200000, 4015), захисні окуляри (код згідно з УКТЗЕД 9004901000).

ОСОБА_5 , відповідно до рішення експертної робочої групи із підготовки пропозицій щодо переліку та обсягів закупівель для проведення першочергових (невідкладних) заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби COVID-19 на території Закарпатської області від 03.04.2020, утвореної наказом начальника управління з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами Закарпатської обласної державної адміністрації № 8 від 01.04.2020, був уповноважений здійснити закупівлю необхідних товарів (засобів індивідуального захисту; медикаментів, виробів медичного призначення та деззасобів) відповідно до затвердженого переліку, обсягів та у визначений діючим законодавством України спосіб.

Однак, останній на виконання вказаного рішення, в порушення вимог діючого законодавства України щодо оподаткування операцій з постачання на митній території України товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України, в період з 03.04.2020 по 07.04.2020, будучи начальником КУ «ЗОЦ ЦЗ» ЗОР, являючись службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не дотримався вимог діючого законодавства України, при здійсненні закупівель необхідних товарів (засобів індивідуального захисту; медикаментів, виробів медичного призначення та деззасобів) відповідно до затвердженого переліку, при наступних обставинах.

Так, 03.04.2020 ОСОБА_5 , перебуваючи у своєму службовому кабінеті, розташованому в адміністративній будівлі КУ «ЗОЦ ЦЗ» ЗОР за адресою: вул. Гойди, 8, м. Ужгород, у не встановлений досудовим розслідуванням час, будучи начальником вказаної установи, достовірно знаючи, що згідно пункту 71 підрозділу 2 розділу ХХ «Прикінцеві положення» Податкового Кодексу України, прийнятого Законом України № 530-ІХ від 17.03.2020 «Про внесеннязмін додеяких законодавчихактів України,спрямованих назапобігання виникненнюі поширеннюкоронавірусної хвороби(COVID-19)» операції з постачання на митній території України товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України, звільняються від оподаткування податком на додану вартість, неналежно виконуючісвої службовіобов`язки через несумлінне ставлення до них, уклав договір постачання № 01.2-15/04 з постачальником товариством з обмеженою відповідальністю «Мед Лайн Груп», код ЄДРПОУ 41036735, юридична адреса: м. Ужгород, вул. Капушанська, 25/27, в особі директора ОСОБА_6 , на постачання масок медичних (код згідно з УКТЗЕД 6307909800) на загальну суму 799 200,00 грн. з ПДВ.

Продовжуючи свою злочинну діяльність, 07.04.2020 ОСОБА_5 , перебуваючи у своєму службовому кабінеті, розташованому в адміністративній будівлі КУ «ЗОЦ ЦЗ» ЗОР за адресою: вул. Гойди, 8, м. Ужгород, у не встановлений досудовим розслідуванням час, будучи начальником вказаної установи, достовірно знаючи, що згідно пункту 71 підрозділу 2 розділу ХХ «Прикінцеві положення» Податкового Кодексу України, прийнятого Законом України № 530-ІХ від 17.03.2020 «Про внесеннязмін додеяких законодавчихактів України,спрямованих назапобігання виникненнюі поширеннюкоронавірусної хвороби(COVID-19)» операції з постачання на митній території України товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України, звільняються від оподаткування податком на додану вартість, неналежно виконуючісвої службовіобов`язки через несумлінне ставлення до них, уклав договори постачання № 01.2-15/06 від 07.04.2020 на постачання костюмів біологічного захисту/комбінезонів (код згідно з УКТЗЕД 3926200000, 6210109200, 6210109800) на загальну суму 3 000 000,00 грн. з ПДВ; № 01.2-15/07 від 07.04.2020 на постачання рукавичок оглядових (код згідно з УКТЗЕД 3926200000, 4015) на загальну суму 260 000,00 грн. з ПДВ; № 01.2-15/08 від 07.04.2020 на постачання захисних окулярів (код згідно з УКТЗЕД 9004901000) на загальну суму 640 000,00 грн. з ПДВ, із постачальником товариством з обмеженою відповідальністю «Мед Лайн Груп», код ЄДРПОУ 41036735, юридична адреса: м. Ужгород, вул. Капушанська, 25/27, в особі директора ОСОБА_6 .

Відповідно до умов даних договорів постачальник зобов`язувався передати у власність покупця товари медичного призначення, а покупець прийняти і оплатити товар за узгодженою ціною, яка вказана у специфікації (додаток № 1 до договорів) і є їх невід`ємною частиною.

Вказані договори ОСОБА_5 скріпив своїм підписом та печаткою установи.

Укладення згаданихдоговорів постачаннястало правовоюпідставою длявиставлення товариствомз обмеженоювідповідальністю «МедЛайн Груп»,код ЄДРПОУ41036735,юридична адреса:м.Ужгород,вул.Капушанська,25/27,в періодз квітняпо травень2020рахунків прооплату назагальну суму3265120грн.,в томучислі ПДВна суму436946,81грн.,які КУ«ЗОЦ ЦЗ»ЗОР сплаченів повномуобсязі шляхомперерахування грошовихкоштів черезДержавну казначейськуслужбу вм.Києві зрахунку НОМЕР_1 (МФО820172) на розрахунковийрахунок ТОВ«Мед ЛайнГруп» НОМЕР_2 (українськагривня),який відкритийв ПАТКБ «ПРИВАТБАНК» (МФО 312378).

В подальшому ОСОБА_5 на підставі п. 6 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», маючи можливість змінити істотні умови вказаних договорів про закупівлю в частині зміни ціни у зв`язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, несумлінно виконуючи свої службові обов`язки, під час укладання додаткових угод, по договорах постачання № 01.2-15/04, № 01.2-15/6 від 07.04.2020, № 01.2-15/07, № 01.2-15/08, не вжив жодних заходів щодо зміни умов укладених договорів постачання в частині виключення суми ПДВ із ціни договору.

Таким чином, внаслідок неналежного виконаннясвоїх службовихобов`язківчерез несумліннеставлення доних ОСОБА_5 , під час укладання та виконання договорів постачання № 01.2-15/04 від 03.04.2020 на придбання медичних масок КУ «ЗОЦ ЦЗ» ЗОР безпідставно сплачено 52284,12 грн. ПДВ, № 01.2-15/6 від 07.04.2020 на придбання костюмів біологічного захисту/комбінезонів - 366 666,67 грн. ПДВ, № 01.2-15/07 від 07.04.2020 на придбання рукавичок оглядових - 17009,35 грн. ПДВ, № 01.2-15/08 від 07.04.2020 на придбання захисних окулярів - 986,67 грн. ПДВ, чим КУ «ЗОЦ ЦЗ» ЗОР спричинено майнову шкоду на загальну суму 436 946,81 грн., що у 250 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та є тяжкими наслідками.

Органом досудового розслідування ОСОБА_5 обвинувачується увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.2 ст.367 КК України, а саме у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

У підготовчому судовому засіданні захисник обвинуваченого адвокат ОСОБА_4 заявив клопотання про звільнення ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності та закриття кримінального провадження на підставі ст. 45 КК України, яке мотивував тим, що кримінальне правопорушення, передбачене ч.2 ст. 367 КК України відноситься до категорії нетяжких злочинів вчинених з необережності. Вчинене ОСОБА_5 кримінальне правопорушення не є корупційним. ОСОБА_5 щиро розкаюється у вчиненому, раніше до кримінальної відповідальності не притягався, активно сприяв розкриттю злочину, збитки завдані злочином відшкодовані в повному обсязі, про що зазначено в обвинувальному акті.

Обвинувачений у підготовчому судовому засіданні клопотання підтримав, просив суд звільнити його від кримінальної відповідальності на підставі ст. 45 КК України та закрити кримінальне провадження щодо обвинувачення його у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України . Зазначив, що вину у вчиненні інкримінованого йому необережного нетяжкого злочину визнає повністю, у вчиненому щиро розкаюється, активно сприяв розкриттю злочину, завдані збитки ним відшкодовані ще під час досудового розслідування, до кримінальної відповідальності він притягується вперше.

Прокурор в підготовчому судовому засіданні не заперечив проти закриття кримінального провадження та звільнення обвинуваченого ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності на підставіст.45 КК України, зазначивши, що наявні передбачені законом підстави для звільнення ОСОБА_5 у зв`язку із дійовим каяттям, оскільки ОСОБА_5 необережний нетяжкий злочин передбачений ч.2 ст. 367 КК України вчинив вперше, вчинене кримінальне правопорушення не є корупційним, в ході досудового розслідування вину визнав, активно сприяв розкриттю злочину, надав правдиві покази щодо обставин справи, щиро розкаявся у вчиненому та відшкодував завдані збитки.

Заслухавши думку сторін кримінального провадження з приводу заявленого стороною захисту клопотання, дослідивши матеріали кримінального провадження, суд вважає, що клопотання підлягає до задоволення з наступних підстав.

У відповідності до ч. 4ст. 286 КПК України, якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.

Згідно з ч.1ст. 44 КК України, особа, яка вчинила кримінальне правопорушення, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом.

Згідноз ст.45 КК Україниособа, яка вперше вчинила кримінальний проступок або необережний нетяжкий злочин, крім корупційних кримінальних правопорушень або кримінальних правопорушень, пов`язаних з корупцією, порушень правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керували транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебували під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона після вчинення кримінального правопорушення щиро покаялася, активно сприяла розкриттю кримінального правопорушення і повністю відшкодувала завдані нею збитки або усунула заподіяну шкоду.

Згідно п.1 ч.2ст.284 КПК Україникримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Згідно ч.1ст.285 КПК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Відповідно до п. 2 ч. 3ст. 314 КПК Україниу підготовчому судовому засіданні суд має право закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених п. 4-8 ч. 1 або ч. 2ст. 284 КПК України.

Згідно обвинувального акту ОСОБА_5 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України.

Санкцією ч.2 ст. 367 КК України передбачено передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.

Вчинений обвинуваченим ОСОБА_5 злочин, відповідно дост.12 КК України, є нетяжким злочином.

Суб"єктивнасторона злочинупередбаченого ч.2ст.367КК Українихарактеризується необережноюформою винита згіднопримітки дост.45КК Українине відноситьсядо корупційнихкримінальних правопорушеньабо кримінальнихправопорушень,пов`язаних зкорупцією.

За таких обставин, приймаючи до уваги те, що обвинувачений ОСОБА_5 уперше вчинив необережний нетяжкий злочин, вину визнав та щиро розкаявся, активно сприяв розкриттю злочину, повністю відшкодував завдані збитки, суд, приходить до переконання, що наявні всі обов"язкові підстави, передбаченіст.45 КК України, для звільнення обвинуваченого ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності у зв`язку із дійовим каяттям.

З огляду на вище зазначене, суд приходить до висновку, що обвинуваченого ОСОБА_5 , відповідно дост.45 КК України, слід звільнити від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч.2 ст. 367 КК України у зв"язку із дійовим каяттям , а кримінальне провадження внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12020070000000248 від 22.09.2020 року про обвинувачення ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України закрити.

Запобіжний захід щодо ОСОБА_5 не обирався.

Процесуальні витрати у кримінальному провадженні вартість проведеної судової економічної експертизи у сумі 6211,10 грн. стягнути з ОСОБА_5 на користь держави.

Речові докази у кримінальному провадженні відсутні.

Керуючись ст.ст. 12, 45 КК України, ст. 284,314, 285, 392, 393, 395 КПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_5 звільнити від кримінальної відповідальності передбаченої ч.2 ст. 367 КК України, на підставіст. 45 КК України, у зв`язку із дійовим каяттям.

Кримінальне провадження, внесене до ЄРДР за № 12020070000000248 від 22.09.2020 року, про обвинувачення ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України закрити на підставі п. 1 ч. 2ст. 284 КПК України.

Запобіжний захід щодо ОСОБА_5 не обирався.

Процесуальні витрати у кримінальному провадженні вартість проведеної судової економічної експертизи у сумі 6211,10 грн. стягнути з ОСОБА_5 на користь держави.

Речові докази у кримінальному провадженні відсутні.

Ухвала може бути оскаржена до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом семи днів з дня її проголошення.

Cуддя: ОСОБА_1

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення19.10.2021
Оприлюднено02.02.2023
Номер документу100562665
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість

Судовий реєстр по справі —308/6795/21

Ухвала від 19.10.2021

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Придачук О. А.

Ухвала від 02.06.2021

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Придачук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні