Рішення
від 26.10.2021 по справі 824/243/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2021 р. м. Чернівці Справа № 824/243/20

Cуддя Чернівецького окружного адміністративного суду Брезіна Т.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради про застосування заходів реагування, -

В С Т А Н О В И В:

Описова частина

Короткий виклад позиції позивача та заперечень відповідача

Позивач звернувся до суду із даним позовом, в якому просив застосувати до Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради захід реагування у сфері державного нагляду (контролю).

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким застосувати до Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію основного корпусу, корпусу № 2, корпусу їдальні та корпусу початкових класів Усть-Путильського ЗЗСО І-ІІ ступенів за адресою: вул. Центральна, 18, с. Усть-Путила Путильського району Чернівецької області, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Путильського районного сектору Управління.

Рух справи в суді

Ухвалою суду від 24.02.2020 року відкрито провадження у адміністративній справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Ухвалою суду від 27.03.2021 року зупинено провадження в адміністративній справі №824/243/20-а. Ухвалою суду від 06.09.2021 року суддею Брезіна Т.М. прийнято справу до свого провадження. Ухвалою суду від 07.09.2021 року поновлено провадження в адміністративній справі №824/243/20-а. Розгляд справи продовжено у порядку спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання та виклику учасників адміністративної справи. Відповідач був повідомлений належним чином про відкриття провадження по справі однак у строк встановлений судом не подав відзив на позов, а тому справу вирішено розглянути за наявними у ній матеріалами.

Фактичні обставини справи, встановлені судом

Планова перевірка Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради проводилась у травня 2012 році. За результатами даної перевірки видано Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 14.05.2019 № 97. (а. с. 44-57).

За наслідками вказаної перевірки органом державного нагляду (контролю) 13.05.2021 р. складено протокол ЧВ№ 039697/54 про адміністративне правопорушення відносно директора Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради та складено постанову ЧВ№ 004685/54 про накладення адміністративного стягнення відносно директора за порушення пожежної безпеки в сумі 102 гривні. (а. с. 58-59).

Відповідачем проведено позапланову перевірку Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради. За результатами вказаної перевірки складено акт від 24.01.2020 р. № 14 про усунення виявлених під час перевірки порушень пожежної безпеки. (а.с. 25-36).

За наслідками вказаної перевірки органом державного нагляду (контролю) 20.01.2020 р. складено протокол ЧВ№ 041815/10 про адміністративне правопорушення відносно директора Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради та складено постанову ЧВ№ 006815/10 про накладення адміністративного стягнення відносно директора за порушення пожежної безпеки в сумі 204 гривні. (а. с. 37-38).

Також матеріали справи містять фототаблиці виявлених порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у будівлях Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради. (а. с. 68-75).

Відповідач надав до суду письмові пояснення, де зазначив, про часткове усунення недоліків вказаних в акті позапланової перевірки від 24.01.2020 р. № 14 про усунення виявлених під час перевірки порушень пожежної безпеки. (а. с. 81-117).

Мотивувальна частина

Згідно із пп. 27 п. 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області затвердженого наказом ДСНС від 04.02.2013 № 3 (в редакції наказу ДСНС від 12.11.2018 р. №661), Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.

Статтею 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. №877-V (далі - Закон №877) визначено, що державний нагляд (контроль) це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЗЦ України) забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.

Таким чином, директор Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради несе відповідальність та зобов`язаний забезпечити техногенну та пожежну безпеку на даному об`єкті господарювання.

Разом з цим відповідач, всупереч положень ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 КЦЗ України не забезпечив у повному обсязі техногенну та пожежну безпеку у будівлях Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради, що підтверджується актом перевірки.

За таких обставин, суд вважає, що порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які виявленні під час перевірки посадовими особами Управління у відповідача створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до ч. 2 ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальних органом на території Чернівецької області є позивач.

Згідно із п.п. 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей » .

Відповідно до ч. 1 ст. 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляду сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом, а згідно із ч. 2 цієї ж статті КЦЗ України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст. 70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів зокрема є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону №877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Суд звертає увагу, що тривале порушення вказаних пожежних вимог та подальша експлуатація будівлі Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради створює загрозу життю та/або здоров`ю людей, які перебувають у даній будівлі.

Щодо письмових пояснень відповідача, де зазначено, про часткове усунення недоліків вказаних акті позапланової перевірки від 24.01.2020 р. № 14 про усунення виявлених під час перевірки порушень пожежної безпеки, суд зазначає наступне.

На переконання суду, з характеру порушень, встановлених перевіркою, вбачається, що вони є суттєвими, адже можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для осіб та навколишнього природного середовища.

Вказані порушення не є формальними та стосуються суттєвих недоліків у протипожежній системі будівлі Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради, що у свою чергу унеможливлює забезпечити безпеку людини в разі виникнення пожежі чи іншої надзвичайної ситуації.

Водночас, суд звертає увагу, що існування (не усунення відповідачем) хоча б одного з порушень, встановлених позивачем, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою правовою підставою для застосування до нього заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель.

За таких обставин, враховуючи викладене, суд вважає, що позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягає задоволенню.

Висновки за результатами розгляду справи

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Позивач довів суду правомірність заявлених вимог, а тому позов підлягає задоволенню повністю.

Судові витрати

У відповідності до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв`язку із тим, що позивач не поніс таких витрат, питання судового збору не вирішується.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 241, 250, 262 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Застосувати до Усть-Путильського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради (код ЄДРПОУ - 26034441), захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію основного корпусу, корпусу № 2, корпусу їдальні та корпусу початкових класів Усть-Путильського ЗЗСО І-ІІ ступенів за адресою: вул. Центральна, 18, с. Усть-Путила Путильського району Чернівецької області, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Путильського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 24.01.2020 № 14, що стосується вищевказаного об`єкта.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Найменування сторін:

позивач: Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (вул. Комарова, 1-А, м. Чернівці, 58018, код ЄДРПОУ - 38595868).

відповідач: Усть-Путильський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Усть-Путильської сільської ради (59114, Чернівецька область, Путильський район, село Усть-Путила, вул. Центральна, 18, код ЄДРПОУ 26034441).

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2021
Оприлюднено28.10.2021
Номер документу100587292
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/243/20-а

Рішення від 26.10.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 06.09.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 27.03.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні