Ухвала
від 27.10.2021 по справі 560/5953/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/5953/21

УХВАЛА

27 жовтня 2021 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "УКР ГРАНД" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області:

- № 2410419/42686589 від 18.02.2021 р. накладної № І від 03.01.2021;

- № 2413697/42686589 від 19.02.2021 р. накладної № 3 від 08.01.2021;

- № 2413699/42686589 від 19.02.2021 р. накладної №4 від 10.01.2021;

- № 2413694/42686589 від 19.02.2021 р. накладної № 5 віл 12.01.2021;

- № 2413698/42686589 від 19.02.2021 р. накладної № 6 від 14.01.2021;

- № 241369642686589 від 19.02.2021 р. накладної № 7 від 15.01.2021;

- № 2413695/42686589 від 19.02.2021 р. накладної № 11 від 17.01.2021;

2. Зобов`язати Державну податкової службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- податкову накладну № 1 від 03.01.2021 на суму 127 680.00 грн в т. ч. ПДВ 21 280 грн.:

- податкову накладну № 3 від 08.01.2021 на суму 127 680.00 грн в т. ч. ПДВ 21 280 грн.;

- податкову накладну №4 від 10.01.2021 на суму 127 680.00 грн в т. Ч.ПДВ21 280 грн.;

- податкову накладну № 5 від 12.01.2021 на суму 127 680.00 грн в т. ч. ПДВ 21 280 грн.;

- податкову накладну № 6 від 14.01.2021 на суму 127 680.00 грн в т. ч. ПДВ 21 280 грн.;

- податкову накладну № 7 від 15.01.2021 на суму 127 680 .00 грн в т. ч. ПДВ 21 280 грн.;

- податкову накладну № 11 від 17.01.2021 на суму 127 680.00 грн в т. ч. ПДВ 21 280 грн.:

3. Судовий збір покласти на відповідачів.

Ухвалою від 28.05.2021 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області подано клопотання про залишення позову без розгляду, у зв`язку із пропуском місячного строку звернення до суду.

Зокрема відповідач зазначає, що позивач скористався досудовим порядком вирішення спору шляхом звернення до ДПС України зі скаргами про скасування рішень Головного управління ДПС у Хмельницькій області № 2410419/42686589 від 18.02.2021 р., № 2413697/42686589 від 19.02.2021, № 2413699/42686589 від 19.02.2021, № 2413694/42686589 від 19.02.2021, № 2413698/42686589 від 19.02.2021, № 241369642686589 від 19.02.2021, № 2413695/42686589 від 19.02.2021.

За результатами розгляду скарг комісією центрального рівня прийняті рішення від 25.02.2021 №9582/42686589/2, №9599/42686589/2, №9601/42686589/2, 9583/42686589/2, №9600/42686589/2, №9585/4286589/2, №9584/42686589/2, якими в у задоволенні скарг відмовлено вручено 25.02.2021 року. Таким чином, на переконання податкового органу, позивачем пропущено місячний строк звернення до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку твердженню відповідача щодо пропущення позивачем строку звернення до суду, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини першої та другої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Так, зазначена норма встановлює загальний строк звернення до адміністративного суду у публічно-правових спорах. Водночас, за умови використання позивачем досудового порядку вирішення спору у випадках, коли законом передбачена така можливість або обов`язок, Кодексом адміністративного судочинства України встановлено спеціальний (скорочений) строк звернення до суду.

Згідно частини 4 статті 122 КАС України, якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень. Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб`єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб`єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

Спеціальним нормативно-правовим актом, який встановлює окремі правила та положення для регулювання відносин оподаткування та захисту прав учасників податкових відносин, в тому числі захисту порушеного права у судовому порядку, є Податковий кодекс України.

Дослідження змісту приписів статей ПК України та статті 122 КАС України вказує на те, що на сьогодні є підхід, відповідно до якого строки звернення до суду після застосування досудового порядку вирішення спору є коротшими, ніж звичайні строки. При цьому є різні правові режими щодо оскарження податкових повідомлень-рішень і рішень контролюючих органів про нарахування грошових зобов`язань та інших рішень контролюючих органів, що не пов`язані з їх нарахуванням, саме в частині різної тривалості скорочених строків оскарження при попередньому використанні досудового порядку вирішення спору.

Застосування скорочених строків звернення при використанні досудового порядку врегулювання спорів у податкових правовідносинах установлено законом, зумовлено легітимною метою оперативного забезпечення настання правової визначеності для особи - платника податків та у діяльності суб`єктів владних повноважень - контролюючих органів, що кореспондується із встановленим алгоритмом і строками адміністрування податків для забезпечення належного виконання конституційного податкового обов`язку і має пропорційний характер, оскільки скорочення строку звернення не впливає на реалізацію особою права на судовий захист у зв`язку з достатністю часу на підготовку й оформлення правової позиції, ознайомлення з позицією контролюючого органу, залучення за потреби правових і фінансових консультантів в межах процедури адміністративного оскарження, у той час, як скорочені строки забезпечують досягнення зазначеної мети й завдань функціонування податкової системи держави.

Більш скорочені строки звернення до суду у випадку попередньої реалізації досудових процедур полягають у забезпеченні наступності юрисдикційних проваджень (адміністративних і судових) та пов`язанні з необхідністю мінімізувати темпоральний проміжок між досудовими процедурами та судовим провадженням.

Вказана позиція суду узгоджується з висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 25.10.2019 року по справі № 640/20569/18.

В той же час, згідно іншого правового висновку Верховного Суду, інші рішення контролюючих органів, які не стосуються нарахування грошових зобов`язань платника податків, за умови попереднього використання позивачем досудового порядку вирішення спору (застосування процедури адміністративного оскарження - абзац третій пункту 56.18 статті 56 ПК України), оскаржуються у судовому порядку у такі строки:

а) тримісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені ПК України. При цьому такий строк обчислюється з дня вручення скаржнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу;

б) шестимісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги не було прийнято та/або вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені ПК України. При цьому, такий строк обчислюється з дня звернення скаржника до контролюючого органу із відповідною скаргою на його рішення.

Вказана правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові по справі № 640/20468/18 від 11.10.2019 року та постанові Верховного Суду по справі № 500/2486/19 від 26.11.2020 року, згідно змісту якої уточнено правовий підхід, враховуючи інший предмет спору.

Суд відмічає, що згідно частини 5 статті 245 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладених в постановах Верховного суду.

Судом з матеріалів справи з`ясовано, що позивачем подано скарги на рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкових накладних.

Внаслідок розгляду скарг, органом центрального рівня прийнято рішення від 25.02.2021 №9582/42686589/2, №9599/42686589/2, №9601/42686589/2, 9583/42686589/2, №9600/42686589/2, №9585/4286589/2, №9584/42686589/2.

Відповідачем надано суду копії квитанцій про надіслання даних рішень, які вручено позивачу 25.02.2021.

Тобто позивачем застосовано досудовий порядок вирішення спору, шляхом звернення до контролюючого органу центрального рівня з відповідною скаргою на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. Таким чином в даному випадку строк звернення до суду згідно із частиною 4 статті 122 КАС України має складати три місяці із дня отримання рішення за результатами розгляду скарги на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Отже, звернувшись до суду з позовом 24.05.2021 року, позивач не пропустив тримісячний строк звернення до суду.

Тому у задоволенні клопотання відповідача необхідно відмовити.

Керуючись статтями 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Хмельницькій області про залишення адміністративного позову без розгляду у справі № 560/5953/21, - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Головуючий суддя В.К. Блонський

Дата ухвалення рішення27.10.2021
Оприлюднено29.10.2021
Номер документу100619009
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —560/5953/21

Ухвала від 14.11.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 17.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 15.03.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 10.03.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 02.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Рішення від 27.10.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 27.10.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні