ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 УХВАЛА
26 жовтня 2021 року м. Київ № 640/13691/21
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Погрібніченко І.М. розглянувши заяву про забезпечення адміністративного позову у справі
ОСОБА_1 до 1. Міністерства освіти і науки України, 2. Таврійського національного університету ім. В.І. Вернадського про визнання протиправними дій, рішення, зобов`язати вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Міністерства освіти і науки України, Таврійського національного університету ім. В.І. Вернадського в якому, з урахуванням уточнення позовних вимог, просить:
визнати протиправними дії Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського з організації проведення виборів ректора, що відбулися в два тури 06.05.2021 і 13.05.2021; визнати недійсними вибори ректора Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського та зобов`язати скасувати рішення Виборчої комісії з виборів керівника закладу вищої освіти Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського, щодо результатів виборів ректора, оформленого протоколом №10 від 13.05.2021;
визнати протиправною бездіяльність Міністерства освіти і науки України щодо не реагування на заяви і звернення ОСОБА_1 про зупинення виборів ректора Таврійського національного університету ім.В.І.Вернадського до ухвалення рішення Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №640/941/21 чи перенесення виборів ректора у зв`язку з карантинними заходами, та не проведення спеціальної перевірки відомостей, поданих особисто кандидатом на посаду ректора Таврійського національного університету ім.В.І. Вернадського - ОСОБА_2 , та зобов`язати Міністерство освіти та науки України утриматись від видання наказу про затвердження результатів даного конкурсу і укладення трудового контракту з ОСОБА_2 ;
зобов`язати Міністерство освіти та науки України організувати проведення нових виборів ректора Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського
18 жовтня 2021 року позивачем подано до суду заяву про забезпечення позову, в якій останній просив винести ухвалу суду, якою:
заборонити Міністерству освіти і науки України проводити повторний тур виборів ректора Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського до ухвалення рішення суду в адміністративній справі №640/13691/21;
зупинити дію наказу Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2021 року, про призначення дати виборів ректора Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського.
Вказана заява обґрунтована тим, що Міністерством освіти і науки України проводяться повторні вибори ректора Таврійського національного університету імені В.І.Вернадського, про що 14 липня 2021 року опубліковано на офіційному сайті наказ Міністра освіти і науки України про оголошення виборів ректора Таврійського національного університету ім.В.І. Вернадського.
А тому, на думку позивача, є всі підстави вважати, що в разі невжиття заходів забезпечення позову, будуть проведені вибори ректора університету з численними порушеннями, підтасовками та зловживаннями, чим буде завдано шкоду законним правам і інтересам позивача, як одного з учасників конкурсу першого туру та претендента на посаду ректора Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Позивач також вважає, що проведення другого туру виборів ректора Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського є порушенням його законних прав та інтересів, як одного з учасників конкурсу першого туру та претендента на посаду ректора Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського.
Крім того, як зазначає позивач, невжиття заходів забезпечення позову істотно ускладнить розгляд спору і зробить неможливим відновлення його порушених прав, гарантованих Конституцією України та чинним законодавством України, а також призведе до грубого порушення прав трудового колективу університету та студентів, що проходять навчання, а також інтересів і принципів державної безпеки самої держави, у зв`язку з чим, позивач просить вжити заходів щодо забезпечення адміністративного позову.
Розглянувши заяву про забезпечення адміністративного позову, суд зазначає наступне.
Відповідно до положень ч. 1, ч. 2 ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи (ч. 1 ст. 154 цього Кодексу).
Згідно ч. 1 ст. 151 Кодексу адміністративного судочинства України, позов може бути забезпечено:
1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;
2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;
3) виключено;
4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;
5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Тобто, вжиття заходів забезпечення позову, які передбачені ч. 1 ст. 151 Кодексу адміністративного судочинства України можливі лише за наявності обставин, що визначені ч. 2 ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України.
Забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи по суті позовних вимог, визначених Кодексом адміністративного судочинства України, заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому постанови суду, якщо її буде прийнято на користь позивача.
Вирішуючи питання про забезпечення позову, суд надає оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення адміністративного суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.
Вказаний інститут є елементом права на судовий захист і спрямований на те, щоб не допустити незворотності певних наслідків відповідних дій щодо відновлення порушеного права.
Відповідно, суд може забезпечити позов лише за наявності двох підстав, а саме: ускладнення або неможливість виконання рішення суду чи відновлення порушених прав позивача внаслідок невжиття заходів забезпечення позову та очевидна протиправність рішення, яким порушуються права, свободи та інтереси особи, що звернулась до суду.
Досліджуючи заяву про забезпечення позову та додані до неї докази, суд вважає, що на час розгляду даної заяви, позивачем не доведені та документально не підтверджені обставини, які б вказували на очевидну небезпеку заподіянню шкоди правам, свободам та інтересам позивача, або унеможливили захист його прав, свобод та інтересів без вжиття відповідних заходів, або може ускладнити чи зробити неможливим виконання рішення суду.
Без надання офіційної правової оцінки в межах оскарження та без застосування принципів адміністративного судочинства, зокрема, таких як гласності і відкритості, змагальності тощо, враховуючи відсутність очевидних ознак протиправності рішення, суд фактично ухвалює рішення без розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову і є неприпустимим.
Поряд з цим, суд звертає увагу, що відповідно до частини третьої статті 151 КАС України не допускається забезпечення позову шляхом, зокрема, зупинення дії рішення суб`єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі, або встановлення заборони або обов`язку вчиняти дії, що випливають з такого рішення.
Як було встановлено вище, заявник просить заборонити Міністерству освіти і науки України проводити повторний тур виборів ректора Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського до ухвалення рішення суду в адміністративній справі №640/13691/21 та зупинити дію наказу Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2021 року, про призначення дати виборів ректора Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського.
У той же час, предметом даного позову є: визнання протиправними дій Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського з організації проведення виборів ректора, що відбулися в два тури 06.05.2021 і 13.05.2021; визнати недійсними вибори ректора Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського та зобов`язати скасувати рішення Виборчої комісії з виборів керівника закладу вищої освіти Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського, щодо результатів виборів ректора, оформленого протоколом №10 від 13.05.2021; визнання протиправною бездіяльність Міністерства освіти і науки України щодо не реагування на заяви і звернення ОСОБА_1 про зупинення виборів ректора Таврійського національного університету ім.В.І.Вернадського до ухвалення рішення Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №640/941/21 чи перенесення виборів ректора у зв`язку з карантинними заходами, та не проведення спеціальної перевірки відомостей, поданих особисто кандидатом на посаду ректора Таврійського національного університету ім.В.І. Вернадського - ОСОБА_2 , та зобов`язати Міністерство освіти та науки України утриматись від видання наказу про затвердження результатів даного конкурсу і укладення трудового контракту з ОСОБА_2 та необхідність зобов`язання Міністерство освіти та науки України організувати проведення нових виборів ректора Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського.
Тобто, позивач, у поданій заяві про забезпечення позиву, вжити заходи забезпечення позову щодо рішень суб`єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі, та встановити заборони вчиняти дії, які випливають з такого рішень, що не є припустимим з огляду на вимоги КАС України.
З огляду на викладене суд доходить висновку, про відмову в задоволенні заяви про забезпечення позову.
Керуючись ст.ст. 150 - 154, 156, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
В задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову - відмовити.
Ухвала про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.М. Погрібніченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2021 |
Оприлюднено | 29.10.2021 |
Номер документу | 100621098 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні