Постанова
від 22.10.2021 по справі 760/28049/21
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/28049/21

3-10806/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 жовтня 2021 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Калініченко О.Б., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ), менеджера з експорту компанії Schlosser Heiztechnik Gruppe Polska Sp. z o.o sp.k. , адреса: АДРЕСА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

20.10.2021 року до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил.

Зі змісту протоколу про порушення митних правил № 1966/10000/21 від 04.08.2021 року вбачається, що 29.07.2021 року в зоні діяльності Волинської митниці митний кордон в напрямку ввезення в Україну перетнув транспортний засіб, д.н.з. НОМЕР_1 , з вантажем: арматура для радіаторів, вентилі, фітинги, частини вентилів, сервоприводи на адресу ТОВ С-БРЕНД (15200, м. СНОВСЬК, вул. Архітектурна, 13/3, код ЄДРПОУ 40235383). Підставою для пропуску стали документи: митна декларація типу ЕЕ № UA100100/2021/649617 від 29.07.2021 року, CMR від 26.07.2021 року № 210104301, інвойс від 26.07.2021 року № 210104301.

Експортер (відправник) товарів компанія Schlosser Heiztechnik Gruppe Polska Sp. z o.o sp.k. , адреса: ul. Partnerska 19, 62-010 Glowna, Polska.

Згідно вказаної митної декларації товари 30.07.2021 року доставлено в митницю призначення за адресою: м. Київ, вул. Малинська, 20, ЗМК митного поста Західний Київської митниці.

Цього ж дня, декларантом ОСОБА_3 на підставі договору про надання послуг від 26.07.2021 року № 2, з метою здійснення митного оформлення товарів арматура для радіаторів, вентилі, фітинги, частини вентилів, сервоприводи , до відділу митного оформлення № 1 митного поста Західний Київської митниці подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ , якій в автоматичному порядку присвоєно реєстраційний № UA100100/2021/596686.

Відповідно до переліку митних формальностей, сформованих автоматизованою системою управління ризиками (АСУР), та згідно зі ст. 338 МК України посадовою особою митного органу проведено митний огляд, за результатами якого (акт митного огляду від 03.08.2021 року № UA100100/2021/596686) встановлено, що, крім заявлених в митній декларації товарів, виявлено товари, відомості про які відсутні в митній декларації та товаросупровідних документах, а саме: головка термостатична арт. 601100033 у кількості 140 шт., комплект термостатичний арт. 602200066 у кількості 11 шт., термостатична головка арт. 600100009 у кількості 1 шт., з`єднання 1/2 для сполучної трубки арт. 603000068.RAL90051 у кількості 40 шт., сервопривод арт. 603200051 у кількості 9 шт., комплект термостатичний з маркуванням 602200068 у кількості 21 шт., комплект термостатичний з маркуванням 602200069 у кількості 14 шт., комплект термостатичний з маркуванням 602200056 у кількості 93 шт., вузол підключення з маркуванням 602000002 у кількості 1 шт., комплект вузлів з маркуванням 601000044.RAL 7047 у кількості 8 шт., комплект вузлів з маркуванням 601000044.RAL 50111 у кількості 1 шт., різьбове з`єднання з маркуванням 602500002.RAL 7047 у кількості 18 шт., вузол підключення з маркуванням 600700004.RU у кількості 80 шт., комплект підключення з маркуванням 602100056.RAL7047UA у кількості 1 шт., клапан з маркуванням 601300035 у кількості 1 шт., вузол підключення з маркуванням 600700003.RU у кількості 68 шт., з`єднувальна трубка з розеткою з маркуванням 603000067.RAL 50111 у кількості 2 шт., комплект термостатичний з маркуванням 602200127 у кількості 41 шт., комплект термостатичний з маркуванням 603400053 у кількості 1 шт., комплект термостатичний з маркуванням 606200014 у кількості 6 шт. Загальна вартість незаявлених товарів становить 4839,46 Євро.

Директор компанії ТОВ С-БРЕНД ОСОБА_4 у своєму письмовому поясненні від 03.08.2021 року повідомив, що замовив товари за контрактом від 15.08.2020 року №15/08/2020 та згідно інвойсу від 26.07.2021 року № 210104301. Товари, виявлені в результаті митного огляду, відомості про які відсутні в ТСД, - не замовляв.

Експортер (відправник) товарів директор компанії Schlosser Heiztechnik Gruppe Polska Sp. z o.o sp.k. ОСОБА_2 своїм листом повідомив про те, що при останньому відвантаженні для ТОВ С-БРЕНД було помилково запаковано товари іншого клієнта. При цьому, компанією разом із пояснювальним листом було надіслано специфікацію від 03.08.2021 року б/н з відомостями щодо вартості виявлених під час митного огляду товарів, що в загальній сумі становить 4839,46 Євро, що за курсом НБУ на 29.07.2021 року становить 153421,04 грн.

Декларант ОСОБА_3 в своєму письмовому поясненні від 03.08.2021 року вказує на те, що митну декларацію заповнювала відповідно до наданих товаросупровідних документів та про інші сторонні вкладення не було відомо.

Таким чином, митний орган вважає, що в діях менеджера з експорту ОСОБА_1 компанії Schlosser Heiztechnik Gruppe Polska Sp. z o.o sp.k. наявні ознаки порушення митних правил, передбачених частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, а саме подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості.

Безпосередні предмети правопорушення в порядку ст. 511 МК України вилучені та зберігаються на складі Київської митниці. Загальна вартість предметів правопорушення становить 153421,07 грн.

Особа, що притягається до адміністративної відповідальності, повідомлялася про розгляд справи, в судове засідання не з`явилася.

Представник Київської митниці Держмитслужби у судовому засіданні пояснив, що обставини порушення митних правил ОСОБА_1 є доведеними, у зв`язку з чим щодо останнього 31.08.2020 року складено протокол про порушення митних правил № 1966/10000/21 за ст. 472 МК України.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно з ч. 1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб`єкт правопорушення - осудна особа, яка досягла 16-річного віку, а також посадова особа підприємства. Посадова особа підприємства - керівник та інший працівник підприємства (резиденти й нерезиденти), які у зв`язку з постійно або тимчасово виконуваними ними трудовими (службовими) обов`язками відповідають за додержання вимог, установлених МКУ, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними в установленому законом порядку.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року № 8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил ).

При цьому, що стосується використання документів, то судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Тобто, ті, що подаються митному органу на кордоні та є підставою для пропуску товару на митну територію України.

29.07.2021 року в зоні діяльності Волинської митниці митний кордон в напрямку ввезення в Україну перетнув транспортний засіб, д.н.з. НОМЕР_1 , з вантажем: арматура для радіаторів, вентилі, фітинги, частини вентилів, сервоприводи на адресу ТОВ С-БРЕНД . Підставою для пропуску стали документи: митна декларація типу ЕЕ № UA100100/2021/649617 від 29.07.2021 року, CMR від 26.07.2021 року № 210104301, інвойс від 26.07.2021 року № 210104301.

Експортер (відправник) товарів компанія Schlosser Heiztechnik Gruppe Polska Sp. z o.o sp.k. .

Згідно вказаної митної декларації товари 30.07.2021 року доставлено в митницю призначення за адресою: м. Київ, вул. Малинська, 20, ЗМК митного поста Західний Київської митниці.

Цього ж дня, декларантом ОСОБА_3 на підставі договору про надання послуг від 26.07.2021 року № 2, з метою здійснення митного оформлення товарів арматура для радіаторів, вентилі, фітинги, частини вентилів, сервоприводи , до відділу митного оформлення № 1 митного поста Західний Київської митниці подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ , якій в автоматичному порядку присвоєно реєстраційний № UA100100/2021/596686.

За результатами митного огляду, відповідно до акту митного огляду від 03.08.2021 року № UA100100/2021/596686), окрім заявлених в митній декларації товарів, виявлено товари, відомості про які відсутні в митній декларації та товаросупровідних документах. Загальна вартість незаявлених товарів становить 4839,46 Євро.

Директор компанії ТОВ С-БРЕНД ОСОБА_4 у письмовому поясненні від 03.08.2021 року повідомив, що замовив товари за контрактом від 15.08.2020 року № 15/08/2020 та згідно інвойсу від 26.07.2021 року № 210104301. Товари, виявлені в результаті митного огляду, відомості про які відсутні в ТСД, - не замовляв.

Експортер (відправник) товарів директор компанії Schlosser Heiztechnik Gruppe Polska Sp. z o.o sp.k. ОСОБА_2 своїм листом повідомив про те, що при останньому відвантаженні для ТОВ С-БРЕНД було помилково запаковано товари іншого клієнта. При цьому, компанією разом із пояснювальним листом було надіслано специфікацію від 03.08.2021 року б/н з відомостями щодо вартості виявлених під час митного огляду товарів, що в загальній сумі становить 4839,46 Євро.

Декларант ОСОБА_3 в своєму письмовому поясненні від 03.08.2021 року вказує на те, що митну декларацію заповнювала відповідно до наданих товаросупровідних документів та про інші сторонні вкладення не було відомо.

Відповідно до ч. 1 ст. 265 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.

Згідно положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

За змістом ст. 265 МК України декларантами мають право виступати:

1) при переміщенні товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або при зміні митного режиму щодо товарів на підставі зовнішньоекономічного договору, укладеного резидентом, - резидент, яким або від імені якого укладено цей договір;

2) в інших випадках - особа, яка відповідно до законодавства України має право вчиняти щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення юридично значущі дії від свого імені.

Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Відповідно до ч.ч. 4, 5 ст. 266 МК України у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

З митної декларації типу ІМ 40 ДЕ № UA100100/2021/596686 вбачається, що відправником (експедитором) товару є компанія Schlosser Heiztechnik Gruppe Polska Sp. z o.o sp.k., одержувачем та особою, відповідальною за фінансове врегулювання - ТОВ С-БРЕНД , а декларантом - агент митного оформлення ФОП ОСОБА_5 - ОСОБА_3

За наданими матеріалами ТОВ С-БРЕНД уклало контракт № 15/08/2020 від 15.08.2020 року з компанією Schlosser Heiztechnik Gruppe Polska Sp. z o.o sp.k. на поставку товарів.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_3 на підставі договору на надання послуг по декларуванню товару № 02 від 26.07.2021 року було отримано документи для митного оформлення товарів від ТОВ С-БРЕНД .

Тобто, декларування товару під час митного оформлення здійснювалось не відправником товару чи уповноваженою ним особою.

Отже, матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 , який при всьому є менеджером з експорту компанії Schlosser Heiztechnik Gruppe Polska Sp. z o.o sp.k., був суб`єктом декларування та умисно надав товаросупровідні документи на переміщення товарів на територію України, які містять неправдиві відомості.

Згідно зі ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Натомість, як встановлено за матеріалами справи та не було спростовано митним органом, сталась помилка при відправлені товару, яку не можна розглядати як порушення митних правил.

Таким чином, матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що громадянин ОСОБА_1 вчиняв будь-які умисні дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу України документів, що містять неправдиві щодо товару відомості, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до правил п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, в разі відсутності події та складу адміністративного правопорушення.

У зв`язку з тим, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, провадження по справі відносно нього підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст. 264, 318, 458, 483, 487 МК України, ст.ст. 10, 245, 247, 252, 280, 283, 287-294 КУпАП, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Закрити провадження відносно ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) в справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил № 1966/10000/21 від 04 серпня 2021 року товари повернути власнику або уповноваженій ним особі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.10.2021
Оприлюднено29.10.2021
Номер документу100668011
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/28049/21

Постанова від 26.09.2022

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Павленко Оксана Петрівна

Постанова від 22.10.2021

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Калініченко О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні