ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

18 жовтня 2021 р. Справа № 120/1475/21-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Жданкіної Наталії Володимирівни,

за участю:

секретаря судового засідання: Кушніренко О.В.,

представника прокуратури: Ярмощука В.П.,

представника позивача 1: Страшка О.В.,

представника позивача 2: Сеніва А.М.,

представника позивача 3: Усенка В.Ю.

представників відповідача: Миколюка Я.П.,

представника третьої особи: Куцого К.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом заступника керівника Вінницької місцевої прокуратури в інтересах держава в особі Вінницької обласної державної адміністрації (позивач 1), Вінницької обласної ради (позивач 2), Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства "Віноблагроліс" (позивач 3) до Вінницької районної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Вороновицька селищна рада (третя особа) про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в :

23.02.2021 до Вінницького окружного адміністративного суду звернувся заступник керівника Вінницької місцевої прокуратури в інтересах держава в особі Вінницької обласної державної адміністрації, Вінницької обласної ради, Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства "Віноблагроліс" з адміністративним позовом до Вінницької районної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Вороновицька селищна рада про визнання протиправним та скасування рішення.

Позовні вимоги обґрунтовано протиправністю рішення 71 сесії 7 скликання Вінницької районної ради №199 від 29.10.2020 "Про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області", адже прийняття Вінницькою районною радою, оскаржуваного рішення, відбулось за відсутності згоди розпорядника зазначеними землями про їх передачу в комунальну власність громади смт.Вороновиця. Крім того, на переконання прокурора, при прийнятті оскаржуваного рішення відповідачем було протиправно залишено позаувагою той факт, що проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністратвно-територіального утворення смт.Вороновиця, не містить переліку земельних ділянок державної власності, які переходять у комунальну власність Вороновицької селищної ради та переліку земельних ділянок, що вводяться в межі населеного пункту. Додані до Проектної документації таблиці, на думку прокурора, не є тим переліком земельних ділянок, необхідність зазначення яких передбачена положеннями ч. 13 ст. 46 Закону України Про землеустрій , ст. 79-1 Земельного кодексу України, адже лише частково містить кадастрові номери та не містять кадастрові номери земельних ділянок державної форми власності та інформації про їх місцезнаходження.

Також, прокурор вказує, що оскаржуваним рішенням введено в межі населеного пункту 3 земельні ділянки лісогосподарського призначення без погодження Вінницького обласного управління лісового та мисливського господарства.

Ухвалою від 25.02.2021 позовну заяву разом з доданими до неї матеріалами повернуто особі, яка її подала. Приймаючи вказане рішення суд виходив з переконання, що в даному випадку прокурором не було вчинено всіх необхідних дій, за яких він має правові підстави на звернення до суду в інтересах інтересах держава в особі Вінницької обласної державної адміністрації, Вінницької обласної ради, Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства "Віноблагроліс".

Проте, постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.04.2021 ухвалу Вінницького окружного адміністративного суду від 25.02.2021 скасовано, а справу направлено для продовження розгляду. В обґрунтування своєї позиції, суд апеляційної інстанції, окрім іншого вказав, що сам факт не звернення до суду позивачами з позовом, який би відповідав вимогам процесуального законодавства та відповідно мав змогу захистити інтереси держави, свідчить про те, що указані органи неналежно виконують свої повноваження щодо здійснення контролю за законністю землекористування, у зв`язку із чим у прокурора виникають обґрунтовані підстави для захисту інтересів держави та звернення до суду з таким позовом, що відповідає нормам національного законодавства та практиці Європейського суду з прав людини.

19.05.2021 на адресу Вінницького окружного адміністративного суду із Сьомого апеляційного адміністративного суду надійшла адміністративна справа №120/1475/21-а.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 24.05.2021 за вказаним позовом відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання призначене на 16.06.2021.

В підготовчому судовому засіданні 16.06.2021 оголошено перерву до 19.07.2021.

Ухвалою від 19.07.2021 витребувано в Відділу у Вінницькому районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області додаткову інформацію щодо отримання та опрацювання клопотання ФОП ОСОБА_1 (вих. №145 від 09.10.2020) щодо здійснення контролю за усуненням зауважень, викладених у висновку державної експертизи землевпорядної документації від 07 жовтня 2020 року №1230 до проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області.

В зв`язку з необхідністю витребування додаткових доказів (інформації), в підготовчому судовому засіданні оголошено перерву до 12.08.2021.

В підготовчому судовому засіданні 12.08.2021 оголошено перерву до 26.08.2021.

Ухвалою від 26.08.2021 відмовлено в задоволенні клопотання представника Вороновицької селищної ради про залучення до участі у справу №120/1475/21-а в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області.

Цього ж дня, ухвалою, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, із занесенням до протоколу судового засідання, викликано в наступне судове засідання світків, закрито підготовче судове засідання та призначено розгляд справи по суті на 07.10.2021.

В судовому засіданні 07.10.2021 оголошено перерву до 18.10.2021.

В судовому засіданні 18.10.2021 прокурор позовні вимоги підтримав з підстав наведених у позовній заяві, додаткових поясненнях (промова у судових дебатах) (вх. №66367 від 18.10.2021), а також усних пояснень наданих під час судового розгляду справи.

Представники позивачів 1, 2 та 3 в судовому засіданні вказали, що під час розгляду справи підтвердилась законність та обґрунтованість правової позиції прокурора, що викладена в позовній заяві, в зв`язку з чим просили адміністративний позов задовольнити. Відповідна позиція представником Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства "Віноблагроліс" відображена у поданих до суду письмових поясненнях (вх. №50759 від 18.08.2021) та представником Вінницької обласної ради відображена у доданому до матеріалів справи в письмовій формі заключному слові (вх. №66411 від 18.10.2021).

Представник відповідача в судовому засіданні щодо заявлених позовних вимог заперечив, просив в задоволені позову відмовити покликаючись на мотиви наведені у відзиві на позовну заяву від 14.05.2019 за вх. №25802, а також в усних поясненнях наданих по суті заявлених позовних вимог. Зокрема зазначив, що згідно підсумкової оцінки результатів державної експертизи проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно- територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області в цілому відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам оцінюється позитивно та погоджується при умові усунення зауважень. Контроль за усуненням зауважень покладається на відділ у Вінницькому районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, про усунення зауважень повідомити Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області. Вказаний Висновок містить відмітку від 12.10.2020 про усунення зауважень, що засвідчено підписом в.о. начальника відділу Душенко С.Б.

Також представник відповідача зазначив, що оскільки межі населеного пункту розширюються за рахунок територій, які входять до відповідного району та на яких утворена районна рада погодження обласною державною адміністрацією не вимагається, то згідно висновку Департаменту Агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Вінницької обласної державної адміністрації, проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці не підлягає погодженню обласною державною адміністрацією.

Крім того, вказав, що погодження Вінницьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства введення в межі населеного пункту смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району земель лісогосподарського призначення площею 69,1124 га, 17,1843 га, 5,9227 га, було надано при умові дотримання вимог чинного законодавства;

Таким чином, погодження Вінницькою районною державною адміністрацією Вінницької області проекту землеустрою відбулось з врахуванням позитивних висновків відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, енергетики та захисту довкілля районної державної адміністрації, Департаменту агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Вінницької обласної державної адміністрації. Вінницького обласного управління лісового та мисливського господарства, Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області.

Також, представник відповідача, здійснивши аналіз ст.ст.43, 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.ст.10, 173, 174 Земельного кодексу України, ст.ст.17, 46 Закону України Про землеустрій , ст. 8 Лісового кодексу України та врахувавши висновки державної експертизи землевпорядної документації від 07 жовтня 2020 року №1230, висновок Департаменту Агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Вінницької обласної державної адміністрації, погодження Вінницьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства, погодження Вінницькою районною державною адміністрацією Вінницької області, дійшов висновку, що Районна рада в межах наданих їй повноважень, прийняла рішення Про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області з дотримання вимог чинного на час його прийняття законодавства.

Представник третьої особи в судовому засіданні щодо заявлених позовних вимог також заперечив, просив в задоволені позову відмовити покликаючись на мотиви наведені у письмових поясненнях від 12.08.2021 за вх. №49138, а також в усних поясненнях наданих по суті заявлених позовних вимог. Зокрема зазначив, що оскільки рішення Вінницької обласної ради щодо передачі відповідних земель лісогосподарського призначення ВОКСЛП Віноблагроліс не виконано, а будь-які документи, що підтверджують право постійного користування зазначеними земельними ділянками лісогосподарського призначення ВОКСЛП Віноблагроліс відсутні, то землями лісогосподарського призначення, які було включено в межі населеного пункту вправі розпоряджатися Вороновицька селищна рада.

Крім того, представник селищної ради вказав на помилковість посилань прокурора на положення частині 13 статті 46 Закону України Про землеустрій щодо необхідності зазначення кадастрових номерів земельних ділянок, оскільки вказану норму виключено на підставі Закону № 1423-ІХ від 28.04.2021.

Також, представник третьої особи вказав на те, що твердження позивача щодо відсутності документального підтвердження усунення зауважень, що містилися у Висновку державної експертизи землевпорядної документації від 07.10.2020 за №1230, не відповідають дійсності.

В підтвердження вищенаведеного вказав, що у відповідь на адвокатський запит вих. №1/07-21 від 15.07.2021 від Відділу у Вінницькому районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області було отримано лист щодо надання інформації вих. №0-2-0.117,1-5/456-21 від 16.07.2021, з якого вбачається, що 09.10.2020 до відділу у Вінницькому районі надійшло клопотання ФОП ОСОБА_1 №145 щодо здійснення контролю за усуненням зауважень, викладених у висновку державної експертизи землевпорядної документації від 07.10.2020 №1230 до проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області. В.о. начальника відділу 12.10.2020 було здійснено контроль за усуненням зауважень, про що було зроблено відповідний запис на бланку висновку, а також повідомлено Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області про усунення вказаних зауважень. Крім того, за результатами розгляду адвокатського запиту від 09.08.2021 №1/08-21 було отримано відповідь від Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області вих. №0-2-0.6-7477/2-21 від 11.08.2021 з проектом землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області розробленого ФОП ОСОБА_1 у електронному вигляді (додається).

Заслухавши пояснення та доводи представників сторін, покази свідків, розглянувши подані документи і матеріали, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, Рішенням 55 сесії 08 скликання Вороновицької селищної ради від 30.07.2020 Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно територіального утворення смт.Вороновиця Вінницького району Вінницької області - п.1 вирішено погодити проект землеустрою (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області на площу 1264,1000 га. та п.1 вирішено подати зазначений проект землеустрою на затвердження Вінницькій районній раді.

В подальшому, на 71 сесії Вінницькою районною радою 7 скликання прийнято рішення №199 Про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області , пунктом 1 якого вирішено затвердити проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області. Пунктом 2 рішення встановлено загальну площу населеного пункту смт. Вороновиця на території Вороновицької селищної ради 1264,1000 га.

Прокуррор в позовній заяві вказує, що зазначеними рішеннями збільшено площу населеного пункту смт. Вороновиця на понад 250 га та включено в межі 95,3912 га земель лісогосподарського призначення, які підлягали передачі ВОКСЛП Віноблагроліс .

Не погоджуючись із рішенням Вінницької районної ради від 29.10.2020 за №199 прокурор, діючи в інтересах держави в особі позивачів звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.41 ч. 1 ст. 26, п.26 ч. 1 ст. 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рішення про визначення меж сіл і селищ приймаються міськими і обласними радами виключно на пленарних засіданнях як "рішення з питань адміністративно-територіального устрою". У такому самому порядку приймаються рішення про направлення подань про визначення меж.

Згідно положень ст. 173 Земельного кодексу України межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна замкнена лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій.

Частиною 2 ст. 173 Земельного кодексу України межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів.

Статтею 174 Земельного кодексу України визначено, що рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які входять до складу відповідного району, приймаються районною радою за поданням відповідних сільських, селищних рад, а рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які не входять до складу відповідного району, або у разі, якщо районна рада не утворена, приймаються обласною радою за поданням відповідних сільських, селищних рад.

Рішення про встановлення і зміну меж міст приймається Верховною Радою України за поданням обласної ради.

Відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону України Про землеустрій для встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж відповідних адміністративно-територіальних утворень.

Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно- територіальних утворень розробляються для створення умов рівноправного розвитку різних форм господарювання, формування багатоукладної економіки міста, створення оптимальних умов для суттєвого збільшення соціального, інвестиційного і виробничого потенціалу; повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов їх територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій із збереженням їх природних ландшафтів та історико-культурної цінності, з урахуванням інтересів власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, і затвердженої містобудівної документації.

Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно- територіальних одиниць включає:

а) пояснювальну записку;

б) завдання на виконання робіт;

в) рішення про розроблення проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних одиниць;

г) посвідчені в установленому порядку копії генерального плану населеного пункту, рішень про його затвердження (у разі зміни меж населеного пункту);

ґ) викопіювання із схеми землеустрою і техиіко-економічного обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці (утворення), а у разі її відсутності - викопіювання із проекту формування територій.сільських, селищних рад;

д) викопіювання із кадастрових карт (планів) з відображенням існуючих (за їх наявності) та проектних меж адміністративно-територіальної одиниці;

е) експлікація земель в існуючих (за їх наявності) та проектних межах адміністративно-територіальної одиниці;

є) опис меж адміністративно-територіальних одиниць;

ж) матеріали погодження проекту;

з) матеріали виносу меж адміністративно-територіальних одиниць в натуру (на місцевість) з каталогом координат їх поворотних точок.

Проект землеустрою щодо зміни меж населеного пункту може також передбачати пов`язані із цим зміни меж інших суміжних адміністративних одиниць, якщо прийняття рішення про їх зміну згідно із законом належить до компетенції одного органу.

Межі адміністративно-територіальних одиниць визначаються як по суходолу, так і по водному простору.

Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж сіл, селищ, міст розробляються за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради.

Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж району розробляється за рішенням відповідної районної ради, а у разі якщо районна рада не утворена - обласної ради.

Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці підлягає погодженню сільськими, селищними, міськими, районними радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення її меж. У разі розширення меж населеного пункту за рахунок території, яка не входить до складу відповідного району, або якщо районна рада не утворена, проект погоджується з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною державною адміністрацією.

У разі встановлення меж міст проект також погоджується з Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною радою.

Рішення про встановлення (зміну) меж адміністративно-територіальних одиниць є одночасно рішенням про затвердження проектів землеустрою щодо їх встановлення (зміни).

Як вбачається з матеріалів справи пунктом 1 рішення 15 сесії 3 скликання Вінницької обласної ради №217 від 06.07.2000, у зв`язку з реформуванням колективних сільськогосподарських підприємств області на засадах приватної власності на землю і майно та створенням різних типів господарських структур, керуючись п. 21 ч. 1 ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ч. 4 ст. 19, ч. З ст. 27 Земельного кодексу, ст.ст. 9, 13 Лісового кодексу України припинено право постійного користування землями лісового фонду колишніх колективних сільськогосподарських підприємств.

Рішенням 16 сесії 3 скликання Вінницької обласної ради від 15.09.2000 №252 Про передачу земель лісового фонду колишніх колективних сільськогосподарських підприємств Вінницькому обласному комунальному спеціалізованому лісогосподарському підприємству Віноблкомунліс та відповідним районним структурам (п. 1) вирішено на виконання рішення 15 сесії Вінницької обласної ради 3 скликання від 06 липня 2000 Про передачу земельних ділянок лісового фонду передати землі колишніх сільськогосподарських підприємств за межами населених пунктів обласному комунальному спеціалізованому лісогосподарському підприємству Віноблкомунліс та відповідним районним комунальним спеціалізованим лісогосподарським структурам в обсягах, що рахуються в земельно-обліковій документації, згідно з додатком.

Пунктом 2 вказаного Рішення сільським, селищним, міським, районним радам, обласному управлінню земельних ресурсів Держкомзему України, головному управлінню сільського господарства і продовольства облдержадміністрації, обласному комунальному спеціалізованому лісогосподарському підприємству Віноблкомунліс здійснити до 15 жовтня 2000 року документальну передачу-приймання в натурі (на місцевості) земель лісового фонду колишніх колективних сільськогосподарських підприємств у відповідних обсягах.

Також, Вінницькою обласною радою прийнято розпорядження від 28.08.2000 №74 Про створення Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства Віноблкомунліс , затверджене рішенням 16 сесії 3 скликання обласної ради від 15.09.2000 №245.

Рішенням 23 сесії 3 скликання Вінницької обласної ради від 12.10.2001 №463 Вінницьке обласне комунальне спеціалізоване лісогосподарське підприємство Віноблкомунліс перейменоване в Вінницьке обласне комунальне спеціалізоване лісогосподарське підприємство Віноблагроліс (далі - ВОКСЛП Віноблагроліс ),

У подальшому, рішенням 12 сесії 3 скликання Вінницької районної ради Вінницької області від 20.10.2000 Про передачу земельних ділянок лісового фонду колишніх колективних сільськогосподарських підприємств району Вінницькому обласному та Вінницькому районному комунальним спеціалізованим лісогосподарським підприємствам Віноблкомунліс та Вінрайкомунліс , п.1 вирішено - вважати за доцільне припинити право постійного користування землями лісового фонду колишніх сільськогосподарських підприємств району загальною площею 3768 га, що значаться в земельно-обліковій документації в розрізі господарств району згідно з додатком і передати їх у постійне користування створюваному районному комунальному спеціалізованому лісогосподарському підприємству Вінрайкомунліс , співзасновником якого є Вінницьке обласне комунальне спеціалізоване лісогосподарське підприємство Віноблкомунліс .

Також, п.3 вказаного рішення - на виконання рішення 16 сесії Вінницької обласної ради 3 скликання від 15.09.2000 Про передачу земель лісового фонду колишніх колективних сільськогосподарських підприємств Вінницькому обласному комунальному спеціалізованому лісогосподарському підприємству Віноблкомунліс та відповідним районним структурам , сільським та селищним радам, районному відділу земельних ресурсів Держкомзему України, районному управлінню сільського господарства і продовольства райдержадміністрації та створюваному районному комунальному спеціалізованому лісогосподарському підприємству Вінрайкомунліс здійснити до 25.11.2000 документальну передачу-приймання в натурі (на місцевості) земель лісового фонду колишніх колективних сільськогосподарських підприємств у визначеному обсязі.

У п.2 додатку до вищевказаного рішення районної ради, зазначено, що площа земель лісового фонду, що знаходились в користуванні колективних сільськогосподарських підприємств району: Вороновиця ім.Можайського - 193 га.

При цьому, з інформації ВОКСЛП Віноблагроліс та матеріалів лісовпорядкування вбачається, що на території Вороновицької селищної ради розташовані 4 лісових квартали, зокрема:

лісовий квартал № 76 (1 ділянка площею 39 га);

лісовий квартал № 77 (4 ділянки площею: 2,9 га, 7,1 га, 8,7 га, 16,5 га); лісовий квартал № 78 (1 ділянка площею 36 га);

лісовий квартал № 79 (1 ділянка площею 37,4 га).

Як зазначає в позовній заяві прокурор, та не спростовується іншими сторонами справи, рішення Вінницької обласної ради від 15.09.2000 №252 та Вінницької районної ради від 20.10.2000 щодо передачі земель лісогосподарського призначення ВОКСЛП Віноблагроліс на час звернення до суду з даним позовом Вороновицькою селищною радою не виконано, відповідний акт приймання-передачі не підписано. При цьому, селищна рада намагається оформити право комунальної власності на частину вказаних земель шляхом включення їх в межі населеного пункту.

В подальшому, Рішенням 55 сесії 08 скликання Вороновицької селищної ради від 30.07.2020 Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно територіального утворення смт.Вороновиця Вінницького району Вінницької області - п.1 вирішено погодити проект землеустрою (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області на площу 1264,1000 га. та п.1 вирішено подати зазначений проект землеустрою на затвердження Вінницькій районній раді.

Пунктом 1 Рішення №199, 71 сесії 7 скликання Вінницької районної ради від 29.10.2020 Про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області. Пунктом 2 рішення встановлено загальну площу населеного пункту смт. Вороновиця на території Вороновицької селищної ради 1264,1000 га.

Одним з мотивів покладених на які покликається прокурор у поданому до суду позові в підтвердження протиправності прийнятого Вінницькою районною радою рішення є те, що останнє було прийняте за відсутності згоди розпорядника зазначеними землями про їх передачу в комунальну власність громади смт.Вороновиця, що є прямим порушенням чинного законодавства та встановленого порядку передачі земель із державної власності в комунальну.

Так, відповідно до вимог ст. 117 Земельного кодексу України передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Під час розгляду справи прокурором було зазначено, що зі змісту проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт.Вороновиця Вінницького району Вінницької області, встановлено, що в перелік земельних ділянок державної власності, які переходять у комунальну власність Вороновицької селищної ради включено 5 земельних ділянок лісового фонду площею 95,3912 га (без зазначення кадастрових номерів), зокрема ділянки:

- кадастровий номер 0520655300:04:001: - 2,4743 га;

- кадастровий номер 0520655300:04:001: - 5,9227 га;

- кадастровий номер 0520655300:04:002: - 0,6975 га;

- кадастровий номер 0520655300:04:002: - 17,1843 га;

- кадастровий номер 0520655300:04:002: - 69,1124 га.

Крім того, в межі населеного пункту Вороновиця включена частина земельної ділянки 0520655300:01:001:0009 - 0,9107 га, цільове призначення якої - для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг.

Дані обставини не заперечувались представниками відповідача та третьої особи, а відтак, відповідні обставини не підлягають доказуванню в межах розгляду даної справи.

В контексті наведених фактичних обставин суд повторно зазначає, що згідно приписів ч. 3 ст. 173 Земельного кодексу України включення земельних ділянок у межі району, села, селища, міста, району у місті не тягне за собою припинення права власності і права користування цими ділянками, крім земельних ділянок, визначених частиною четвертою цієї статті.

Відповідно до ч. 4 ст. 173 Земельного кодексу України землі та земельні ділянки державної власності, включені в межі населеного пункту (крім земель, які не можуть передаватися у комунальну власність), переходять у власність територіальної громади. Рішення про встановлення меж населеного пункту та витяги з Державного земельного кадастру про межу відповідної адміністративно-територіальної одиниці та про відповідні земельні ділянки, право власності на які переходить до територіальної громади, є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Органи місцевого самоврядування відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні наділені значними повноваженнями у різних галузях, зокрема, у сфері бюджету та фінансів, соціально-економічного і культурного розвитку, у сфері управління комунальною власністю, в галузі житлово-комунального господарства, у сфері регулювання земельних відносин, соціального захисту населення тощо. Реалізуючи зазначені повноваження, органи місцевого самоврядування наділені правом приймати управлінські рішення.

За приписами пункту 21 частини першої статті 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до пункту "е-1" частини першої статті 10 Земельного кодексу України до повноважень районних рад у галузі земельних відносин на території району належить, зокрема, встановлення та зміна меж сіл, селищ, що входять до складу відповідного району.

Згідно з частиною другою статті 174 ЗК України рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які входять до складу відповідного району, приймаються районною радою за поданням відповідних сільських, селищних рад.

Відповідно до ст. 80 Земельного кодексу України суб`єктами права власності на землю є, зокрема, територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності. Статтею 83 Земельного кодексу України передбачено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам міст є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності. Зазначені землі лісового фонду на території Вороновицької селищної ради є землями державної власності та можуть бути передані в комунальну власність лише за певної процедури.

Загальний порядок передачі земель з державної у комунальну власність визначено статтею 117 Земельного кодексу України. Передача земельних ділянок з державної власності у комунальну власність здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями відповідно до повноважень, визначених Кодексом.

У рішенні органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у комунальну власність зазначаються: кадастровий номер земельної ділянки; її місце розташування; площа; цільове призначення; відомості про обтяження речових прав на земельну ділянку; обмеження у її використанні.

На підставі рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у комунальну власність складається акт приймання-передачі такої земельної ділянки. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у комунальну власність разом з актом приймання-передачі такої земельної ділянки є підставою для державної реєстрації права власності територіальної громади на неї.

Власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном (ч. 1 ст. 317 ЦК України).

За приписами ст. 321 ЦК України, право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом. Примусове відчуження об`єктів права власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього та повного відшкодування їх вартості, крім випадків, встановлених частиною другою статті 353 цього Кодексу.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Земельного кодексу України, земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Згідно з частиною другою статті 152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані із позбавленням права володіння земельною ділянкою. Захист прав на земельні ділянки здійснюється у передбачений законом спосіб.

За правилом статті 387 ЦК України, власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.

Згідно ч.5 ст.122 Земельного кодексу України, обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Враховуючи викладене, органом, уповноваженим здійснювати функції держави у спірних правовідносинах є Вінницька обласна державна адміністрація.

Під час розгляду справи судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що на час прийняття Вінницькою районною радою рішення №199 від 29.10.2020, розпорядником земель лісового фонду є Вінницька обласна державна адміністрація, адже відповідачем не надано суду доказів в підтвердження того, що спірні земельні ділянки перебувають в комунальній або приватній власності, а відтак відповідні землі лісового фонду на даний час перебувають у Державній власності. При цьому, зі змісту проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт.Вороновиця Вінницького району Вінницької області вбачається, що Вінницька обласна державна адміністрація не надавала згоду на передачу в комунальну власність громади смт.Вороновиця земельних ділянок лісового фонду.

Відповідні обставини в судовому засіданні підтвердив представник Вінницької обласної державної адміністрації.

Також суд враховує, що у підпункті "в" пункту 24 Перехідних положень Земельного кодексу України в редакції 27.05.2021 законодавець визначив, що землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель лісогосподарського призначення.

Таким чином, законодавцем врегульовано правову долю земель лісогосподарського призначення, що не можуть переходити до повноважень місцевих рад у частині розпорядження землями у межах території громади.

Отже, прийняття відповідачем оскаржуваного рішення відбулось за відсутності згоди розпорядника зазначеними землями про їх передачу в комунальну власність громади смт.Вороновиця.

Також, суд зазначає, що безпосередньо порядок виготовлення проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних утворень визначений статтею 46 Закону України Про землеустрій . При цьому, суд звертає увагу представника третьої особи, що в розгляду даної адміністративної справи слід застосовувати положення Закону України Про землеустрій в редакції чинній на час прийняття оскаржуваного рішення, а саме в редакції від 16.10.2020.

За правилами статті 46 Закону Про землеустрій для встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються проекти землеустрою щодо встановлення і зміни меж відповідних адміністративно-територіальних утворень. Проекти землеустрою щодо встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються для створення повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов їх територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій із збереженням їх природних ландшафтів та історико-культурної цінності, з урахуванням інтересів власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, і затвердженої містобудівної документації. Порядок розробки проектів землеустрою щодо встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень установлюється законодавством України. Рішення про встановлення (зміну) меж адміністративно-територіальних одиниць є одночасно рішенням про затвердження проектів землеустрою щодо їх встановлення (зміни).

Також, положеннями статті 46 Закону Про землеустрій визначено вимоги, яким повинен відповідати проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць, а також складові, які останній повинен включати.

При цьому, згідно вимог ч. 1 ст. 62 Закону Про землеустрій документація із землеустрою підлягає державній експертизі з метою забезпечення її відповідності вихідним даним та технічним умовам, вимогам законів України, іншим нормативно-правовим актам.

Порядок здійснення державної експертизи документації із землеустрою визначається законом (ч. 2 ст. 62 Закону Про землеустрій ).

Проект землеустрою щодо зміни меж території смт.Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області (далі 10

Проект землеустрою), розроблений ФОП ОСОБА_1 , згідно договору №169-20 від 11.02.2020.

Згідно до Проекту землеустрою, останній містить Висновок державної експертизи землевпорядної документації від 07.10.2020 за №1230 (том 1 а.с. 122), в якому наведено перелік зауважень та пропозицій до землевпорядної документації. Зокрема, у Висновку окрім іншого, зазначено: "... доопрацювати: матеріали проекту привести у відповідність до вимог ст.22 Закону України Про Державний земельний кадастр ; в пояснювальній записці більш детальніше висвітлити проектні рішення; завдання на виконання робіт привести у відповідність до вимог встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 року №266 Про затвердження типового договору про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (уточнити умови надання); доповнити правовстановлюючими документами на об`єкт правовідносин в повному обсязі; по складовій документації уточнити та привести у відповідність загальну площу земельної ділянки, яка визначена проектом до включення в межі смт.Вороновиця (різниця між статистичними даними та визначеним проектом); проект доповнити переліком земельних ділянок державної власності, які передбачаються до включення в межі населеного пункту, але не передаються в комунальну власність. Зміну і встановлення меж населеного пункту здійснити відповідно до вимог Земельного кодексу України, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Закону України Про землеустрій та умов, викладених у висновках погоджувальних органів.

Підсумкова оцінка результатів державної експертизи: проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт.Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області в цілому відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам, оцінюється позитивно та погоджується при умові усунення зауважень.

Контроль за усуненням зауважень покладається на відділ у Вінницькому районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькому області, про усунення зауважень повідомити Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області.

Також, вказаний Висновок містить відмітку від 12.10.2020 про усунення зауважень, що засвідчено підписом в.о. начальника відділу Душенко С.Б.

В контексті наведеного слід зазначити, що необхідною передумовою для прийняття суб`єктом місцевого самоврядування позитивного рішення щодо затвердження Проекту землеустрою щодо зміни меж адміністративно-територіальної одиниці є його відповідність вимогам ст. 46 Закону України Про землеустрій та як наслідок наявність позитивного висновку державної експертизи.

Частиною 13 статті 46 Закону України Про землеустрій визначено, що обов`язковою складовою частиною проекту землеустрою щодо встановлення і зміни меж населеного пункту є перелік земельних ділянок державної власності (із зазначенням їх кадастрових номерів, місцезнаходження, площі та цільового призначення), які переходять у комунальну власність відповідної територіальної громади.

Зважаючи на вищенаведену правову норму, при проведенні у 2020 році державної експертизи землевпорядної документації, прийнято Висновок №1230 від 07.10.2020, згідно якого до землевпорядної документації у ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області виникло ряд зауважень, серед яких було вказано на необхідності доповнити перелік земельних ділянок державної власності, які переходять у комунальну власність відповідної територіальної громади.

В судовому засіданні 07.10.2021 допитаний в якості свідка розробник проектної документації ОСОБА_1 повідомив суду, що усунення зазначених в експертному висновку зауважень ним було реалізовано шляхом долучення до проектної документації таблиць із зазначенням земельних ділянок державної форми власності, які переходять у комунальну власність Вороновицької ОТГ (том 1 а.с. 170-171).

Відповідно до ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Як вбачається зі змісту наданої в електронному вигляді Проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт.Вороновиця, останній не містить згаданого вище переліку земельних ділянок державної власності, які переходять у комунальну власність Вороновицької селищної ради та переліку земельних ділянок, що вводяться в межі населеного пункту, додані до Проектної документації таблиці, не є тим переліком земельних ділянок, необхідність зазначення яких передбачена положеннями ч. 13 ст. 46 Закону України Про землеустрій , ст. 79-1 Земельного кодексу України, адже лише частково містить кадастрові номери та не містять кадастрові номери земельних ділянок державної форми власності та інформації про їх місцезнаходження.

В контексті вищенаведеного слід врахувати покази допитаного в якості свідка ОСОБА_2 , який з 12.10.2020 (тобто на час проставлення відмітки в експертному висновку про усунення виявлених недоліків) виконував обов`язки начальника відділу у Вінницькому районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, який в судовому засіданні пояснив, що інші документи, що свідчать про усунення зауважень крім висновку та напису на ньому про їх усунення в проекті відсутні.

В свою чергу, відповідно до листа Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 13.08.2021 вбачається, що станом на 13.08.2021 до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області повідомлень про усунення зауважень у Висновку державної експертизи землевпорядної документації №1230 від 07.10.2020 по проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області-не надходило (том 2 а.с. 61-62).

При цьому, пунктами 154,155 Інструкції з діловодства у Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженої наказом Держгеокадастру від 03.08.2018 № 123 передбачено складання службових листів з метою обміну інформацією між установами як відповіді на виконання завдань, доручень установ вищого рівня. Службовий лист в електронній формі оформлюється на бланку, автоматично згенерованому системою електронного документообігу.

Отже, про здійснення контролю за усуненням зауважень викладених у висновку державної експертизи землевпорядної документації від 07.10.2020 за №1230 у разі його здійснення, повинно було бути повідомлено Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області, таку вимогу висновку державної експертизи не виконано.

Щодо посилань прокурора на те, що прийняття відповідачем оскаржуваного рішення, яким введено в межі населеного пункту 3 земельні ділянки лісогосподарського призначення, відбулось без погодження Вінницького обласного управління лісового та мисливського господарства, суд зазначає наступне.

В Проекті землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області міститься висновок Вінницького обласного управління лісового та мисливського господарства (том 1 а.с. 111).

У вказаному висновку зазначено, що землі лісогосподарського призначення, які вводяться в межі населеного пункту смт.Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району не перебувають у постійному користуванні державних лісогосподарських підприємств, що координуються Вінницьким ОУЛМГ.

Вінницьке обласне управління лісового та мисливського господарства погоджує введення в межі населеного пункту смт.Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району земель лісогосподарського призначення площею 69,1124 га, 17,1843 га, 5,9227 га при умові дотримання вимог чинного законодавства, зокрема:

- не проводити зміну цільового призначення земель лісогосподарського призначення;

- обов`язково провести лісовпорядкування земель лісового фонду;

- створити спеціалізований лісогосподарський підрозділ;

- виконувати обов`язки постійного лісокористувача відповідно до вимог статті 19 Лісового кодексу України.

Отже, як і у випадку з висновком державної експертизи землевпорядної документації, яке мало б місце за умови усунення виявлених недоліків, так і погодження Вінницьким обласне управлінням лісового та мисливського господарства вимагало дотримання визначених у погодженні умов.

В даному випадку, аналіз Проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вінницького району Вінницької області, дає змогу констатувати, що в перелік земельних ділянок державної власності, які переходять у комунальну власність Вороновицької селищної ради включено 5 земельних ділянок лісового фонду площею 95,3912 га (без зазначення кадастрових номерів), зокрема ділянки:

- кадастровий номер 0520655300:04:001: - 2,4743 га;

- кадастровий номер 0520655300:04:001: - 5,9227 га;

- кадастровий номер 0520655300:04:002: - 0,6975 га;

- кадастровий номер 0520655300:04:002: - 17,1843 га;

- кадастровий номер 0520655300:04:002: - 69,1124 га.

Крім того, в межі населеного пункту Вороновиця включена частина земельної ділянки 0520655300:01:001:0009 - 0,9107 га, цільове призначення якої - для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна земельна ділянка 0520655300:01:001:0009, площею 411,9960 га для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг перебуває у власності Держави в особі Вінницької обласної державної адміністрації, право постійного користування земельною ділянкою зареєстровано за Правокористувачем: Державне підприємство "Вінницьке лісове господарство" (том 1 а.с. 124-124).

З огляду на викладене, приймаючи оскаржуване рішення, відповідачем не враховано відсутність всіх необхідних документів у проекті землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області, зокрема за відсутності належних доказів на усунення визначених експертним висновком недоліків проектної документації, згоду Вінницької обласної державної адміністрації, як розпорядника землями лісового фонду, на передачу в комунальну власність громади смт.Вороновиця земельних ділянок лісового фонду.

Відтак, оскаржуване рішення прийнято передчасно, за відсутності всіх необхідних документів. Тому відсутні підстави вважати його законним і обґрунтованим.

Частиною першою статті 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовній вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки позивач не надав доказів понесених судових витрат пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, тому судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

в и р і ш и в :

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення 71 сесії 7 скликання Вінницької районної ради №199 від 29.10.2020 "Про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіального утворення смт. Вороновиця Вороновицької селищної ради Вінницького району Вінницької області".

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Заступник керівника Вінницької місцевої прокуратури (пров. Цегельний, 8, м. Вінниця, 21020)

Вінницька обласна державна адміністрація (вул. Соборна, 70, м. Вінниця, 21050)

Вінницька обласна рада (вул. Соборна, 70, м. Вінниця, 21050),

Вінницьке обласне комунальне спеціалізоване лісогосподарське підприємство "Віноблагроліс" (вул. Сергія Зулінського, 9, м. Вінниця, 21022)

Вінницька районна рада (вул. Хмельницьке шосе, 17, м. Вінниця, 21016),

Вороновицька селищна рада (вул. Козацький шлях, 60, смт. Вороновиця, Вінницький район, Вінницька область, 23252)

Повний текст рішення виготовлено та підписано: 28.10.2021

Суддя Жданкіна Наталія Володимирівна

Дата ухвалення рішення 18.10.2021
Оприлюднено 01.11.2021

Судовий реєстр по справі 120/1475/21-а

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 31.08.2022 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 03.07.2022 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Постанова від 01.02.2022 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 01.02.2022 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 23.12.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 23.12.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 09.12.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 18.10.2021 Вінницький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 26.08.2021 Вінницький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 19.07.2021 Вінницький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 24.05.2021 Вінницький окружний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 27.04.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 12.04.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 25.03.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 25.02.2021 Вінницький окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 120/1475/21-а

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону