ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 жовтня 2021 року Справа № 160/14249/21
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луніної О.С., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Дніпровської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
17.08.2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) (далі - позивач) до Управління соціального захисту населення Дніпровської районної державної адміністрації (вул. Теплична, 5, смт. Слобожанське, Дніпровський р-н, Дніпропетровська обл., 52005, код ЄДРПОУ 03192365) (далі - відповідач), в якій позивач просить:
- визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Дніпровської районної державної адміністрації щодо відмови в призначенні ОСОБА_1 компенсації послуги муніципальна няня та не виплати їй сум компенсації в рахунок відшкодування вартості послуги муніципальна няня за періоди з грудня 2020 року (включно) по лютий 2021 року (включно) та з квітня 2021 року (включно) по червень 2021 рок, скасувавши наявні рішення;
- зобов`язати Управління соціального захисту населення Дніпровської районної державної адміністрації, врахувати як факт зайнятості ОСОБА_1 , цивільно-правовий договір № 8 від 01.12.2020 року, укладений із ТОВ СВІТ НАВКОЛО ДІТЕЙ та цивільно-правовий договір із ФОП ОСОБА_2 від 01.04.2021 року, та повторно розглянути питання щодо підтвердження права на отримання компенсації за надану послугу муніципальна няня , на підставі раніше поданих документів з 01.12.2020 року;
- зобов`язати Управління соціального захисту населення Дніпровської районної державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1 шляхом перерахування на надані банківські реквізити всі належні до сплати суми компенсації в рахунок відшкодування вартості послуги муніципальна няня за період з грудня 2020 року (включно) по лютий 2021 року (включно) та з квітня 2021 року (включно) по червень 2021 року (включно), на підставі поданих квитанцій;
- зобов`язати Управління соціального захисту населення Дніпровської районної державної адміністрації при виплаті недоотриманих сум компенсації в рахунок відшкодування вартості послуги муніципальна няня здійснити ОСОБА_1 нарахування та виплату компенсації відповідно до Закону України Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати .
Позов мотивовано тим, що позивач є матір`ю малолітньої дитини- ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . 01.12.2020 року позивачем укладено із ФОП ОСОБА_4 , яка є муніципальною нянею , договір про надання послуги з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня . Відповідно до вимог Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років Муніципальна няня , затвердженого постановою КМУ від 30.01.2019 року № 68, позивач має право як отримувач послуги муніципальна няня на відшкодування вартості у встановлених законом розмірах щомісячно. На виконання вимог Порядку, позивач надала відповідачу документи, що підтверджують зайнятість батька дитини: посвідчення про здійснення догляду за дитиною з інвалідністю - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , свідоцтво про народження дитини та медичний висновок лікарсько-консультативної комісії про наявність у дитини інвалідності та в підтвердження зайнятості позивача: копія її трудової книжки, та відомості про знаходження за основним місцем роботи у декретній відпустці, цивільно-правовий договір № 8 від 01.12.2020 року з ТОВ СВІТ НАВКОЛО ДІТЕЙ , що підтверджував здійснення у період декретної відпустки інших обов`язків та факту додаткової зайнятості. Разом із цивільно-правовою угодою відповідачу були надані платіжні доручення, що підтверджують здійснення за неї ТОВ СВІТ НАВКОЛО ДІТЕЙ усіх необхідних платежів з отримуваної винагороди за цивільно-правовим договором, а саме: військового збору, податку на доходи фізичних осіб та ЄСВ у розмірі 22% від суми фактично сплаченої винагороди. Договір був діючим, однак представник відповідача, яка приймала документи вимагала надання довідки форми ОК-7, яка фактично ще не могла бути сформованою і не містила необхідних відомостей щодо здійснення платежів за позивача до бюджету. За весь час користування послугою муніципальна няня позивач була зайнятою особою, окрім декретної відпустки, надавала послуги на умовах цивільно-правового договору. В подальшому 01.04.2021 року позивачем укладено цивільно-правовий договір із ФОП ОСОБА_2 01.05.2021 року укладено договір про надання послуги догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня ФОП ОСОБА_6 , про що додатково проінформувала відповідача письмово. Однак, відповідачем прийнято рішення про відмову у призначенні позивачу компенсації послуги муніципальна няня з посиланням на те, що факт виконання обов`язків на підставі цивільно-правового договору не є зайнятістю. Вказані дії відповідача, на думку позивача, є протиправними.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.08.2021 року відкрито провадження по справі № 160/14249/21 та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
05.10.2021 року до суду надійшов відзив Управління соціального захисту населення Дніпровської районної державної адміністрації на позов ОСОБА_1 , в якому відповідач зазначає про відсутність підстав для задоволення позовних вимог. Відзив обгруновано тим, що докази, які підтверджують факт трудових відносин може бути наказ про прийняття на роботу, наказ про звільнення, накази про здійснення трудової діяльності, довідки про нарахування та виплату заробітної плати, наявність трудового договору, допущення працівника до роботи, виконання трудової функції та обсягу робіт, ознайомлення його з правилами внутрішнього трудового розпорядку. Позивачем надано цивільно-правовий договір від 01.12.2020 № 8 та договір цивільно-правового характеру від 01.04.2021. Позивач стверджує, що договір є діючим, незважаючи на те, що станом на дату подання позовної заяви строк дії договору завершено 01.03.2021 (пункт 6.1 цивільно-правового договору від 01.12.2020 № 8) та 30.06.2021 (пункт 8.1 договору цивільно-правового характеру від 01.04.2021). Відповідно до п. 8 Порядку № 68 встановлено обов`язок отримувача послуги додати до заяви копію трудової книжки отримувача послуг муніципальна няня та документа з місця роботи, що підтверджує надання відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку/довідки з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7) (для фізичних осіб-підприємців). 21.12.2020 позивач подала заяву про призначення допомоги по відшкодуванню вартості послуги муніципальна няня . За вимогами, встановленими Порядком № 68 отримувач послуги муніципальна няня зобов`язаний надати місцевому структурному підрозділу з питань соціального захисту населення всі додатки, що передбачені п. 8 Порядку № 68. При цьому, абз.4 п. 5 Порядку № 68 встановлено, що компенсація послуги Муніципальна няня не призначається батькам, які є батьками - вихователями дитячих будинків сімейного типу, прийомними батьками, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства, отримувачам послуги муніципальна няня , які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Відповідно до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України (форма ОК-7) за 2020-2021 роки за кодом ЄДРПОУ 44125199 (Товариство з обмеженою відповідальністю СВІТ НАВКОЛО ДІТЕЙ ) не сплачено страхових внесків. Департаментом соціального захисту населення Дніпропетровської облдержадміністрації листом від 09.04.2021 № 2733/0/192-21 надано роз`яснення щодо відсутності прав у позивача на компенсацію за послугу муніципальна няня . Крім того, позивач зазначає про порушення позивачем строку звернення до суду.
Справа розглядається судом в порядку спрощеного провадження за приписами статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 є матір`ю п`яти дітей:
- ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ;
- ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ;
- ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ;
- ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ;
- ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
ОСОБА_5 є дитиною-інвалідом, що підтверджено медичним висновком, дійсним до 10.09.2034 року та довідкою № 20 про потребу дитини-інваліда у домашньому догляді від 03.11.2021 року.
Згідно із витягом з наказу по Дніпропетровському національному університету імені Олеся Гончара № 683к від 02.09.2019 року ОСОБА_1 - доценту кафедри статистики, обліку та економічної інформатики надано відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею віку 3-х років з 04.11.2019 року по 14.08.2022 рік.
01.12.2020 року між ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_4 укладено договір про надання послуги з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня , умовами якого передбачено надання за плату послуг по догляду за дитиною замовника - ОСОБА_10 .
Щомісячно у період з грудня 2020 року по лютий 2021 року позивач сплачувала ФОП ОСОБА_4 2000,00 грн.
Також, 01.12.2020 року між ОСОБА_1 (виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю СВІТ НАВКОЛО ДІТЕЙ (замовник) укладено цивільно-правовий догові № 8, згідно з п. 1.1 якого виконавець зобов`язується надати замовнику кур`єрські послуги в обсязі та на умовах передбачених даним договором.
28.02.2021 року замовником та виконавцем складено та підписано акт прийому наданих послуг (виконаних робіт), згідно з яким, станом на 28.02.2021 року фактично виконані роботи згідно цивільно-правового договору № 8 від 01.12.2021 року на суму 290,00 грн. за 15 адрес доставки.
Управління соціального захисту населення Петриківської районної державної адміністрації Дніпропетровської області листом № 149 від 15.02.2021 року надало відповідь на звернення позивача від 05.02.2021.У вказаному листі зазначено, що якщо заявник уклав цивільно-правовий договір і не сплачує єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (сплату внесків не підтверджує довідкою форми ОК-7), відповідач вважає, що права на отримання відшкодування вартості послуг з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня , не має.
Також, 01.04.2021 року між ОСОБА_1 (виконавець) та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 (замовник) укладено договір цивільно-правового характеру про надання послуг, згідно з п. 1.1 якого виконавець зобов`язується надати замовнику послугу зі здійснення набору тексту 200 листів у встановлені даним договором строки, а також передати зазначений результат послуги замовнику.
01.04.2021 року ФОП ОСОБА_2 (замовник) та ОСОБА_1 (виконавець) підписали протокол узгодження договірної вартості до договору цивільно-правового характеру про надання послуги від 01.04.2021 року, відповідно до якого вид послуги, що надає позивач - набрання тексту результат - набір тексту - 200 листів, загальний розмір винагороди - 200,00 грн.
Згідно з актами прийому-передачі наданих послуг за вказаним договором, позивач (виконавець) отримав винагороду: 30.04.2021 року- 50,00грн., 31.05.2021 року - 50 грн., 30.06.2021 року 200,00 грн.
Управління соціального захисту населення Дніпровської районної державної адміністрації листом № 341 від 19.04.2021 року надало відповідь на заяву позивача від 21.12.2020 року та доданих до неї документів, у якій зазначено, що відповідно до абз. 4 п. 5 Постанови № 68 компенсація послуги муніципальна няня не призначається отримувачам послуги муніципальна няня , які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Згідно Індивідуальних відомостей про застраховану особу (форма ОК-7), сплати страхових внесків по ЄДРПОУ 25022698 (управління) підтверджує факт перебування позивача у відповідній відпустці. Факт сплати страхових внесків по ЄДРПОУ 44125199 (організації, з якою позивачем укладено Цивільно-правовий договір), у формі ОК-7 відсутній.
Також, 01.05.2021 року між ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_6 укладено договір надання послуг з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня , умовами якого передбачено надання за плату послуг по догляду за дитиною замовника - ОСОБА_10 .
Щомісячно у період з квітня 2021 року по червень 2021 року позивач сплачувала ФОП ОСОБА_6 щомісячно 2000,00 грн.
03.06.2021 року ОСОБА_1 звернулась до Управління соціального захисту населення Дніпровської райдержадміністрації із заявою про відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня за грудень 2020 року згідно заяви позивача від 21.12.2020 та доданих до неї документів.
Управління соціального захисту населення Дніпровської районної державної адміністрації листом № 446 від 08.06.2021 року повідомило позивача, що цивільно-трудовий договір про надання послуг не є підставою для призначення компенсації муніципальна няня , носить тимчасовий характер і відповідно до нього позивач не обмежується правилами внутрішнього трудового розпорядку, а сума виконання робіт вказана без вирахування податків.
22.06.2021 року позивач звернулась до Управління соціального захисту населення Дніпровської райдержадміністрації із заявою про надання їй письмового рішення про призначення/відмову в призначенні компенсації послуги муніципальна няня за період з грудня 2020 року по лютий 2021 року, а також за квітень і травень 2021 року згідно п. 11 Постанови Кабінету міністрів Деякі питання надання послуги з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня № 68 від 30.01.2019 року.
Листом № 496 від 24.06.2021 відповідач повідомив ОСОБА_1 , що управлінням проведено нарахування зазначеної допомоги та особова справа для перевірки та формування виплатних відомостей 23.06.2021 під повідомлення № 99 направлена до КЗ Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення ДОР . Про результати буде повідомлено додатково після повернення особової справи з Центру.
Листом Управління соціального захисту населення Дніпровської районної державної адміністрації № 619 від 16.07.2021 року позивача повідомлено, що 15.07.2021 її особова справа повернута до Управління відділом контролю за призначенням КЗ Центр здійснення соціальних виплат та надання інформаційно-консультативної допомоги з питань соціального захисту населення ДОР з повідомленням про відсутність права на призначення відшкодування вартості послуг з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня згідно наданих роз`яснень департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації від 09.04.2021 № 2730/0/192-21.
У листі Департаменту соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації про надання роз`яснення зазначено, що на осіб, які виконують роботи (надають послуги) на підставі цивільно-правових договорів, не поширюються норми трудового законодавства в частині порядку прийняття на роботу, підстав для звільнення, установлення робочого часу, дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, оплату та охорони праці, гарантій і компенсацій, обмеженої та повної матеріальної відповідальності працівника, накладення дисциплінарних стягнень тощо. На підставі вище викладеного, робота за договором цивільно-правового характеру не є фактом працевлаштування. У абзаці 4 пункту 5 Порядку зазначено, що компенсація послуги муніципальна няня не призначається батькам, які є батьками - вихователями дитячих будинків сімейного типу, прийомними батьками, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства, отримувачам послуги муніципальна няня , які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
Не погоджуючись з такими діями відповідача позивач звернулась до суду з даним позовом.
Щодо пропуску строку звернення з позовною заявою, суд зазначає наступне.
Приписами частини 1 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Відповідно до частини 2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
З наявних у справі доказів, судом встановлено, що про відсутність підстав для компенсації їй послуг муніципальної няні позивач дізналась із листа Управління соціального захисту населення Дніпровської районної державної адміністрації № 619 від 16.07.2021 року
Таким чином, звернувшись до суду 17.08.2021 року, ОСОБА_1 дотрималась встановленого КАС України шестимісячного строку звернення до суду.
Розглядаючи спір по суті суд зазначає наступне.
Згідно із статтею 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 р. № 68 затверджено Порядок відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня (далі - Порядок № 68).
Відповідно до пункту 2 Порядку № 68, у цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні: послуга з догляду за дитиною до трьох років муніципальна няня (далі - послуга муніципальна няня ) - послуга, що надається для підтримки батьків (усиновлювачів), опікунів дитини для забезпечення догляду за дитиною до трьох років; отримувач послуги муніципальна няня - батьки (усиновлювачі), опікуни дитини; муніципальна няня - будь-яка фізична особа - підприємець (КВЕД 97.00, КВЕД 88.91) / юридична особа, яка надає послугу з догляду за дітьми (КВЕД 78.20, КВЕД 85.10), крім державних і комунальних закладів дошкільної освіти, та з якою укладено договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років.
Згідно із пунктом 3 Порядку № 68, відшкодування вартості послуги муніципальна няня є щомісячною адресною компенсаційною виплатою одному з батьків (усиновлювачів), опікуну дитини до трьох років (далі - компенсація послуги муніципальна няня ).
Призначення та виплата компенсації послуги муніципальна няня здійснюються згідно з рішенням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві держадміністрації, виконавчого органу міської ради, ради об`єднаної територіальної громади (далі - місцевий структурний підрозділ з питань соціального захисту населення).
За умовами пункту 5 Порядку № 68 право на отримання компенсації послуги муніципальна няня мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які є батьками, опікунами дитини до трьох років і на законних підставах проживають на території України та уклали договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років (далі - договір) з муніципальною нянею.
Компенсація послуги муніципальна няня надається отримувачам послуги муніципальна няня за умови зайнятості кожного з батьків, опікунів дитини відповідно до Закону України Про зайнятість населення , за винятком отримувачів послуги муніципальна няня , які здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, якій не встановлено інвалідність, а також отримувачів послуги муніципальна няня , у яких одночасно народилося троє і більше дітей.
Компенсація послуги муніципальна няня не призначається батькам, які є батьками - вихователями дитячих будинків сімейного типу, прийомними батьками, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства, отримувачам послуги муніципальна няня , які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
Відповідно до пункту 7 Порядку № 68 для отримання компенсації послуги муніципальна няня отримувач послуги муніципальна няня подає заяву та документи/відомості у паперовій та електронній формі, зазначені в пунктах 8 і 9 цього Порядку.
До 1 січня 2021 р. заява разом з документами, необхідними для отримання компенсації послуги муніципальна няня , приймається від отримувачів послуги муніципальна няня місцевими структурними підрозділами з питань соціального захисту населення.
Згідно із пунктами 8, 11 Порядку №68, у паперовій формі отримувач послуги муніципальна няня подає такі документи: заяву про надання компенсації послуги муніципальна няня : заяву про перерахування коштів для компенсації послуги муніципальна няня із зазначенням рахунка в установі банку, вибраного отримувачем послуги муніципальна няня відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596; копію договору між отримувачем послуги муніципальна няня та муніципальною нянею; документи, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні вартості послуги муніципальна няня , сплаченої отримувачем послуги муніципальна няня (виписка з банківського рахунка, касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, оформлені відповідно до Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Мінфіну від 21 січня 2016 р. № 13, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24 травня 1995 р. № 88, за місяць, в якому подано заяву.
До заяви додаються копії: свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органами державної реєстрації актів цивільного стану України, - копія виданого компетентним органом країни перебування та легалізованого в установленому порядку документа про народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, з перекладом на українську мову. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально; паспорта отримувача компенсації послуги муніципальна няня з даними про прізвище, ім`я та по батькові, дату його видачі та місце реєстрації; документа, що посвідчує проживання на території України (для іноземця та особи без громадянства); документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають про це відмітку в паспорті) отримувача компенсації послуги муніципальна няня ; рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною); довідки про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок ІV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги (у разі потреби); медичного висновку лікарсько-консультативної комісії про наявність у дитини інвалідності (для дітей з інвалідністю); трудової книжки отримувача послуги муніципальна няня та документа з місця роботи, що підтверджує надання відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку/довідки з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7) (для фізичних осіб - підприємців); довідки медико-соціальної експертної комісії про встановлення групи інвалідності (для осіб з інвалідністю).
Місцеві структурні підрозділи з питань соціального захисту населення:
розглядають подані документи;
перевіряють факт реєстрації фізичної особи - підприємця/юридичної особи, яка надає послугу з догляду за дітьми, з якою укладено договір на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
протягом десяти робочих днів з дати надходження документів приймають рішення про призначення/відмову в призначенні компенсації послуги муніципальна няня ;
протягом трьох робочих днів після прийняття рішення про призначення/відмову в призначенні компенсації послуги муніципальна няня письмово або в електронній формі інформують отримувача послуги муніципальна няня про прийняте рішення.
Отримувачу послуги муніципальна няня може бути відмовлено у призначенні компенсації послуги муніципальна няня у разі подання неповного пакета документів, передбаченого пунктами 8 і 9 цього Порядку, відсутності інформації про муніципальну няню в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та/або викладення недостовірної інформації в договорі.
Підставою для відмови в призначенні або для припинення виплати компенсації послуги муніципальна няня є також установлення факту порушення:
муніципальною нянею - вимог, передбачених абзацами третім і четвертим пункту 4 цього Порядку;
отримувачем послуги муніципальна няня - вимог, передбачених абзацами другим і третім пункту 5 цього Порядку.
Отже, компенсація послуги муніципальна няня надається отримувачам послуги муніципальна няня за умови зайнятості кожного з батьків, опікунів дитини відповідно до Закону України Про зайнятість населення .
В свою чергу, в розумінні статті 1 Закону України Про зайнятість населення , зайнятість - це не заборонена законодавством діяльність осіб, пов`язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім`ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб`єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно. Неповна зайнятість - зайнятість працівника на умовах робочого часу, що менший від норми часу, передбаченої законодавством, і може встановлюватися за договором між працівником і роботодавцем з оплатою праці пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку.
Згідно із частиною 1 статті 4 Закону України Про зайнятість населення до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти та поєднують навчання з роботою.
Таким чином, позивач не є зайнятою особою у розумінні Закону України Про зайнятість населення .
Крім того, під час подання документів до відповідача позивачем не було подано обов`язково передбачену п. 8 Порядку № 98 довідку ОК-7.
Також судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що згідно з довідкою форми ОК-7 щодо застрахованої особи ОСОБА_1 , ТОВ СВІТ НАВКОЛО ДІТЕЙ не сплатило ЄСВ за позивача.
Більш того, відповідно до наказу Дніпропетровського національного університету ім. О. Гончара № 683к від 02.09.2019 року, ОСОБА_1 надано відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею віку 3-х років з 04.11.2019 року по 14.08.2022 року
Суд зазначає, що за приписами п. 5 Порядку №68 обов`язковою умовою отримання компенсації послуги муніципальна няня є зайнятість кожного з батьків та не перебування їх у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
В той же час, позивач станом на час звернення до відповідача перебувала у відпустці для догляду за дитиною віком до досягнення нею трирічного віку, за основним місцем роботи. Відомостей щодо виходу з цієї відпустки позивач не надала. Тому, перебування позивача у вказаній відпустці відповідно до вимог абзацу 4 пункту 5 Постанови №68 (із змінами, внесеними згідно з Постановою №897), не надає їй права на отримання відповідної компенсації станом на дату звернення з відповідною заявою.
За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням зазначеного, на підставі наявних у матеріалах справи доказів, виходячи з системного аналізу норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку про необгрунтованість заявлених позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення.
Відповідач спростував, а позивач не підтвердив правомірність заявлених позовних вимог, а тому, в їх задоволені необхідно відмовити.
У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог, питання щодо розподілу судових витрат в порядку статті 139 КАС України судом не здійснюється.
Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Дніпровської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Луніна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2021 |
Оприлюднено | 02.11.2021 |
Номер документу | 100673675 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні