ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 жовтня 2021 року м. Київ № 640/15192/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Добрянської Я.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Акціонерного товариства закритого не диверсифікованого венчурного корпоративного інвестиційного фонду АСТЕРІОН ІНВЕСТ
про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку з позовом до Акціонерного товариства закритого не диверсифікованого венчурного корпоративного інвестиційного фонду АСТЕРІОН ІНВЕСТ в якому просила: стягнути з Акціонерного товариства закритого не диверсифікованого венчурного корпоративного інвестиційного фонду АСТЕРІОН ІНВЕСТ (код за ЄДРПОУ 41289932) штраф у розмірі 4 420 (чотири тисячі чотириста двадцять гривень 00 коп.) до Державного бюджету України на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України для зарахування надходжень до загального фонду державного бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем не сплачено штраф у розмірі 4 420,00грн., який накладений на підставі постанов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 27.02.2020р. № 71-ДП-КІФ та № 72-ДП-КІФ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів , а відтак вважає, що наявні підстави для стягнення сум штрафу в судовому порядку.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.07.2020р. відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін.
Ухвала була направлена на адресу відповідача (004071, м. Київ, вул. Нижній Вал, буд. 15) зазначену в адміністратвиному позові та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
21.07.2020р. вказана ухвала отримана відповідачем, однак у визначений судом строк відзив на позовну заяву або заяву про визнання позову не надно.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, адреса місцезнаходження юридичної особи відповідає адресі, на яку судом було направлено копію ухвали про відкриття провадження у справі.
Станом на дату винесення рішення у справі до суду будь-які відомості про зміну місцезнаходження відповідача не надходили.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 263 КАС України, адміністративні справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб`єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Згідно частини третьої статті 263 КАС України, у справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.
З огляду на викладене вище та відсутність клопотань сторін про розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів (у письмовому провадженні).
Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, зазначає таке.
З матеріалів справи вбачається, що у відношенні Акціонерного товариства закритого не диверсифікованого венчурного корпоративного інвестиційного фонду АСТЕРІОН ІНВЕСТ уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 06.02.2020р. № 62-ДП-КУА відповідно до якого встановлено порушення відповідачем п.п. 3 п. 5 розділу ІІ Положення № 2606, в частині нерозміщення інформації про ліквідацію Фонду на сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії та акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 06.02.2020р. № 61-ДП-КУА відповідно до якого встановлено порушення відповідачем п.п. 5 п. 5 розділу ІІ Положення № 2606, в частині ненадання до Комісії протоколу (копії протоколу) щодо прийнятого рішення уповноваженим органом про ліквідацію Фонду у строк визначений цим нормативно-правовим актом.
На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не усунуто вищезазначених правопорушень.
Враховуючи вищевикладене, на підставі п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 №448/96-ВР (надалі - Закон №448/96-ВР) та п. 1 розділу ХVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470, уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №71-ДП-КІФ від 27.02.2020р., відповідно до якої до Акціонерного товариства закритого не диверсифікованого венчурного корпоративного інвестиційного фонду АСТЕРІОН ІНВЕСТ застосовано штрафну санкцію у розмірі 2 210,00 грн.
Також, на підставі п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 №448/96-ВР та п. 1 розділу ХVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470, уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №72-ДП-КІФ від 27.02.2020р., відповідно до якої до Акціонерного товариства закритого не диверсифікованого венчурного корпоративного інвестиційного фонду АСТЕРІОН ІНВЕСТ застосовано штрафну санкцію у розмірі 2 210,00 грн.
Крім того, за результатами розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача було винесено розпорядження №26-ДП-КІФ від 27.02.2020р. про усунення порушень законодавства про цінні папери.
Копії вказаних вище постанов разом із розпорядженнями про усунення порушень законодавства про цінні папери були надіслані 05.03.2020р. поштою на адресу відповідача (що підтверджується копією Списку №2 листів рекомендованих та копією фіскального чеку відділення ПАТ "Укрпошти" від 05.03.2020р.).
Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив зазначену вище суму штрафу, Комісія звернулась до суду із цим позовом про стягнення штрафу у судовому порядку
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає таке.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (далі - Закон).
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно частини першої статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Пунктами 6 та 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст. 39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг визначено Законом України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від12.07.2001 №2664-III (далі по тексту - Закон №2664-III).
Відповідно до абзацу четвертого частини першої статті 21 Закону № 2664-III, державне регулювання щодо інших ринків фінансових послуг здійснюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Частиною 1 ст. 28 Закону № 2664-III встановлено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення (пункт 10); звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв`язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги (пункт 11).
Згідно ч. 1 ст. 39 Закону № 2664-III, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Пунктом 3 ч. 1 ст. 40 Закону № 2664-III встановлено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 41 Закону № 2664-III рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.
Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Станом на день вирішення спору доказів на підтвердження сплати відповідачем штрафу чи оскарження постанов в судовому порядку до суду не надано. Несплата підприємством застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.
Згідно з частиною першою статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Виходячи з вищевикладеного та поданих позивачем документів і матеріалів, з`ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та враховуючи те, що відповідач у встановлений судом строк не спростував твердження позивача, доказів виконання постанови на день винесення рішення не надав, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи те, що такі дії позивачем не вчинилися, судовий збір на користь позивача стягненню з відповідача не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - задовольнити.
2. Стягнути з Акціонерного товариства закритого не диверсифікованого венчурного корпоративного інвестиційного фонду АСТЕРІОН ІНВЕСТ (код за ЄДРПОУ 41289932) штраф у розмірі 4 420 (чотири тисячі чотириста двадцять гривень 00 коп.) до Державного бюджету України на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України для зарахування надходжень до загального фонду державного бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції .
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295, 296 КАС України.
Суддя Я.І. Добрянська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2021 |
Оприлюднено | 02.11.2021 |
Номер документу | 100677871 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні