Постанова
від 05.10.2021 по справі 160/13639/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 жовтня 2021 року м.Дніпросправа № 160/13639/20

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Баранник Н.П.,

суддів: Малиш Н.І., Щербака А.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 січня 2021 року у справі № 160/13639/20 (суддя Голобутовський Р.З.) за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАВР-ГРАНД до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 січня 2021 року адміністративний позов задоволено частково:

- визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровські області (далі - відповідач-1) від 07.07.2020 року №1703329/38873153 про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 28.05.2020 року, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАВР-ГРАНД» ;

- зобов`язано Державну податкову службу України (далі - відповіда-2) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 20 від 28.05.2020 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАВР-ГРАНД» , датою її фактичного отримання.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

З рішенням суду першої інстанції не погодилось Головне управління ДПС у Дніпропетровській області та подало апеляційну скаргу. У скарзі, посилаючись на порушення судом норм процесуального права, помилкове застосування судом норм матеріального права, скаржник просить скасувати рішення суду першої інстанції у даній справі та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

В доводах апеляційної скарги скаржник зазначає, що позивачем до податкової накладної №20 від 28.05.2020 року надано довідку-розрахунок, де вказано витрати виробництва, але згідно з наданим документом неможливо встановити в яких одиницях виміру зазначено витрати на виробництво. Згідно з довідкою-розрахунком одним із складових елементів сировини для виробництва бетону є хімічна добавка по бетону, постачальником якої є ТОВ «НВП «Карпол Кемікалз» . Згідно з ЄРПН не прослідковується ланцюг придбання до виробника або постачальника хімічної добавки. Вважає, що контролюючий орган, приймаючи оскаржене позивачем рішення, діяв обґрунтовано, підстави для його скасування відсутні.

Позивач та відповідач-2 своїм правом на подання до суду апеляційної інстанції відзиву на апеляційну скаргу не скористалися.

Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження у відповідності до приписів ст.311 КАС України.

Вивчивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, враховуючи наступне.

З матеріалів справи встановлено, що

. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАВР-ГРАНД» (код ЄДРПОУ 38873153) зареєстроване у встановленому законом порядку як юридична особа - суб`єкт господарської діяльності 02.08.2013 року.

Видами діяльності позивача за КВЕД є: 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання (основний); 23.44 Виробництво інших керамічних виробів технічного призначення; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів. н. в. і. у.; 64.91 Фінансовий лізинг; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.

04.03.2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАВР-ГРАНД» , ЄДРПОУ 38873153 та контрагентом Товариством з обмеженою відповідальністю «СУ-БУД» , ЄДРПОУ 41273592, укладено договір поставки №040320-1 від 04.03.2020 року.

Поставка бетону БСГ М250 в 20 п-4 Є16/20 у кількості 23,5 кв. м на суму 41516, 75 грн., сума ПДВ 8303,35 грн., всього з ПДВ 49820,10 грн. оформлена видатковою накладною №169 від 28.05.2020 року.

12.06.2020 року Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАВР-ГРАНД» подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №20 від 28.05.2020, складену на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «СУ-БУД» , ЄДРПОУ 41273592, за номенклатурою товарів/послуг продавця: бетон БСГ М250 в 20 п-4 Є16/20, код товару згідно з УКТ ЗЕД 3824501000, кількість 23,5 кв.м, обсяги постачання без урахування ПДВ 41516,75 грн., сума ПДВ 83030,35 грн., на загальну суму 49820,10 грн.

Згідно з квитанцією податкового органу податкова накладна №20 від 28.05.2020 року надійшла 12.06.2020 о 14:06:36 та зареєстрована за №9133743673, результат обробки: «Документ доставлено до ДПС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №20 від 28.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товар/послуг 3824, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/ послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції» . Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

15.06.2020 року ТОВ «ЛАВР-ГРАНД» подано на реєстрацію Таблицю даних платника податку на додану вартість, в якій, зокрема, за порядковими номерами з 1 по 4 зазначено код згідно з УКТ ЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (постачання/надання) значиться код: 3824, 2517, 2523, 2505.

Рішенням про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 15.06.2020 року №1638895/38873153 таблиця даних платника податку врахована.

01.07.2020 року ТОВ «ЛАВР-ГРАНД» направлено Повідомлення від 01.07.2020 року №0107 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено по податковій накладній №20 від 28.05.2020 року на обсяг постачання без урахування ПДВ 41516,75 грн., ПДВ 8303,35 грн., отримувач (покупець) Товариство з обмеженою відповідальністю «СУ-БУД» , ЄДРПОУ 41273592, із поясненнями.

Згідно з квитанцією №2 документи доставлено до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, Дніпровсько-Новомосковське Управління, Дніпровська ДПІ (Дніпровський район) 01.07.2020 року о 18:04:50, реєстраційний №9151893804, повідомлення від 01.07.2020 року №0107 щодо надання пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято до розгляду.

До повідомлення додано наступні документи: пояснення; податкову накладну №20 від 28.05.2020 року; квитанцію 12.06.2020 о 14:06:36 та зареєстровану за №91433743673; таблицю даних платника податку на додану вартість; рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 15.06.2020 за №1638895/38873153, яким таблиця даних платника податку на додану вартість врахована; договір поставки №040320-1 від 04.03.2020 року, видаткову накладну №169 від 28.05.2020 року, товарно-транспортну накладну №Р169-1 від 28.05.2020 року; товарно-транспортну накладну №Р169-2 від 28.05.2020 року; товарно-транспортну накладну №Р169-3 від 28.05.2020 року; картку рахунка 361 за травень 2020 року; заключну виписку за період з 28.05.2020 року по 28.05.2020 року; довідку розрахунок сировини калькуляції продукції за 01.04.2020 року (бухгалтерського обліку); документ про якість бетонної суміші готової 2805-1; накладну-вимогу на відпуску (внутрішнє переміщення) матеріалів; договір підряду по перевезенню вантажу №2304/1п від 23.04.2018 року; додаткову угоду від 02.01.2020 року до договору підряду по перевезенню вантажу №2304/1П від 23.04.2018 року; акт надання автопослуг №096 від 28.05.2020 року; договір купівлі-продажу №10/12-2019/5 від 10.12.2019 року; специфікацію №1 від 10.12.2019 року до договору №10/12-2019/5 від 10.12.2019 року; видаткову накладну №198 від 29.04.2020 року; товарно-транспортну накладну №411 від 29.04.2020 року; договір №02/06-2017 оренди нежитлового приміщення від 01 червня 2017 року; додаток №1 від 01.06.2017 року до договору оренди нежитлового приміщення від 01.06.2017 року №02/06/2017, акт приймання-передачі №01 від 01.06.2017 року; додаткову угоду №01 до договору оренди №2/01 від 03.01.2018 року від 31.12.2019 року; додаткову угоду №1 від 11.09.2019 року до договору оренди нежитлового приміщення №2/01 від 03.01.2018 року; акт надання послуг №15 від 30.04.2020 року; договір поставки №20/02-2020 від 20.02.2020 року; видаткову накладну №730 від 19.05.2020 року; товарно-транспортну накладну №Р730 від 19.05.2020 року; відомість про вантаж; договір купівлі-продажу №493401-п від 16.01.2020 року; специфікацію №3 від 31.03.2020 року; видаткову накладну №54158 від 30.03.2020 року; договір перевезення вантажу №1/03/20 від 02.03.2020 року; акт надання послуг №25 від 27.03.2020 року; товарно-транспортну накладну №14876 від 30.03.2020 року; товарно-транспортну накладну №14889 від 30.03.2020 року; товарно-транспортну накладну №14915 від 30.03.2020 року; товарно-транспортну накладну №14902 від 30.03.2020 року; товарно-транспортну накладну №14941 від 30.03.2020 року; товарно-транспортну накладну №14928 від 30.03.2020 року; договір оренди обладнання №01012017 від 01.01.2017 року; акт приймання-передачі від 01.01.2017 року; акт надання послуг №4 від 30.04.2020 року; договір поставки від 01.11.2016 року; додаткову угоду до Договору №б/н від 01.11.2016 року; видаткову накладну №191 від 12.05.2020 року; товарно-транспортну накладну №191 від 12.05.2020 року; виписку ТОВ «ЛАВР-ГРАНД» ; свідоцтво №200139951 про реєстрацію ПДВ ТОВ «ЛАВР-ГРАНД» від 01.10.2013 року; наказ №01 від 02.08.2013 року; протокол №1 загальних зборів засновників ТОВ «ЛАВР-ГРАНД» від 31.07.2013 року.

Рішенням від 07.07.2020 року № 1703329/38873153 позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної № 20 від 28.05.2020 року, з посиланням на надання платником податків копій документів, складених з порушенням.

У графі «додаткова інформація» податковим органом зазначено: «Не прослідковується ланцюг постачання пластифікатора до виробника або імпортера» .

Позивач оскаржив вказане рішення до Комісії центрального рівня, рішенням якої від 24.07.2020 року № 38152/38873153/2 залишено його скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.

Не погоджуючись з рішенням про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної №20 позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржене рішення комісії не відповідає вимогам та принципам управлінської діяльності, закріпленим у частині 2 статті 2 КАС України, тобто прийнято необґрунтовано без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, недобросовісно, всупереч повноваженням відповідача та вимогам чинного законодавства.

Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується з наступних підстав.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року(далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

Відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

За положеннями пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

За приписами пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Пунктом 1 додатку 3 Порядку № 1165 «Критерії ризиковості здійснення операцій» є: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Належної мотивації підстав та причин віднесення поданої ТОВ «ЛАВР-ГРАНД» податкової накладної до категорії ризиковості здійснення операцій, відповідачем-1 не наведено у спірному рішенні та не доведено відповідачами суду належними засобами доказування.

Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної стало те, що коди УКТЗЕД/ДКПП товар/послуг 3824, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/ послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

15.06.2020 року ТОВ «ЛАВР-ГРАНД» подано на реєстрацію Таблицю даних платника податку на додану вартість, в якій, зокрема, за порядковими номерами з 1 по 4 зазначено код згідно з УКТ ЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (постачання/надання) значиться код: 3824, 2517, 2523, 2505.

Згідно з рішенням про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 15.06.2020 року №1638895/38873153 таблиця даних платника податку на додану вартість врахована.

Таким чином, відсутні підстави, що виплинули на зупинення реєстрації податкової накладної.

Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктами 2-7 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктами 9-11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Разом з тим, у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

З урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Судом встановлено, що 01.07.2020 року ТОВ «ЛАВР-ГРАНД» подало повідомлення №0107 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, що не заперечується відповідачами.

Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначене повідомлення та додані до нього документи, прийнято рішення від 07.07.2020 року №1703329/38873153 про відмову у реєстрації податкової накладної № 20 від 28.05.2020 року.

Спірне рішення містить твердження про надання документів, складених з порушенням, проте, відповідачем-1 не вказано які документи складені з порушенням, а графа «додаткова інформація» містить лише твердження про те, що не прослідковується ланцюг постачання пластифікатора до виробника або імпортера.

Проте, переліку документів, які складені з порушенням, рішення про відмову у реєстрації податкової накладної не містить.

Отже, позиція відповідача-1 щодо надання платником податку копій документів, складених з порушенням, згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою, а у спірному рішенні не наведено обґрунтувань причин відмови у реєстрації податкової накладної, складеної позивачем.

При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності..

Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Головним управлінням ДПС в Дніпропетровській області не доведено правомірності прийняття рішення від 07.07.2020 року №1703329/38873153 про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 28.05.2020 року, а тому суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що позовні вимоги в частині визнання такого рішення протиправним та його скасування підлягають задоволенню.

Враховуючи встановлені під час розгляду справи обставини та наведені норми права, беручи до уваги те, що спірне рішення про відмову у реєстрації ПН визнане протиправним та скасоване, з метою повного та всебічного захисту прав позивача суд першої інстанції обґрунтовано зобов`язав Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №20 від 28.05.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

З урахуванням викладеного колегія суддів апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.

Керуючись ст.311, п.1 ч.1 ст.315, ч.1 ст.316, ст.ст.322, 325, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 січня 2021 року у справі № 160/13639/20 - залишити без змін.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, відповідно до п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Головуючий - суддя Н.П. Баранник

суддя Н.І. Малиш

суддя А.А. Щербак

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2021
Оприлюднено01.11.2021
Номер документу100678755
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/13639/20

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 05.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 20.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Рішення від 18.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні